naief, is het je niet opgevallen dat dit filmpje afkomstig is van Always, producent van zeer toxische hygienische producten voor vrouwen en meisjes? Dit kan maar 1 ding betekenen: Always maakt deel uit van de agenda (het is dan ook een merknaam van Procter & Gamble). Wat we hier nl. zien is het bevorderen van 'power feminisme'. De suggestie wordt gewekt dat jonge meisjes krachtiger lopen en gooien, bijna mannelijk, dan oudere meisjes en dat deze 'verzwakking' gebeurt tijdens hun puberteit. Maar wie vertelt mij dat die jonge meisjes niet is gevraagd om juist voor de camera als een jongen te lopen en gooien?
Telkens worden vrouwen als 'slachtoffers' neergezet, die 'terug moeten vechten'. Vrouwen wordt zo mannelijke energie aangeleerd, zodat er niet van hen kan worden gezegd dat ze iets doen 'als een meisje'. Always is er met een hashtag-campagne op uit om 'like a girl' een nieuwe, meer mannelijke betekenis te geven. Hun doelgroep is vrouwelijk en ongetwijfeld vallen vrouwen en meisjes massaal voor deze sluwe internet-campagne, die perfect past in het huidige westerse tijdsbeeld. Dan moet je juist argwanend zijn, kijk uit voor hashtag-campagnes!
Waarom geen campagne van een of andere fabrikant om jongens en mannen meer zelfvertrouwen te geven? Het werkelijke zwakke geslacht zijn wij inmiddels geworden in deze overgefeminiseerde samenleving! Wanneer leren vrouwen nu eens dat ze zonder krachtige mannen voer voor de kat zijn? Jij tuint als vrouw toch ook met open ogen in het Always-filmpje? Vrouwen willen vandaag de dag horen dat ze niet onderdoen voor mannen, dat is de maatschappelijke en culturele consensus en daar ben jij als vrouw gevoelig voor. De agenda is zelfs uit op gelijkheid, totale genderneutraliteit, een nietszeggend midden, nihilisme.
Jongens zijn jongens en meisjes zijn meisjes, dat is de polariteit van de natuur en dat hoort ook zo. Beiden zijn gelijkwaardig, maar nooit gelijk. Het is momenteel slechter gesteld met de gelijkwaardigheid van het mannelijke geslacht dan die van het vrouwelijke geslacht!
Mike