Een tijdje terug sprak ik met een vriend, die mij vertelde over een Nederlandse vrouw die hij kende, die zich omhoog had gewerkt in het zakenleven en uiteindelijk verhuisde naar Zwitserland, waar zij directrice werd van een grote warenhuisketen. Zij hield de wind er dusdanig onder dat haar personeel (mannelijk en vrouwelijk) voor haar boog als een knipmes. Kortom, ze was zeer autoritair en zat volop in haar mannelijke energie. Zodanig zelfs dat ze uiteindelijk vrijwillig (!) haar baamoeder liet verwijderen, want ze was van mening dat deze alleen maar in de weg zat. Waar gebeurd!
Het boek van Phil Valentine heet The Wounded Womb, de verwonde baarmoeder. Tanja, bedenk dat Phil het opneemt voor de gynische (vrouwelijke) vrouw, hij heeft alleen een probleem met een te andrische (mannelijke) vrouw. En zelfs dan is hij nog verrassend mild in zijn oordeel, omdat hij ook wel weet dat de meesten van ons denken en handelen vanuit onwetendheid. Over een verwonde baarmoeder gesproken: hoe verwond wil je het hebben als je zoveel mannelijke energie hebt aangenomen dat je dat 'onding' eruit laat snijden?
Dit is dus waar het hier om gaat. Ik schrijf over het mannelijke principe dat zwaar onder druk staat. Maar daarmee staat onmiddellijk ook het vrouwelijke principe onder druk. Haar verdediger/beschermer is immers weggevallen! En als zij ervoor kiest om zelf kostwinner te worden en hij de verzorger wordt (een omkering van geslachtsrollen) heeft dit gevolgen op hormonaal niveau. Hoe verklaar je anders dat deze vrouw ervoor koos om de essentie van haar vrouwelijkheid te laten weghalen?
Toen ik mijn vriend op de metafysische kant wees, nl. dat ze zich veel te veel had verbonden met de mannelijke energie, keek hij me aan alsof hij water zag branden. Hij kon deze redenatie simpelweg niet vatten! Mensen als Phil Valentine wijzen op het wat mij betreft onmiskenbare feit dat de meerderheid van de blanken a.g.v. een verkalkte pijnappelklier simpelweg niet in staat zijn om op metafysisch niveau te denken. Die vriend van mij was hier een mooi voorbeeld van, hij had werkelijk geen idee waar ik het over had en zag het gewoon als 'een keuze die iemand nu eenmaal kan maken'. Het kwam in hem totaal niet op dat zo iemand hormonaal verstoord en verziekt is!
Sannew, vat dit aub niet verkeerd op, maar ik vermoed dat ook jij niet het vermogen hebt om metafysisch te denken. Ik mis bij jou het hogere inzicht. Dit heeft niets te maken met jou wel of niet in je waarde laten, dit is een constatering mijnerzijds waarvan ik alleen maar kan hopen dat je er iets mee doet als leerervaring. Wij blanken, althans de meesten van ons, denken letterlijk een octaaf te laag. Dit zegt veel over onze spiritualiteit en ons bewustzijn.
Wil je je pijnappelklier ontkalken en doen groeien om meer verlichting in je leven te ervaren, besef dan dat de pijnappelklier zich voedt met meer dan fysieke en biologische voeding alleen, hij voedt zich vooral met kwalitatief hoogwaardige gedachten, in-zichten en intenties! Bevrijd jezelf dus van alle aangeleerde denkbeelden, als je het ooit is aangeleerd kun je het ook weer afleren! Al van jongs af aan vraag ik me af hoe het toch kan dat zoveel mensen zo star en onflexibel zijn in hun denken. Kijk eens naar de aard van kalk en je weet het: hard, brokkelig, onbeweeglijk. 'Nuff said.
Mike