De relatie tussen mensen en varkens

Er is geen spiritueel goeroe of verlicht leraar die mij of jullie kunnen helpen, ook ik kom tot deze besef omdat dat iets is wat we helemaal zelf moeten doen, via voeding of(liefst en) ademhaling zo het lichaam in afdalen tot dat je in onderbuik bevindt.

Gezondheid,

 
Kinderlijke onbevangenheid beschouw ik als sleutel tot hoogste geluk.

Nu bedenk ik ineens dat je in de tropische jungle inderdaad niet zo overal onbevangen rond kan lopen :oops:

Gezondheid,

 
Heb je ooit een plant op zi'n kop zien groeien?

Dat niet, maar Kanne heeft wel gelijk. Een plant groeit eigenlijk 2 kanten tegelijk op. Inderdaad naar het licht, maar ze wortelen tegelijk ook ontzettend diep.

 
Dat is zeker waar, maar het begint altijd bij het zaadje in de aarde. je ziet nooit een steng uit een vliegend bloemetje naar beneden groeien om vervolgens te wortelen.

Brian

 
Nou Brain, roept het niet te hard.
Maar voor we allemaal spijkers op laag water gaan zoeken heeft Mik in de kern gelijk (vind ik)

 
Ik kwam een goede passage tegen in het boek van Baruti, die ik jullie niet wil onthouden (mijn vertaling):

Net zoals "er in geen enkele Afrikaanse taalgroep woorden te vinden zijn als prostituee, stiefkind, wees, dakloos kind, kreng, heks, snol, slet, hoer, sloerie, del", zo bestond het woord 'homoseksueel' evenmin in traditionele Afrikaanse taalgroepen. In onze voorouderlijke taaluitingen, de gesproken wijsheid die van de ene op de andere generatie werd doorgegeven en die wij beschouwen als de belichaming van onze eeuwigdurende waarheden, vinden we niets wat ook maar in de buurt komt van dit woord of hier inhoudelijke verwantschap mee vertoont. De afwezigheid hiervan in het enorme aanbod aan ontdekte en ontcijferde heilige teksten en in andere literatuur is eveneens opvallend.
Wat zich in een samenleving voordoet, wordt benoemd. Er blijft niets onbenoemd wat de mens kan zien, horen, ruiken, intuïtief aanvoelt of bedenkt. Het allergrootste bewijs dat iets dergelijks fysiek niet kan of kon hebben bestaan in de geest van welk volk dan ook is de aanwezigheid of afwezigheid van een benaming ervan. Daarom is het zo belangrijk voor de Europeaan om de Afrikaanse geschiedenis te vervormen, hervormen en uit te wissen en hun eigen onschendbaarheid en heerschappij te behouden als de meest vooraanstaande en objectieve autoriteit, als het gaat om de vertaling en duiding van de woorden en betekenissen van onze voorouders. Om de beheersing te verkrijgen over de geesten van die Afrikanen die zich op een correcte wijze cultureel willen oriënteren, moeten de Europeanen zichzelf bestempelen als de autoriteit op het gebied van wat eeuwenoude en traditionele Afrikanen zeiden en deden.

Herhaaldelijk heeft thijs hier in diverse topics 'bewijs' aangehaald voor het bestaan van homoseksualiteit in traditionele culturen. Herhaaldelijk heb ik hem erop gewezen dat deze afkomstig zijn van 'observaties' gedaan door blanke koloniale overheersers, die deze mensen toch al als 'wilden' beschouwden en dat zelfs 'objectieve', opnieuw blanke, 'wetenschappers' ook niet geheel zonder cultureel en sociaal bepaalde vooroordelen waren (of zijn). Daarnaast heb ik hem gewezen op het feit dat de 'bewijzen' afkomstig zijn van de laatste 8.000 tot 10.000 jaar, toen wij blanke Europeanen besloten de hele wereld te overheersen en om te vormen naar onze (gestoorde) normen en waarden. Bovenstaand citaat toont eens te meer aan dat ik goed zat met mijn reacties op het aangevoerde 'bewijs'.

Nu zou je aan kunnen voeren dat homoseksualiteit wel degelijk bestond in oude culturen, maar niet werd geaccepteerd en zelfs onderdrukt. Maar dan leg je opnieuw een blanke norm op aan oude gemelaneerde culturen. Zij hadden nl. een cultuur en spiritualiteit van verdraagzaamheid en daarin past onderdrukking helemaal niet. Dat is opnieuw ONZE uitvinding en een dergelijke norm opleggen aan deze veel hoogstaandere volkeren is pure geschiedvervalsing!

Maar het gaat natuurlijk veel verder dan homoseksualiteit alleen. Negatieve benamingen voor vrouwen en kinderen bestonden ook niet in de oude talen. Dat komt omdat het bewustzijn van deze mensen gericht was op het VERHEFFEN van vrouwen en kinderen tot het ALLERHOOGSTE cuturele goed! Hun spiritualiteit en cultuur was gericht op VRUCHTBAARHEID EN VOORTPLANTING. Vrouwen en kinderen genoten de hoogste mate van bescherming en veiligheid. Zet dat eens af tegen de schandalige manier waarop vrouwen en kinderen door de eeuwen heen in Europa zijn (en worden) behandeld. Dit los je niet op met feminisme, door mannelijke eigenschappen toe te schrijven aan vrouwen en ze militant te maken, dit los je alleen maar op door je MENSELIJKE POTENTIEEL waar te maken door je NATUURLIJKE GESLACHTSROL te erkennen en te vervullen!

