De relatie tussen mensen en varkens

oh, dit vind ik ook interessant en zou graag zo'n avond bijwonen. Ik loop ook vast op al die Engelse teksten, kost veel te veel tijd.
Ook heb ik eventueel de beschikbare ruimte (bij Culemborg A2)

 
Ik snap het niet, hoe ben ik afhankelijk van onwetendheid? of is Mike afhankelijk van onze onwetendheid, o nee, waarschijnlijk ben ik onwetend over mijn eigen afhankelijkheid, wellicht een combinatie van bovenstaande.

 
Geef dergelijke 'bijdrages' van Moondust simpelweg geen aandacht. Hij is zelf veel te hard bezig met overtuigings- en zendingsdrang om ons toch maar vooral duidelijk te maken dat alles zinloos en doelloos is en is zoals het hoort te zijn. Hij heeft ook waardevolle bijdrages, dus reageer daar liever op.

Mike

 
Ach, nihilisme of niet. Als ik zendingsdrang ervaar bij mezelf, dan weet ik dat ik fout zit. Als mensen ernaar vragen dan ben ik genadeloos en krijgen ze te horen hoe ik denk dat het zit, maar ik voer geen propaganda.

Overigens is er best wel wat voor te zeggen om lezingen te gaan opdelen in beginners en gevorderden. Dan kan je beter aansluiten bij wat mensen nodig hebben en kom je ook toe aan verdieping bij de gevorderden. Ook qua onderwerp kan je diversifiseren, maar prop voeding en de oorsprong van de mens niet in één lezing. Plan er liever twee, dan weet iedereen waar ie voor komt.

@Mike
Je blijft je eigen verdraaiing van mijn woorden herhalen. Heb je niks beters te doen? Kom op man, grow up.

@Tanja
Als jij zendingsdrang kent dan is er sprake van een bepaald belang dat je daarbij ervaart. Daarin ben je dan afhankelijk van onwetendheid, want dat is waar de zendingsdrang zich op richt....mensen die in jouw ogen onwetend zijn. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, het is slechts hypothetisch.

 
'Grow up' is meer een advies voor jou. Einstein zei ooit dat de definitie van waanzin is dat je dezelfde dingen opnieuw blijft doen. Je weet dat je hier geen voet aan de grond krijgt met dergelijke vage onzin, dus waarom blijf je het dan telkens weer proberen?

Mike

 
Ik loop niet vast in het Engels maar als de lap tekst groot wordt ook in het Nederlands (al is dat iets minder omdat ik in het Nederlands sneller lees) dan heb ik er al minder zin in terwijl mijn Engels best goed is. Gesproken tekst en filmpjes komen gewoon veel makkelijker binnen. En een lezing daar maakt je dan van te voren tijd voor vrij dus waardoor je eerder klaar bent met eten en er meer avond overblijft. Er zitten dus meer voordelen aan een lezing.

 
Dat is ook het idee, geen lezing over voeding! Maar eentje door Mike over wat een visie is op de oorsprong van de mens en andere alluhoedjes-onderwerpen. En waarom ik erop inhaak? Omdat ik donderdag naar een zaaltje ga kijken en over de drempel heen mag stappen om dingen te gaan organiseren. "Toevallig" komt dit nu ter sprake, je kan het ook synchroniciteit noemen ;)
O, en ik ben ook niet van de engelse teksten lezen over deze onderwerpen, heb ik dus gelijk een vertaler voor een avondje gestrikt :D

 
Moondust, 2 weken geleden heb ik dit gepost, misschien heb je er wat aan. Want ik begrijp ook niet waarom je hier elke keer weer over begint.

&list=PLCg-DIkNO4sbf8zG6x0YqQVy1tuUNpWlA Een prachtig stukje Max Igan. Ik hoorde het net in de auto en moest vanaf ongev 11 min in deel 2 en verder in deel 3 aan Moondust denken. Tot op zekere hoogte zegt Igan hier dat je leven perfect is zoals het is, maar hij legt ook uit waarom dat geen reden is om dan alles maar te laten gebeuren. Hij legt ook uit waarom New Age de oplossing niet is.

 
@Mike
Zou je dan zelf ook die visie van Einstein willen volgen en niet telkens in herhaling willen vallen over....ja, over wat eigenlijk? Maar ik ben het wel zat telkens op dezelfde wijze weggezet te worden. Jouw mening over mij is me allang duidelijk. Time to move on.

En als je verwijst naar vage onzin (in jouw ogen dan), misschien zou je dat dan concreet willen doen, want met VAAGHEDEN kan ik natuurlijk niets. Het lijkt erop dat je alleen klappen wil uitdelen. Fijne vent hoor.

 
Moondust, 2 weken geleden heb ik dit gepost, misschien heb je er wat aan. Want ik begrijp ook niet waarom je hier elke keer weer over begint.
Waarover?!?!?! Ik heb geen idee waar jij en Mike eigenlijk tegen ageren. Mike vat het telkens samen als nihilistisch. Dat zegt mij niets. Misschien een idee om gewoon inhoudelijk te reageren en mij voor de rest gewoon te laten. Als mijn bijdragen je niet bevallen of je snapt ze niet en wil ook niet weten hoe het zit, laat het lekker. Ik heb er geen moeite mee dat wij elkaar vaak niet begrijpen, maar het hoeft er niet telkens weer ingeramd worden. Of beschouw je jezelf als het orakel dat de waarheid in pacht eheft en kletsen anderen die iets anders roepen per definitie uit hun nek?

Hij legt ook uit waarom New Age de oplossing niet is.
Alsof ik Newage aandraag als oplossing!?!?!? Mijn hemel, associeer mij niet met Newage onzin. Erken gewoon dat je me vaak niet begrijpt en laat het zo. nogmaals, ik zit er niet mee.
 
Het lijkt erop dat je alleen klappen wil uitdelen. Fijne vent hoor.

Gewoon een corrigerend tikje, no big deal. Ik hoef niets uit te leggen. Je komt hier mijn forum vervuilen en dit is zeker niet de eerste keer dat ik dit zeg: jij bent degene die een toontje lager moet zingen als je je op andermans platform begeeft. Mijn huis, mijn regels. Anders moet je je eigen, vage nihilistische blog gaan starten, of zoiets.

Mike

 
@Tanja
Als jij zendingsdrang kent dan is er sprake van een bepaald belang dat je daarbij ervaart. Daarin ben je dan afhankelijk van onwetendheid, want dat is waar de zendingsdrang zich op richt....mensen die in jouw ogen onwetend zijn. Ik zeg niet dat dit bij jou het geval is, het is slechts hypothetisch.

Ja als er niemand meer onwetend is heb je niks meer aan zendingsdrang, maar tot die tijd heeft het toch een functie? En dat hoeft niet belangeloos te zijn. Ik zie een win-win situatie, kennis delen en kennis opdoen, van elkaar leren. Wat kan daar nu mis mee zijn?

 
Ik zing helemaal geen toontje lager. Ik laat me niet chanteren. Je bant me maar van het forum als je dat nodig vindt. Ik reageer niet jouw dreigementen, manipulatie, etc. Het is jouw forum, jouw keuzes. Vermoei mij er niet mee en neem gewoon verantwoordelijkheid. Klein kind.

 
Of beschouw je jezelf als het orakel dat de waarheid in pacht eheft en kletsen anderen die iets anders roepen per definitie uit hun nek?

Mensen hebben hier een idee en jij komt zeggen dat ze het beter niet doen want als je daar behoefte aan hebt ben je afhankelijk van onwetenheid. Kortom, als je iets wil doen scheelt er iets met je? Ben je bang om in het niks op te gaan? Zo heb ik je het al menig keer zien uitleggen. En jij vindt het dan gek dat daar reacties op komen? Je hebt al zo vaak laten weten dat alles is zoals het is en dat het dus volgens jou geen zin heeft om verder iets te ondernemen. Je bent volgens mij de enige hier die er zo over denkt en het stoort in een topic als dit.

 
Ik zing helemaal geen toontje lager. Ik laat me niet chanteren. Je bant me maar van het forum als je dat nodig vindt. Ik reageer niet jouw dreigementen, manipulatie, etc. Het is jouw forum, jouw keuzes. Vermoei mij er niet mee en neem gewoon verantwoordelijkheid. Klein kind.

Egootje, Moondust? Ben je soms uit op een ban? Dan moet je vooral zo doorgaan! Ik heb nl. geduld genoeg gehad met jou.

Mike

 
Mensen hebben hier een idee en jij komt zeggen dat ze het beter niet doen want als je daar behoefte aan hebt ben je afhankelijk van onwetenheid. Kortom, als je iets wil doen scheelt er iets met je? Ben je bang om in het niks op te gaan? Zo heb ik je het al menig keer zien uitleggen. En jij vindt het dan gek dat daar reacties op komen? Je hebt al zo vaak laten weten dat alles is zoals het is en dat het dus volgens jou geen zin heeft om verder iets te ondernemen. Je bent volgens mij de enige hier die er zo over denkt en het stoort in een topic als dit.
Ik heb enkel vraagtekens gezet bij WAP-zendingsdrang en daar verder geen namen bij genoemd. Wie de schoen past trekke hem aan hoor. En ja, als je WAP-zendingsdrang vertoont, dan mankeert er iets aan je. Dan is het uit belans, net als met alle voorbeelden uit de religie die we allemaal wel kennen. Paters die in Afrika inboorlingen gaan bekeren enzo. En nogmaals, als mijn bijdragen je niet bevallen of je snapt ze niet en wil ze niet snappen, negeer ze gewoon. Makkelijk zat toch? Waarom moet ik degene zijn die de mond gesnoerd wordt. Wees gewoon zelf selectiever.
 
En nogmaals, als mijn bijdragen je niet bevallen of je snapt ze niet en wil ze niet snappen, negeer ze gewoon. Makkelijk zat toch? Waarom moet ik degene zijn die de mond gesnoerd wordt.

Omdat je poep praat, daarom.

Mike

 
@Mike
Egootje? Zeker, maar jij evengoed vriend. En ik heb je net gemeld dat ik je dreigementen naast me neerleg, ga je gewoon door. Wees dan gewoon een vetn en voeg de daad bij het woord. Nogmaals, val mij niet lastig met jouw verantwoordelijkheden. Dan is het jouw keuze en zeker niet de mijne. Je roept toch altijd zo hard dat je moet gaan staan voor wie je bent. Nou, dan doe ik dat en dan vind meneer het ineens niet goed. Pffff! Lekker, meten met twee maten.

Mike" zei:
Precies. Het stoort, je staat alleen en je maakt jezelf belachelijk.
Als ik mezelf belachelijk maak dan is dat mijn zaak. Daar heb jij geen moer over te zeggen. En je neemt ook maar lekker zelf de verantwoordelijkheid voor het gevoel dat ik stoor. Ook je eigen verantwoordelijkheid!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.240
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan