De relatie tussen mensen en varkens

Ik ben blij dat jij de realhistoryww site ook tegengekomen bent. Een aantal maanden geleden heb ik het ontdekt en was blij verrast met de nieuwe kennis.

Dit is een oproep aan iedereen die hier actief is of alleen meeleest:

Het 'toeval' wilde dat ik deze zeer belangrijke site uiteindelijk zelf heb gevonden. Nu blijkt 1 forumlid deze al maanden geleden op het spoor te zijn gekomen. DEEL je vondsten, we hebben het hier over VERBORGEN geschiedenis!

Mike

 
Opnieuw een steengoed artikel van deze briljante site:

http://realhistoryww.com/world_history/ancient/Minoan_Greece_1.htm

Mike

 
Wow Mike, veel lappen tekst en veel Engels! kun je dit niet eens vertalen en in een lezing vertellen/uitleggen, super interessant!

 
Als ik tijdens lezingen de waarheid verkondig over traditionele voeding tegenover het moderne voedingsadvies dat nu al ruim 30 jaar gangbaar is, staat de wereld van menigeen al op z'n kop, laat staan dat ik hierover begin! Dit soort info is voor gevorderden. Ik zie mezelf eerlijk gezegd hier niet snel een lezing over doen. Het is voor velen simpelweg teveel om te bevatten, ze zijn er qua bewustzijn niet aan toe.

Mike

 
okee! Nou iedereen veel vetten eten, dan zijn we er snel wel aan toe ;)
ik hou wel van alle heilige huisjes omver schoppen, maar ja!

 
Mike heeft gelijk, dat materiaal is niet geschikt voor lezingen waar beginners op afkomen. Verreweg de meeste mensen zijn hier totaal niet aan toe en gaan al glazig kijken als je het voedingscentrum in twijfel trekt. En vooralsnog is WAPF wel Mike's core business.

 
Hoe interessant diverse mensen deze onderwerpen ook vinden , ik denk inderdaad dat het zijn doel voorbij gaat om daar op een lezing mee te komen. Ik vond de lezing van Sally bv perfect en als ik goed geturfd hebt, heeft zij 2 korte kritische opmerkingen gemaakt (op samenzweringsgebied). Haar lezing heeft denk ik op iedereen een indruk gemaakt zonder ze af te stoten.
Iedereen die waarde hecht aan het voedingscentrum zal dit topic niet kunnen verteren

 
Ik was met mijn man op een lezing in eindhoven waar Mike iets liet vallen over 9/11 en daarna over rotsblokken die verplaatst zouden zijn met hersenkracht en mijn man kreeg bijna iets. Hij wou de rest eigenlijk ook niet meer horen en was hoogst onaangenaam gezelschap die avond. Vorige week (en een hele hoop info verder) zei hij ineens, ja, ik ga nog geloven dat die Mike nog wel eens gelijk kan hebben ook met zijn gedachtekracht.

Op dat moment vond ik die info ook niet zo gepast in die lezing, aan de andere kant geef je mensen wel de kans om verder na te denken. Maar ik ben het wel eens dat de schok niet té groot ineens moet zijn ;-) Als je een lezing aankondigt met een beetje uitleg zou dat dan niet te grote schokken kunnen voorkomen? David Icke trekt ook volle zalen?

 
Ik zat naast Iklustvet die lezing :lol: Manlief was zeker not amused!
Als ik voor een lezing over voeding kom, dan is dat ook de informatie die ik wil horen. En als je goede voeding eet, kom je vanzelf hier terecht ;)

 
Kijk je moet natuurlijk wel duidelijk aangeven waar de lezing over gaat, dus dan selecteert zich dat al vanzelf!Echt alleen voor een groep mensen, wij dus hier, die er meer over willen weten! Ik wil al die tere zieltjes niet gelijk killen hoor :D Maar goed, ik snap het, geen lezing hierover (voorlopig) :wink:

 
ik denk dat Mike zich daar beter echt niet aan kan gaan wagen, want voor je het weet wordt het een stok om mee te slaan. Het belangrijkste is dat mensen goed gaan eten en dan komt de rest vanzelf in mindere of grote mate.
Tegelijkertijd vind ik het ook dubbel. Want de man van iklustvet heeft dus wel wat met de info gedaan!
Een vriendin van mij is ook naar een lezing meegeweest. Daar heeft Mike zich heel goed gedragen. Maar toen was de schok al te groot voor haar. Ik denk dat we dan nog beter watjeslezingen kunnen gaan geven om mensen te bereiken.
Ik moet dan wel eens denken aan een vak die ik tijdens de studie gevolgd heb. Het nivo was zo hoog dat zelfs de nerds het amper konden volgen en ik heb toen werkelijk niets geleerd.
Ik denk dat het beste recept voor een lezing is veel grotendeels bekende zaken vertellen zodat de hersenen niet doorbranden en af en toe een beetje prikkelen

 
Ik zat naast Iklustvet die lezing [:lol:] Manlief was zeker not amused!
Als ik voor een lezing over voeding kom, dan is dat ook de informatie die ik wil horen. En als je goede voeding eet, kom je vanzelf hier terecht [;)]

Ja was gezellig he ;-) Gelukkig doet ie niet altijd zo :lol: :roll: Hij vond dat ik toch al veel te moeilijk deed met het eten, en dit was een mooie aanleiding om alles van de hand te wijzen. Hij is er later wel op terug gekomen en eet nu ook weer een stuk beter, of ziet in elk geval de noodzaak er wel van in.

Dat is het probleem met zulke info op lezingen denk ik, de mensen begrijpen het niet en hebben daarmee een reden om al de rest ook af te doen als onzin of bangmakerij. Aan de andere kant vind ik niet dat je je moet schamen voor de waarheid! Het is niet normaal dat alles wat wij weten over voeding en gezondheid fout is. Daar zit een reden achter en die is nu eenmaal wat het is, daar kun je moeilijk over zwijgen. Draai het eens om, hoe zou je je voelen als je een lezing zou volgen bij iemand die weet hoe het zit, maar die er voor kiest je dat niet te zeggen omdat hij van mening is dat je de waarheid niet aan kunt? Ik zal zelf wel uitmaken wat ik met welke info doe. Ik ben bang dat een groot gedeelte van de mensen zo ver heen is dat het toch niet meer goed komt, hoe veel strikken je ook rond de boodschap doet.

Ik zou een lezing over melanine dus zien zitten, als het dan maar niet als titel heeft "ontgiften" of zoiets :-) Ik zou een lezing over andere "aluhoedjes" info ook zien zitten en ik denk nog wel meer mensen, niks mis mee als het van tevoren duidelijk is waar het over gaat lijkt me. Alleen moet er wel iemand zijn die zulke lezingen kan en wil geven, het is niet zo simpel, nog voordat je je zin afgemaakt hebt zit je publiek al met zijn smartphone klaar om alles op te zoeken.Het lijkt mij een hele opgave.

 
Ik zit nu al soms op het randje van het toelaatbare tijdens lezingen. En dan deel ik slechts enkele kleine speldenprikjes uit! Kun je nagaan wat er zou gebeuren als ik vrijuit zou gaan spreken. Het is dus al zo dat ik beschik over informatie die ik bewust niet deel, omdat mensen er inderdaad niet klaar voor zijn. Ook voor 'eigen publiek' (op een WP-dag) zou ik niet snel met dit soort dingen heel uitgebreid naar buiten komen. Ik wil best een keer ergens specifiek een lezing hierover willen komen geven, maar dan moet het ook als zodanig eerlijk naar buiten toe geadverteerd worden, zodat iedereen weet waar ze op af komen. Ik heb wel eens gedacht hoe gaaf het zou zijn om voor een volledig zwart publiek te spreken over dit onderwerp. In de Bijlmer voor al die Suri's en Anti's bijvoorbeeld, lijkt me cool!

Mike

 
Ik zou dan in ieder geval komen (met pen en papier;). Ik vind het echt heel interessant allemaal. Denk dat de informatie ook beter op mij zou overkomen dan die engelse teksten met een hoop geschiedenis...

 
Ik kan alleen voor mezelf spreken maar ik ben er wel aan toe. Ik vind de lezingen over voeding heel interessant maar ik merk wel dat ik me begin te storen aan steeds dezelfde beginnersvragen en het ongeloof van veel mensen. Wij zitten al een verdieping hoger op dit forum :-)

 
Ik zit nu al soms op het randje van het toelaatbare tijdens lezingen
ik vond je de laatste keer redelijk vaak afdwalen Mike
wat ik ook miste was een duidelijk introductie. Ik merk dat wel vaker op GVA avonden. De sprekers gaan er vanuit dat er allemaal ingewijden zitten. Sommige mensen die komen zijn niet zo ingewijd en dat is bv 10 minuten besteden aan een goede inleiding best welkom.

 
En ik heb intussen wel vaak genoeg gehoord dat weston price een tandarts was die.... etc etc. Als een paar mensen daar nog een vraag over stellen ben je zomaar een half uur verder. Je zult nooit iedereen tevreden stellen :-)

 
Dat is dus mijn probleem. Er komen zowel absolute beginners als (ver)gevorderden naar mijn presentaties. Ik moet proberen iedereen zoveel mogelijk te geven waar ze voor gekomen zijn. Dat is lang niet altijd even makkelijk, aangezien je inderdaad niet iedereen tevreden kunt stellen.

Als er nog mensen zijn die een mogelijke lokatie weten waar ik eens een keer uitgebreid kan praten over allerlei 'aluhoedjes'-toestanden, dan houd ik me aanbevolen! Nu houd ik me noodgedwongen keer op keer in en het zou mooi zijn als ik me hierover ook eens een keer ongeremd kan uitspreken.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.240
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan