De relatie tussen mensen en varkens

Toen Columbus voet aan wel zette in Amerika werd hij door de Indianen overladen met geschenken. Voor hen was hij een vriend die ze nog niet kenden. Voor Columbus waren de Indianen heidense wilden, die tot slaven moesten worden gemaakt. En zo geschiedde.

Een hoog bewustzijn is onverenigbaar met een laag bewustzijn, om de simpele reden dat mensen met een laag bewustzijn erop uit zijn om mensen met een hoog bewustzijn te vernietigen of te onderdrukken. De Indianen hebben dit meegemaakt. De Afrikanen hebben dit meegemaakt. De Aboriginals hebben dit meegemaakt. Alle natuurvolkeren hebben dit meegemaakt. Zet het hippie-idee van 1 wereld met allemaal 'shiny happy people' maar eens en voor altijd uit je hoofd. Het probleem is dat we niet leren van de geschiedenis, niet in de laatste plaats omdat er veel voor ons verborgen wordt gehouden. Anders zouden we tot de conclusie komen dat onze Europese geschiedenis al heel lang heel erg ziek is. Ik heb nu geen tijd, maar daarom morgen meer over Columbus en zijn gestoordheid.

Mike

 
Ja welja, wie maakt zich druk om pakembeet een gifgasaanval op kinderen meer of minder.


Nu doe je alsof ik het niet erg vind dat er oorlog is... Lees de zin die er na komt nog eens. Maar wat hebben de mensen in een oorlogsgebied dat jij je er druk om maakt dat je kind op school verhalen over oorlog te maken krijgt?

Hoe kan je het niet zwaar vinden om erachter te komen dat je belogen bent en dat we nog steeds allemaal belogen en bedrogen worden?

Dit heeft te maken met mijn levensinstelling. De meeste mensen komen op dit forum terecht doordat ze problemen met hun gezondheid hebben (gehad) waar de gangbare medische wereld geen antwoord op heeft. Ze zoeken naar een alternatief. Dit is (grof gezegd) ook hoe ik hier terecht ben gekomen. Door me te verdiepen in voeding en mee te lezen op dit forum ben ik me van heel wat meer dingen bewust geworden dan alleen dat er verkeerd gegeten wordt.

Nu kan ik in een hoekje gaan zitten huilen dat ik jaren voorgelogen ben, maar zo voel ik dat niet. Ik ben juist dankbaar dat ik al op zo'n jonge leeftijd (ik ben 23 jaar oud) een proces van bewustwording doormaak. Iets wat jaren en jaren later, of misschien zelfs wel nooit had kunnen komen.

En dan over het nut van school. Of ik alles nuttig vind wat kinderen op school leren? Zeker niet alles. Ook de trend dat er steeds vroeger van alles getoetst wordt (dat begint hier in Nederland bij de kleuters) vind ik werkelijk achterlijk. Dat wil nog niet zeggen dat ieder uur dat jouw kinderen op school zitten een weggegooid uur is. Zelf zat ik op een vrije school (antroposofische school), hier heb ik veel meer geleerd dan alleen datgene wat in de tekstboekjes stond. Ik heb er vrienden gemaakt voor het leven, leren omgaan met mensen die anders zijn/anders denken dan ik en andere dingen waar ik de rest van mijn leven nog iets aan zal hebben. Daarnaast heb ik ook vaardigheden geleerd zoals lezen en schrijven, die verdomd goed van pas komen in de huidige maatschappij.

Iklustvet, hier op het forum heb ik heel wat posts van je langs zien komen waar ik wat aan heb gehad, met linkjes naar goede artikelen ed. dus daar wil ik je voor bedanken. In je voorsteltopic lees ik het volgende:

We hechten veel belang aan positief denken, je goed voelen door goed te denken.

Door een aantal posts van jou krijg ik het idee dat je dit enigszins uit het oog bent verloren. Natuurlijk kan ik mis zitten, maar mocht dit niet zo zijn hoop ik je weer de goede richting op te krijgen door je hier op te wijzen :)

Alexandra schrijft iets wat ik heel belangrijk vind. Dat je door zelf te beginnen met verbeteren je de wereld een stukje verbeterd. Zo zie ik het echt. Het is fantastisch om anderen te helpen waar je kan, maar laat de drang naar geluk voor iedereen je eigen geluk niet in de weg staan. Het is waanzin om pas gelukkig te kunnen zijn wanneer al het leef uit de wereld verdwenen is.

 
beste Hamster je kunt volgens mij positief denken en proberen jezelf te ontwikkelen en antroposofische scholen bezoeken tot je een ons weegt maar als je als gegeven aanneemt dat de mens van nature oorlogszuchtig is of dat oorlog voeren nu eenmaal bij mensen hoort "omdat oorlogen van alle tijden zijn", dan blijft het -vrees ik- behelpen.

 
beste Hamster je kunt volgens mij positief denken en proberen jezelf te ontwikkelen en antroposofische scholen bezoeken tot je een ons weegt maar als je als gegeven aanneemt dat de mens van nature oorlogszuchtig is of dat oorlog voeren nu eenmaal bij mensen hoort "omdat oorlogen van alle tijden zijn", dan blijft het -vrees ik- behelpen.

Dank, dat bedoel ik helemaal. Het gaat niet om de kleine dingen. Het gaat er omdat we niet meer weten wat ons eigen diepste wezen is. We hebben ons laten wegleiden van alle kennis die we hadden.

 
Dit kunnen jullie mooi vinden, maar mijn punt is dat het waanzin is om het gegeven dat er oorlog in de wereld is je eigen geluk in de weg te laten staan. Daar heb je overigens niemand mee behalve jezelf.

Dus zelfs wanneer er oorlog is blijf ik positief denken en proberen mezelf te ontwikkelen en antroposofische scholen bezoeken. Niemand zal daar slechter van worden, mensen in mijn omgeving zullen er zelfs positief door worden beïnvloed.

Het gaat er omdat we niet meer weten wat ons eigen diepste wezen is. We hebben ons laten wegleiden van alle kennis die we hadden.

Je bent zelf een onderdeel van we maar je zal niet bij machte zijn om iedereen in de wereld dezelfde inzichten te laten krijgen als die je zelf hebt gehad. Daarom zal je juist hoop moeten putten uit kleinere dingen, anders blijft het behelpen ;)

 
Dit kunnen jullie mooi vinden, maar mijn punt is dat het waanzin is om het gegeven dat er oorlog in de wereld is je eigen geluk in de weg te laten staan. Daar heb je overigens niemand mee behalve jezelf.

Dus zelfs wanneer er oorlog is blijf ik positief denken en proberen mezelf te ontwikkelen en antroposofische scholen bezoeken. Niemand zal daar slechter van worden, mensen in mijn omgeving zullen er zelfs positief door worden beïnvloed.

Om tot geluk te komen en je volle potentieel waar te maken zul je toch eerst moeten begrijpen wat dat volle potentieel is (en dat is niet ´ach oorlog is van alle tijden´). Dat wij in een wereld leven waarin mensen arm en dom gehouden worden is wel degelijk iets dat ons allemaal in de weg staat op weg naar echt geluk. Vanuit verontwaardiging en besef komen veranderingen. Met alleen maar positief denken en de waarheid ontkennen is net zo min iemand geholpen als met in een hoekje gaan zitten huilen. Je hebt het over hoop maar dat is een behoorlijk nutteloze emotie, hoop is een soort zoethoudertje voor iets dat in de toekomst misschien eens gaat gebeuren. Het gaat om het nu.

 
Wij zullen het niet eens worden over hoe je gelukkig kan worden. Geluk is niet afhankelijk van welke externe factor dan ook. Zelfs onder de meest erbarmelijke omstandigheden kan een mens gelukkig zijn.

Jij vindt dat je geen geluk kan vinden doordat mensen arm en dom gehouden worden. Dit lijkt nobel maar het is en blijft geluk zoeken buiten jezelf, niet anders dan mensen die gelukkig denken te worden van een nieuwe auto of een nieuwe tv. En kom nu niet aanzetten met dat ik dus blijkbaar niet geef om dat mensen arm en dom gehouden worden, dat is een discussie die los staat van geluk.

 
Jij vindt dat je geen geluk kan vinden doordat mensen arm en dom gehouden worden. Dit lijkt nobel maar het is en blijft geluk zoeken buiten jezelf,

Dat is niet wat ik zeg, ik zeg dat om geluk te vinden je eerst zult moeten begrijpen wat het kan zijn. Als je je laat leiden door false inzichten als dat de mens oorlogszuchtig zou zijn dan zul je nooit waar kunnen maken wat je echt zou kunnen zijn. Ik zeg helemaal niet dat de wereld perfect moet zijn voordat er eens iemand gelukkig kan zijn, wel dat we de waarheid nodig hebben. Zoals je ook niet écht gezond kunt zijn als je elke dag eet volgens de schijf van vijf. Misschien ben je symptoomvrij, maar dat is niet hetzelfde als echte gezondheid.

 
Als ik jullie discussie volg, dan ontgaat het mij niet dat jullie in potentie het zelfde bedoelen.

Verontwaardiging zet hopelijk in gang dat het potentieel kan worden uitgedragen. Gebeurd die switch niet dan lijkt mij dat verontwaardiging alleen maar weer een negatieve energie is in de vorm van verzet en weerstand die de plaats inneemt van gedrag wat het potentieel zou kunnen verwezenlijken.

De vraag is telkens, welke focus kies je?

 
Hamster en Iklustvet,

Jullie hebben meer met elkaar gemeen dan dat jullie met elkaar van mening verschillen. Ik lees jullie standpunten en vind dat jullie beiden een goed punt maken. Qua bewustzijn verschillen jullie niet zoveel van elkaar en dus zijn de inzichten verenigbaar. Het wordt pas een probleem als iemand totaal in de ontkenning zit en volledig negatief is, zoals we hier helaas recentelijk ook hebben ervaren. Zo iemand kan binnen no-time de sfeer grondig verpesten, dat is wat een destructieve mentaliteit aan kan richten. Ik moedig jullie dus bij deze aan om er samen uit te komen, want daar hebben we meer aan dan elkaar betwisten op basis van details, terwijl jullie in grote lijnen min of meer hetzelfde verkondigen.

Mike

 
Ik begrijp -volgens mij- heel goed wat iklustvet bedoelt en dat begrip van wat het menselijk potentieel (de blauwdruk zo je wilt inclusief de menselijke waardigheid, integriteit en soevereiniteit) precies inhoudt cruciaal is. De rest volgt dan vanzelf. Zonder deze fundamentele inzichten, die heus ook weer niet heel ingewikkeld zijn, zijn begrippen als hoop en positief denken hol.

 
Het is door een laag, destructief bewustzijn op basis van een vals ego dat oorlog kan ontstaan. Wellicht dat dit soms onvermijdelijk is, maar we moeten er naar blijven streven om dit te voorkomen.

Mike

 
Ik had jullie nog wat verborgen geschiedenis beloofd over Christoffel Columbus. Het volgende citaat uit het boek van Baruti gaat allereerst in op de geschiedenis van de kinderroof die 'adoptie' heet (mijn vertaling):

Het Europese concept van adoptie is vreemd voor de Afrikaanse geest. Kinderen waren nooit zonder ouders. Het dorp zat boordevol ouders, omdat alle volwassenen hun ouders waren. En er bestond niet zoiets als een onwettelijk kind, omdat het logisch was dat een kind voortkomt uit een man en een vrouw, waardoor hij en zij automatisch wettelijk waren. De kinderen die Europeanen tijdens de 13e eeuw bastaards begonnen te noemen vormden nooit een mentale mogelijkheid op het Afrikaanse continent, vanwege de natuurlijke onschendbaarheid van kinderen en van het gezin. Het is dan ook niet meer dan logisch dat er in de traditionele, culturele, Afrikaanse context geen noodzaak was voor adoptie.
De Grieken waren de eersten die een kind zonder vader orphanos noemden. Maar het was onder de oude Romeinen waar we het eerste wettelijke bewijs van adoptie aantroffen. De hoofdreden voor dergelijke wetten was om op legale wijze mannelijke erfgenamen aan te trekken, vooral wanneer de man onvruchtbaar was of uitsluitend dochters had voortgebracht. Deze wetten waren niet bedoeld ter bescherming van het belang van het geadopteerde kind. Technisch gezien hadden ze niets met het kind van doen. Het ging om het imago, de reputatie en de status van het materiële bezit van de man in een samenleving waarin zijn nalatenschap uitsluitend werd doorgegeven aan de zoon(s).

In Europa was het de normaalste zaak van de wereld dat weeskinderen te werk werden gesteld voor een schamel loon of zelfs helemaal geen loon. Alsof deze vorm van uitbuiting nog niet erg genoeg was, werden deze kinderen ook nog regelmatig seksueel misbruikt. En dit verschijnsel exporteerden we naar onze kolonies. Baruti hierover (mijn vertaling):

Dergelijke onmenselijke daden gericht tegen hun eigen kinderen waren deels pedofiel van aard en dit zien we terug in de officieel goedgekeurde, systematische roof van hun eigen kinderen voor vervoer naar het Nieuwe Europa om als slaven te 'werken' in de huizen van mannen die zij niet kenden. Zo werden zij vervoerd naar koloniale pedofielen in Australië om dienst te doen als seksspeeltjes en om zware arbeid te verrichten om kerken en andere religieuze huizen te bouwen. In tegenstelling tot het uit gevangenissen afkomstige maatschappelijke tuig dat het merendeel van de kolonisten van de 'nieuwe wereld' uitmaakte, waren deze kinderen niet in staat om zich te beschermen tegen de avances van hun koloniale meesters. Net als hun lotgenoten die het geluk hadden om in de weeshuizen van het oude Europa achter te blijven, werden zij systematisch op alle mogelijke manieren uitgebuit. Waarom zou je ervan uitgaan dat pedofielen in Europa zouden blijven, terwijl hun broeders hun slag wereldwijd verspreidden?
We kunnen niet om het feit heen dat dit een wijdverspreid feit was/is onder Europese 'avonturiers', zoals we kunnen opmaken uit het persoonlijke logboek van Christoffel Columbus. In zijn eigen woorden geeft hij achteloos toe dat hij zijn aankomst in de 'Nieuwe Wereld' vierde door inheemse zonen te verkrachten. Hij schreef: "Zodra ik voet aan wal zette, sloot ik mij op met vier jongens." Met andere woorden, hij nam vier inheemse jongens gevangen en misbruikte hen seksueel en verkrachtte hen in zijn hut. Uit de nonchalante toon van zijn woorden blijkt dat dit een standaard gedragspatroon was onder Europese 'ontdekkingsreizigers' en hun bemanning. De gevierde Columbus vormde allesbehalve een uitzondering.

Baruti komt hier met aantoonbare feiten. Noem hem een omgekeerde racist, maar je kunt niet om dergelijke zaken heen. Dit is onze werkelijke Europese geschiedenis en dit gedrag zijn we nooit echt afgeleerd, want het vormt nog steeds een pervers onderdeel van onze barbaarse cultuur! Dit is de ziekte die we onder ogen moeten zien, dit is het lage bewustzijn dat we onder ogen moeten zien. Het is aan ONS om ons bwustzijn te verhogen en dit soort excessen uit te bannen uit ons cultuurgoed. Het heeft ons verziekt en met ons de rest van de wereld!

Mike

 
Nog even over oorlog: dit is niet iets dat perse alleen hier tussen 1940 en 1945 hier heeft plaatsgevonden en daarna hier niet meer.
De menselijke waardigheid, spiritualiteit, integriteit, soevereiniteit, intelligentie, oneindige creativiteit en blauwdruk: kortom alles wat ons menszijn bepaalt, wordt op de meest uiteenlopende manieren dagelijks de oorlog verklaard, niet alleen in Syrie, maar ook gewoon hier in Nederland in onze eigen beleving en lichaam.

 
Zo zie ik het ook Lievergezond.

Derde wereldoorlog = feit

Anders zouden er niet zoiets als hartstichting, RIVM, KWF, farmaceutische industrie en nog meer van de grootste leugenaren op deze planeet bestaan en volmaakte gezondheid zou voor iedereen vanzelfsprekend zijn.

Gezondheid,

 
We kunnen niet om het feit heen dat dit een wijdverspreid feit was/is onder Europese 'avonturiers', zoals we kunnen opmaken uit het persoonlijke logboek van Christoffel Columbus. In zijn eigen woorden geeft hij achteloos toe dat hij zijn aankomst in de 'Nieuwe Wereld' vierde door inheemse zonen te verkrachten. Hij schreef: "Zodra ik voet aan wal zette, sloot ik mij op met vier jongens." Met andere woorden, hij nam vier inheemse jongens gevangen en misbruikte hen seksueel en verkrachtte hen in zijn hut. Uit de nonchalante toon van zijn woorden blijkt dat dit een standaard gedragspatroon was onder Europese 'ontdekkingsreizigers' en hun bemanning. De gevierde Columbus vormde allesbehalve een uitzondering.

En nu lees ik dat Columbus een vieze pedofiel was, dat heb ik nog nooit geweten en ik wist niet wat ik las.

Maar toch moesten we als schoolkinderen uit de geschiedenisboeken op school leren dat Columbus een heel belangrijke man was die zogenaamd veel voor de mensheid heeft betekent, jakkes gadver zo erg dat kinderen van nu met zulke erge leugens opgegroeid worden :(

Gezondheid,

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.166
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan