De relatie tussen mensen en varkens

We moeten af van onze cultuur van objectiviteit en neutraliteit en terugkeren naar de (h)erkenning van het dualistische principe van de natuur, waarbij MORALITEIT, een duidelijk besef van goed en kwaad op basis van de aloude normen en waarden van weleer, voorop staat.

Dank voor je uitleg hier kan ik wel wat mee :-)

 
Ja, ik zal alles loslaten en met mijn pootjes omhoog op de grond gaan liggen.
Tot loslaten kan je niet besluiten. Loslaten gebeurt automatisch zodra je inziet dat hetgeen je vasthoudt je niet van dienst is. En voor dergelijke inzichten moet je de bereidheid hebben te kijken naar de dingen waarvan je voertuigd denkt te zijn. Net als Mike verwar jij overgeven/loslaten met niets doen. De twee hebben niets met elkaar te maken.
 
Ja, ik zal alles loslaten en met mijn pootjes omhoog op de grond gaan liggen.

Them's fighting words! 8)

Mike

 
Het zit um nooit in WAT je doet, het zit um altijd in HOE je het beleeft. Dat bepaalt wat het is.

Ik begrijp niet hoe jij dat zo kunt zien. Ik begrijp ook niet waarom je op een weston price pagina komt als het toch allemaal niks uit maakt. Laat dat dan ook los? Afijn, genoeg hierover ik laat het hierbij.

 
Je jaagt op een spook.

De nihilistische dreiging is nog niet voorbij. Zandzakken voor de deur!

Mike

 
Mooi om te zien dat er onder de strijders op dit forum zich ongeveer evenveel vrouwen als mannen bevinden. In deze yin-wereld is het heel belangrijk dat we nl. ALLEMAAL de yang in ons (her)ontdekken!

Mike

 
Het zou wel makkelijk zijn als je zelf kan bepalen wanneer je vasthoudt en wanneer je loslaat, maar het zijn toch echt dingen die je overkomen. Hoe komt het toch dat mensen denken dat ze over dergelijke zaken de controle hebben?

 
Als jij de wereld en jezelf eens fysiek zou benaderen, dan zou je stoppen met denken en gaan observeren, ruiken, proeven, voelen en doen. Ga weg uit je hoofd en slik die knikker door. (Een uitspraak van een meester in de lichaamstaal). Neem het letterlijke figuurlijk. Terug naar de basis: het voelen. Het gevoel van de wind op je gezicht. Het gevoel van je ademhaling. Het gevoel van met je rug tegen de muur staan. Het gevoel van vasthouden en loslaten. Voelen doe je met je lijf, je zintuigen, je huid. Als je een kan worden met een object, kan je ook een worden met een situatie. Jij hebt de controle over jouw lichaam en jouw spel. Jij laat je gevangen houden of jij laat los, aan jou de keus. Denken is een-dimensionaal. Als het klopt, dan voel je je hart. Voel je dat?

 
Als jou iets overkomt, ga je er dan aan onderdoor? Waarom niet eens achteruit of overheen? Probeer het fysiek te benaderen, dan heb je veel meer opties. Stop met denken en nog erger, denken te denken wat andere mensen denken. Daal in je fysieke lijf neer, voel je handen, benen, hoofd als de ledematen die het zijn. Vertrouw op de kennis van je gevoel, tast- en andere zinnen. Laat je lijf de leiding nemen en je bent nooit meer een slaaf. Leer te spelen. Speel met leren. Spelend leren. Als je bewust bent van je fysieke lijf, van je beweging en van je spel, wat kan jou dan nog overkomen waar je zelf niet voor hebt gekozen?

 
@Caldo
Gisteren begreep ik niets van wat je zei, maar na de NTR uitzending van Wim Hof valt het kwartje wel. Bedankt.

 
Heb de uitzending ook gezien. Wat mij opviel is: hij vertrouwt op zijn lichaam, hij 'weet' dingen fysiologisch (fysiek logisch zei mijn leraar altijd) en dat de mens meer kan dan hij denkt! Ook viel me op dat hij behoorlijk sterk in zijn ego staat en let op de houding van die andere figuren als hij naar voren komt. Zeker een interessante man, hoop dat hij het volhoudt.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.235
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan