Nou in ieder geval fijn dat je het niet meer hebt over die jongens van blackhistorystudies; die proberen aan te tonen dat Europa vooruitgang heeft geboekt sinds de 8e eeuw.
Grote onzin, een hoop kennis is de laatste 2000 jaar juist ondergronds gegaan, ik neem aan dat je dat met me eens bent. Die argumenten over universiteiten, scholing, en zeep zijn ook al diep treurig. Ik lees bij hen een soort minderwaardigheidscomplex, net als die kerel Valentine met zijn vega-voeding, weet je nog , een half jaar geleden.
Wel haal je er nu ineens een nieuw punt bij waar we het allang over eens waren. De mens komt oorspronkelijk uit Afrika. Natuurlijk, dat lijkt me duidelijk. Onze verre voorouders zijn Afrikaans. Punt.
Wat is er gebeurd : we zitten met die rare ijstijd wat ineens een heel nieuw continent blootlegde. Daar trok een groep naartoe, en de gevolgen zijn heel belangrijk voor de huidige tijd.
Een Afrikaan is niet alleen fysiologisch anders, maar ook spiritueel beter afgestemd op het Afrikaanse land dan op het Europese. Andersom geldt dat ook voor ons: blanke Europeanen zijn beter afgestemd op Europa dan op Afrika. Wij kennen de fairies, de bosgeesten - van dit land; Afrika heeft zijn eigen figuren. Dat komt omdat blanke Europeanen al zeker 20.000 jaar in Europa wonen (en geen 10.000 jaar). Blanke Europeanen, en niet Afrikanen, hebben hier altijd gewoond.
Over de datering is trouwens een leuk interview met John de Nugent (
http://www.redicecreations.com/radio/2014/10]redice[/url]): over blanke aanwezigheid in Noord-Amerika 20.000 jaar geleden. Alles wijst erop dat dit blanken waren met donker haar, net zoals de Saami in Noord-Noorwegen. Dit alles betekent ook dat ik zo mijn twijfels heb over de blanke aanwezigheid in Zuid-Afrika en Australië. Dat is niet ons land, maar dat ben je ook vast met me eens.
Wat je niet goed begrijpt, is dat in Europa vele millennia terug hoogstaande kennis was, Europese kennis, die ondergronds ging vanaf het moment dat hier christelijke universiteiten gebouwd werden. Kennis die werd doorleefd door Europeanen, zoals door de laatste heidense IJslanders (en het komt weer terug)
Het is in deze tijd juist de uitdaging om deze kennis weer boven te krijgen en dat gebeurt al. Alles is er nog steeds, een deel is opgeschreven maar een groter deel is opgeslagen in de niet-fysieke wereld. Moeilijk uit te leggen maar dit is nu eenmaal zo. Mystici probeerden niet voor niets als kluizenaar te leven; er komt dan meer oude kennis tot je beschikking dan als je alles alsmaar probeert te noteren. Op spiritueel niveau is geen enkele huidskleur beter dan een ander. Wijze Afrikaanse mensen begrijpen dit. Wijze Afrikaanse mensen begrijpen ook dat zij in Noord-Amerika en Europa niet tot hun recht komen. De snelle jongens van Hidden Colors begrijpen dit (nog) niet. Een blanke ingewijde in Ierse geheimen kon hele reizen maken naar het zuidelijk halfrond, en dat gebeurde ook 10.000 jaar terug.. maar hij kwam altijd terug naar zijn eigen land, daar kon hij veel meer.
Hoe dan ook, de wijsheid is eigenlijk door de Kelten het langst vastgehouden, met name in Ierland, maar in wezen overal in de buurt van leylijnen.
Steencirkels waren methodes om het bewustzijn te vergroten, mensen die goed in contact staan met zichzelf en met de aarde, kunnen dat nog steeds voelen. Daarnaast waren megalitische bouwwerken onderdeel van een grote zonnekalender, waarvan we nog maar een klein deel begrijpen. Alle oorspronkelijk Europese tradities zoals begin Mei Beltane, en begin November Halloween, hebben een connectie met die zonnekalenders, en werden vaak ook gevierd rond die bouwwerken. Allemaal doorleefd door inheemse Europeanen, door en door begrepen door inheemse Europeanen, die er hun eigen draai aan gaven.
Het lijkt me in jouw geval echt aan te raden om je daar eens in te verdiepen, dan laat je je niet meer zo gauw van de wijs brengen door gepopulariseerde documentaires zoals Hidden Colors met hun 8e eeuwse badhuizen.
Bouwwerken waren vroeger veel talrijker dan nu, maar christenen hebben er in de meeste gevallen kerken op gebouwd (juist daar, om de energie mee te pikken). Christenen hebben ook doelbewust de data veranderd, Beltane was oorspronkelijk 3 mei en niet 1 mei. Dit werd gedaan om mensen los te weken van hun connectie met de natuur. Hierover een leuk interview met James Swagger (
http://www.redicecreations.com/radio/2014/10/RIR-141029.php]redice[/url])
De moslims deden precies hetzelfde in Bosnië en Spanje, in de 8e eeuw ; hallelluja zeg, de opkomst van de islam dat was een tijd van achteruitgang, geen vooruitgang. De zegeningen van georganiseerde religie zullen we maar zeggen.
Hetzelfde is trouwens de laatste 1000 jaar gebeurd in Afrika, christendom en islam zijn erg goed in het tegengaan van inheemse religies die natuurlijk veel dichter bij mensen staan.
Je schrijft dat blanken (8%) de hele aardbol domineren, dat is programmering, uit je schooltijd. De waarheid is dat het allemaal veel meer semitisch is.
Blank ging de wereld over, juist omdat Europa het eerste continent was dat gekoloniseerd werd - door Midden-Oosten. Er werden Europese slaven gehaald naar het Midden-Oosten (en later naar Noord-Amerika), door Semieten.
Allemaal keurig weggehouden uit de geschiedenisboekjes, en hollywoodgeschiedschrijving zoals Amistad.
Wat deed blank Europa voor 1500 ? Je bent vast in staat om verder terug te kijken. Blank ligt onder vuur, juist omdat het als een bedreiging wordt gezien; omdat het systeem niet goed vat op blank kan krijgen, dus niet andersom. Blank in combinatie met pathologisch dat is echt jouw eigen vondst, je voorbeelden komen steeds uit kolonialisme, uit schoolboeken met de weg-met-ons mentaliteit.