Wat een onzin. We hebben toch gewoon een hele overlevering, van Indianen die hierover praten, van mensen op die Pacifische eilanden. Sterker nog: we zien het daar nog steeds. Je hebt op de meest afgelegen plekken meer dan twee geslachtsrollen, en er is geen verwarring over die rollen.
Price praat over Samoa en wat die mensen daar eten, en andere onderzoekers praten over Samoa en de bijzondere sociale verhoudingen daar. Ze eten prima, zijn kerngezond, en er zijn mannen die een andere rol hebben dan beschermer, en zijn kerngezond. Niks geen gevangenschap. Dat jij daar moeite mee hebt is wat anders.
En je komt steevast met Westerlingen aanzetten, eerst die gast Phil Valentine, en nu deze Baruti. Het spijt me maar ik hoor bij hem Chicago en ik hoor de hele ideologische dingen waar wij mee in de war zijn gebracht.. (lees: feminisme).. in het westen.
Die verwarring over mannen en vrouwen en geslachtsrollen, dat is ons dingetje; en een persoonlijk westers dingetje van Valentine en Baruti.
In Afrika kun je eens te raden gaan bij de pygmeeen bijvoorbeeld, het enige wat ze deden is steeds verder de bossen intrekken, en de oude tradities bewaren. Pygmeeen waren trouwens ook bij uitstek degenen die plantenkennis bewaarden, juist zij wilden niet beinvloed worden door buiten, niet door andere Afrikaanse stammen, niet door het westen, dat vind je ook terug in de muziek.
Ook daar vinden we mannen met mannen... en ze noemen het geen homoseksualiteit, maar wel anders.
Ja en dan zijn er mensen die boeken schrijven, die langskomen en die dat opvalt. Ik weet niet of er veel pygmeeen zijn die zelf een boek schrijven, ik denk het eigenlijk niet.
Denk je echt dat Baruti uit Chicago iets begrijpt van de pygmeeen? Enkel omdat hij een donkere huidkleur heeft?
"In onze voorouderlijke taaluitingen (...) die wij beschouwen als de belichaming van onze eeuwigdurende waarheden..."
'Ons'.. op basis van wat? Huidskleur? De black brothers en de blanken die erover heen zijn gegaan.. de toon is gezet. Zijn er wellicht meerdere Afrikaanse stammen , rassen ?
Price praat over Samoa en wat die mensen daar eten, en andere onderzoekers praten over Samoa en de bijzondere sociale verhoudingen daar. Ze eten prima, zijn kerngezond, en er zijn mannen die een andere rol hebben dan beschermer, en zijn kerngezond. Niks geen gevangenschap. Dat jij daar moeite mee hebt is wat anders.
En je komt steevast met Westerlingen aanzetten, eerst die gast Phil Valentine, en nu deze Baruti. Het spijt me maar ik hoor bij hem Chicago en ik hoor de hele ideologische dingen waar wij mee in de war zijn gebracht.. (lees: feminisme).. in het westen.
Die verwarring over mannen en vrouwen en geslachtsrollen, dat is ons dingetje; en een persoonlijk westers dingetje van Valentine en Baruti.
In Afrika kun je eens te raden gaan bij de pygmeeen bijvoorbeeld, het enige wat ze deden is steeds verder de bossen intrekken, en de oude tradities bewaren. Pygmeeen waren trouwens ook bij uitstek degenen die plantenkennis bewaarden, juist zij wilden niet beinvloed worden door buiten, niet door andere Afrikaanse stammen, niet door het westen, dat vind je ook terug in de muziek.
Ook daar vinden we mannen met mannen... en ze noemen het geen homoseksualiteit, maar wel anders.
Ja en dan zijn er mensen die boeken schrijven, die langskomen en die dat opvalt. Ik weet niet of er veel pygmeeen zijn die zelf een boek schrijven, ik denk het eigenlijk niet.
Denk je echt dat Baruti uit Chicago iets begrijpt van de pygmeeen? Enkel omdat hij een donkere huidkleur heeft?
"In onze voorouderlijke taaluitingen (...) die wij beschouwen als de belichaming van onze eeuwigdurende waarheden..."
'Ons'.. op basis van wat? Huidskleur? De black brothers en de blanken die erover heen zijn gegaan.. de toon is gezet. Zijn er wellicht meerdere Afrikaanse stammen , rassen ?