De relatie tussen mensen en varkens

Ik zie het niet als de beste oplossing, want werken in deze tijd is inderdaad vaak zwaar en als je pech hebt word je opgejaagd. Maar ik zie nu even geen andere mogelijkheden. In het weekend zoek ik vaak mensen op, maar ik heb ook niet altijd energie om een flink eind te rijden (familie/vrienden wonen ver weg). Bezoek komt ook weleens deze kant op, maar ja ook niet wekelijks. Ik doe al aan babyzwemmen en yoga ('s avonds), en ga vaak naar buiten. Maar ja, that's it. Ik ben verder altijd alleen. Geen vriendinnen en familie hier. Echt wel moeite voor gedaan, ook oproepjes geplaatst.

 
San, wat erg dat je zo eenzaam bent en wat jammer dat je geen andere uitweg ziet om je eenzaamheid op te lossen.

 
Ik baal er ook van Tanja. En ik weet dat ik niet echt eenzaam ben, want heb vrienden en familie. Dat kan niet iedereen zeggen, en ik tel die zegeningen wel. Maar ja, dat maakt het doordeweeks niet anders. Dan ben ik toch alleen. En na 2 jaar thuis zitten wordt het me echt teveel...

 
Ik begrijp het wel hoor San. Je kindje is wel lief, maar de hele dag in zijn of haar tempo lopen is erg zwaar (vond/vindt ik). Ook als je een tuin hebt. Het is gewoon fijn als je ook wat in je eigen tempo kan doen.

 
Een vrouw is ook niet gemaakt om alleen voor haar kindje te zorgen. Dat dien je met elkaar te doen. We wonen allemaal in onze hokjes, kijken niet meer bij elkaar naar binnen en worden zo stuk voor stuk eenzaam. Gelukkig ken ik dat gevoel niet, maar heb altijd gezegd, als ik onverhoopt zwanger wordt (ben nu singel), dan zal ik terugkeren naar mijn familie en verhuizen. Het is iets dat ik niet alleen zou kunnen.

Welke regio woon je San? Misschien kan je het initiatief nemen voor het eerste WAPF-lunch(kook)clubje!

 
San,

Als je iets mist kun je dat zelf ook creeren. Je hebt vast wel een passie waarin je jezelf helemaal in kan 'verliezen'. Zoek andere mensen in jouw omgeving die deze passie met je delen. Ga niet thuis lopen kniezen, maar doe er iets aan! Voor je het weet heb je je eigen 'extended family' gecreeerd!

Mike

 
San,
Mike kan het weten......zie dit forum.
De beste ideeen vinden overigens vaak hun oorsprong in situaties waarin men het niet meer ziet zitten(nuiet dat ik je situatie dramatisch wil zien,maar blijf er niet in hangen).
ad
 
Hoop dat je iets met leuke collega's vind San! Vriendin van mijn moeder werkt part time in een dameskleding winkel, wel gezellig en niet zo opgejaagd. Maar misschien ben je wel naar iets heel anders op zoek.

 
@Alexandra: ik woon in Friesland, er woont hier niemand echt in de buurt volgens mij. Behalve mijnlijf, zij woont in Wolvega. Ik heb weleens gedacht aan een kookclub, maar ik ben niet dol op koken. Ik doe het thuis wel en kan het ook redelijk, maar als ik gratis een WAPF-eetservice kon inhuren deed ik dat!

Mike en Ad, jullie hebben gelijk. Ik heb me ook ingezet voor contacten, op verschillende manieren. Ben echt niet binnen blijven zitten, zelfs met huilende baby en angstklachten toch de deur uit gegaan voor babyzingen, zwemmen, wandelen, babycafe. (inmiddels gelukkig geen huilende baby en angstklachten meer). Over passie gesproken: nee ik zou niet weten wat mijn passie is. Heb daar vaak en veel over nagedacht, verdrietig over geweest dat ik het niet wist/weet, me boos gemaakt, me er rot over gevoeld. Heb dit maar losgelaten. Ik heb denk ik geen passie. Vooral sinds de verhuizing en zwangerschap ben ik mezelf kwijt, en geen idee hoe ik dat terug kan vinden. Ook maar losgelaten, want werd er alleen maar gek van. Nu komt er een soort gelatenheid/acceptatie voor in de plaats. En dat in combi met meer (geestelijke?) energie die ik niet kwijt kan (al heb ik het druk genoeg met een kind, koken, huishouden etc.) maakt dat ik weer wil gaan werken.