Nu begrijp je misschien ook waarom er geen plaats was voor homoseksualiteit in oude culturen. Het leidt niet tot voortplanting, maar tot uniseksualiteit, waarbij er volledig voorbij wordt gegaan aan het universele principe van dualiteit, het uiteenvallen van eenheid in twee-eenheid, op basis van tegenovergestelde polen die elkaar weer vinden door wederzijdse aantrekkingskracht. De westerse seksuele moraliteit is er een van amoraliteit. Daarom hebben wij ook al heel lang zieke uitwassen als pedofilie, seks met dieren, prostitutie, plas- en poepseks, sadomasochisme, etc. Als er maar een gat in zit, nietwaar? De oude volkeren van weleer zouden hiervan walgen, omdat zij geen amorele, maar juist een MORELE norm voor seksualiteit erop na hielden. Amorele seksualiteit = seksueel nihilisme!

Mike

 
Ik keek gister naar een aflevering van ancient aliens op history en ze hadden het over evolutie en of de mens wel of niet gecreëerd was door aliens. Daarin hadden ze het bekende plaatje waarop je het verloop van aap naar mens ziet. Maar elke keer liep het van aap naar blanke mens, terwijl de eerste mensen donker waren. Ik vond dit eigenlijk best wel raar en ben nu ook nog huiveriger voor de msm, want als het zogenaamd in de naam der wetenschap gemaakt wordt hoe kun je dan aan zo'n cruciaal detail voorbij gaan? Is het bewust of onbewust gedaan? Het programma stelt de evolutie-theorie wel zwaar aan de kaak en sommige argumenten klinken logisch al heb ik niet naar meerdere referenties gezocht. Een argument is dat de mens een gen heeft die niet valt terug te leiden naar welk andere diersoort dan ook op aarde. En een argument dat Mike ook aangehaald heeft is hoe het mogelijk is dat de mens zich in zo'n korte tijd ontwikkelt heeft als de evolutie-theorie stelt dat het een proces is waar miljoenen jaren over heen gaan? Waarom is de mens de enige die zo erg verandert is en alle andere dieren er nog steeds hetzelfde bij lopen? Nog een mooie is waarom de mens geen vacht meer heeft. Hoe is dat een evolutionair voordeel? Veel vragen die voor mij naar nog veel meer vragen leiden.

Brian

 
Het woord 'homoseksueel' bestond ook niet in Amerikaanse culturen, maar wel 'two spirit people'. Het woord bestond in allerlei verschillende Indianentalen, zeker 60 verschillende talen die dat woord hadden.
Natuurlijk ligt de nadruk niet op seksualiteit, dat maken wij ervan, maar op de combinatie van mannelijkheid en vrouwelijkheid.

http://www.dancingtoeaglespiritsociety.org/twospirit.php

Oorspronkelijk was God zowel man als vrouw - en de two spirit people belichamen allebei, vandaar dat ze ook status hadden. Mike gaat telkens voorbij aan de status, liever praat hij over seks en perversiteiten in deze context. Heel suggestief allemaal, maar zo doorzichtig.

Mensen die een speciale functie hadden in oude samenlevingen, samenlevingen die niet met BPA en toevoegingen in aanraking kwamen. Misschien is het taak om eens te gaan reizen ofzo, dan zie je het ook, anders wordt het allemaal zo dommig hier.

Dat hele feminisme is een westers project, en een westerse obsessie die Mike zelf erg moeilijk los kan laten. Ook dan is de beste manier gewoon eens om te gaan reizen denk ik, dan hoor je werkelijk niemand meer over feminisme.

Waar we het wel over hebben: het oorspronkelijke idee over God, two-spirit, man en vrouw ineen. En dan inderdaad dat dit fenomeen overerfd wordt via de broers en zussen, check genetics. Huh? Dat kan toch niet kloppen want homo's hebben geen kinderen.. Ja dat kan dus wel kloppen, via de status.

Elders suggereerde Mike dat de Indianen goed voor mensen zorgden die een degeneratieve afwijking hadden. Ach, die arme homoman, laten we goed voor hem zorgen.
Ook dat komt niet overeen met wat we zien.. .. de spirituele oudsten waren vaak two-spirit, hetzelfde zien we bij de Dukuns in Indonesie, de mensen met de hoogste status, kunnen contact leggen met de spirits, hebben vaak niet een eigen gezin en zijn two-spirit. Ga gewoon eens naar zo'n Dukun toe en stel hem een paar vragen.
En nee, dat zijn inderdaad geen homo's met een adoptiekinderen enzo, dat maken wij er dan weer van..

 
Voor de carriere van een mannelijke zwarte acteur of komiek is het tegenwoordig een vereiste dat hij een vrouw speelt of zich hult in vrouwenkleding. De industrie is er specifiek op uit om travestie, homoseksualiteit of andere vormen van feminisering gemeengoed te maken onder zwarte mannen. Dave Chapelle heeft zich hier al eens openlijk over uitgesproken bij Oprah:



Chapelle heeft wel meer interessante dingen te vertellen:




Chapelle doet niet meer mee met het spel en de prijs die hij hiervoor heeft moeten betalen, is dat hij een val heeft gemaakt van de meest populaire en veelbelovende zwarte komiek tot nooit meer iets van gehoord.

Baruti gaat ook in op de feminiseringsagenda in zijn boek (mijn vertaling):

Als rolmodellen van hedendaagse volwassenen hebben zwarte Afrikaanse entertainers een aanzienlijke bijdrage geleverd aan de homoseksualisering en feminisering van hun 'brothers'. Het vertolken van verwijfde, homoseksuele, travestiete en/of transseksuele rollen is kennelijk een voorwaarde voor succes in Hollywood. Vrijwel iedere Afrikaanse komiek van betekenis heeft dit overgangsritueel naar de roem doorgemaakt. En het is klaarblijkelijk hun eigen keus om dit te blijven doen.

Mike

 
Ik zou het wel willen reageren hier en over dat waar Mike over heeft met Eckhart Tolle maar ik kan hier op het forum zeker de aankomende dagen niet actief zijn vanwege om privéredenen thuis.

Gezondheid,

 
Ik wil het zelf best nog een paar keer herhalen hoor Mike, geen probleem. Ik denk niet dat je dit echt wilt gaan begrijpen. Liever haal je een paar westerse jongens aan, die niets weten over natuurvolkeren en spiritualiteit, die alleen maar kunnen denken vanuit het christelijke huisgezinnetje.
Je argumentatie gaat van links naar rechts, en altijd zijn het de blankelingen die de dingen waar jij persoonlijk moeite mee hebt hebben geintroduceerd bij natuurvolkeren

Terwijl we gewoon weten dat Samoa een hele traditie had van mannen die geen gezin stichtten en die een status in de gemeenschap hadden, in de zorg, in de spiritualiteit. Een kleine groep, nooit een meerderheid. En die konden zich inderdaad kleden als de vrouwen.
Maar noem het liefst nog een aantal vieze dingen. SM, poepseks, en je kunt er vast nog wel een paar bedenken. Pedo's.. had je die al genoemd? Dan houd je het lekker vies, mannen die zich niet aangetrokken voelen tot vrouwen, dat moet vooral in de vieze sfeer blijven.
Punt is natuurlijk dat het hier niet over seks gaat maar over spirituele gaven.
Mensen in natuurvolkeren waren ook niet gek, die zagen natuurlijk dat een two-spirit-persoon de gaven heeft die een man niet heeft, en tegelijkertijd sterker op dit punt dan vrouwen. Mannen kunnen nog wel eens doortastender zijn. En ook dat wisten natuurvolkeren. Mannelijke doortastendheid combineren met vrouwelijke talenten.
Jij hebt het over die tieners die de hele dag suikers eten, met bleke gezichtjes en vrouwelijke trekken. Dat zijn hormoonverstoringen, dat komt van hier, dat zie ik ook wel, maar opnieuw.. daar gaat het niet om bij two spirits.

 
We draaien in kringetjes rond, thijs. Over welke 'traditie' heb jij het, van voor of na de blanke overheersing? Dat is een essentiele vraag waar je steevast niet op ingaat. Natuurlijk zijn die oude volkeren ook hormonaal verstoord geraakt, dat is ook iets wat Weston Price moest constateren toen hij ze bezocht. Gevangenschap en slecht voedsel verstoort mensen hormonaal, vooral als de gevangenschap gepaard gaat met wrede onderdrukking en vernedering op basis van sodomie, zie dit voorbeeld ('buck breaking') dat ik al eerder heb vermeld.

De spiritueel zeer hoogstaande natuurvolkeren moesten zien om te gaan met een nieuwe realiteit. Ineens waren er homoseksuelen onder hen. Omdat hun spiritualiteit was gebaseerd op verdraagzaamheid, acceptatie en tolerantie werden deze mensen niet verstoten, maar werd hen een spirituele rol toebedacht. Je hebt dus gelijk dat bij deze volkeren seksuele perversiteit helemaal geen issue was, omdat de algemene opvatting was dat dit 'not done' was, of je nu homo of hetero was. Je maakt dus een terecht onderscheid tussen hoe deze volkeren hiermee omgingen en hoe wij blanken hier uiting aan geven. Het is een overduidelijk verschil tussen een hoog en een laag bewustzijn.

Het cruciale punt is echter: bestaat er een traditie die stamt uit de tijd van voor de blanke overheersing? Daarvoor is geen bewijs te vinden en ik daag je uit om met dit bewijs voor de dag te komen. Boeken van blanke schrijvers zijn bij voorbaat al uitgesloten, want de blanke interpretatie is simpelweg niet te vertrouwen. We hebben op allerlei fronten al een 'traditie' van regelrechte geschiedvervalsing.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.094
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan