Daar zit ik dus even helemaal fout. Geen idee waarom, maar ik heb altijd gedacht dat Makow zwart was! Hoe dan ook, een zeer goed artikel van hem over Farrakhan en Scientology.
Misschien ook goed om nu even te zeggen dat ik regelmatig benadruk dat ik evengoed een probleem heb met extremistische zwarten en dat ik eenheid tussen blanken en zwarten zeer toejuich. Ook ben ik geen zelfhater. Ik ben zelf blank, met blond haar en blauwe ogen, en ik heb de grootst mogelijke bewondering voor iedereen die zich bezig houdt met zo objectief mogelijke waarheidsvinding, ongeacht zijn/haar huidskleur.
Ik kijk niet neer op blanken en hemel zwarten niet op, ik durf simpelweg te erkennen dat we iets ernstigs pathologisch in ons dragen. Ellende die wij de wereld in hebben geholpen, die er voorheen niet was:
- Slavernij
- Kruistochten
- Wereldrijken
- Communisme
- Atheisme
- Kolonialisme
- Wereldoorlogen
Deze 7 factoren hebben meer leed en mensenlevens gekost dan wat dan ook en ze zijn allemaal afkomstig uit blank Europa en vervolgens geexporteerd over de hele wereld. Nu is iedereen de weg kwijt en zie je de ziekte overal ter wereld, in alle continenten en culturen, toeslaan. In het kader van 'verbeter de wereld, begin bij jezelf' zie ik het als mijn taak om eerst maar eens bij onszelf te beginnen.
Keer op keer ben ik verbaasd over hoe groot het ontkenningsgedrag nog bij ons een rol speelt. Iedereen die met mij gaat sparren, gaat in op pietluttige details en omzeilt het grote plaatje dat ik aan de kaak probeer te stellen. Hoe kunnen we nu ooit helen als we de ziekte niet allereerst erkennen?
Mike