De relatie tussen mensen en varkens

Ik heb de tekst gelezen. Veel van wat erin staat wist ik al. Het deed me denken aan onderstaand stuk uit de voorlaatste nieuwsbrief van Johan Oldenkamp:

De theorie van de continentendrift is door nagenoeg alle academische
‘geleerden’ kritiekloos voor waar aangenomen. Deze zienswijze houdt in
dat de continenten onder elkaar door schuiven (genaamd subductie). Hoe
kan de oceaanbodem nu wegzakken in een aardlaag die een twee maal zo
grote dichtheid heeft? Dat gebeurt dus ook helemaal niet. Het meest
evidente feit dat deze onwetenschappelijke waanzin ondubbelzinnig
ontmaskerd is de leeftijd van de oceanen. Nergens op deze planeet (met
een geschatte leeftijd van 4,5 miljard jaar) vinden we een stukje
oceaanbodem dat ouder is dan 200 miljoen jaren. Tot die tijd (dus tot
zo’n 200 miljoen jaar geleden) waren er dus helemaal geen oceanen op
deze planeet! Dit betekent dat tot ongeveer 200 miljoen jaar geleden
alle continenten één boloppervlak waren (dus gedurende ongeveer 4,3
miljard jaar vanaf de geboorte van Moeder Terra). Computersimulaties
ondersteunen dit. In deze simulaties loopt onze planeet in haar
huidige omvang als een soort luchtballon langzaam leeg en komen
vervolgens alle kustlijnen vrijwel perfect tegen elkaar aan te liggen
op een twee maal zo kleine planeet. Wie dit probeert af te doen als
‘toeval’, die weet gewoon helemaal niet wat echte wetenschap is,
waarin voor toeval als toevluchtsoord immers absoluut geen plaats is.

De echte wetenschappelijke waarheid is namelijk dat de oceanen vanuit
de bodemscheuren (ocean rifts in het Engels) steeds groter groeien. De
sterkste groei vindt momenteel plaats in de Indische oceaan. Bovendien
groeit er ook zo’n scheur in het oosten van Afrika, waar de volgende
oceaan zal ontstaan. Met deze echte wetenschap kunnen we ook verklaren
waarom het oceaanwater zout is (en het overige water zoet). De gassen
die uit deze scheuren omhoog komen zitten namelijk vol met onder
andere natrium en chloor. Omdat iedere middelbare scholier de
chemische formule kent van wat in de volksmond keukenzout wordt
genoemd, lijkt me dit argument verder overduidelijk.

Natuurlijk kunnen theorieën fout zijn. Het begint alleen erg vies te
stinken wanneer een echte wetenschapper zo’n foute theorie
onmiskenbaar weerlegt, en de academische ‘wetenschappelijke’ wereld
hier vervolgens helemaal niets van wil weten. Dat overkwam Samuel
Carey (1911 – 2002), die via zijn boek getiteld ‘The Expanding Earth’
onweerlegbaar aantoont waarom er helemaal geen continentendrift is.
Het wordt dan nog erger wanneer Wikipedia de waarheid zelfs helemaal
op zijn kop zet door te beweren dat Samuel Carey één van de eerste
voorstanders zou zijn geweest van de continentendrifttheorie (link),
die hij in zijn boek dus juist weerlegt! Wat hier echt op drift is
geraakt, dat is uiteraard de waarheid. En dit is echt niet de enige
keer dat Wikipedia glashard het omgekeerde van de waarheid verkondigd.

Draaien we de continentendrifttheorie om, dan krijgen we dus de echte
wetenschappelijke waarheid. De continenten zijn namelijk helemaal niet
op drift, maar zitten vast. Doordat de straal van onze moederplaneet
heel geleidelijk steeds verder toeneemt, worden de ruimtes tussen de
continenten dus steeds groter. Tot ongeveer 250 miljoen jaar geleden
was het totale boloppervlak van Terra bedekt met alleen maar land
(zoals we dat nog steeds kunnen zien bij bijvoorbeeld Venus). Nu maakt
deze ongeveer 150 miljoen vierkante kilometers land deel uit van een
veel grotere waterbol, met een totale oppervlakte van ruim 510 miljoen
vierkante kilometers. Dit betekent dat 70,9 procent van het
boloppervlak inmiddels water is geworden. En dat percentage zal
onverstoorbaar doorgaan met groeien. Sterker nog, Samuel Carey heeft
in zijn boek aangetoond dat deze groei ook nog eens steeds sneller gaat.

Dit alles betekent dus dat er steeds meer materie op Terra komt. Maar
waar komt deze materie (zoals al dat water) dan vandaan? Nu komen we
op het gebied van andere academische mythen (waarvan de meeste deze
Pateo Top 10 net niet hebben gehaald), zoals die van de vermeende wet
van behoud van energie. Allereerst weet de academische ‘wetenschap’
helemaal niet wat energie nu werkelijk is. En dat geldt evenzeer voor
materie. En die overbekende omrekenformule tussen beide is ook
helemaal niet bedacht door de plagiërende Albert Einstein (1879 –
1955), want hij heeft deze stiekem overgeschreven van Olinto De Pretto
(1857 – 1921). Mijn hypothese is dat materie ontstaat uit (zon-)
licht. De nadere uitleg daarvan komt in de volgende Pateo Nieuwsbrief
aan bod bij het ontzenuwen van de mythe nummer 5.

Nu we dus weten dat de vermeende continentendrift helemaal niet
bestaat, kunnen we opeens ook enkele andere mysteries oplossen. In
delen van het aardoppervlak die voorheen nog tegen elkaar aan lagen
vinden we de restanten van precies dezelfde flora en fauna, terwijl
deze delen nu mijlenver uit elkaar liggen, gescheiden door
oceaanwater. Ook het plotselinge verdwijnen van de dinosauriërs heeft
te maken met het steeds sneller uitdijen van onze planeet. Op een twee
maal zo kleine planeet is een veel geringere ‘zwaartekracht’ (wat dat
dan ook precies mag zijn). Met de huidige neerwaartse druk op het
aardoppervlak zou bijvoorbeeld een Brontosaurus helemaal niet op zijn
poten kunnen staan, maar alleen volledig uitgestrekt en platgedrukt op
grond kunnen liggen, om vrijwel gelijk doodgedrukt te worden door zijn
eigen gewicht.

Waarom durven de universitaire ‘wetenschappers’ niet te accepteren dat
onze moederplaneet een uitdijende bol is? Dat durven ze niet omdat
daardoor de ene na de andere ‘natuurwet’ zal worden ontmaskerd als een
onnodig beperkende zienswijze. Dan zal duidelijk worden dat de
universitaire ‘wetenschap’ de mensheid al ongeveer tweeëneenhalve eeuw
heeft vastgebonden aan veel te gelimiteerd begrip van de
werkelijkheid. Zullen we nu maar eens een einde gaan maken aan deze
hooggeleerde misleiding? Zullen we nu massaal overstappen op Wholly
Science? Ik ben graag bereid om inleidende spreekbeurten hierover te
houden op alle huidige onderwijsniveaus, van basisschool tot
universiteit. Laten we onszelf nu bevrijden van alle onnodig
beperkende zienswijzen. En in mijn ogen is zelfs iedere vorm van
beperking onnodig, want we zijn tot veel meer in staat dan menigeen
voor mogelijk houdt.

Mike

 
Eindelijk wordt mijn vraag beantwoord over waarom de elite het blanke ras verheft boven het zwarte.

Wellicht lees ik er overheen hoor maar wat dan?

 
Dan heb je kennelijk deze uitspraak van mij gemist:

Toch blijven jij en anderen voorbij gaan aan het feit dat Hitler het Arische ras als een superieur ras beschouwde en dat hier een diepgaande spirituele reden achter zit. Hitler en de zijnen vertegenwoordigen anti-creatie en maken gebruik van omkeringen, waarbij zwakheid en degeneratie worden verheven tot het allerhoogste en het allersterkste. Dat is een interessant gegeven om naar te kijken.

Mike

 
Vanochtend zette ik nietsvermoedend de TV aan en zag onderstaande uitzending van Zembla over bleekmiddelen voor donkerkleurige mensen (in Nederland voornamelijk Hindoestanen, Afrikanen en Antillianen):

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1376892

Unilever is marktleider op dit gebied met het product 'Fair and Lovely'. Mocht je nog enige twijfel koesteren omtrent mijn stelling dat er een regelrechte oorlog gaande is tegen melanine, dan moet je deze uitzending maar eens bekijken. Producten als deze grijpen op moleculair niveau in tegen melanine, op basis van een gestoord 'schoonheidsideaal' dat donkere mensen wordt aangepraat via de media. En natuurlijk praktiseert Unilever hun racisme ver buiten de landsgrenzen...

Mike

 
Tanja heeft die op de vorige pagina ook gepost, is erg aangrijpend, dat er een oorlog is tegen melanine volg ik ook zeker, ik vind/vond het alleen nog lastig te volgen dat blank degeneratie is, blanken vangen veel minder energie dan donkere maar verliezen die ook veel minder snel, dus is dat in de pool gebieden gunstig, dit zegt Wikipedia, klopt dit dan ook van geen kant?

 
Als dat zo is, waarom zijn Noord-Amerikaanse Indianen en Inuiten in Alaska en Canada dan wel donkerder getint? Zij hebben ook een hoogstaandere beschavingsnorm dan wij. Een goed voorbeeld is de protesten die Indianen in Canada voeren tegen 'fracking' (schaliegas) en overvliegende gevechtsvliegtuigen van het leger in en over hun leefgebied (lees: reservaten). Dat is onze norm: pakken wat we pakken kunnen en de rest kan de pot op. Hoor jij iets in het (blanke) nieuws over deze protesten?

Mike

 
Ik heb even wat opzoekwerk gedaan omtrent de Bijbelse figuur Jakob, aangezien Nation of Islam hem erkent als Yacub, de persoon die het blanke ras zou hebben gecreeerd.

Al snel kwam ik erachter dat de eerste Zionisten die zich vestigden op Palestijns grondgebied afkomstig waren uit Rusland (en dus blank waren) en zich 'Bilu' noemden, een afkorting van Beit Ya'akov Lekhu Venelkha, wat "Huis van Jakob, laat ons wandelen" betekent. De Zionisten hebben dus iets met die Jakob.

Het wordt nog boeiender als je bedenkt dat Jakob in de Bijbel ook 'Israel' wordt genoemd, hetgeen betekent "met God gestreden". Jakob/Israel was de aartsvader van het Hebreeuwse volk. Daar komt het liedje 'Vader Jakob' vandaan! En waar sleet Jakob zijn laatste dagen? In Egypte! De staat Israel werd een feit op 11 september (!) 1948 en is het initiatief en eigendom van de Rothschilds. Nation of Islam zit wat mij betreft dus op een interessant spoor met die Yacub!

Mike

 
Goh, Mike, ik meende dat Israel kwam van: Isis (Egyptische godin, oorspronkelijk Babylonisch), ra (de Egyptische god) en el (verwijzing naar Saturnus).

Heb je trouwens een link voor dit laatste stukje info van je?

 
Paradogma,

Ja, is-ra-el, dat dacht ik nou ook. Volgens mij weleens gehoord in een lezing van Johan Oldekamp.

 
Dat zou nog steeds waar kunnen zijn. Jakob is een mythische figuur, die nooit heeft bestaan, evenals alle andere Bijbelse figuren. Het gaat er dus meer om waar Jakob precies voor staat. Alle 'vaders' die in de Bijbel worden genoemd staan voor het lichtprincipe dat zwarte energie (oneindig potentieel) bundelt, richt, focust, zodat het gemanifesteerd wordt als materie. Dit creatiepotentieel is NEUTRAAL en kan dus voor goed of kwaad gebruikt worden.

Mike

 
Kijk eens even heel goed naar deze foto's van James Holmes wat valt je op ????
James holmes van de Schietpartij in Aurora.

http://www.secretsofthefed.com/wp-content/uploads/2013/03/JAMES-HOLMES-BEFORE-AND-AFTER.jpg

http://kushiteprince.files.wordpress.com/2012/08/james-holmes.jpg

http://wizbangblog.com/wp-content/uploads/2012/07/james-homes-joker.jpg

http://beforeitsnews.com/contributor/upload/5385/images/clock0%20(1).jpg

http://2.bp.blogspot.com/-M_vytjUsBjo/UAmXF30YwMI/AAAAAAAALXY/1kg4JSdmdvk/s640/OccupySD-Holmeslookalike.JPG

http://usahitman.com/wp-content/uploads/700_2689e302dff9ebabba26b0a2e6b89d68.jpg

MK ULTRA, Melanine, Rood haar, blauwe ogen. ?
Wat zijn dit voor joker acties

 
Wat betreft die ogen die raar staan, Holmes was in de rechtbank overduidelijk onder invloed en probeerde wanhopig zijn ogen open te houden en niet in slaap te vallen. Dus dat is eenvoudig verklaard. Veel moeilijker te verklaren is waarom zijn ogen zijn verkleurd! Draagt hij speciale contactlenzen of hebben ze ander pigment bij hem geinjecteerd? Hij ziet er inderdaad uit als de Joker uit Batman en hij is betrokken bij de 'Batman shooting'. Wederom goed speurwerk, Robin!

Mike

 
Het boek van Phil Valentine is een feest van herkenning! Phil is van mening dat alle levensvloeistoffen van groot belang zijn om binnen te houden, voor een goede gezondheid en een lange levensduur. Hieronder verstaat hij o.a. bloed, sperma, zweet, urine en tranen. Ik zal proberen kort uit te leggen wat zijn gedachtengang is:

Bloed hoor je niet te verspillen, het is de 'rivier des levens'. Dit maakt menstruatie tot een pathologisch ontgiftingsproces, een noodzakelijke reactie op een toxische wereld. De natuur zit eigenlijk niet te wachten op bloedverlies, dus wat normaal is is lang niet altijd natuurlijk. Telkens als je bloedt, ga je een beetje dood.

Sperma hoort ook niet verspild te worden. Mannen die veel masturberen verspillen hun kostbare zaad en daarmee hun levensenergie. Veelvuldig seks hebben met een partner heeft hetzelfde effect. Wil je weten wat natuurvolkeren deden aan geboortebeperking? Geen seks hebben! Het zaad werd gezien als heilig en hoewel verspilling hiervan vandaag de dag onderdeel is van een 'normaal' seksleven wil dit nog niet zeggen dat het in overeenstemming is met het plan van de natuur. Telkens als je klaarkomt, ga je een beetje dood.

Over zweet zo dadelijk meer. Urine hoort steriel te zijn en is als zodanig heilzaam. Vandaag de dag bevat onze urine echter toxines. Omdat het lichaam zich via de urine van toxines wil bevrijden, plassen we vaker dan de natuur voor ons in gedachten heeft. Ook dit moet gezien worden als een verspilling van levensenergie, want in onze urine bevinden zich kostbare enzymen en mineralen. Telkens als je plast, ga je een beetje dood. Ik moest ook heel erg denken aan https://www.fatsforum.nl/topic/urinetherapie-urotherapie]deze topic[/url], 2 jaar geleden door Dennis gestart.

Huilen is normaal geworden, vooral onder vrouwen en jonge kinderen, maar is het ook natuurlijk? Je tranen bevatten antibacteriele substanties. Is het zinvol om deze weg te laten lekken over je wangen? Kun je die niet beter binnen houden? Natuurvolkeren zagen ALLE levensvocht als heilig en deden er alles aan om dit kostbare vocht niet te verspillen. Telkens als je huilt, ga je een beetje dood. Ik citeer Valentine uit zijn boek (mijn vertaling):

Europese historici konden bijvoorbeeld niet begrijpen waarom de baby's van Indianen nooit huilden, of als ze dit wel deden slechts een heel klein beetje. Dit is altijd al zo geweest bij zogeheten 'primitieve' stammen, afkomstig uit gebieden als de Noordpool, Zuid-Amerika, Afrika en de eilanden van de Stille Zuidzee. Deze moeders wisten hoe schadelijk huilen was voor het kleine gestel van een baby en zij deden er dan ook alles aan om dit te voorkomen.

Dit doet natuurlijk heel sterk denken aan de volgende woorden uit het boek van Weston Price:

Tijdens onze diverse contacten met hen hoorden we nooit Eskimokinderen huilen, behalve als ze honger hadden of bang waren geworden door de aanwezigheid van vreemden.

Tijdens mijn observaties van de manier waarop primitieve rassen hun kinderen verzorgen, verbaasde ik me voortdurend over hoe weinig we ooit een primitief kind hoorden huilen of zijn ongenoegen kenbaar hoorde maken over zijn behandeling.
Natuurlijk laten ze je weten wanneer ze honger hebben. Als het maar even kan, is de moeder er dan gewoonlijk snel bij om haar kind te voeden.

Dan naar het zweet. Zweten associeren we met sporten. En nu wordt het pas echt interessant! Jullie weten dat ik regelmatig stel dat de natuur gebaat is bij behoud van energie i.p.v. verspilling ervan. Ik laat Phil Valentine aan het woord over sporten (mijn vertaling):

Het ritueel van sporten, zoals dit vandaag de dag wordt gepraktiseerd en gepromoot in Noord-Amerika, is weer een andere 'drug' die de nietsvermoedende massa wordt opgedrongen - met name vrouwen. Het woord 'exercise' zelf is een indicatie van hoe verzwakt ons instinct voor goed en fout is geworden. Het is afkomstig van het Latijnse woord exercere, wat betekent... ex - 'uit' en arcere - 'in de hand houden'.
Vrij vertaald betekent het woord 'exercise' letterlijk: 'uit de hand gelopen'!

YES!!! Valentine betoogt vervolgens dat hyperactieve lichaamsbeweging (maar ook oorlogsvoering, alcoholgebruik, drugs, 'extreme' sporten en anderssoortige op adrenaline gebaseerde activiteiten) vooral een blanke obsessie zijn, vanwege een tekort dat Kaukasiers hebben aan heemijzer in hun bloed en daarmee dus een geringe zuurstoftoevoer naar de cellen. Ik citeer opnieuw Valentine (mijn vertaling):

Vergelijkingen tussen de sociale activiteiten van oude oosterse cukturen en hedendaagse, door Europeanen beïnvloede samenlevingen die zijn gedaan door ethno-biologen en anthropologen laten zien dat gemelaneerde mannen en vrouwen (en zelfs de zogeheten 'wilde dieren' van de natuur) zeer weinig kostbare levensenergie verspillen in hun eigen natuurlijke omgeving, op de manier zoals de hyperactieve, overgestimuleerde volken in de westerse beschaving tegenwoordig doen.

En zo is het maar net! Valentine vervolgt:

Vergis je echter niet. Vrijwel alle gemelaneerde culturen hadden ooit hun eigen, door adrenaline en testosteron gedreven competitie-wedstrijden, zoals de oude Nubiërs, Carthagenen en Zoeloes, maar ook de Azteken (Olmecs) en de Maya's. Maar deze 'wedstrijden' waren meestal overgangsrituelen voor jonge mannen die volwassen werden en het kwam nog niet in de buurt van wat Europeanen in het leven hebben geroepen en ontwikkeld, een teken van de wijze waarop de psychose van 'sportkoorts' zijn verdorven invloed en uitwerking heeft weten te krijgen op het algehele gedrag dat gangbaar is in de moderne westerse samenleving.
Want geliefden, een lichaam dat al perfect in harmonie verkeert met zichzelf, dat in perfecte homeostase functioneert met zijn omgeving, zou nooit nastreven om zichzelf te destabiliseren met zware inspanning. Alleen een vergiftigd, opgefokt, futloos lichaam dat zich niet in balans voelt streeft naar 'evenwicht' door middel van inspannende lichaamsbeweging!
Oudere culturen kijken zelfs meewarig naar activiteiten als 'powerliften', 'aerobics' en de mate waarin we dit beoefenen, want zij beschouwen dergelijke activiteit als celdodende flauwekul.

Je leest het goed: overmatige lichaamsbeweging doodt cellen en vormt dus een stressbron, een overbelasting, die meer zuurstof, vocht en andere vitale voedingsstoffen aan de cellen onttrekt dan er terug in komen! Ik kan hier geen genoeg van krijgen, dus nog meer uit de pen van Valentine (mijn vertaling):

Dagelijks hardlopen is krankzinnig, vooral als dit door vrouwen wordt gedaan in de toxische soep van een moderne, vervuilde en met asfalt bedekte stadsomgeving. Tenzij je van plan bent om een marathon te lopen is dit een chronische verspilling van je kostbare levenskracht, een die de grootste schade toebrengt aan je voortplantingsorganen. Ik heb joggers zien hardlopen door het verkeer in het centrum van Manhattan op een vochtige midzomerdag en ik heb me vaak afgevraagd of ik de enige ben die nog beschikt over een werkende hersencel om dit op te merken.
Met letterlijk tonnen schadelijke koolstofmonoxide, lood, arsenicum en ammoniumoxide in de lucht, waarom zou een gezonddenkende persoon ook maar in deze smurrie willen lopen, laat staan erdoorheen willen rennen? Hebben deze mensen niet door dat hardlopen in een dergelijke omgeving ervoor zorgt dat zij hun longen 2 tot 3 keer zo vol zuigen met roet, gemiddeld twee keer meer dan normaal?

YES, YES en nog eens YES!!! Hoe vaak ik niet vol verbazing observeer dat mensen, vooral vrouwen, zich een bult rennen midden in de stad en langs het asfalt, met hun longen wagenwijd open. Kennelijk heb ik ook nog een functionerende hersencel om dit te zien voor de waanzin die het is! Nog niet overtuigd? Hier nog een treffend citaat (mijn vertaling):

En dan nog iets: als joggen zo gunstig is voor de menselijke anatomie, hoe kan het dan dat er op een kritiek moment tijdens deze activiteit kostbaar levensscheppend bloed uit de darmen naar de spieren stroomt, waardoor er inwendige bloedingen, de vorming van melkzuur, cellulaire uitputting en een chronisch verlies van vitale voedingsstoffen door middel van zweten kunnen ontstaan?

En zo komen we bij zweten uit. Volgens Valentine staat zweten gelijk aan het weglekken van brandstof. Deze brandstof bestaat uit elektrolyten (mineraalzouten), die verantwoordelijk zijn voor de elektrische energiehuishouding en communicatie van je cellen. Dit leidt tot vroegtijdige veroudering! Calcium kan niet goed worden opgenomen als er een chronisch gebrek is aan elektrolyten en zuurstof in de cellen. Dit leidt tot verkalking, o.a. van de pijnappelklier. Sporten verkort dus niet alleen je leven, het maakt je ook minder spiritueel en verlicht! En waar is dit allemaal begonnen en bij wie? Juist ja, de Grieken en de Romeinen! Phil Valentine (mijn vertaling):

Sport, zware lichaamsbeweging en andere gecommercialiseerde levensrovende activiteiten waren nooit een populair tijdverdrijf, totdat de Grieken en de Romeinen dit onderdeel maakten van hun sociale gebruiken.

Ook overmatige lichaamsbeweging is een Europese en dus blanke uitvinding. Zoals zovele van deze uitwassen is dit pathologisch en dus niet gezond. Super om dit nu ook eens van een ander te horen!

Mike

 
Ik kan alleen maar uit eigen ervaring onderstrepen wat Phil Valentine en jij zeggen over overmatig sporten.
Binnen ons gezin was veel, excessief en competitief sporten gemeengoed. Al van heel jong met de paplepel ingegoten. Later door mijzelf opgelegd. Het heeft mij gebracht tot een uitgeput, ingeteerd, zwak, mager wezen.

Sport (hardlopen) sinds dit voorjaar niet meer. Voelt vele malen beter!

Dank voor het delen van deze informatie. Wapent mij als schuld weer eens om de hoek komt kijken.

 
Hallo,
Hoe zit het dan met de theorie over melanine als sommige Indianen beweren dat ze uit de aarde ophoog zijn gekomen dus uit het binnenste van de aardbol.
Er zijn namelijk ook theorieën dat de aarde hol is van binnen.
Seismologische testen geven meer de indruk dat de aarde hol is als massief.
Dan zou het verhaal dat wij oorspronkelijk uit Afrika komen instabiel worden.
Mischien is er wel meer als één oorspronkelijke bron en zijn er verschillende soorten oermensen net zoals obiriginals maar hoogstwaarschijnlijk ook de Indianen.
Nu moet ik stoppen met schrijven, ik vlieg vanavond naar Israël om een goede vriend te bezoeken.Ik zal aan jullie denken als ik met mijn kont in de zon loop.
Probeer alles via mijn laptop daar wel te volgen.

 
Jij bent niet alleen Mike, Middas zegt al heel lang hetzelfde over sport:
http://lezentv.nl/articles/128/Midas_Dekkers__Lichamelijke_oefening__

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.908
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan