De relatie tussen mensen en varkens

Roger Waters (van Pink Floyd) heeft ooit een soloplaat gemaakt, getiteld 'Amused to Death'. Hier de tekst van het titelnummer:

Doctor Doctor what is wrong with me
This supermarket life is getting long
What is the heart life of a colour TV
What is the shelf life of a teenage queen
Ooh western woman
Ooh western girl
News hound sniffs the air
When Jessica Hahn goes down
He latches on to that symbol
Of detachment
Attracted by the peeling away of feeling
The celebrity of the abused shell the belle
Ooh western woman
Ooh western girl
And the children of Melrose
Strut their stuff
Is absolute zero cold enough
And out in the valley warm and clean
The little ones sit by their TV screens
No thoughts to think
No tears to cry
All sucked dry
Down to the very last breath
Bartender what is wrong with me
Why am I so out of breath
The captain said excuse me ma'am
This species has amused itself to death
Amused itself to death
Amused itself to death
We watched the tragedy unfold
We did as we were told
We bought and sold
It was the greatest show on earth
But then it was over
We ohhed and aahed
We drove our racing cars
We ate our last few jars of caviar
And somewhere out there in the stars
A keen-eyed look-out
Spied a flickering light
Our last hurrah
And when they found our shadows
Grouped around the TV sets
They ran down every lead
They repeated every test
They checked out all the data on their lists
And then the alien anthropologists
Admitted they were still perplexed
But on eliminating every other reason
For our sad demise
They logged the only explanation left
This species has amused itself to death
No tears to cry no feelings left
This species has amused itself to death

http://www.lyricsdepot.com/roger-waters/amused-to-death.html

Mike

 
Ik zie het als een grote speeltuin waar de hele maatschappij zich in bevind, zoveel keuze in hobby's, sporten, van deze bijde kunnen we ons werk maken, of van ons werk een hobby of sport
Als een soort hamsters in een grote kooi met loopradjes, speelbuizen, pluk hooi, hangmat, graaftuin en zodra ze langs de rand van de kooi dreigen te lopen gaat er een bel en krijgen ze voer, gaat er een discolamp aan of krijgen ze nieuw speelgoed.
maar er zijn ook een aantal kinderen die door de hek/omheining van de speeltuin heen kijken naar wat daar buiten zich allemaal afspeelt.
En dat is weer grappig, want als ik in mijn kennissenkring kijk en hier op het forum, zijn toch vaak de rare vogels die wakker(der) zijn. Is het rare vogelsyndroom dan ook degeneratie, maar met een mutatie op de pijnappelklier?

 
Om even terug te komen op een post van RobinAlexander op pagina 12 voorbij het midden.

Ik vind die stenen wel eeerug netjes en gaaf nog, als die 65 miljoen jaar oud zijn zou je denken dan het er op zijn minst allemaal vage lijnen moesten zijn, ze werden zelfs uit de rivieren gevist! Hoge slijtage plus in 1950 pas ik belangstelling gekomen??
Terwijl er zo verschrikkelijk veel van zijn?? (50000 gevonden) Dat hat toch veel eerder opgemerkt moeten worden dan?

Ik wil niet direct zeggen dat ze niet echt zijn (al is er ook eens een half mensaap gemaakt om verwaring te zaaien)

Opnieuw goed speurwerk, Robin! De mens zou wel eens veel langer hebben bestaan dan algemeen wordt aangenomen.

dat ze nog zo gaaf zijn zou ik eerder denken dat de mens en dinos en alles dus veel minder oud is als dat ons verteld word.
In een van de links is te lezen dat de tekeningen gegraveerd zijn in een soort bacterie laag op de steen waardoor de harde ondergrond zichtbaar word.. dus slijtage had zeker moeten opspelen na 65 000 000 jaar? Of in het gunstigste geval 200 000 jaar zoals ons nu bekent is.

 
maar er zijn ook een aantal kinderen die door de hek/omheining van de speeltuin heen kijken naar wat daar buiten zich allemaal afspeeld.

The cage is in your mind. Holding on to the bars, while the keys are in our hands.

Mooi nummer Mike!

Brian

 
En dat is weer grappig, want als ik in mijn kennissenkring kijk en hier op het forum, zijn toch vaak de rare vogels die wakker(der) zijn. Is het rare vogelsyndroom dan ook degeneratie, maar met een mutatie op de pijnappelklier?

Ja hun 3e oog werk mischien toch net wat beter.
Wat bedoel je met rare vogelsyndroom? Op google springt er niet direct wat uit.

