Darmen & depressie

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Het is goed te drinken. Proeft een beetje als een glas water met een klein beetje slechte koffie erin.
 
Vandaag naar de podoloog geweest. Deze gaf aan het vermoeden te hebben dat er meer aan de hand was dan normale voet- en gewrichtsklachten. En eerlijk gezegd wist ze het ook niet. Het zou reuma kunnen zijn, kan door darmklachten komen, fibromyalgie, of weer wat anders. Als ik zoek naar fibromyalgie dan komen best veel symptomen overeen. Maar dat dacht ik eerder ook bij vitamine D, magnesium, vitamine B12, etc.

Ze noemde de naam van een biologisch geneeskundige arts (Holwerda te Utrecht). Zelf ben ik onbekend met een biologische geneeskunde. Maar ga dit denk ik wel proberen. En natuurlijk weer naar de normale huisarts. Zijn hier mensen bekend met deze vorm van geneeskunde?
 
https://www.zorgkaartnederland.nl/z...erda-geweest-bd1c090ca91e3d498fd73ff23fe7f2e8

Biologische geneeskunde is een verzamelnaam voor verschillende behandelmethodes uit het zogenaamde alternatieve veld, waarvan hun effectiviteit wetenschappelijk, klinisch en/of in de praktijk bewezen is.

behandelingsmethodieken

De achtergrond van veel van deze behandelingsmethodieken is het feit dat het menselijk lichaam gezien wordt als een energiematerie, die door energie wordt bezield en door informatie wordt gestuurd en geregeld. Allerlei functies ervan- stofwisseling, immunologie, hormonale balans, elektrolythuishouding, zuur-base-balans- verlopen materieel, maar worden door informatie aangestuurd en geregeld.

Hervinden van lichaamsenergie en zelfgenezing

Bij langdurige en chronische ziekten kan het lichaam niet meer de weg tot zelfgenezing terugvinden. Biologische diagnostiek en therapie helpen het lichaam de weg terug te vinden en energie op te doen de genezing weer zelf in gang te zetten. http://www.arsbiomedica.com/arsbiomedica.com/visie-werkwijze/biologische-geneeskunde

 
@Lievergezond: ja ik zag al dat Holwerda veel positieve reacties heeft mogen ontvangen. Ook heb ik al gegoogled (is dit juist?) op biologische geneeskunde. Ik vroeg (en vraag) mij af of mensen hier met deze geneeskunde ervaring hebben?
 
Ja ik heb er genoeg ervaring mee: elektroacupunctuur (o.a. body e-steck scan), bioresonantie, biocoherentie, biofotonen, ozonbehandelingen via eigen bloed, kleurentherapie, kinesiologie, NES, bio-energetische stress tester, bachbloesems, levend bloedanalyse, homeopathie, acupunctuur, Chinese kruiden, osteopathie, manuele therapie (sickesz), atlasrechtzettherapie, SCIO, NAETtherapie en ik ben vast nog het nodige vergeten. Biologische geneeskunde is een zeer ruim begrip. Jij hebt er volgens mij ook al ervaring mee als ik het me goed herinner (body e-steck scan).
 
Intothewild, voor je diarree zou je eens een kleikuur kunnen proberen, dat werkt vaak stoppend en neemt gelijk wat vuil mee uit de darmen.
 
Kleikuur is nieuw voor me, dankjewel! Ik ga eens informatie erover inwinnen :)
 
@Lievergezond: biologische natuurgeneeskunde is dus gewoon een verzamelnaam. Volgende week ga ik denk ik een bellen met Holwerda om een afspraak te maken. Hopelijk dekt de aanvullende verzekering dit.

Helaas heeft Holwerda een niet zo goede website (weinig tot geen informatie):

http://www.jthholwerda.nl/Praktijk.aspx
 
Vandaag coloscopie gehad. Ze hebben naar de hele dikke darm gekeken en een stukje van de dunne darm. Helaas is er niets geks gevonden. Geen ontstoken dikke darm (terwijl dit wel uit esteck bodyscan kwam - oftewel: de bodyscan is ook geen betrouwbaar iets), geen crohn. Alleen 1 poliep die ze weg hebben gehaald. En ze hebben weefsel afgenomen wat ze nog gaan onderzoeken (maar de verwachting is dat daar niets uit zal komen).

Vermoeiend deze zoektocht.
 
Dag Jhanne,

Natuurlijk is het fijn dat er niets ernstigs aan de hand is. Alleen had ik verwacht de bevestiging te krijgen dat de dikke darm ontstoken is. Of iets anders wat op te lossen is. Nu komt er niets uit en dus weet ik niet wat ik aan moet pakken. Ik heb mijn eetpatroon al veranderd en de situatie met mijn darmen blijft gewoon hetzelfde. Ook verschillende pro biotica geprobeerd, spul voor de darmwand, kefir, kombucha, etc. Het maakt geen enkel verschil.

Als laatste ga ik Holwerda proberen (orthomoleculair arts).
 
Briljant antwoord Tanja!
Verder is het met de darmen zo dat het niet eens is wat verandert, nieuw neemt, uitprobeert, maar wellicht is het iets wat niet laat staan. Iets watj je neemt maar helemaal niet zo goed voor je is. Elimineren kan dan ook een optie zijn.
Maar geduld en alles rustig aan uitproberen is inderdaad heel belangrijk. Je lijf kan niet zo snel als je brein en je handelen.
 
Sinds ik met waterkefir ben begonnen lijkt de gewrichtspijn in mijn voeten wat te zijn afgenomen. Het kan ook puur toeval zijn, maar vreemd vind ik het wel. Van de week ben ik naar de orthopeed geweest. En deze heeft mij weer doorgestuurd naar de reumatoloog (omdat hij niets vreemds kon zien op de scan).
 
@100%leven:

De gelatine was al op. En de gewrichtspijn bleef zoals hij was. Pas toen ik met kefir begon merkte ik verschil. En dat ik met kefir begon was puur omdat ik het eens zelf wilde maken.
 
n deze heeft mij weer doorgestuurd naar de reumatoloog (omdat hij niets vreemds kon zien op de scan).

Ik vrees dat je ook niets gaat vinden. De pijn kan samenhangen met ontstekingen waarvan meerdere oorzaken mogelijk zijn (o.a. omega olie onbalans, schildkier, nachtschades eten, stress, amalgaamvergiftiging, etc.). Ik denk dat het verstandiger is je goed te voeden dan de oorzaak van een symptoom te zoeken. Want het lijkt er toch echt op dat je 'slechts' symptomen hebt als doktoren alsmaar niets vinden.

Het valt mij na het lezen van de laatste berichten op dat je hardnekkig op zoek bent naar het vinden van oorzaken c.q. ziekten, echter zal dit niet het geval zijn als je al zoveel onderzoeken hebt gehad.
 
hoe verlaag je je serotonine? Ik had zelf deze topic al gevonden maar helaas staat er niet veel in





Hypothyroidism is a very common cause of increased serotonin (e.g., Henley, et al., 1998), and if the thyroid hormone is supplemented until symptoms are resolved, it's likely that the serotonin will have been normalized.
http://raypeat.com/articles/articles/serotonin-disease-aging-inflammation.shtml

 
hoi Intothewild: terugkomend op een eerder bericht over dat je 1000IU vitamine D per dag gebruikt: 5000IU per dag is geen luxe en bij een inhaalslag is 10.000IU per dag dat ook niet. Vitamine D wordt pas toxisch boven 30.000IU per dag.
 
Vitamine D wordt pas toxisch boven 30.000IU per dag.

Volgens mij wordt het suppleren van een vitamine toxisch dan wel 'slecht' zodra er een onbalans is. Het lijkt mij dat als je hoge dosis vitamine D suppleert er een probleem kan ontstaan door o.a. het gemis aan vitamine A.
Klakkeloos vitamines suppleren heeft geen zin, daar er samenwerking is met andere vitamines. Suppleren brengt onbalans. Beter dus uit voeding halen, zoals lever(traan).
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.838
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan