Coronavirus

@ Debsy, kan het zonder lid te zijn niet zien, maar in de begeleidende tekst wordt gesteld dat angst het grootste virus aller tijden is.
Angst heeft lange tijd gezorgd dat we konden overleven, het was ooit nuttig tot zeer nuttig. IN de huidige tijd zou deze overlevingsfunctie niet meer nodig hoeven zijn, we zouden vrijwel in het paradijs wonen. Helaas is het "daar buiten" nog altijd een wildernis, de roofdieren hebben nu mooie pakjes aan en stropdassen om. Daarom heeft die angst zijn functie nog niet verloren, maar die bovenbazen misbruiken de angst om mensen massaal te manipuleren en je ziet nu, met deze zogenaamde coronacrisis die geen crisis is, maar waar de maatregelen wel een crisis veroorzaken, hoe gemakkelijk dat gaat.
Leren onderscheiden tussen nep-nieuws en echt nieuws, juiste informatie en onjuiste informatie met behulp van gezond verstand waar in onze technologische tijd het bèta-brein beslissend moet zijn, dat is wat er nodig is. Zweefteven, zweefhipsters en vergelijkbaar, mogen van mij 99 pond wegen.

Is dit jouw dorp? Ken jij die 17 mensen van naam en gezicht? Zijn er al uitvaartdiensten geweest?
Dit is mijn dorp en ik ken die mensen van naam en gezicht. Afgelopen zaterdag 2 livestream uitvaartdiensten achter elkaar via de livestream; dat is geen feest. Sommige kenden ik gewoon goed. Uitvaartdiensten zijn niet alleen in de kerk natuurlijk (nauwelijks meer) dus krijg je niet allemaal mee. Die gebeuren bij de uitvaart centra.

Waar zijn de ambulances die af en aan rijden?
Ik woon op de doorgaande straat in het dorp; en afgelopen 3 weken kwam de ambulance minstens 2 a 3x zo vaak voorbij. Echter zijn er genoeg die zelf nog naar ziekenhuis gaan met corona en niet opgeladen worden met ambulance.

Waar is de hectiek onded het personeel?
Mijn schoonzus werkt nu op de IC. Vroeger op recovery voor hartpatienten, nu met spoed ingewerkt voor IC handelingen op Corona patienten. Extra afdeling maandag gestart en meteen 6 Corona patienten. Overgewicht viel wel meteen op, dat was bij alle 6. Het is daar alle hens aan dek omdat de zorg zo intensief is.

Ken jij deze opa of heb je dit uitsluitend uit de media?
Dit is de vader van een goede vriend van mij. Met griep thuis gelegen, terug naar de huisarts. Naar de IC en er weer vanaf, weer naar IC en 2 dagen later kan het hart het niet meer aan. Stond ik 4 weken geleden nog een pilsje mee te drinken en was in prima gezondheid.
Oom van 78 nu op de IC en hebben ze nog goede hoop op, benieuwd of die het haalt en ben bang dat zijn levenskwaliteit op die leeftijd een stuk geringer zal zijn als er voor.

Dit virus is gewoon ook aanwezig en als er niks gebeurd dan vallen er veel (vooral) oudere slachtoffers. En hoe je met ouderen/zieken omgaat bepaald naar mijn idee deels je beschaving. Economisch is dit voor iedereen desastreus, voor mij ook. Dus alles losgooien dan maar…?

ik had een bericht op FB gepost over de 925 mensen uit Italië die in 1 etmaal gezond weer naar huis gingen gepost op Facebook, is verwijderd en niet in overeenstemming met FB regels!

Dank voor je antwoord. Het ging mij er om om duidelijk te krijgen of dit gebaseerd was op eigen waarneming of mediaberichtgeving.

Corona is een potentieel dodelijke longinfectie en niemand beweert hier dat dit niet zo is. Het zal best zo zijn dat we momenteel een piek ervaren en daarvoor mag je dan onze fijne, daadkrachtige premier bedanken, die gaat voor 'kuddeimmuniteit', dus MOEDWILLIG Nederlanders blootstellen hieraan. Maar zo kom je wel makkelijker van die oudjes af, zonder dat je ze een 'voltooid leven' hoeft aan te praten.

Wist je dat chloroquin hier in NL geproduceerd wordt en dat dit zeer binnenkort in Amerika gaat leiden tot VOLLEDIGE GENEZING van ALLE PATIENTEN? Maar meneer Rutte doet juist zijn best om dit niet beschikbaar te maken voor Nederlanders!

Mike

Bij die meneer van 68 hebben ze ook chloroquin toegepast, want hadden ze goed ervaringen mee en wordt dus toegepast. Echter dit had dus geen VOLLEDIGE GENEZING tot gevolg.

Jij geeft zo hoog op over de USA en Trump echter is daar ook nul komma nul plan en “leiderschap”.

De oom van een vriendin van mij heeft ook corona maar die knapte wel op door chloroquin? Dit was in Belgie waar het medicijn dus wel word gebruikt.

Jij geeft zo hoog op over de USA en Trump echter is daar ook nul komma nul plan en “leiderschap”.

Geloof wat je wil geloven, ik houd je niet tegen. Het wordt nu wel duidelijk waar iedereen staat en wie hier positief en wie hier negatief in staat.

Mike

Dit is natuurlijk ook een manier om corona op te lopen:

#BREAKING: Coronavirus testing kits heading to the UK found to be contaminated with Coronavirus.

Imagine not having the virus but getting it from the testing kit itself. https://t.co/dRx7WUfdbo

— Imam of Peace (@Imamofpeace) April 1, 2020

Mike

Geloof het of niet, maar gisteren dacht ik al dat er met die testkits wel eens gerommeld zou kunnen zijn. Ik ben zelf overigens niet van plan om te testen, ik heb het niet en ik krijg het waarschijnlijk ook niet. Ik ben de afgelopen 40 jaar niet ziek geweest, heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen, alle organen zitten er nog in en alles werkt uitstekend. Ben nu 64, maakt niet uit, want belangrijk is niet hoe lang je geleefd hebt, maar hoe lang je nog te leven hebt ;-) Have FUN!

Al een wat ouder artikel, maar toch....
Ik krijg steeds meer het gevoel dat Corona (naast veel andere redenen) de depopulatie agenda hoog heeft staan.
-Testkits besmet met Covid.
-Mensen die de griepprik hebben gehaald zijn vatbaarder.
-Mensen die bepaalde medicijnen slikken zijn vatbaarder.
Hebben deze zieke geesten het bewust verspreid om van onze oudjes (de nutteloze opvreters) af te komen?

https://www.ninefornews.nl/deze-medicijnen-verhogen-kans-op-overlijden-door-het-coronavirus/

Wat ik zelf opzocht, is wat het normale protocol is bij ziekenhuisopname (IC) van een patient met een ernstige/dubbele longontsteking. Zo’n opname en de behandeling ziet er “normaal gesproken” toch echt anders uit dan wat een patient nu te verduren krijgt. En waarom worden patienten standaard beademd bij Corona; DRIE weken?

Buikligging en beademing gebeurt alleen in UITZONDERLIJKE gevallen en dan zo kort mogelijk want het risico op een (ergere) longontsteking neemt toe! Als iemand een tijd op zijn buik ligt, ziet diegene er heel eng uit; opgezwollen, paars gezicht. Er wordt vaseline op de mond gesmeerd omdat deze persoon niet gewassen kan worden. Voor de aanblik van zo’n patient worden familieleden gewaarschuwd, normaal gesproken.

‘Beademing heeft ook nadelen en daarom wegen we steeds zorgvuldig af of beademing nodig is, of nog steeds nodig is. Een beademingsmachine beademt de longen van een patiënt heel anders dan de manier waarop wij normaal ademhalen. Hierdoor kan schade aan de longen ontstaan. Door deze schade kunnen de longen stug worden, waardoor het beademen steeds lastiger wordt. Ook kan door de beademing een klaplong (pneumothorax) ontstaan. Verder is het bekend dat door beademing het risico op een longontsteking (pneumonie) toeneemt. Bij niet-invasieve beademing bestaat het risico op drukplekken aan het hoofd/in het gezicht als gevolg van het masker en is er een verhoogde kans op verslikken. (Dit wordt ook wel aspiratie genoemd. Het betekent dat er maaginhoud in de luchtwegen/de longen komt.’

En:
‘Meestal worden patiënten in rugligging verpleegd en beademd, waarbij de patiënt wisselend wat meer op een zijde en dan op de andere zijde wordt gedraaid. Dit noemen we wisselligging. Als het mogelijk is verplegen we beademde patiënten rechtop zittend in bed of zelfs in een stoel.
Bij beademde patiënten met ernstig zieke longen kan het nodig zijn om ook periodes in buikligging verpleegd te worden. Het doel hiervan is vooral de zuurstofopname door de longen te verbeteren. Tijdens buikligging worden patiënten doorgaans wat dieper in slaap gebracht en bij het terugdraaien naar rugligging valt op dat het gezicht gezwollen kan zijn. Als familielid of naaste is het goed hier op voorbereid te zijn.