 
Nog wat metafysica om over door te denken:

De term 'onderdrukking' is metafysisch gezien heel interessant. Kijk eens naar dit eeuwenoude symbool van het vrouwelijke principe, de Ouroboros:

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Serpiente_alquimica.jpg

Dit is een slang die zijn eigen staart aanvreet en zo zichzelf langzaam opeet in een naar binnen trekkende spiraal. De slang zelf vertegenwoordigt een cirkel, een ononderbroken geheel. De energie van het geheel is vrouwelijk. Materie wordt gevormd doordat deze energie implosief is en dus naar binnen trekt. Naarmate de energie alsmaar verder naar binnen getrokken wordt, wordt de trilling langzamer en verdicht de energie zich alsmaar meer, net zolang totdat deze zich materialiseert. Zoals al eerder geschreven, 'mater' = moeder.

Deze voorstelling is tweedimensionaal en dus wordt het principe plat weergegeven. Maar in werkelijkheid bekijk je het proces van boven. De energie trekt dus niet naar binnen, maar naar onderen. Onder-drukking dus. De energie wordt naar onderen gedrukt, iets wat je ook terug ziet bijv. bij een waterkolk of een wervelwind (of een zwart gat):

http://www.einsteingenootschap.nl/images/Uitleg6plus/Image667.gif

Doordat de energie zich alsmaar meer verdicht draait de kolk naar een onderste punt toe, net zo lang totdat de energie zo verdicht is geraakt dat deze niet verder meer naar binnen en naar onderen kan draaien. Voor elke kracht kent de natuur een tegenkracht en dus zien we vervolgens de energie vanuit dat binnenste en onderste punt weer naar buiten en naar boven draaien. Dit is het mannelijke, explosieve principe. Ala water spontaan uit de grond omhoog komt, weten we dat dit door onderdruk komt, druk van onderen. Onder-drukking leidt dus tot onder-druk!

Het mag duidelijk zijn dat het vrouwelijke, implosieve principe magnetisch is en gebaseerd op zwaartekracht (aarde/duisternis) en het mannelijke, explosieve principe elektrisch is en dus gebaseerd op anti-zwaartekracht (zon?licht).

Als wij mensen emoties en gedachten onderdrukken (of ziekteverschijnselen) zitten we in ons negatieve ego. Dit ego is onzeker, zelfdestructief en 'egoistisch'. Dit negatieve ego is het naar binnen trekkende ego, dat zichzelf als een slachtoffer der omstandigheden beschouwt. Waarom ik? Zolang je in deze energie zit, zul je nooit helen. Sterker nog, je gaat je wentelen in zelfmedelijden en gaat jezelf hechten aan je eigen ellende en je identiteit hierop baseren. Deze energie is passief en vrouwelijk en vertegenwoordigt het water-principe. Teveel water en je verdrinkt!

Ik heb het echter al vaker gezegd: ego is groei. Het positieve ego is het naar buiten duwende ego, dat zich wil ontwikkelen, wil groeien. Dit ego staat graag aan het stuur van zijn eigen leven en is oplossingsgericht. Het is hongerig naar kennis en ervaringen. Dit ego is zelfbewust en zeker van zijn zaak. Deze energie is actief en mannelijk en vertegenwoordigt het vuur-principe. Maar teveel vuur en je verbrandt! Dit ego loopt serieus het risico om hyperactief, agressief en arrogant te worden.

Beide energieen horen elkaar dus aan te vullen en de een is niet beter of slechter dan de ander. Onze elite heeft het vrouwelijke principe van onder-drukking letterlijk genomen en gebruikt dit nu om ons in het gareel te houden en te voorkomen dat we ons goed kunnen uit-ten. Hierdoor houden we ons teveel in en houden we teveel binnen. Het is een overdaad aan passieve, vrouwelijke, naar binnen trekkende energie, waardoor we niet los kunnen laten!

Als het gaat om ontgifting heb ik vaker geschreven dat e.e.a. er via de onderkant uit moet komen d.m.v. urine en ontlasting. Letterlijk onder-druk dus en geen onder-drukking!

Mike

 
maarten,

Als dergelijke tekeningen van recentere datum zouden zijn en je gaat ervan uit dat de wereld is begonnen op het moment dat de Bijbel als 'eerste boek' ontstond, zouden dino's (GIGANTISCHE HAGEDISSEN!) dan ook niet in de Bijbel vermeld moeten staan?

Mike

 
En dat is weer grappig, want als ik in mijn kennissenkring kijk en hier op het forum, zijn toch vaak de rare vogels die wakker(der) zijn. Is het rare vogelsyndroom dan ook degeneratie, maar met een mutatie op de pijnappelklier?

Het ligt er maar aan van welke kant je het bekijkt om te denken of iets raar is of niet. Ik ga ook tegen de stroom in en ken ook wel wat mensen die zo zijn. hoe dan ook hebben ze allemaal nog een eigenheid(die heeft iedereen, alleen bij sommige komt het meer tot uitdrukking). Ik kan het het best zo omschrijven dat er in de levenservaring van dit soort mensen mezelf incluis er een moment (of meerdere) is waardoor ze wakker worden tot de facade van de maatschappij. Volgend op een innerlijk gevoel van eerlijk en rechvaardigheid komen ze daarvoor op en zodoende worden ze spiritueel ontwaakt. Iedereen zal het anders omschrijven en tot op de dag van vandaag kan ik mijn vinger er niet opleggen, maar zie wel hoe mijn ervaringen me tot hier gebracht hebben. Het bestaat afzonderlijk van of je wel of niet goeie voeding neemt, want tot een jaar geleden leefde ik ontzettend ongezond(ben zelfs als baby gevoed met sojamelk!). Een simpel antwoord kan zijn dat we simpelweg intelligente mensen zijn die voor zichzelf denken en zichzelf niet willen opofferen voor de massa.

"I'm Alive"

Never again will I be dishonored
And never again will I be reminded
Of living within the world of the jaded
They kill inspiration
It's my obligation
To never again, allow this to happen
Where do I begin?
The choices are endless
Denying the sin
My art, my redemption
I carry the torch of my fathers before me

The thing I treasure most in life cannot be taken away
There will never be a reason why I will surrender to your advice
To change myself, I'd rather die
Though they will not understand
I won't make the greatest sacrifice
You can't predict where the outcome lies
You'll never take me alive
I'm alive
I'm alive
I'm alive

Change again, cannot be considered
I rage again, dispelling my anger
Where do I begin?
The choices are endless
My art, my redemption, my only salvation
I carry the gift that I have been blessed with
My soul is adrift in oceans of madness
Repairing the rift that you have created
I am not alone, brothers, give me your arms now

The thing I treasure most in life cannot be taken away
There will never be a reason why I will surrender to your advice
To change myself, I'd rather die
Though they will not understand
I won't make the greatest sacrifice
You can't predict where the outcome lies
You'll never take me alive

I'm no slave
Are you feeling brave?
Or have you gone out of your mind?
No more games
It won't feel the same
If I hold my anger inside
There's no meaning
My soul is bleeding
I've had enough of your kind
One suggestion, use your discretion
Before you label me blind

The thing I treasure most in life cannot be taken away
There will never be a reason why I will surrender to your advice
To change myself, I'd rather die
Though they will not understand
I won't make the greatest sacrifice
You can't predict where the outcome lies
You'll never take me alive
I'm alive
I'm alive
I'm alive
I'm alive
I'm alive
I'm alive
I'm alive
I'm alive


WJ-2J0b1uS0[/MEDIA]]Disturbed I'm alive

Brian

 
Is de Maan dan een Mannelijke planeet ?? De maan heeft veel minder zwaartekracht

http://nl.wikipedia.org/wiki/Maan
De Maan staat vaak symbool voor het vrouwelijke. In Turkse volksverhalen echter is de Maan mannelijk, de padisjah (prins) van de feeën, en de Zon is zijn vrouw.

 
http://www.wanttoknow.nl/wp-content/uploads/zon-aarde-maan.jpg Dus de maan en de zon zorgen voor de perfecte balans tussen het mannelijke/vrouwelijke energie op aarden ?????

 
maarten,

Als dergelijke tekeningen van recentere datum zouden zijn en je gaat ervan uit dat de wereld is begonnen op het moment dat de Bijbel als 'eerste boek' ontstond, zouden dino's (GIGANTISCHE HAGEDISSEN!) dan ook niet in de Bijbel vermeld moeten staan?

Mike

Ja ben ik mee eens! En ik snap dat je verwacht dat ik deze reactie plaatste in verband met de bijbel die zegt dat de aarde maar +- 6500 jaar oud is, maar daar doel ik nu eigenlijk een keer niet op, vind je ze niet erg netjes die stenen? Voor een. Minstens 200 000 jaar oud?

 
robinAlexander,

De maan oefent zwaartekracht uit op de aarde en vertegenwoordigt dus het magnetische, vrouwelijke principe. De zon oefent anti-zwaartekracht uit op de aarde en vertegenwoordigt dus het elektrische, mannelijke principe. Samen creeren ze elektromagnetisme. Dit is de reden waarom de moleculen die jou en mij bij elkaar houden letterlijk tot elkaar worden aangetrokken, om vervolgens elkaar weer af te stoten. Het is deze dans tussen aantrekking en afstoting die de basis vormt voor materieel en moleculair leven op aarde!

Vergelijk het met een foto, wat trouwens 'licht' betekent. Een foto is niets meer dan gevangen licht, net als wij dat zijn. Als je op je computerscherm een foto bekijkt, lijkt het alsof je een haarscherp, samenhangend beeld ziet. Maar als je gaat inzoomen en de foto alsmaar opblaast, zul je na verloop van tijd een steeds onscherper beeld zien. Als je dan nog verder inzoomt, zie je uiteindelijk dat de foto bestaat uit pixels, die elkaar niet raken! Hoe kunnen ze samen dan toch een samenhangend geheel vormen? Omdat ze door elektromagnetisme aan elkaar zijn verbonden, daarom!

Iemand die dit daadwerkelijk heeft mogen ervaren, is Jill Bolte Taylor. Zij kreeg een hersentumor die haar linkerhersenhelft uitschakelde, waardoor ze uitsluitend in haar rechterhersenhelft kwam te zitten en de vertaling miste van de pixels die ze zag, waarbij er geen verschil meer was tussen haarzelf en de muur van haar badkamer. Een zeer aangrijpend verhaal en zeer de moeite van het kijken waard:

http://www.ted.com/talks/jill_bolte_taylor_s_powerful_stroke_of_insight.html

Mike

 
Een tijdje geleden schreef ik dit:

En waarom zijn het mannelijke artsen die de abortussen uitvoeren? Als dit een verworven 'recht' is van vrouwen, dan is het ook hun plicht om de desbetreffende handelingen uit te voeren!

https://www.fatsforum.nl/topic/spiritueel-nihilisme/page/16#post-66615

Opnieuw zit ik op 1 lijn met Phil Valentine. Ik had toen zijn boek The Wounded Womb nog niet, maar in dat boek lees ik nu dat hardcore feministen als ze ziek zijn zich wel volledig overgeven aan het, door mannen gedomineerde, medische systeem. Feministen hebben abortus mogelijk gemaakt. Vervolgens zijn het mannelijke artsen die de abortussen uitvoeren. Feministen laten, op advies van een mannelijke arts, probleemloos hun borsten verwijderen als ze mogelijk borstkanker zouden kunnen krijgen, op basis van een bepaald gen (BRCA-1), een onbewezen theorie bedcht door snijgrage mannen! Waarom is er nog geen 'gen' ontdekt dat in verband wordt gebracht met testikel- of peniskanker, dan kunnen we die er ook preventief afsnijden als mannen dat gen bevatten!

Deze feministen laten door mannelijke artsen dus hun ongeboren vrucht verwijderen of hun borsten verwijderen, hun vrouwelijke essentie! Dit geeft aan hoe ziek het werkelijk allemaal is!

Mike

 
Hoe kan het dan dat de mens op de maan 8 meter hoog de lucht in kan springen????

Het mag duidelijk zijn dat het vrouwelijke, implosieve principe magnetisch is en gebaseerd op zwaartekracht (aarde/duisternis) en het mannelijke, explosieve principe elektrisch is en dus gebaseerd op anti-zwaartekracht (zon?licht).

 
In de ruimte is er weinig of geen zwaartekracht. Astronauten ervaren op een gegeven moment dat hun inwendige organen niet meer volledig op hun plaats blijven zitten a.g.v. anti-zwaartekracht in de ruimte. De maan oefent echter magnetische zwaartekracht uit op de aarde, dat zijn dus twee verschillende dingen!

Mike

 
Waarom is er nog geen 'gen' ontdekt dat in verband wordt gebracht met testikel- of peniskanker, dan kunnen we die er ook preventief afsnijden als mannen dat gen bevatten!

Omdat er te weinig militante feministen aan genetisch onderzoek doen?

 
RobinAlexander.
Ik je reactie zie ik nu pas.
Maar de maya's zijn niet oud vergeleken met de ica stenen.
De piramide in Bosnië ook niet. (12000 jaar geloof ik)
De grot tekeningen worden eveneens niet bloot gesteld aan zware slijtage.
De ica stenen zeer zeker wel! En de grond honderdduizenden jaren rond schuiven of in een rivier liggen (waar de meeste gevonden zijn zoals ik begreep) is de slijtage erg hoog en daar aan bloot gesteld voor minstens 200 000 jaar??
Dan heb ik mijn twijfels

Of Zouden ze zo slim zijn geweest om materiaal te gebruiken dat niet slijt?

In een van jou linken op pagina 12 is te lezen dat er in een zachtere laag op de steen ge grafeerd is, wederom iets dat de gaafheid na zo'n lange tijd zou moeten schade.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.991
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan