Dat is zeer relevant om hier te plaatsen!
Met de transgender als uitgangspunt, werd in juni 2013 door het Feministisch Netwerk (FemNet) van Groenlinks een oproep gedaan tot onderzoek naar de mogelijkheid van afschaffing van geslachtsregistratie in de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA). Onder het motto ‘De overheid heeft niets te zoeken in onze onderbroek’ stelde FemNet dat sekseregistratie geen nut (meer) heeft maar wel aan mensen schade toebrengt. ‘Het klinkt misschien radicaal, absurd of zelfs onmogelijk, maar kunt u een goed tegenargument bedenken? Wij dagen u uit!’
En of ik de uitdaging uitga om tegenargumenten te bedenken! Geslachtenregistratie mag dan transgenders schade toebrengen, zij zijn al beschadigd, anders waren ze geen transgenders. Het is NIET NATUURLIJK om verwarring te kennen omtrent je natuurlijke geslacht.
Ik kan wel andere argumenten inbrengen tegen welke vorm van registratie door de overheid dan ook, maar daar hoor ik de auteur niet over, want ze schrijft:
Omdat nu aan de hand van mijn vingerafdruk kan worden vastgesteld dat ik het in al die verschillende rollen en fysieke verschijningen altijd zelf ben, is het overtuigende maatschappelijk belang van verplichte geslachtsregistratie op zijn minst betwijfelbaar geworden. Seksuele- en genderidentiteitsbeleving is een complexe privé-aangelegenheid waarin de overheid niets te zoeken heeft als zij niet met goede argumenten komt. Tot die tijd zeg ik: mijn vinger mag je hebben maar blijf uit mijn onderbroek.
Blijf van mijn vingers af en blijf uit mijn onderbroek, houd je tengels sowieso van mij af! Privacy is een groot goed en dit heeft niets met geslacht of geslachtsloosheid te maken. Maar dat is niet de kern van haar betoog, dit is waar het haar om gaat:
Met de opkomst van het transgenderisme, en daarmee het ontstaan van steeds nieuwe seksuele identiteiten, heeft sekseregistratie haar vermeende onschuld verloren. De tweedeling die wij gebruiken is normatief dwingend en doet geen recht aan de veel complexere werkelijkheid van seksuele identiteitsbeleving.
Pardon? Nieuwe seksuele identiteiten? Seksuele identiteitsbeleving? Wat een flauwekul houdt mevrouw Vos er op na! Zij verkondigt het typisch Nederlandse objectieve en politiek correcte krabbenmandstandpunt dat 'alles moet kunnen'. Hormonale verstoring wordt hiermee gerechtvaardigd als zijnde een 'nieuwe seksuele identiteit'. Isabella Vos is een jonge, naieve vrouw van 24, die is opgegroeid in een cultuur waarin homoseksualiteit en transseksualiteit alsmaar zijn gaan toenemen als verschijnsel. Ik heb een slogan voor Isabella: normaal is niet hetzelfde als natuurlijk!
Mike