Darmen & depressie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het lijkt de 'echte' wereld wel ;)
Daar durft het gros van de mensen immers ook niet direct te zeggen wat hen dwars zit.
 
Ik denk dat het hier fout is gegaan - ik op 28 november 2015 in de topic Orgaandonatie:



De reacties van Intothewilde zijn een typisch voorbeeld van de politiek correcte, cognitief dissonante ‘confirmation bias’ die in Nederland werkelijk epidemisch is en waarover ik hier schrijf. Mensen zien hier de waarheid nog niet, al pist-ie ze op hun kop!

Intothewilde ziet werkelijk overal het grijze gebied tussen zwart en wit, zelfs als het gaat om antidepressiva. Beste Intothewilde, er bestaat geen ‘nuance’ als het gaat om het verkalken van je pijnappelklier, je ZIELSOOG, met fluor of regelrechte moord op levende, ‘hersendode’ of ongeboren mensen. Er is geen ‘gulden middenweg’, die in dit land toch o zo vaak wordt bewandeld. Als je overal een grijs gebied ziet, ben je zelf een grijze muis!

Intothewilde had al eerder aangegeven moeite te hebben met mijn 'stelligheid'. Recentelijk nog deed hij hetzelfde in dit draadje naar Pike (die terecht de vraag stelde wat er mis is met stelligheid). En wat heeft die 'gulden middenweg' hem gebracht? Depressie en angststoornissen! En sneaky gedrag, zo blijkt. Laat dit een les zijn voor anderen: wie nergens voor staat valt overal voor!

Mike
 
Interessant, toch, om te zien dat mensen die niet durven te kiezen voor stellingname krampachtig proberen 'nuances' te zien in onverdedigbare standpunten, terwijl zij die wel krachtig stelling durven nemen en dit genuanceerd onderbouwen door hen volkomen ongenuanceerd worden veroordeeld. Voer voor psychologen dit.

Mike
 
Stellingname wordt ten stelligste onderuit gehaald in deze maatschappij en in de psychiatrie (*). Laat die psychologen dus maar weer zitten, want voor hen is het onverteerbaar voer.

(*) Het etiket van de 'stoornis' Borderline is dan al snel geplakt want stellingname is immers zwart-wit-denken.
 
Cognitieve dissonantie is ook een gangbaar begrip in de psychologie. Deze gast is een wandelende paradox!

Mike
 
De psychologie wist dus eigenlijk gewoonweg de 'eigen ik' uit en vervangt dit voor het gangbare en 'normale'. Geen wonder dat er wandelende paradoxen zijn ;)
 
Het valt me op dat de meest paradoxale personen pleitbezorgers zijn van het establishment en dus richten ze hun pijlen op diegenen die de gevestigde orde bekritiseren of bestrijden. Als je het onverdedigbare gaat verdedigen krijg je automatisch cognitieve dissonantie. Ze vechten tegen de verkeerde partij, omdat het alternatief - accepteren dat het systeem en zijn belanghebbenden verrot zijn - hen beangstigt. Vanuit angst is het bekende, hoe pathologisch dan ook, 'veiliger' dan het onbekende. Dit verklaart ook waarom deze figuur blijft hangen in angst en depressie. Als je je verbindt met de ziekte, kom je er nooit van af!

Mike
 
Heel waar Mike!

Ik heb altijd gestreden tegen de op mij geplakte etiketten, zal dat ook altijd blijven doen en ik weiger ze zelf te plakken. Ik ben niet ziekte/symptoom/stoornis A en heb het ook niet! Alles is m.i. terug te voeren op hele simpele dingen, namelijk voeding en stress.
 
Ik voel me zeer verwant met de site van het Institute for Historical Review. Op Hun About-pagina staat het volgende:



Predictably, we have come under fire from hostile sectarian groups that regard the IHR as harmful to their interests. Zionist groups such as the Simon Wiesenthal Center and the Anti-Defamation League routinely smear the IHR, attacking us as a "hate group" or dismissing us as a "Holocaust denial" organization.

In fact, the IHR steadfastly opposes bigotry of all kinds. We are proud of the support we have earned from people of the most diverse political views, and racial, ethnic and religious backgrounds.

The IHR does not “deny” the Holocaust. Indeed, the IHR as such has no “position” on any specific event or chapter of history, except to promote greater awareness and understanding, and to encourage more objective investigation.

En zo werkt het dus. Kritiek op Israel maakt je automatisch 'antisemitisch' en een 'holocaustontkenner'. En wat heeft het IHR precies te melden? GENUANCEERDE artikelen, waarin vragen worden gesteld en zorgvuldig worden uitgewerkt. Voor wie op basis van een kniereflex-reactie meteen 'antisemiet' roept natuurlijk veel te veel tekst om te lezen voor zijn/haar beperkte breincapaciteit, maar voor wie wel de moeite neemt om nu eens de andere kant van het argument te vernemen is een artikel als dit fascinerend:

http://ihr.org/other/anti-semitism-why-does-it-exist-dec-2013

Dit artikel legt uit dat het niet aflatende 'antisemitisme' van de laatste 2000 jaar door joden zelf wordt beschreven als een 'mysterieuze ziekte'. Als je je voortdurend opstelt als een slachtoffer, zonder ook maar 1 seconde naar je eigen gedrag te kijken, dan 'overkomt' de vijandigheid die je zelf over je afroept je. Niemand minder dan George Soros geeft dit nota bene toe:



One of the wealthiest and most influential figures in today’s world is George Soros, the Hungarian-born billionaire financier. Generally he avoids highlighting his ties to the Jewish community, and only rarely attends purely Jewish gatherings. But in November 2003 he addressed a meeting in New York City of the “Jewish Funders Network.” When he was asked about anti-Semitism in Europe, Soros did not respond by saying that it is an irrational “disease.” Instead, he said that it is the result of the policies of Israel and the United States. “There is a resurgence of anti-Semitism in Europe. The policies of the Bush administration and the Sharon administration contribute to that,” he said. “If we change that direction, then anti-Semitism also will diminish," he went on. “I can’t see how one could confront it directly.”

Je opstellen als een dader, maar als er internationale verontwaardiging hierop volgt van geen kwaad willen weten en je opstellen als slachtoffer. Zou het kunnen dat dit patroon al 2000 jaar wordt vertoond? Vanwaar die eeuwenlange jodenhaat? Dit is natuurlijk ook de rechtvaardiging voor een exclusieve joodse staat, want anders zijn al die onverbeterlijke 'antisemieten' er alleen maar op uit om hen voortdurend naar het leven te staan. Het artikel durft dit wel te benoemen:



Israeli and Jewish- Zionist leaders affirm that Jews constitute a “people” or a “nation” – that is, a distinct nationality group to which Jews everywhere are supposed to feel and express a primary loyalty. /12 Some American Jewish leaders have been explicit about this. Louis Brandeis, a US Supreme Court justice and a leading American Zionist, said: “Let us all recognize that we Jews are a distinctive nationality of which every Jew, whatever his country, his station or shade of belief, is necessarily a member.” /13 Stephen S. Wise, president of the American Jewish Congress and of the World Jewish Congress, told a rally in New York in June 1938: "I am not an American citizen of the Jewish faith. I am a Jew ... Hitler was right in one thing. He calls the Jewish people a race, and we are a race." /14 In keeping with this outlook, Israeli leaders also say that the Zionist state represents not just its own Jewish citizens, but Jews everywhere. /15

En hier staat te lezen wat ik zelf ook meermaals heb geconstateerd: rechts-radicalen die van mening zijn dat Hitler gelijk had met zijn rassentheorie en dus joden zien als een apart ras verkondigen exact dezelfde gedachtengang als die van de zionisten! De mythe van het 'joodse ras' is cruciaal voor de mentaliteit van de afgelopen 2000 jaar dat het hier een door God uitverkoren volk zou betreffen. Multiculturalisme is prima voor andere mensen, maar het bloed van joden moet zuiver blijven:



For some time, the ADL has promoted the slogan “Diversity is Our Strength.” In keeping with this motto, which it claims to have invented, the ADL has devoted effort and resources to persuading Americans -- especially younger Americans -- to welcome and embrace ever more social, cultural and racial “diversity.” /17

This campaign has been very successful. American politicians and educators, and virtually the entire US mass media, promote “diversity,” “multiculturalism” and “pluralism,” and portray those who do not embrace these objectives as hateful and ignorant. At the same time, influential Jewish-Zionist organizations such as the American Israel Public Affairs Committee (AIPAC) insist that the US must recognize and defend Israel as a specifically Jewish ethnic-religious state. /18 Pluralism and diversity, it seems, are only for non-Jews. What’s good for Jews in their own homeland, Jewish-Zionist leaders seem to say, is not pluralism and diversity, but a tribalistic nationalism.

Prceies wat Hitler zei over Ariers! Zeggen of schrijven dat een zeer kleine joodse minderheid op diverse vlakken aan de touwtjes trekt is meteen 'antisemitisch':



Even though Jews have more influence and power in US political and cultural life than any other ethnic or religious group, Jewish groups are uncomfortable when non- Jews point this out. In fact, says Foxman and the ADL, one sure sign that someone is an anti-Semite is if he agrees with the statement that “Jews have too much power in our country today.” /22 For Foxman, apparently, there can never be “too much” Jewish influence and power.

De conclusie van het artikel is dan ook ijzersterk:



Anti-Semitism is not a mysterious “disease.” As Herzl and Weizmann suggested, and as history shows, what is often called anti-Semitism is the natural and understandable attitude of people toward a minority with particularist loyalties that wields greatly disproportionate power for its own interests, rather than for the common good.

Waarschuwing: deze informatie is alleen gechikt voor mensen met een functioneel brein en een open geest. Zij die op elke hoek van de straat 'antisemieten' zien kunnen maar beter zo'n lap tekst niet lezen, want dat kunnen ze toch niet bevatten.

Mike
 
Voor wie meer dan 3 zinnen aan kan en dan nog steeds begrijpt waar het werkelijk over gaat en een oprechte interesse heeft in de geschiedenis dit artikel over de EUROPESE kolonisatie van Palestina:

http://www.intifada-palestine.com/2016/01/the-ethnic-cleansing-of-palestine/

Het artikel legt ook uitstekend uit dat er nooit een conflict is geweest tussen arabische sefardi-joden en Palestijnen, maar uitsluitend tussen blanke, Europese Ashkenazi's en Palestijnen:



In the late 19th century, and due to the European persecution of the European jews, the European zionist “jews” started a European national political movement (The Arab jews were absent) calling for finding a separate homeland for the Jews.



1. Ethnically cleansing Palestine and creating “israel” is a European colonization project that was done by European jews. There has never been hatred or enmity between the Arabs-Muslims and the jews over history and it should be noticed that the jews had run out of Spain along with the Arabs fearing the European pogrom. In addition, in the modern history, while the jews were persecuted and massacred throughout Europe, they had a safe haven among the Arabs and in the Muslim countries.

2. The Arabs and Muslims didn’t kick the jews out of their homes from the Arab countries but it was the European zionist jews who had done the dirty job and MOST of the jews in the Arab-Muslim countries didnt migrate to occupy Palestine but AFTER the creation of the zionist “jewish state”



So … the whole fight is NOT between the “the Arabs-Muslims and the jews” as the zionist lie again, it is between European zionist occupiers (who ethnically cleansed the native Palestinians in the name of Judaism) and the natives of Palestine (both Muslims and Christians) who unjustifiably were massacred out of their homes and their villages were erased.

Dit maakt de zionisten tot ordinaire indringers en kolonisten:



The jews, just like any other nation that invaded Palestine, have never ever been the natives of Palestine but invaders

Maar vooral niet je hoofd pijnigen over dit soort dingen, gewoon keihard 'antisemiet' blijven roepen!

Mike
 
Goede berichten en artikelen weer Mike. Echter ook een 'waarschuwing' naar jouw kant: bedenk dat ook deze berichten weer eens verkeerd opgevat kunnen worden en WAPF not amused zal zijn.
Ik zie liever dat je deze berichten wel plaatst echter zou het voortbestaan van het forum zo kunnen wankelen aangezien je over dergelijke berichtgeving een agreement met WAPF hebt. Ik weet daar het fijne natuurlijk niet van en laat dit dan ook verder aan jou over.

Weet in ieder geval dat je berichten gewaardeerd worden.
 
Weet ik, maar ik moest het even kwijt. Ik ben behoorlijk pissed-off over deze wel heel achterbakse actie. Doodleuk hier het forumlid uithangen en ondertussen mij beschuldigen van iets wat niet klopt en gaan klagen bij Sally ook nog hierover. Maar het is nu klaar, ik laat het nu rusten.

Mike
 
Ik citeerde mezelf in een emailreactie naar Intothewild op 8 februari jl. als volgt:



Ik ben anti-psychopaten en jij hindert mij in mijn missie om idioten die een regelrechte bedreiging vormen voor de wereldvrede aan de kaak te stellen.

Welnu, die lui die niet met naam genoemd mogen worden en waar geen enkele vorm van kritiek op mag worden geleverd zijn inmiddels druk doende om WO3 in werking te stellen:

http://www.conspiracydiscovery.info/middle-east/dramatic-escalation-in-syria-imminent/

Kijk, als het draadje over Syrie nog had bestaan had ik jullie hiervan dagelijks op de hoogte kunnen stellen, maar zoals ik ook al eerder schreef:



Ik heb geprobeerd met deze persoon een inhoudelijke dialoog aan te gaan om hem duidelijk te maken dat ik behoorlijk veel medestanders heb die het jammer vinden dat 1 enkeling hun leesplezier en hun zucht naar kennis probeert te vergallen.

En terwijl de crypto-joden (Donmeh) van beide kanten Syrie willen binnenvallen en een regelrechte oorlog met Rusland willen starten, maakt deze sukkel zich druk om 'semieten' uit Oost-Europa die hun oude Khazaarse rijk terug willen omdat de Russen hen 1000 jaar geleden daar uit hebben geschopt. Over tegen de verkeerde vijand vechten gesproken, dit is een vijand van de complete mensheid! En ik mag hier niets van zeggen?!

Mike
 
Heb ik je voor gewaarschuwd Mike, hier was ik al bang voor. Je zit nu in een splagaat.
Die ene klager heeft ervoor gezorgd dat jij monddood wordt en zo zorgt het gebrainwashte kamp ervoor dat de boodschap stagneert.
Laat je niet monddood maken!

En ja, ik ken je nieuwe site en weet dat een andere weg ook mogelijk is. Toch heb ik het gevoel dat het hier op het forum hoort omdat het allemaal zo vreselijk verweven is met elkaar. De ongezondheid van de mens is immers niet alleen maar vanwege wat pakjes en zakjes, maar vanwege de veel grotere plannen van bepaalde machten.
 
Jij hebt je keus voor nu gemaakt met Con Dis Mike. Maar ik mis het forumgedeelte ook. Con Dis is geen forum.
2 forums runnen lijkt mij ook teveel van het goede, maar zijn er hier geen actieve leden die mee willen helpen met een 2e forum? Ik weet het, sorry, ik steek hier niet zelf mijn hand op.
Een ander puntje. Sinds een paar weken gebeurd er niets meer als ik op jouw linken klik Mike. Als ik de tekst kopieer en zoek in google, kom ik er vaak wel, maar handig is anders. Hoe verhelp ik dit?
 
Ineens heeft WordPress ervoor gekozen om een soort verborgen code mee te geven in een link naar een WordPress-site, waardoor je niet meer een aanklikbare URL krijgt maar WordPress er een soort aanklikbaar plaatje van maakt. Kennelijk ondersteunen jouw browser-instellingen dat niet. Wellicht dat Wim meeleest en ideeen heeft om dit te verhelpen?

Ja, ik weet dat mijn bijdrages op geopolitiek gebied hier gemist worden door velen, maar ik heb met Sally nu eenmaal afspraken hierover. Het is jammer dat we in een land leven dat nog steeds zulke achterbakse figuren voortbrengt als het handjevol klagers dat bij Sally is komen uithuilen. Ik heb bovenstaande info uitsluitend geplaatst omdat het nu echt menens dreigt te worden in het midden-oosten en ik baal van het feit dat ik dit platform niet meer tot mijn beschikking heb om jullie hier snel van op de hoogte te kunnen stellen. Momenteel ontbreekt het me aan tijd om de Nederlandse ConDis goed op poten te zetten, de Engelse houd ik wel goed bij.

Mike
 
Het is jammer dat we in een land leven dat nog steeds zulke achterbakse figuren voortbrengt als het handjevol klagers dat bij Sally is komen uithuilen.

Dat is één kant van het verhaal, de andere kant is dat het jammer is hoe een figuur als Sally handelt naar aanleiding van de klachten van één of enkelen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan