Ik heb nu al veel gevolgd over dit virus, hier en bij Jensen, en voor mij was het toch wel duidelijk. Ik heb voor mezelf geen angst, maar wel voor mijn vader.
Echter:
Gisteren kwam een collega op het werk, ze werkt als een soort zelfstandige, dus ik had haar al van voor de carnaval niet meer gezien.
Ze begon over het coronavirus.
Ik zei zo wat ik er over dacht en dat het een hype was, dat het wel bestond, maar...etc.
Nou, toen zei zij dat er in haar vrienden/familiekring al 4 doden waren. Weliswaar hadden die mensen ook andere klachten (ik vond die genoemde klachten wel zwaar), maar er was ook iemand van 42 bij en die was ook gestorven. Verder berichtte ze dat haar vriendin op het MUMC (Ziekenhuis Maastricht) werke en dat het een gekkenhuis was. Gewone afdelingen waren opengesteld voor de coronapatiënten. Personeel moest zelfs met corona toch komen, alleen als ze hoesten of koorts hadden dan niet. Die vriendin had er een depressie van gekregen omdat ze zoveel doden opeens meekreeg. In Urmond (van der Valk) lag ook al vol. Ik vroeg toen of ze het zelf gezien had. Nee, maar die vriendin werkte daar en die had haar dat zo verteld. En die doden dat klopte ook.
Tja, wat moet ik daar nu van denken. Misschien heeft ze een grote vriendenkring en dan is de kans dat daar mensen inzitten die sterven groter en die hadden ook zware andere ziekten, maar toch...
En dan dat verhaal van het ziekenhuis. Bij andere ziekenhuizen krijgen we toch mee dat die leeg zijn.
Het maakt me door de war.
Toch heb ik verder met haar erover gepraat en ben uitgekomen bij Bill Gates, vaccinaties, controle, chips etc. Ja, daar had ze ook al wel van gehoord en wilde dat ook niet. Dat van die apps vind ze ook te ver gaan.
Ik gaf aan dat ik wel in het virus geloofde, maar dat het een geknutseld virus was. Nou, dat was dus een stap te ver. Het was volgens haar een uiting van de natuur, wij gingen als mens te ver. Ik zei:"Geloof je dan dat de natuur ons bestraft? Wij zijn zelf toch natuur". Ja, zij dacht van wel.
Raar gesprek.
Maar wat is er nu waar, hoe kan dit dat 1 persoon zoveel doden kent? Ik ken er geen een.
En van dat ziekenhuis, hoe kan dit verhaal dan zo anders zijn? Ik geloof niet dat ze liegt, maar misschien maakt die vriendin er een zwaar verhaal van en zij geeft dit weer zo weer, een soort hysterie..
Ik weet het niet.
Dorothé