Wij proberen om de periode van beademing zo kort mogelijk te houden. In zeer uitzonderlijke gevallen is het niet meer mogelijk om zelfstandig te kunnen ademen. Afhankelijk van vele factoren kan hier eventueel een chronisch beademingstraject worden gestart. De coördinatie hiervan verloopt via het Centrum voor Thuis Beademing (CTB).

Uit 1 van de linken die je plaatste is de beste behandeling een SDD protocol van wat ik eruit begrijp. Dan is natuurlijk wel de vraag hoe ze nu behandeld worden. Wat ik uit dit filmpje begrijp is dat ze de patiënten in buikligging behandelen. Ik vraag mezelf af wat de reden is dat er niet behandeld word volgens het SDD protocol als men claimt dat dit de beste manier is. Aangenomen dat dit waar is natuurlijk. Het lijkt er inderdaad eerder op dat men de mensen die nu overlijden standaard overlijden aan Corona. Nergens worden de bijwerkingen van de beademing genoemd. Dus, is het werkelijk waar dat alle overledenen overleden zijn aan corona, of is het mogelijk dat de beademing fataal is geworden?

Wat ik zelf opzocht, is wat het normale protocol is bij ziekenhuisopname (IC) van een patient met een ernstige/dubbele longontsteking. Zo’n opname en de behandeling ziet er “normaal gesproken” toch echt anders uit dan wat een patient nu te verduren krijgt. En waarom worden patienten standaard beademd bij Corona; DRIE weken?

Buikligging en beademing gebeurt alleen in UITZONDERLIJKE gevallen en dan zo kort mogelijk want het risico op een (ergere) longontsteking neemt toe! Als iemand een tijd op zijn buik ligt, ziet diegene er heel eng uit; opgezwollen, paars gezicht. Er wordt vaseline op de mond gesmeerd omdat deze persoon niet gewassen kan worden. Voor de aanblik van zo’n patient worden familieleden gewaarschuwd, normaal gesproken.

‘Beademing heeft ook nadelen en daarom wegen we steeds zorgvuldig af of beademing nodig is, of nog steeds nodig is. Een beademingsmachine beademt de longen van een patiënt heel anders dan de manier waarop wij normaal ademhalen. Hierdoor kan schade aan de longen ontstaan. Door deze schade kunnen de longen stug worden, waardoor het beademen steeds lastiger wordt. Ook kan door de beademing een klaplong (pneumothorax) ontstaan. Verder is het bekend dat door beademing het risico op een longontsteking (pneumonie) toeneemt. Bij niet-invasieve beademing bestaat het risico op drukplekken aan het hoofd/in het gezicht als gevolg van het masker en is er een verhoogde kans op verslikken. (Dit wordt ook wel aspiratie genoemd. Het betekent dat er maaginhoud in de luchtwegen/de longen komt.’

En:
‘Meestal worden patiënten in rugligging verpleegd en beademd, waarbij de patiënt wisselend wat meer op een zijde en dan op de andere zijde wordt gedraaid. Dit noemen we wisselligging. Als het mogelijk is verplegen we beademde patiënten rechtop zittend in bed of zelfs in een stoel.
Bij beademde patiënten met ernstig zieke longen kan het nodig zijn om ook periodes in buikligging verpleegd te worden. Het doel hiervan is vooral de zuurstofopname door de longen te verbeteren. Tijdens buikligging worden patiënten doorgaans wat dieper in slaap gebracht en bij het terugdraaien naar rugligging valt op dat het gezicht gezwollen kan zijn. Als familielid of naaste is het goed hier op voorbereid te zijn.

Wij proberen om de periode van beademing zo kort mogelijk te houden. In zeer uitzonderlijke gevallen is het niet meer mogelijk om zelfstandig te kunnen ademen. Afhankelijk van vele factoren kan hier eventueel een chronisch beademingstraject worden gestart. De coördinatie hiervan verloopt via het Centrum voor Thuis Beademing (CTB).

Uit 1 van de linken die je plaatste is de beste behandeling een SDD protocol van wat ik eruit begrijp. Dan is natuurlijk wel de vraag hoe ze nu behandeld worden. Wat ik uit dit filmpje begrijp is dat ze de patiënten in buikligging behandelen. Ik vraag mezelf af wat de reden is dat er niet behandeld word volgens het SDD protocol als men claimt dat dit de beste manier is. Aangenomen dat dit waar is natuurlijk. Het lijkt er inderdaad eerder op dat men de mensen die nu overlijden standaard overlijden aan Corona. Nergens worden de bijwerkingen van de beademing genoemd. Is het werkelijk waar dat alle overledenen overleden zijn aan corona, of is het ook goed mogelijk dat de beademing fataal is geworden?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.559
Leden
8.670
Nieuwste lid
willie55
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan