Coronavirus

Mike, ik heb het artikel van libertymavenstock gelezen, het komt op mij zeer gedegen over. Toch nog even over zinksuppletie, dat is dus pas belangrijk als mensen al VOVID-19 hebben of een zinktekort hebben. Wellicht dat dergelijke tekorten het lichaam ook ontvankelijker maken voor COVID-19, maar dat is hier vrij overbodig om te zeggen neem ik aan, hoop ik maar.

Veel mensen hebben zinktekort, ook vleeseters. Dit komt door een te laag gehalte aan maagzuur, veroorzaakt door stress. Het kan dus raadzaam zijn om preventief te suppleren.

Mike

Als je al een tekort hebt is het geen preventief supplementeren meer, maar aanvullen wat al tekort is. Stress maakt meer kapot dan je lief is overigens, maar daarmee vertel ik jou niets nieuws.

Ik hoor van meer mensen die denken dat ze corona al in milde vorm hebben gehad, dat het reukvermogen achteruit is gegaan. Blijkbaar vreet het zink, of we zijn allemaal wat meer gespannen en nemen het daardoor minder goed op, in elk geval lijkt het geen slecht idee om even te ondersteunen.

Met de werkzaamheid van de hydroxychloroquine zijn we weer terug bij de CDS die ik aan het begin van deze draad adviseerde, namelijk een middel dat razend goed werkt tegen: malaria. Zo is het ook ontdekt door Jim Humble. De enige leverancier die ik ken uit Duitsland krijgt het momenteel haast niet aangeleept. De praktijk waar ik mee samenwerk heeft bezoek/inval van gezondheidsinspectie gekregen, omdat ze dachten dat het daar nog verkocht werd, wat niet waar is. De praktijk zou een middel tegen Corona hebben, en dat mag natuurlijk niet...

Zoals Mike al opmerkte tijdens de dotcomradio uitzending moet er dan wel iets anders zijn dat ons ziek maakt en dat kapot gaat met de hydroxychloroquine.

Dat verhaal over het ijzer heb ik ook gevolgd, maar wordt hier weer ontkracht:https://t.co/fSDwfT3mBJ?amp=1 terwijl er inderdaad wel steeds meer geluiden opgaan dat beademen funest is.

Blijkt dat er geen ARDS-/Coronavirus-protocol (RIVM spreekt intussen -13-04-2020- van richtlijnen) is opgesteld. Wat nu wordt geadviseerd door het RIVM en bij monde van voorzitter Diederik Gommers van het NVIC (Nederlandse Vereniging voor Intensive Care) is een ad hoc richtlijn die totaal afwijkt van wat normaal gebruikelijk is bij een patient die binnenkomt op een IC-afdeling van een ziekenhuis met een (dubbele) longontsteking/ademhalingsproblemen. Ook: 'er is geen behandeling'.

Van de website van het NVIC:
'- Acute respiratory distress syndrome (ARDS) (2022)
Naar verwachting wordt begin 2020 gestart met de ontwikkeling van deze richtlijn.'

Bron: https://nvic.nl/

'In de richtlijnen van de NVIC worden de literatuur en de aanbevelingen gewaardeerd volgens een evidence based systeem is een sedert eind 2006 hernieuwd document 'NVIC richtlijnen 2.0', dat is geschreven met medewerking van het Kennisinstituut.
Protocollen geven aan hoe lokaal uitvoering wordt ge[g]egeven aan de standpunten en richtlijnen van de NVIC. HEt opstellen van protocollen is de verantwoordelijkheid van de individuele intensive care afdelingen.' Uit jurisprudentie blijkt dat de Nederlandse Hoge Raad een medisch protocol ziet als onderdeel van de de behandelingsovereenkomst met de patiënt. [Dus is de patient ZELF verantwoordelijk voor het beleid/behandeling van het ZH en kan een arts, het NVIC, het RIVM of een ZH niet verantwoordelijk worden gehouden?]

En (van website 12-04-2020):

'COVID-19 - bericht van de voorzitter

zondag 8 maart 2020

Beste Collega’s,

Het is nog stilte voor de storm [...] en wij nuchtere Nederlanders bagatelliseren graag en denken dat het allemaal wel mee zal vallen. Ik wil graag een oproep doen dat iedereen ervoor zorgt dat de intensive care van ieder ziekenhuis er klaar voor is. Veel beleidsmakers vinden het spannend en wij als intensivisten kunnen hen helpen. Als voorzitter van de NVIC schuif ik wekelijks aan bij het overleg van het Outbreak Management Team (OMT) van het RIVM en wij voorzien hen van kennis van de ARDS-patiënt op de intensive care [??? De richtlijn hiervoor wordt verwacht in 2022!!!].
Ook hebben wij hen erop kunnen attenderen dat de eerste versie van de medicamenteuze behandelingsopties te ver ging en deze is mede op ons advies aangepast [??? Hoe zit dit???] (zie versie 7 maart jl.). Verder houdt de Taskforce van de NVIC, onder voorzitterschap van Lennie Derde, de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten; zij komen met adviezen die we publiceren op onze website. Bovendien weet ik dat veel collega’s zitting hebben in een crisisteam en dat wij als intensivisten betrokken zijn bij hoe we dit samen zo goed mogelijk aan kunnen pakken.

Waar gaat het naar toe?

De eerste patiënt die zich presenteerde met Corona in Tilburg is 10 dagen geleden en de teller van het aantal besmettingen staat nu op 188. We zijn dan ook nog steeds in containment fase 1 en er is nog niet besloten om op te schalen. Wel zijn er zorgen over de ontwikkelingen in Brabant. Daarom worden er daar dit weekend extra mensen getest om een indruk te krijgen en te kijken of we moeten opschalen. Maar er is mogelijk ook een haard rondom Houten. Dus ik denk dat we mogen verwachten dat er wordt opgeschaald, op zijn laatst halverwege de week want dan gaan we ook de 2e week in na de skivakantie en is de verwachting dat er meer mensen positief gaan testen die in Noord-Italië zijn geweest.

De collega’s uit Italië zijn ten einde raad, doen een dringende oproep (ESICM zie bijlage) om je goed voor te bereiden want de aanslag op IC capaciteit is groot (10% van de gevallen). Dus als je een voorspelling zou mogen doen dan hebben we mogelijk volgend weekend 800-1200 Corona patiënten en dus is er een behoefte 80-120 IC bedden en het weekend erop is dat dan weer verdubbeld (160-240 IC bedden). Dit kan lokaal verspreid zijn en dus is het belangrijk dat we elkaar gaan helpen!!!! Houd s.v.p. rekening met dit scenario en heb je plannen klaar voor de opschaling (bijvoorbeeld -> fase 1: Corona patiënt in een gesluisde IC-box/kamer, fase 2: Corona patiënten bij elkaar in een afgesloten Unit indien mogelijk, fase 3: om gekeerde isolatie, dus de niet-Corona patiënt in geïsoleerde IC-boxen/kamer).

ARDS-beeld:
Zoals geadviseerd door de Taskforce reageren de patiënten met Corona-ARDS goed op buikligging en hoge beademingsdrukken [??? = met als doel gesloten longblaasjes te openen. Website RIVM: 'Deze komt onder andere op het alveolair epitheel = celbekleeding van de wand der longblaasjes - voor, wat gezien wordt als de verklaring voor de predilectie = neiging tot - van SARS voor replicatie in de lage luchtwegen'] en is ECMO [= hartlongmachine] niet noodzakelijk.

Dat is ook onze ervaring in het Erasmus waar we 2 patiënten met Corona-ARDS al gedurende 2 weken beademen en die draaien we nog dagelijks op hun buik.

Wij maken gebruik van de hoge ARDSnet PEEP tabel (Erasmus beademingsprotocol zie bijlage). Wat opvalt is de behoefte aan hoge PEEP, maar dat de driving pressure laag is. Dat zien ze ook in Italië [wie?wat?]. Uit Italië komt nog de informatie dat na twee weken soms plots nog een ernstige hypercapnie optreedt (dode ruimte ventilatie) en plots soms ernstig hartfalen door mogelijk virus infiltratie [??? wordt hydroxychloroquine van "beschuldigd"?]. Na drie weken treedt er verbetering op [minimaal DRIE weken buikligging en beademing??? Advies op basis van 2 patienten? Dan doet de HA met 8 genezen patienten met zink, quercetine en hydroxychloriquine het beter???].
Dus zorg dat je bent voorbereid, help je lokale beleidsmedewerkers en laten wij de buitenwereld zien dat je kan bouwen op intensivisten en op de NVIC.
Uiteraard is er veel media-aandacht. Wij vragen jullie als je benaderd wordt, te verwijzen naar de NVIC. Alle vragen worden direct beantwoord. Mocht je toch zelf in de media optreden, neem dan graag vooraf contact met mij op zodat ik je van de laatste stand van zaken op de hoogte kan brengen.

Met vriendelijke groet,
Diederik Gommers
Voorzitter NVIC'

13-04-2020: van website SWAB https://swab.nl/nl/covid-19

'Voor coronavirusinfecties bestaan geen geregistreerde medicijnen [.......] en (op het moment van deze publicatie) geen grote gerandomiseerde studies die de klinische effectiviteit van een bepaald geneesmiddel duidelijk onderbouwen. Wel zijn er in vitro data en is er in kleine onderzoeken bij personen met een infectie met SARS-CoV (type 1), MERS-CoV en SARS-CoV-2 geprobeerd te behandelen met een aantal antivirale middelen op experimentele basis. De uitkomsten geven slechts een matige onderbouwing voor een therapeutisch advies bij deze coronavirusinfecties, vanwege de kleine aantallen, wisselende combinaties van middelen, variatie van timing (start van de behandeling), heterogeniteit van de patiëntengroepen en gerapporteerde uitkomsten. Een therapieadvies voor COVID-19 kan daarom (nog) niet goed wetenschappelijk onderbouwd worden. Ook is de optimale timing van de start van een eventuele behandeling niet bekend. Op basis van de gegevens die op dit moment beschikbaar zijn, worden in dit document off-label medicamenteuze behandelopties besproken voor patiënten met COVID-19 (infectie met SARS–CoV-2). Het betreft m.n. patiënten die opgenomen zijn vanwege (matig) ernstige symptomen van ziekte.
Er bestaat een online interactie-checker, waarbij gekeken kan worden of medicatie die de patiënt gebruikt samen kan gaan met off label therapeutische medicijnen http://www.covid19-druginteractions.org/.' [Dus wel de richtlijn buikligging en beademing op basis van 2 patiënten, maar geen hydroxychloroquine, zink suppletie en quercetine; dat is verboden?!]

Dankjewel Mike!

Voor wat betreft dat ijzer, ik vind het allemaal nogal scheikundig uitgelegd. Maar iemand die ziek is heeft een infectie. En bloedarmoede kan ook weer een gevolg zijn van een infectie.
Komen we hier dan weer standaard uit bij een tekort aan maagzuur volgens mij. Helemaal als een patiënt aan de beademing ligt en buiten bewustzijn is en zodoende niet aan kan geven of hij/zij zich goed voelt bij de behandeling lijkt mij dat zeer stressvol met alle gevolgen van dien. Plus dat veel mensen sowieso al tekorten hebben aan van alles en dus vatbaar zijn voor van alles.

Bill Gates doet sinds 23 maart 2020 onderzoek (op 2000 patienten) naar Hydroxychloroquine om Corona TE VOORKOMEN (en de placebo is vitamine C; ook dat "voorkomt Corona"/versterkt je immuunsysteem dus is geen placebo?) Mensen met koorts, mensen die hoesten of met keelpijn zijn uitgesloten. 'The drug’s patent has expired so other pharmaceutical companies can manufacture generic versions.' Geen toevoeging van zink, quercetine. Waarom?

Bron: https://clinicaltrials.gov/ct2/show/record/NCT04328961?view=record

'Efficacy of Hydroxychloroquine for Post-exposure Prophylaxis (PEP) to Prevent Severe Acute Respiratory Syndrome Coronavirus 2 (SARS-CoV-2) Infection Among Adults Exposed to Coronavirus Disease (COVID-19): a Blinded, Randomized Study
First Submitted Date ICMJE March 23, 2020
First Posted Date ICMJE April 1, 2020
Last Update Posted Date April 1, 2020
Estimated Study Start Date ICMJE March 2020
Estimated Primary Completion Date September 30, 2020 (Final data collection date for primary outcome measure)
Current Primary Outcome Measures ICMJE
(submitted: March 29, 2020)

Polymerase chain reaction (PCR) confirmed SARS-CoV-2 infection [ Time Frame: Day 1 through Day 14 after enrolment ]
Polymerase chain reaction (PCR) confirmed SARS-CoV-2 infection from self-collected samples collected daily for 14 days
Polymerase chain reaction (PCR) confirmed SARS-CoV-2 infection [ Time Frame: Day 28 after enrolment ]
Polymerase chain reaction (PCR) confirmed SARS-CoV-2 infection from self-collected samples collected at study exit

This is a randomized, multi-center, placebo-equivalent (ascorbic acid) controlled, blinded study of Hydroxychloroquine (HCQ) post-exposure prophylaxis (PEP) for the prevention of SARS-CoV-2 infection in adults exposed to the virus.The overarching goal of this study is to assess the effectiveness of HCQ PEP on the incidence of SARS-CoV-2 detection by polymerase chain reaction (PCR) to inform public health control strategies.This study will enroll up to 2000 asymptomatic men and women 18 to 80 years of age (inclusive) at baseline who are close contacts of persons with PCR-confirmed SARS-CoV-2 or clinically suspected COVID-19 and a pending SARS-CoV-2 PCR test. Eligible participants will be enrolled and randomized 1:1 to HCQ or ascorbic acid at the level of the household (all eligible participants in one household will receive the same intervention). Participants will be counseled about the preliminary in vitro data on HCQ activity against SARS CoV-2 and equipoise regarding efficacy in humans.The duration of study participation will be approximately 28 days.'

Ik vraag toch nog even door over zink. Ik ga altijd graag tot op de bodem wat deze zaken betreft.
Welk supplement is aan te raden en hoeveel mag men nemen? Deze vraag is natuurlijk heel moeilijk te beantwoorden omdat iedereen al zink tot zich neemt en als men vlees eet en geen brood, men toch al veel binnen krijgt. Toch mijn vraag hier.
Mike je schreef dat het toch zinvol is.
Wat en hoeveel zou men kunnen nemen. Misschien dan maar onafhankelijk of men een goed zinkniveau heeft of niet. Ik zou ook graag willen dat mijn vader dat neemt. Heeft te veel aan zink nevenwerkingen? Ik denk hierbij aan diabetespatiënten of heeft het invloed op medicijngebruik?

Dorothé

Zink. Zie https://www.orthokennis.nl/nutrienten/zink

'De maximale therapeutische dosering, die gedurende een beperkte periode (enkele weken tot maanden) kan worden gesuppleerd om de zinkstatus snel te verbeteren, bedraagt 1 mg zink per kilogram lichaamsgewicht per dag. Deze dosis geldt als PMTDI (provisional maximum tolerable daily intake). Bij een dosis zink vanaf 50 mg per dag dient tevens extra koper te worden gesuppleerd om een koperdeficiëntie te voorkomen (zie interacties).'

Een hoop technische informatie en wat ik nog niet helder krijg is het volgende, Volgens o.a. het RIVM hebben we te maken met een Coronavirus, Malaria is een parasiet. Hoe kan een malariamiddel dan helpen tegen een virus??

Exact. Luister de podcast op True Pundit:

https://truepundit.com/exclusive-top-feds-not-a-coronavirus-that-came-from-a-bat-something-much-worse/

Mike

Dank voor je antwoord Natuur.

Dat is natuurlijk altijd het probleem als je een element gaat toevoegen, dan ontstaat er een disbalans met andere stoffen. Ja, waar begin je dan en waar houd je op?
Bij levertraan kun je bv. niets verkeerds doen omdat dit voeding is en geen supplement, hier zit alles in de juiste verhouding in.
Ik blijf dus bang bij suppletie van zink, dus dan moet er weer koper bij etc....

Dorothé

Dorothe, houd het simpel. Eet dierlijke producten voor je zink (en vetoplosbare vitamines en vele andere stoffen) en blijf vooral rustig, kalm, in evenwicht, hoopvol en optinistisch. M.a.w.: GEEN STRESS!

Mike

Berlin - German people rebel against the lockdown

&feature=youtu.be&fbclid=IwAR3vd--eAYO7Cu6BpBprmC4zBXsKH99uHYpMRm_7dN0HEOxDiyyvo1OtATc

Forum statistieken

Onderwerpen
4.560
Leden
8.671
Nieuwste lid
bluepillexpress
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan