De relatie tussen mensen en varkens

Gnostiek was misschien wel de meest gevaarlijke ketterij waar de vroege kerk in de eerste drie eeuwen door bedreigd werd. Onder invloed van filosofen zoals Plato baseerde Gnostiek zich op twee foutieve vooronderstellingen. Allereerst omhelst het een dualisme inzake geest en materie. Gnostici beweren dat materie van zichzelf slecht is en dat de geest goed is. Als gevolg van deze vooronderstelling geloven Gnostici dat alles in het lichaam, zelfs de meest afstotelijke zonde, geen betekenis heeft omdat het ware leven alleen in het geestenrijk bestaat.

Ten tweede beweren Gnostici te beschikken over een verheven kennis, een “hogere waarheid” waar maar een paar mensen van op de hoogte zijn. Het woord Gnosticisme is afgeleid van het Griekse woord gnosis wat “kennis” betekent. Gnostici beweren dat ze een hogere kennis hebben die niet uit de Bijbel stamt, maar verworven is op een of ander, mystiek hoger bestaansniveau. Gnostici zien zichzelf als een bevoorrechte klasse die boven alle andere mensen staat dankzij hun hogere, diepere kennis van God.

http://www.gotquestions.org/Nederlands/Christelijk-gnosticisme.html
(van een christelijke site, dus weet ook niet wat hier precies van klopt).

 
Jij hebt wel vaker geciteerd van deze site. Dit citaat is weliswaar interessant, want er wordt o.a. gesuggereerd dat gnosticisme eveneens gekaapt is door de elite, maar tegelijkertijd missen ook zij keer op keer het allerbelangrijkste punt, omdat ook zij vastzitten in de illusie van dualisme.

Chaos is ongekende mogelijkheden, zoals deze auteur ook feilloos door heeft, en vertegenwoordigt duisternis. Orde (kosmos) is een lichtbundeling van dit energiepotentieel en levert creatie (letterlijk: vleeswoording) op. Deze creatie is een vertraging van de oerenergie uit chaos en is daardoor gebonden aan tijd en ruimte (3D).

Wat al deze lui doen is hierop neerkijken, omdat het hoogste spirituele goed het ascenderen naar de niet-materiele bron is, oftewel de verbroken objectieve eenheid vanwaaruit alles afkomstig is trachten te herstellen. Het is de 'stairway to heaven', waarbij je taak is als biologisch en spiritueel wezen tegelijk om gedurende je leven ervaringen op te doen die je in staat stellen om telkens weer een treetje hoger deze 'ladder' te bestijgen. Dit is echter op basis van vrije wil, die IEDER VAN ONS bezit, zelfs als we ons daar niet bewust van zijn.

Dit is de werkelijke kracht van het menselijke spirituele potentieel en dit is ook wat de elite meer dan wat dan ook vreest. Daarom wordt er zoveel energie gestoken in mind control, want wij kunnen met onze geest alles zijn wat we maar willen. Bill Hicks hierover:

De reden waarom de wereld zo verneukt is, is omdat we een evolutie doormaken. En de reden waarom onze instituten, onze traditionele religies allemaal afbrokkelen is omdat ZE NIET LANGER RELEVANT ZIJN! Ze zijn niet langer relevant. Dus het is tijd voor ons om een nieuwe filosofie te creëren en misschien zelfs wel een nieuwe religie, snap je. En dat is goed, want dat is ons recht, want we zijn vrije kinderen van God met een geest die alles kan bedenken. En dat is zo’n beetje onze rol.

Er is dus helemaal geen strikte twee- of driedeling van de mensheid, waarbij sommigen uitsluitend gebonden zouden zijn aan de aarde en anderen het vuur van de verlichting in zich dragen en weer anderen er tussenin zouden zitten. Het is zoals met zoveel vaardigheden: de een heeft meer talent/aanleg voor iets dan de ander. Dat is OK, want zo vullen we elkaar aan. Bij de een brandt het vuur wat feller en bij de ander is het meer een waakvlammetje, maar waar de elite op uit is is ieders vuur in waakvlamstand te houden, om hun versie van de duisternis (chaos) door ons waar te laten maken. WIJ zijn de werkelijke creatie, zij moeten op ons parasiteren omdat zij anti-creatie vertegenwoordigen.

Gelukkig is de natuur helemaal niet afhankelijk van een staat waarin ieder van ons, niemand uitgezonderd, op dezelfde golflengte zit. Het enige wat nodig is, is een kritische massa, waarbij er voldoende van ons op dezelfde golflengte zitten. Dit staat bekend als het 100ste-aap-fenomeen. Als bepaalde kennis, die cruciaal is voor het overleven van de soort, aanwezig is bij voldoende exemplaren van deze soort, dan zal deze kennis holografisch worden overgedragen op alle exemplaren, teneinde ook hun overleving te verzekeren. In tegenstelling tot wat Darwin beweerde, vindt de evolutie dus plaats met plotselinge sprongen, waarbij er ineens een volledig ontwikkelde nieuwe variant ontstaat en geen 'halfproduct' (zou ook niet kunnen overleven als het maar half af is). Daarom zijn er ook geen 'missing links'.

Wat ik telkens terugzie bij deze aanhangers van de duisternis (een soort positieve satanisten) is ego. Men gaat uit van een bovenklasse (de 'verlichten', de 'vuurgeborenen'), een onderklasse (de 'aardegeborenen') en een middenklasse (de 'psychemens'). Dit is een spiritueel kastensysteem, dat grenst aan racisme. En hebben we door mijn uiteenzettingen over Madam Blavatsky en recentelijk nog de Nederlandse Jozef Rulof niet gezien dat de oorsprong van New Age occult racisme is, gebaseerd op zelfs 7 'wortelrassen', waarvan er nu 5 zijn en de blanke mens het allerhoogst in rang staat? De elite heeft de maatschappij ook opgedeeld in een economische bovenklasse, onderklasse en middenklasse, niet op basis van vrije marktwerking maar van een marxistisch, collectivistisch systeem van een kleine 'verlichte' elite die de massa onderdrukt (in duisternis houdt, o.a. door financiele druk).

Het kastensysteem vindt zijn oorsprong in de Veda, afkomstig van de Hindoestanen. Blanke Europeanen zijn albino's die zich ooit hebben gevestigd in de Hindus-vallei van Noord-India en vandaaruit via het midden-oosten en het Kaukasusgebergte Europa zijn binnengetrokken. Volgens mij is het gnosticisme niet veel meer dan een variant op de Veda. Allemaal gaan ze uit van een groep verlichten die een soort van exclusief patent hadden op kennis. Wellicht was dit ook nodig, om te voorkomen dat deze kennis in handen zou komen van spiritueel onvolwassen individuen, die deze kennis tegen de mensheid zouden kunnen inzetten i.p.v. voor. Wellicht ging hun ego ermee vandoor en meenden zij dat ze behoorden tot een groep 'uitverkorenen', de betekenis van het woord 'Arier'. Misschien zijn beide scenario's wel waar, wie zal het zeggen.

De blanke pathologie die ik in dit uitgebreide draadje van het begin af aan beschrijf is geloven in superieur en inferieur. Deze tweedeling zal nooit leiden tot eenheid en daarmee verzaken we dus onze spirituele taak om de verstoorde eenheid zoveel mogelijk te herstellen, om terug te kunnen keren naar de bron. Als je ego je vertelt dat je beter bent dan een ander, dan gaat al die kennis verloren.

Natuurlijk zijn sommigen verder dan anderen en de kloof tussen een hoog en een laag bewustzijn is een enorm gapend gat, dat zien we elke dag weer in het dagelijks leven. Maar met veel macht (kennis) komt ook veel verantwoordelijkheid. Zij die verder zijn, hebben als taak om zoveel mogelijk mensen mee omhoog te trekken, voor zover mogelijk. Alleen dan krijgen we die kritische massa. Het is een illusie om te denken dat iedereen het uiteindelijk zal snappen, maar nogmaals: dat hoeft ook niet, als er maar genoeg van ons mee omhoog gaan.

Vandaar ook dit forum. Als je ook maar 30% meeneemt van wat hier allemaal aan kennis en wijsheid wordt gedeeld, zowel op voedingsgebied als op spiritueel gebied, dan is je leven voorgoed veranderd. Verandering gebeurt met 1 persoon, 1 ziel, tegelijk. Dat forum dat jij aanhaalt nodigt mensen alleen maar uit om onderdeel uit te maken van een spirituele elite, het allerhoogst haalbare in een fictieve driedeling. In potentie kunnen wij nl. daar allemaal komen, we hoeven ons hier alleen maar bewust van te zijn. Dat is de uitdaging waar wij voor staan. Het is tijd om de pathologie van superioriteit en inferioriteit na zoveel duizend jaar nu eindelijk eens van ons af te schudden, anders komen we nooit een steek verder.

Mike

 
How can that be described

Which itself

Contains all words?

How can that be captured

Which itself

Contains all worlds . . .

I throw my words

Like bones

To the dogs

Of past and future

I have never written a poem

Let me play here

With you

Whose silence

Strokes my

Wonder

 
Wow Mike...

Toen ik dit las kreeg ik ook een soort ongemakkelijk gevoel. Maar ik voel altijd veel maar heb moeite om dingen precies onder woorden te brengen en dat doe jij heel goed! Verder in het topic laat de topic-starter ook weten dat hij zelf dus zo'n fireborn is. Toen dacht ik al hmpzz

Maar mooie post Mike..
Ik heb deze al eerder gepost maar eigenlijk zegt hij hetzelfde als jou. (schrijver die zegt dat gnosten idiote christenen waren).

Ten eerste moet duidelijk worden dan spiritualiteit niet willekeurig identiek kan worden gesteld aan verlichting of verlossing via een transcendent streven naar eenheid. Deze opvatting over spiritualiteit is niet meer dan een antisociale, antivitalistische optie om dit holle begrip invulling te geven en niet een wet van Meden en Perzen. Ze ontstond 2000 jaar geleden en komt de politiek van het Rechter Pad religies goed uit, maar wat feitelijk sinds Aristoteles en Plotinus met het spirituele in het westen gebeurd s de assimilatie van ziel en geest aan iets dat sec een ontologisch metafysische waarde is, namelijk de assimilatie aan een meer epistrofische hypostase in het scheppingsmodel, of om het jargon van Bertrand Russel te gebruiken, assimilatie van de ziel aan een meer unsatiated staat van zijn. Deze realiteit is niet hoger of beter maar gewoon minder verzadigd. Hoe dichter bij de bron (Mone) hoe beter dat volgens Plotinus, de Godfather van veel mystieke scholen, met name de soefische, zou zijn. Echter hiermee vervreemdt het spirituele streven automatisch van het aardse en het menselijke en daarmee ook van hartintelligentie als geweten, instinct voor balans tussen yin en yang, medegevoel en betrokkenheid bij de naaste in de wereld. Het Rechter Pad trekt op deze manier het goddelijke uit de wereld die daardoor een puinhoop wordt waarna ze zich tegen een wereld afzet, die ze op deze wijze zelf geschapen heeft en in stand houdt. Het spirituele moet een upgrade maken naar de raw spirituality, de spirituele taal van de kosmos, natuur en onzichtbare natuur om de mens vrij te maken van valse dogma's en dwalingen en vervolgens dient het spirituele te vervloeien met deliberate living dat ethisch en vitalistisch op leven is gericht in plaats van op de ontsnapping eraan, een fictief cultureel ingevuld hiernamaals of dood. Alleen zo kan het goddelijke immanent worden en het leven de actualiteit doordrenken. En zo kan de mens weer in leren zien dat het spirituele niet zonder liefde kan en hoe wonderlijk mooi de wereld is die hij zolang vergeten was en mishandeld heeft. Het goede wordt weer wat het hoort te zij: het kortlijnige concrete gedoe. De zorg voor de toekomst, doen wat jij deze incarnatie kan doen, de heerlijke chaos die door het leven heen loopt. die situaties schept waar filmers en romanschrijvers nooit zonder zullen kunnen. Simpel, klein en warm in plaats van utopisch en psychologisch onverantwoord. en onder constante dreiging van De Dag des Oordeels. De onvolmaaktheid ven de individuele mens is daarbij een allergrootste zegen. Zonder die onvolmaaktheid zou niemand elkaar aanvullen en zou er een Bose-Einstein-condensaat van de ziel optreden en alleen het goddelijke in zn virtuele eenheid van de Mone overblijven, iets waar juist God zich-uit zichzelf tredend nals scheppingsgolf- met hand en tand tegen verzet omdat deze toestand onmogelijk en ondragelijk is en nergens over gaat.

 
Ik weet niet of gnosten christenen waren en ik weet ook niet of ze oorspronkelijk goed of slecht waren. Wel weet ik dat er altijd iets vervormds is aan blanke spiritualiteit, omdat ik inmiddels wel tot de conclusie ben gekomen dat onze basispathologie al heel lang is dat we denken in meerderen of minderen, heersen of overheerst worden. Dit is ook doorgedrongen in onze spiritualiteit, of deze nu christelijk is of willekeurig welke andere variant, oud of nieuw.

Mike

 
Go to sleep, America, you are free to do as we tell you.

Bill Hicks

http://shareverything.com/2015/01/02/why-freedom-isnt-free/

Mike

 
Jon Rappoport over mind control:

http://jonrappoport.wordpress.com/2015/01/06/mind-control-the-pentagon-mission-to-program-the-brain/

Mike

 
Mooie teksten en indrukwekkende foto's. Mij viel wel op dat een groot deel van onze menselijkheid hier wordt weergegeven in liefde voor dieren, mn puppies, alsof er geen voorbeelden genoeg zijn voor intermenselijk mededogen, of dat dit zou worden opgewekt door kleine diertjes te laten zien. Just my thoughts.

 
Binnenkort meer info over hoe Hitler mee heeft geholpen de zionistische staat Israel mogelijk te maken d.m.v. een holocaust. Inderdaad een heftige foto. Deze mensen hebben geprobeerd als dieren met hun nagels door de muren heen te graven, uit pure doodsangst. Dit is gebeurd, geen twijfel over mogelijk. Er zijn sites die beweren dat er geen gaskamers waren in de concentratiekampen, waaronder helaas ook een site die ik dagelijks bezoek, www.whatreallyhappened.com, maar dit soort info negeer ik. Whatreallyhappened.com is m.i. verder te waardevol als alternatieve nieuwsbron om af te haken.

Mike

 
Goh, wat wordt er dan beweerd vraag ik me dan af, ik ga die site eens bekijken.

Een vraag die vaak in mij opkomt:
Zijn figuren zoals Adolf van zichzelf zo duister of zijn er ook andere invloeden zeg maar (of alleen maar), laten we het 'voor het gemak' even demonen noemen.

 
Bill Gates wil dat we water gaan drinken afkomstig van gerecyclede uitwerpselen:

http://www.prisonplanet.com/bill-gates-wants-people-to-drink-sht-water.html

Worden jullie ook zo moe van de media die voortdurend roepen dat Bill Gates een 'filantroop' is? Waarom doet de media geen onderzoek naar het eugenetische verleden van zijn vader:

Bill Gates' father, William H. Gates Sr., has long been involved with the eugenics group Planned Parenthood, a rebranded organization birthed out of the American Eugenics Society. In a 2003 interview with PBS' Bill Moyers, Bill Gates admitted that his father used to be the head of Planned Parenthood, which was founded on the concept that most human beings are just "reckless breeders" and "human weeds" in need of culling (http://www.pbs.org/now/transcript/transcript_gates.html).

http://www.naturalnews.com/035105_Bill_Gates_Monsanto_eugenics.html

Mike

 
Goh, wat wordt er dan beweerd vraag ik me dan af, ik ga die site eens bekijken.

Ze zitten op een interessant spoor, nl. de fictieve 6 miljoen joden die zouden zijn omgekomen. Dat getal klopt niet en werd al meermaals in de media genoemd tussen beide wereldoorlogen in. Dit is aantoonbaar. Hierdoor rijst de vraag of de concentratiekampen nu werkkampen waren of vernietigingskampen. Uit alle bewijs blijkt: allebei. Er zijn wel degelijk gaskamers geweest, alleen hebben deze onmogelijk joden kunnen vergassen op de schaal die ons is verteld.

Slachtofferschap is iets wat de Khazars/zionisten al heel lang hanteren als rechtvaardiging voor hun eigen misdaden tegen de menselijkheid, dus het is van belang dat het verhaal, dat al erg genoeg is, niet verder wordt opgeblazen omdat bepaalde partijen hier baat bij hebben terwijl ze zelf geen haar beter zijn. Elke dode is er een te veel, maar het is wel belangrijk om vragen te blijven stellen over hoe het werkelijk is gegaan. 'What really happened' dus.

Helaas is Mike Rivero, de man achter deze site, een atheist en darwinist, die bovendien gelooft in het spijkerharde sociale darwinisme van Ayn Rand. Zoals eerder gezegd, het is heel makkelijk om een loep te leggen op die alternatieve nieuwsmedia, maar uiteindelijk blijken ze dus ook mensen te zijn die niet onfeilbaar zijn. Haal dus het goede eruit en negeer het minder goede.

Een vraag die vaak in mij opkomt:
Zijn figuren zoals Adolf van zichzelf zo duister of zijn er ook andere invloeden zeg maar (of alleen maar), laten we het 'voor het gemak' even demonen noemen.

Hitler was uit zichzelf al zeer duister en werd aangestuurd door zo mogelijk nog duisterdere figuren. Hierover binnenkort meer.

Mike

 
Bedankt Mike, dit soort dingen interesseren mij zeer.

Dat van Hitler kan ik mij in vinden, ik ben benieuwd wat er komt, erg nieuwsgierig.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.523
Berichten
531.997
Leden
8.657
Nieuwste lid
asterix
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan