Zo, nu heb ik dan eindelijk tijd om verder in te gaan op de '3 gezichten van Eva', zoals deze zijn geidentificeerd door de Nigeriaanse auteur Chinweizu. De eerste, de martriarchist, heb ik
https://www.fatsforum.nl/topic/de-relatie-tussen-mensen-en-varkens/page/12#post-84454]hier[/url] al uitgebreid beschreven. Nu vervolg ik met het tweede type, de 'tomboy'. Uit het boek van Phil valentine (mijn vertaling):
De 'tomboy' is een vrouw die kijkt naar de rollen, het spel en de activiteiten die zowel mannen als vrouwen spelen en het liefst de rol van de man aanneemt.
Het derde type is de feeks. Phil Valentine hierover (mijn vertaling):
De feeks is een vrouw die "of zij nu een 'tomboy' is of een quasi-matriarchist erop staat om de man te laten zien dat zij, en niet hij, de baas is." Dit type ontleent een sadistisch genoegen aan het intimideren en domineren van mannen.
De mannen die meelezen en die ervaring hebben met vrouwen zullen zowel de matriarchist als de 'tomboy' als de feeks 1 of meerdere keren in hun leven zijn tegengekomen. Hier in Nijmegen heeft tot en met 2011 'documentatiecentrum De Feeks' gezeten:
http://www.defeeks.nl/
Ik citeer:
een mooie dwarsdoorsnede van het Nederlandstalige deel van de boekencollectie is naar Bibliotheek Gelderland Zuid gegaan, waar deze in de loop van dit jaar als Feekscollectie zal worden gepresenteerd; alle boeken die een raakvlak hebben met het
“lesbische” zijn geschonken aan het Lesbisch Archief Nijmegen; de UB van de Radbouduniversiteit Nijmegen heeft een flink aantal Engelstalige wetenschappelijke publicaties op het gebied van
gender en feminisme overgenomen, dat geldt eveneens voor het Centrum voor Gender en Diversiteit in Maastricht en, in mindere mate, de UB van de Universiteit van Maastricht en ten slotte voor het Institut de Hautes Etudes Internationales et du Développement (IHEID) in Genève. Het Bevrijdingsmuseum in Groesbeek was heel blij met een flink aantal boeken over vrouwen en oorlog.
We zien gelijk twee thema's terugkomen: lesbische liefde en geslacht. Ik ga hier nog dieper op in. Wellicht kun je mijn beschrijving uit mijn jeugd nog herinneren toen ik als man-in-wording werd weggestaard door roodharige, lesbische 'feeksen' in een 'vrouwencafe' in het Nijmegen van de jaren '80:
Ik kan me nog herinneren dat er in Nijmegen een 'vrouwencafe' was, vol met 'rode moeders' (feminisme was toen onlosmakelijk verbonden met roodgeverfd haar en extreem links stemgedrag, dus dubbel rood - vaak waren ze ook bewust lesbisch en droegen ze seksloze tuinbroeken). Ons gezin komt uit Nijmegen, maar we woonden toen elders, maar gingen vaak in het weekend boodschappen doen in Nijmegen. Als we onze auto parkeerden, zaten die vrouwen op dat plein door het raam van het cafe naar buiten te kijken met regelrechte haat in hun blik naar al die onderdrukkende mannen die uit hun auto stapten. Hoezo geen mannenhaat? Ik heb toen al vraagtekens gezet bij dit soort 'emancipatie', een modewoord uit die tijd.
https://www.fatsforum.nl/topic/test/page/2#post-40839
De discussie die ik hier voerde met lekkerromig is een discussie met het type feeks. Maar ik laat Phil Valentine hierover aan het woord (mijn vertaling):
De feeks kan het niet uitstaan dat ze in een discussie met mannen het onderspit delft. Als zij het gevoel heeft dat zij de verbale (of twistzieke) boventoon heeft verloren zal ze ofwel aansturen op een keiharde confrontatie, ofwel ze gaat zitten mokken en broeden - waarbij ze stilletjes een wraakactie beraamt die ze op een later tijdstip zal uitvoeren, wanneer de man deze het minst verwacht.
In mijn vorige post gaf ik al aan dat de oorsprong van het neo-feminisme ligt in de slavernij, waarbij het van het grootste belang was om de man als beschermer/verdediger te verzwakken en kleineren, zodat de binnenste structuur (vrouw en kinderen) volledig kwetsbaar werd voor sociale manipulatie. Phil Valentine graaft echter nog iets dieper in de geschiedenis van het neo-feminisme (mijn vertaling):
Een diepere blik op de filosofische wortels van het 'nieuwe' geslachtsfeminisme en haar sociaal-politieke doelen leert ons dat het losjes gebaseerd is op bepaalde Talmoedische [joodse] structuren, vermengd met het Rooms-Katholieke monarchistische, feodale systeem - een overblijfsel van de autoritaire 'Zwarte Wetten' uit het Romeinse Keizerrijk, die de basis vormden voor het Europese slavernijsysteem, dat nu wordt gepraktiseerd als de '14e Amendement'-democratie in de Verenigde Staten.
[Het 14e amendement van de grondwet werd na de Amerikaanse burgeroorlog aangenomen om zwarte slaven burgerrechten te verschaffen.]
Deze oude theo-politieke filosofieën werden vervolgens geïntegreerd, gestroomlijnd en psycho-sociaal gemilitariseerd in wat later bekend kwam te staan als de neo-Marxistische, Socialistische, Communistische, Democratische bewegingen van de recente geschiedenis, het soort dat geïnspireerd werd door de boeken van de door Jezuïeten opgeleide Karl Marx en Friedrich Engels.
Het boek van Engels, genaamd
De oorsprong van het gezin, van de politieke eigendom en van de staat legde het intellectuele vlechtwerk voor een huwelijk tussen Marxistische/Socialistische/Communistische ideologieën en het nieuwe geslachtsfeministische mandaat voor psycho-politieke destabilisering. In zijn boek schrijft hij:
"De eerste verdeling van de arbeid is die tussen mannen en vrouwen met betrekking tot de opvoeding van kinderen. (...) De eerste klassenstrijd in de geschiedenis valt samen met de ontwikkeling van de strijd tussen mannen en vrouwen in een monogaam huwelijk; en met de onderdrukking van het vrouwelijk geslacht door het mannelijk geslacht."
en...
"Onderdrukking en klassesystemen begonnen wanneer mannen zich realiseerden dat zij vaders waren (?) en om er zeker van te zijn dat zij wisten wie hun kinderen waren en vrouwen inlijfden als slaven in een huwelijk."
Dus, volgens het geslachtsfeminisme (zoals dit wordt onderwezen door de Jezuïet Friedrich Engels), is de logische oplossing voor de problemen waar we sociaal mee kampen dat de
Staat ingrijpt en vrouwen 'helpt' door...
(a) alle privé-eigendom af te schaffen...
(b) scheidingen te vergemakkelijken en te presenteren als voor haar eigen bestwil...
(c) 'bastaardschap' [kinderen die niet uit een huwelijk voortkomen] legitiem te maken...
(d) het niet noodzakelijk maken dat een kind weet wie zijn vader is...
(e) het dwingen van vrouwen om deel te nemen aan de arbeidsmarkt
voor haar eigen bestwil... en;
(f) het plaatsen van kinderen (een extra obstakel voor de vrijheid van vrouwen) in kinderdagverblijven met surrogaatmoeders (waardoor weer werkgelegenheid wordt gecreëerd voor andere vrouwen), zodat alle 'klassen'problemen zullen verdwijnen...
Onthoud, geliefden, dat onderdeel van de tactiek die ingezet wordt om een samenleving psychologisch te destabiliseren teneinde deze over te kunnen nemen het ondermijnen is van de infrastructuur van haar krachtigste, meest stabiele fundament - het gezin. En dus moesten, volgens de geslachtsfeministische, psycho-politieke agent, de woorden man, vrouw, echtgenoot, echtgenote, moeder, vader, kind, broer, zus, zoon en dochter
allemaal worden gedevalueerd, ontkracht en opnieuw worden geklassificeerd (door middel van aanhoudende negatieve beeldvorming) als niets meer dan kunstmatige benamingen die uitsluitend waren gebaseerd op
klassenonderscheid gecreëerd door mannen!
Uit dit veelzeggende citaat blijkt dat we te maken hebben met een 'democratie' die op geniepige wijze is vormgegeven op basis van een
communistisch model, dat uitgaat van de
negatieve expressie van het vrouwelijke principe, nl. het principe van het geheel, het collectief. Nogmaals, lees deze woorden niet verkeerd. Er is in essentie
niets mis met het vrouwelijke principe van het geheel. Mijn punt is dat communisme, socialisme en collectivisme sociale structuren zijn die hun basis vinden in 'gelijkheid' op basis van
conformisme, een gemeenschappelijke norm waaraan iedereen dient te voldoen. Onze Nederlandse samenleving is hierin behoorlijk vergevorderd en we zijn dan ook een compleet gefeminiseerde krabbenmand. We doen aan 'polderen', compromisvorming, politieke correctheid, zelfcensuur. nihilisme en sociale druk. Dit systeem is
extreem vijandig naar mannen. Het vormt de
dood voor het individualisme, een
mannelijke eigenschap.
Als je wil weten hoe vijandig de feministische mentaliteit precies is, lees dan de volgende woorden uit boeken geschreven door miltante feministen, eveneens afkomstig uit het boek The Wounded Womb van Phil Valentine:
De culturele instituten die deze samenhangende stoornissen - bijvoorbeeld de wet, kunst, religie, afzonderlijke staten, het gezin, de stam of gemeenschappen gebaseerd op de rechten van vaders - zijn reëel en moeten worden vernietigd.
--Andrea Dworkin
Aangezien het huwelijk neerkomt op slavernij voor vrouwen, is het duidelijk dat de vrouwenbeweging zich moet concentreren op het aanvallen van dit instituut. De vrijheid van vrouwen kan niet worden bedwongen zonder de afschaffing van het huwelijk.
--Sheila Cronan
Het huwelijk bevordert de afhankelijk van de vrouw van de man; het bevordert heteroseksualiteit en legt de dominante mannelijke en vrouwelijke karakterstructuren op aan de volgende generatie.
--Alison Jagger
Alle mannen zijn verkrachters en dat is alles wat ze zijn.
--Marilyn French
Heteroseksuele geslachtsgemeenschap is de pure, geformaliseerde expressie van minachting voor het vrouwelijk lichaam.
--Andrea Dworkin
Als de professionele verkrachter wordt losgezien van de gemiddelde dominante heteroseksuele man, komt dit slechts neer op een kwantitatief verschil.
--Susan Griffin
Ik ben van mening dat mannenhaat een eerbare en levensvatbare politieke daad is, dat de onderdrukten het recht hebben om klassenhaat te vertonen tegenover de klasse die hen onderdrukt.
--Robin Morgan
Geen enkele vrouw zou verteld moeten worden om thuis te blijven en haar kinderen op te voeden. Vrouwen zouden deze keus helemaal niet moeten hebben, want als een dergelijke keus bestaat, zouden te veel vrouwen deze keus maken.
--Simone de Beauvoir
Huisvrouw zijn is een ongeldig beroep. De keus om dienstbaar te zijn en beschermd te worden en je voor te bereiden op het onderhouden van een gezin is een keus die niet zou moeten bestaan. Het radicale feminisme stelt zich tot doel om dit te veranderen.
--Vivian Gornick
Om de eliminatie van seksuele klassen te waarborgen moet de 'onderklasse' (vrouwen) zich verzetten en de controle nemen over de voortplanting, het herstel van het baas-zijn van vrouwen over hun eigen lijf, alsmede de vrouwelijke controle over de menselijke vruchtbaarheid, waaronder zowel de nieuwe technologieën als alle sociale instituten voor het dragen en opvoeden van kinderen; en zoals het einddoel van de socialistische revolutie niet alleen de eliminatie van het economische klassenverschil was, moet het einddoel van de feministische revolutie, in tegenstelling tot de eerste feministische beweging, niet alleen de eliminatie van mannenrechten zijn, maar van het verschil tussen geslachten zelf: menselijke genetische verschillen zouden er cultureel gezien niet meer toe doen.
--Shulamith Firestone
De kern van de vrouwelijke onderdrukking is haar rol van drager en opvoeder van kinderen.
--Shulamith Firestone
Het 'Natuurlijke' is niet noodzakelijk een menselijke waarde. De mensheid is de natuur aan het ontgroeien (?); we kunnen niet langer het voortbestaan van een discriminerend geslachtsklassensysteem rechtvaardigen op basis van haar natuurlijke oorsprong! Alleen al om pragmatische redenen begint het erop te lijken dat we ons hiervan moeten ontdoen!
--Shulamith Firestone
De manier waarop mensen de soort laten voortbestaan is sociaal bepaald. Het strikte onderscheid tussen arbeid op basis van geslacht, een sociale vondst die in alle bekende samenlevingen voorkomt, creëert twee afzonderlijke geslachten; dit draagt als zodanig bij aan de sturing van seksuele behoeften, waarmee de biologische voortplanting wordt verzekerd. In een meer 'inventieve' samenleving kan de biologische voortplanting door middel van andere technologieën een feit worden.
--Heidi Hartman
De homoseksuele en lesbische cultuur kan beschouwd worden als een ontwrichtende kracht die tegenwicht kan bieden tegen de hegemonische aard van het concept van het gezin. Om effectief gebruik te kunnen maken van de ontwrichtende aard van de homoseksuele cultuur moeten we een alternatieve kijk op menselijke relaties presenteren.
--Ann Ferguson en Nancy Folbre
De teloorgang van het biologische gezin zal ook het eind betekenen voor de noodzaak voor seksuele onderdrukking. Mannelijke homoseksualiteit, lesbische liefde en seks buiten het huwelijk zullen niet langer in progressieve kringen gezien worden als alternatieve opties; in plaats daarvan zullen zelfs de categorieën van homoseksualiteit en heteroseksualiteit worden opgeheven - het instituut van seksuele gemeenschap, waarin de man en de vrouw een duidelijk gedefinieerde rol spelen, zal verdwijnen. De mensheid kan dan eindelijk terugkeren naar zijn natuurlijke, polymorfe, perverse seksualiteit.
--Alison Jagger
De vernietiging van het biologische gezin, iets wat Freud nooit voor ogen heeft gehad, zal de komst van nieuwe vrouwen en mannen mogelijk maken, die anders zijn dan welke mensensoort ook die eerder heeft bestaan.
-- Alison Jagger
Hoewel incest algemeen wordt beschouwd als dysfunctioneel voor het gezin - en dit is het geval bij heteroseksuele incest - ben ik ervan overtuigd dat homoseksuele incest een functionele rol speelt in de ontwikkeling van het gezin.
--Susan Cavin
De verhouding van mannen moet blijvend worden teruggebracht tot ongeveer 10% van het menselijk ras.
--Sally Miller Gearhar
Ik zou hier nog veel over kunnen zeggen, maar het volgende citaat van Phil Valentine vat het prima samen (mijn vertaling):
Als je even stilstaat bij de psychotische mentaliteit die de eerder geciteerde auteurs laten zien, kun je niet anders dan concluderen dat, op basis van alle perverse rethoriek, 'concepten', gezichtspunten en ideologieën,
feministen daadwerkelijk tot de meest vijandige en fanatieke vrouwenhaters behoren die er bestaan! Ze haten wie en wat ze zijn!
Ook een treffend citaat uit zijn boek is het volgende:
Geliefden, waar anders vinden we dergelijke sociale structuren zoals eerder beschreven dan in het historisch feodale, monarchistische Europa onder de draconische heersers van de Romeinse Kerk en zijn 'Heilige' Inquisitie; en daarnaast in Mein Kampf? Je mag de kinderen baren, zegt de Staat, maar wij zullen hen opvoeden en indoctrineren, terwijl jij (zowel de vader als de moeder) slavenarbeid verricht in onze industrie.
Nog een laatste sprekend citaat van Valentine (mijn vertaling):
Hmmm. Klinkt mij als een eugenetische natte droom in de oren. Wanneer hoorden we ook alweer soortgelijke woorden uit de mond van een gestoorde gek genaamd Adolf Schickelgruber in de jaren 1940 in Nazi-Duitsland?
Àl deze waanzin is een
blanke uitvinding. Eerder was ik het eens met thijs dat we het blanke ras niet moeten afrekenen op de woorden en daden van een psychotische blanke elite. Inmiddels ben ik tot de conclusie gekomen dat onze elite niets kan bereiken
als de pathologie niet al onderdeel uitmaakt van ons ras en onze cultuur. Zolang vrouwen als Sannew het grote plaatje niet zien en hun 'vrijheid en 'onafhankelijkheid' koesteren, zolang feeksen als lekkerromig nog volop in de aanval gaan tegen het 'patriarchaat', zolang we blijven toestaan dat deze ziekte diep door kan dringen in onze individuele en collectieve psyche, is
ieder van ons verantwoordelijk voor de instandhouding van deze krankzinnigheid, niemand uitgezonderd!
Mike