Ik heb alle drie de delen van Whited Out gezien. Verplichte kost voor alle blanken, maar vooral voor christenen. We hebben te maken met regelrechte identiteitsroof, waarbij de naam, spiritualiteit, beeldvorming en de orderdanen van God zijn vervangen door blanke, Europese idolen. Deze blanke nepvariant is oppervlakkig en gaat niet half zo diep als het zwarte origineel. De blanke variant is satanisch en keert zich tegen de creatie, de oorspronkelijke zwarte spiritualiteit is goddelijk en viert en eert de creatie.
Mijn volgende project is me verdiepen in de Rastafari-religie van de zwarte Jamaicanen. Ineens valt alles op zijn plek. Desmond Dekker zong over de Israelites, Bob Marley over de Zion Train en over de Exodus. Al decennialang proberen ze het ons in hun muziek te vertellen:
Zwarte Jamaicanen zijn Israelieten die weggevoerd zijn uit Ethiopie (de oude naam voor Afrika, niet het huidige land) als slaven. Hun naam voor Ethiopie (Afrika) is Zion, het Beloofde Land, of liever gezegd: het beloofde continent. Wie hebben hen zo wreed weggetrokken van hun Afrikaanse wortels? Zij die afkomstig waren uit Babylon, het centrum van alle kwaad. En hoe heet God volgens de Rastafari? Jah, oftewel: Yah, als in Hallelujah.
Zoals gewoonlijk zullen de christenen die meelezen weer wijselijk hun mond houden, laf als ze zijn. Heel even kreeg ik hoop toen forumlid ArieBombarie zich durfde uit te spreken, maar ook hij zwijgt nu in alle talen. Allleen de waarheid zal ons bevrijden, zo staat het geschreven in jullie eigen boek. Wie durft deze waarheid onder ogen te zien en uit te spreken? Ik doe het hier dagelijks. Wie volgt?
Mike