@Sannew: misschien zoiets om mee te beginnen ja. Een kantoorbaan met zware targets en overspannen mensen zie ik niet zitten. Want dat is wat ik van vrienden hoor: bijna iedereen op kantoor zit tegen een burn out aan.

 
@San,
het feit dat je de 'dwang'om een passie te vinden in jezelf los hebt gelaten is goed en gezond.
Een passie forceer je niet en als je er een had zou je die wel merken. passie gaat over dingen die je waardevol vindt en dingen kunnen voor jou alleen maar van waarde zijn wanneer je jezelf ook waardevol vindt.Het gaat er in onze tijd om dat we niet meegesleurd worden in de tred van de maatschappij maar ons zelf goed leren kennen of terugvinden.Dat kost tijd en vrije tijd.Naar mijn mening kunnen we er dan pas achter komen wat we zelf willen en hoe we dat kunnen bereiken(zo goed als).Ook keuzes maken komt er dan bij kijken(moed).

Je weet in iedergeval waar je voor moet waken wanneer je gaat werken en misschien ontdek je via het werk wel een passie waar je dan naderhand weer iets anders/beters mee kunt gaan doen.

Passie kan ook zo zwaar beladen klinken dat je er teveel van verwacht.Voor mij betent het 'iets'waar ik graag tijd en moeite aan besteed omdat het me gelukkig maakt.Een deel dat mee werkt aan mijn zin van het leven. Het beteknt voor mij niet dat ik ,altijd wanneer ik ermee bezig ben ,eindeloos gelukkig ben of mezelf 'erin verlies'.
Niet opgeven maar open staan voor de dingen die op je afkomen. Succes.
ad
 
Dit is wel een voorbeeld van hoe onze samenleving mensen isoleert, ongelukkig maakt en houdt en hen ervan weerhoudt hun ware potentieel te bereiken. Het einde van het liedje is dat San geen flauw idee heeft hoe ze haar eigen tijd nuttig en zinvol kan indelen en er dus liever voor kiest om de taken voor haar verdeeld te zien door een externe partij (werksituatie).

Wat ik overigens mis in dit verhaal is de man. Is er nog iets wat je vriend kan doen ter verbetering van de situatie, San?

Mike

 
@ San:
Over passie gesproken: nee ik zou niet weten wat mijn passie is.

Dat vind ik nogal een uitspraak. Lijkt me erg naar, zoals je zelf al aangeeft.
Zijn er geen dingen blijven hangen van je tijd als kind? Een sport, kunstzinnig bezig zijn of iets dergelijks?

 
San, ik heb me ook vaak suf lopen piekeren wat mijn 'bestemming' zou zijn. Ik kon geen specifiek talent in mijzelf ontdekken, behalve dan dat ik breed georiënteerd zou zijn, beetje van alle markten thuis. Toen ik het had losgelaten en gewoon ongedwongen mijn interesse ben gaan volgen via enorme omwegen op het pad van voeding en gezondheid terecht gekomen. Intussen blijkt dat mijn passie te zijn, had ik geen idee van, maar als ik terugkijk is het altijd al iets geweest waar ik warm voor liep. Wat ik wil zeggen, meestal weet je toch wel wat je kwaliteiten zijn en wat je interesse heeft, alleen is het geen 'beroep'/ of heb je nog niet de vorm gevonden waarin je het kunt neerzetten. Wat zou je het allerliefste doen?

 
Ad, mooie uitleg van je over wat jouw passie is. Een passie kan inderdaad geforceerd klinken, dat ervaar ik wel zo tenminste. Zoals jij het uitlegt klinkt het praktischer en voor mij beter voor te stellen. Ik hoop inderdaad dat ik over een tijdje zoiets kan vinden. Bedankt voor je reactie.

@Mike: tja inderdaad. En ik ben best iemand die goed alleen kan zijn. Ook heb ik nooit ervaren dat ik mijn vrije tijd niet kon indelen, tegen de muur opsprong in vakanties, of perse moest werken om me goed te voelen. Maar blijkbaar ben ik nu toch in een gat gevallen, waar de eenzaamheid en heimwee sterk aan bijdragen. Ik weet overigens niet meer of ik heimwee naar mijn vorige woonplaats heb omdat ik eenzaam ben, of dat het echte heimwee is. Al weet ik wel dat ik me hier algemeen niet zo thuis voel.

Wat mijn vriend zou kunnen doen? Ik heb dit vaak met hem besproken. Hij is zelf niet zo van de sociale contacten, dus heb via hem helaas geen vriendengroep leren kennen. We hebben het huis te koop gezet in de hoop ergens te kunnen gaan wonen waar ik het wel zie zitten (mijn hart ligt gewoon in Gelderland, punt). Wat kan hij verder nog doen? Hij werkt 5 dagen, dit is financieel wel nodig. Hij kan niet vaker vrij nemen dan hij al doet. Ik weet het niet zo goed eigenlijk.

 
San, dat is wat jij als dank voor het organiseren kan krijgen, gratis voor je gekookt worden! Zie het ook niet als iets dat jij moet doen, maar laat de anderen koken en het gaat vooral om het elkaar ontmoeten! Dat kan ook prima bij een gebakken ei met spek!

 
San, Ik herken ook veel in je situatie. Ik ben lid van een activiteiten website. Het komt er nog niet van om zelf iets te organiseren. Maar ik ga wel naar wandelingen of spelletjes avonden of iets anders. Ik heb er al wel wat mensen ontmoet die ik inmiddels vrienden kan noemen. Het helpt je niet een nieuwe passie te vinden maar het helpt je wel aan wat sociale contacten.

 
Tanja, ik zie nu pas je berichtje. Denk dat ik al aan het tikken was toen jij ook bezig was. Ik ben ook erg geinteresseerd in voeding en gezondheid, en heb ook weleens een opleiding in die richting overwogen. Wat mij ook een mooi vak lijkt is massagetherapeut, daar zou ik ook voor naar school moeten. Als ik geen werk heb wordt dat wel prijzig, het is geen goedkope studie. Ook zit ik met weinig energie: maar aan de andere kant krijg ik niet meer energie van thuiszitten heb ik gemerkt.

Alexandra, goed idee!

@Kaaskanlekkerzijn: fijn dat jij nieuwe mensen hebt ontmoet. Is dat soms via de site NMLK.nl? Ik kijk daar weleens op. In Friesland wordt niet zoveel georganiseerd, wellicht kan ik dat inderdaad zelf gaan doen.

 
Binnenkort meer informatie over wat racisme nu werkelijk is, waar het vandaan komt en waar het toe dient. Stay tuned!

Mike

 
Ik wou zeggen dat ik dit een bijzonder interessant topic vind. Wist niet dat er al sprake was van degeneratie alleen al omdat mensen zeer lichte huidskleur hebben, alsof we op z'n minst getinte of donkere huidskleur horen te hebben. Racisme leeft volgens mij ook bijzonder sterk in ons land, zelfs is het zo dat mensen die racistisch kunnen zijn, dat niet eens altijd met opzet of bewust doen. Je kan met verschillende mensen praten door met woorden te communiceren en het is zelfs zo dat veel Nederlanders hun best doen om niet racistisch over te komen, maar omdat ze niet op hun gemak bij mensen met andere huidskleur voelen en dus zichzelf niet onder controle hebben, kunnen ze toch racistisch overkomen zelfs zonder dat ze door hebben.

Gezondheid,

 
Gisteren heb ik nog twee schrijnende verhalen gehoord van blanken die uit een ander land hier kwamen wonen en stelselmatige discriminatie hebben ervaren. Nederlanders tolerant? Tijd om die mythe voor eens en voor altijd omver te werpen!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.969
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan