De relatie tussen mensen en varkens

Iklustvet,

Voed Moondust niet langer, want je raakt in een oeverloze discussie verzeild. Hij beweert geen strijder te zijn, maar gooit je vervolgens met het ene na de andere nonsens-'argument' om de oren. Hij wil nu eenmaal oplossen in het niets en als mensen zoals ik zichzelf wel degelijk zien als een strijder (niks mis mee, hebben we juist veel te weinig van!) die 'bang is om op te lossen in het niets', dan zegt dit meer over hemzelf dan over mij.

Damn straight dat ik weerstand bied!

En zo is het maar net! In traditionele samenlevingen en culturen was er wel degelijk ook sprake van vrouwelijke krijgers. Het is een MENSENRECHT om te vechten waar je voor staat en dit recht is niet exclusief voorbehouden aan mannen, maar behoort ook vrouwen toe. Het is absolute WAANZIN om dit recht op te geven en te willen 'oplossen in het niets'!

Mike

 
Mensen overtuigen van je stelling is evengoed strijden Moondust. Maar soit, ik hou er over op want dit gaat idd nergens heen. Ik strijd zoveel als ik wil, kan en denk dat nodig is. Ik bedoelde ook niet dat ik vind dat vrouwen niet mogen of kunnen staan voor hun recht, ik bedoelde alleen te zeggen dat ik denk dat de rol van het voortouw nemen voor mijn gevoel meer een mannelijke rol is, maar dat geldt misschien alleen voor mijzelf.

 
In het boek van Baruti lees ik veel dingen die mij bevestigen in het idee dat een strijder/krijger zijn juist heel erg belangrijk is. Wat te denken van de volgende inzichten?

De enige cultuur die geheel gebaseerd is op dominantie van andere culturen is de blanke cultuur.

Homoseksualisering en feminisering van jongens en mannen maakt weke pacifisten van ze, een prima tactiek om het mannelijke vechtersinstinct te onderdrukken of uit te schakelen.

'Spiritualiteit' op basis van 'vrede' en 'harmonie', omdat we 'uiteindelijk allemaal mensen zijn' is naief en maakt je tot een open schietschijf voor iedereen met kwade bedoelingen.

Denk ook aan wat dit met jouw eigen energie en weerstand doet en hoe ziekmakend dit uit kan werken, omdat de energie zich dan naar binnen richt en je in gevecht met jezelf komt:

https://www.fatsforum.nl/topic/we-zijn-te-yin

Mike

 
Denk ook aan wat dit met jouw eigen energie en weerstand doet en hoe ziekmakend dit uit kan werken, omdat de energie zich dan naar binnen richt en je in gevecht met jezelf komt:

Klinkt logisch, maar dan ga je er eigenlijk ook wel van uit dat een mens altijd zal moeten strijden wat er ook gebeurt, in wat voor wereld we ook leven of zouden kunnen leven?

 
Damn straight dat ik weerstand bied! Iedereen kan iets bijdragen en ik vind het maar gezond om jezelf eens af te vragen wat dat kan zijn. Ik vind het nogal idioot om dan als opmerking te krijgen dat ik niet wil oplossen in het niets. Wablief? Welk niets?
Iklustvet, ik zit hier met een brede grijns ja te knikken, ben het behoorlijk met je eens.

Zou niet gek zijn als er meer strijders op het toneel verschijnen inderdaad. Ik ga wel voor ze koken ;)

 
Klinkt logisch, maar dan ga je er eigenlijk ook wel van uit dat een mens altijd zal moeten strijden wat er ook gebeurt, in wat voor wereld we ook leven of zouden kunnen leven?

Nee, dan begrijp je me verkeerd. De bedoeling is dat strijd gebaseerd is op VERDEDIGING en niet op aanval. Dit is een NATUURLIJK instinct dat alle organismes op aarde kennen en dit zit er niet voor niets. ALLE mensen, met uitzondering van een zeer kleine groep psychopaten, streven naar vrede. Maar vrede sluiten met een onderdrukker is geen vrede, dat is gevangenschap, slavernij.

De grootste strijd die wij als mensheid moeten leveren is echter een spirituele, het is een strijd om vrijheid van bewustzijn. De wapens oppakken gaat je niets opleveren, want je staat tegen een leger- en politiemacht die je zal verpletteren. Het gaat erom dat je je bevrijdt van allerlei rare, onnatuurlijke en pseudo-spirituele denkbeelden en jezelf wapent met kennis en verantwoordelijkheid, op basis van de NATUURLIJKE ORDE DER DINGEN.

Daarom is het zo belangrijk om oude volken en culturen te bestuderen en dit allemaal te HERONTDEKKEN!

Mike

 
Maar waartegen moeten wij ons van nature verdedigen, buiten roofdieren? Die kleine groep psychopaten, waarom zijn die hier en met wat voor reden? Kun je die zien als een natuurlijk verschijnsel?

 
Met een spirituele strijd doel je op het wakkerschudden van mensen, zoals hier op het forum en tijdens lezingen/discussies?

 
Met een spirituele strijd doel je op het wakkerschudden van mensen, zoals hier op het forum en tijdens lezingen/discussies?

Ja. Dat is precies wat ik bedoel. Mensen moeten hun goddelijke autonomie en soevereiniteit opeisen, want dat is hun GEBOORTERECHT. Daarvoor zullen ze eerst gezond(er) van lichaam en geest moeten zijn. Dat is mijn missie en dat is helemaal geen 'angst om op te lossen in het niets'! Interessant ook dat iemand dat komt beweren op een platform dat IK mogelijk heb gemaakt...

Mike

 
Met een spirituele strijd doel je op het wakkerschudden van mensen, zoals hier op het forum en tijdens lezingen/discussies?

Nou dat is wat ik me dus al eerder afvroeg, we zitten hier allemaal heel wakker te zijn en nu? Ik heb Kymatica ook gezien, als we één groot organisme zijn moet mijn wakkerheid van invloed zijn op de rest van het organisme. Maar hoe? Omdat ik dat gedachtegoed uitdraag? of op manieren die ik misschien niet begrijp? Ik vind het moeilijk om om te gaan met die nieuwe inzichten of om er iets zinnigs mee te doen. Vandaar dat ik mijn vraag stelde, hoe draag je bij?

 
Homoseksualisering en feminisering van jongens en mannen maakt weke pacifisten van ze, een prima tactiek om het mannelijke vechtersinstinct te onderdrukken of uit te schakelen.

En dat vind ik verschrikkelijk, ik bedoel dat onze krijgersinstinct zo hardnekkig onderdrukt word. Ik krijg zo alleen maar meer zin om harde confrontatie met de ijskoude aan te gaan, zoals Wim Hof dat doet om krijgersinstinct(ook het immuunsysteem valt eronder) verder aan te wakkeren.

Volgens mij konden de natuurvolkeren de Siberische koude zo goed weerstaan dat ze gewoon zonder problemen het water in konden jumpen terwijl buiten een graad of -30 vroor. Ok, lekker extreem voorbeeld, maar goed, om even aan te geven wat voor watjes we zijn geworden.

Gezondheid,

 
Maar waartegen moeten wij ons van nature verdedigen, buiten roofdieren? Die kleine groep psychopaten, waarom zijn die hier en met wat voor reden? Kun je die zien als een natuurlijk verschijnsel?

Gisteravond zag ik nog op Animal Channel een programma over twee mannetjesleeuwen zonder troep die aansluiting zochten bij een troep. Dit ging niet bepaald zachtzinnig. De ene leeuw leidde een vrouwtjesleeuw af, terwijl het andere mannetje haar welpen doodbeet. Adoptie bestaat niet in de leeuwenwereld en de enige manier om je eigen geslachtslijn te creeren is om die van een ander te vernietigen.

Wij mensen kennen van oudsher wel adoptie, maar dan niet in de huidige vorm (gelegaliseerde kinderhandel), maar in de 'extended family'. Er was altijd wel iemand die zich ontfermde over andermans nageslacht, mochten de ouders komen te overlijden. Wij zijn hogere wezens en dit is hier een voorbeeld van.

Daarmee is echter niet gezegd dat we niet op onze hoede moeten zijn! Angst en agressie zit in ons en dat is om een goede reden, mits we dit in de juiste context ervaren, nl. erkenning en herkenning van de dualiteit van de natuur en daarmee dus ook een MOREEL BESEF van goed en kwaad. Ik ben het als volgt gaan zien:

Het is het verhaal van Atlantis. Of Atlantis nu wel of niet heeft bestaan, het staat voor mij voor de hogere werkelijkheid die wij ooit hebben gekend, waarin wij hogere spirituele wezens waren die ervoor konden kiezen om welke materiele beleving dan ook te beleven, gewoon om het eens een keer meegemaakt te hebben. Helaas hebben daar ook individuen tussen gezeten die wel eens wilden ervaren hoe het is om sadistische psychopaten te zijn en daar verslaafd aan zijn geraakt. Hierdoor hebben ze hun trilling noodgedwongen zo ver moeten verlagen dat ze niet meer terug konden en waren aangewezen op een parasitair bestaan. Het is echter spiritueel parasitisme waar we het hier over hebben. Anno nu lijkt het misschien alsof ze hebben weten te zegevieren, maar de waarheid is dat ze juist in een overlevingsstrijd verkeren en nu alles op alles zetten om te verhinderen dat wij onze trilling verhogen en daarmee niet langer een voedingsbodem voor hen vormen. Wat mij betreft zijn hun dagen geteld!

De grootste vijand van een hoger bewustzijn is het nihilisme. We moeten af van onze cultuur van objectiviteit en neutraliteit en terugkeren naar de (h)erkenning van het dualistische principe van de natuur, waarbij MORALITEIT, een duidelijk besef van goed en kwaad op basis van de aloude normen en waarden van weleer, voorop staat. Dit maakt automatisch de strijder in je los. ALLE natuurvolkeren wereldwijd erkenden dat er 'boze geesten' bestaan en het is volkomen naief om te denken dat er een wereld bestaat met alleen maar 'peace and love'. Dit heeft de hippiebeweging genekt en het zal hetzelfde met ons doen, als we hier opnieuw in tuinen.

Als mensen zeggen dat ik 'stellig' ben, beschouw ik dit als een compliment, want het gaat er juist om om STELLING IN TE NEMEN. Als ik te horen krijg dat ik 'radicaal' ben, zie ik dit eveneens als een compliment, want 'radix' betekent 'wortel' en het is juist mijn STELLIGE overtuiging dat wij ontworteld zijn geraakt. We hebben te maken met een VIJAND die onze banden met ons verleden voorgoed wil doorsnijden, zodat wij nooit meer naar onze wortels kunnen terugkeren. Not if I can help it! Damn straight!

Mike

 
Ik vind het moeilijk om om te gaan met die nieuwe inzichten of om er iets zinnigs mee te doen. Vandaar dat ik mijn vraag stelde, hoe draag je bij?

De eerlijkheid gebiedt mij om te zeggen dat als ik hoor dat er met oud en nieuw weer meer geweld heeft plaatsgevonden naar hulpverleners en dat er zelfs onverlaten zijn geweest die vuurwerk in het achterwerk van een kat hebben gestoken en in feite het arme beestje hebben opgeblazen, dan word ik daar niet vrolijk van en besef ik dat er nog sprake is van een hardnekkig ziekteproces dat de mensheid plaagt.

Toch weerhoudt het me er niet van om zoveel mogelijk invloed proberen uit te oefenen en dat zou het bij jou ook niet moeten doen. Duizenden mensen per dag lezen onze posts en de een kan er niets mee en de ander ontwaakt uit zijn/haar sluimer. We verkeren in een informatie-oorlog en mijn strijdpunt betreft dan ook het verstrekken van kennis en informatie. Wat mensen hier wel of niet mee doen is en blijft echter hun eigen vrije wil en het is niet aan mij (of aan jou, of aan wie dan ook) om hier aan te tornen. Wel kom ik er keer op keer achter dat ik meer invloed heb dan ik vaak zelf denk!

Mike

 
tja, geef het beestje maar een naam. Wanneer wordt "doen wat je moet doen" strijden?
Wanneer je strijden ervaart. Het zit um nooit in WAT je doet, het zit um altijd in HOE je het beleeft. Dat bepaalt wat het is. Twee mensen kunnen exact hetzelfde doen, terwijl het voor de ene een strijd is en voor de andere volmaakte harmonie. It's all in the eye of the beholder. Always! Daarom kunnen we uiteindelijk alleen onszelf helpen, alleen wijzelf weten hoe we iets beleven. Er is niemand anders die die ervaring heeft.
 
Ik heb het me ook vaker hier afgevraagd, wat te doen??? Tegen alle verwachtingen in, gewoon door informatie te geven zonder het doel te overtuigen heb ik 2 mensen geïnteresseerd gekregen voor onze voedingswijze. https://www.fatsforum.nl/topic/facebook/page/2?replies=45#post-93691
Voor nu is het mezelf zijn, mijn rituelen doen voor moeder Aarde, bewust onderdeel zijn van het organisme mensheid, laten zien door voorbeeld en mezelf hier en op andere plekken laten horen volgens mij al best veel wat ik doe. Hoef ik niet voor op de barricade te gaan staan. Dat mogen de mannen doen, ik ga met Tanja koken voor de mannen :D

 
Precies Alexandra.
Ik heb het me ook vaker hier afgevraagd, wat te doen??? Tegen alle verwachtingen in, gewoon door informatie te geven zonder het doel te overtuigen heb ik 2 mensen geïnteresseerd gekregen voor onze voedingswijze.

Enkele weken geleden een presentatie gehouden voor 6 mensen. Ze nemen nu stuk voor stuk en om beurten contact met mij op voor advies en tips.
Net nog tijdens de wandeling met mijn hond in gesprek geraakt met een andere hondenbezitter die zich niet bewust was van het absurde idee een carnivoor te voeden met granen. Ze vroeg na afloop het adres waar ik het versvoer haal.

Door deze kleine bijdrages hoop ik mijn steentje bij te dragen.

 
Never mind indeed. Ik heb net je reactie gelezen voordat je deze verwijderde en ik vond de woorden 'dan moet je daar geen aandacht aan besteden' het beste wat ik tot nu toe van je heb gelezen!

Mike

 
Het peinzen is de weerstand in jou. Je vertrouwt er niet op dat wat je overkomt, dat dat ok is. Het is een strijd die je zelf in stand houdt, omdat je het als vast onderdeel beschouwt van wie je bent. Pas als dat beeld aan diggelen gaat, kan je het loslaten.

Ja, ik zal alles loslaten en met mijn pootjes omhoog op de grond gaan liggen.

In dat geval zou ik er geen aandacht aan schenken.

Bij deze.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.210
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan