De relatie tussen mensen en varkens

Mike (en de anderen),

Wat een enorm interessant topic! Ik ben echt zeer geboeid... Ik moet alles nog even wat beter tot mij door laten dringen om het zo op te kunnen schrijven als jij Mike. Ik kan een aantal aspecten benoemen nu waar ik voor jouw observaties zelf als steeds meer in begon te geloven/wat steeds overtuigender voor mij werd, namelijk de trilingsfrequenties en 'energie' op aarde/verschillende delen van de aarde/mensen. Steeds duidelijker begin ik het ook voor mij zelf te voelen met welke personen ik correspondeer qua trillingsfrequentie en met welke mensen niet/minder. Kan vervelend zijn, moet misschien nog oefenen met aarden.
Wat jij vertelt over het derde oog klinkt mij ook echt heel aannemelijk en toen ik het gister las werd ik echt heel gemotiveerd om dit derde oog te ontkalken. Vanochtend dus gelijk weer aan de jodium;) (+silicium inmiddels).

Nog even een vraag wat betreft de melanine: Je zegt; donkere bessen, donkere honing, maar dat zijn wel koolhydraten/suikers... Is dat erg? (wat ik mij trouwens heel even tussendoor zit te bedenken nu: stel dat de mens oorspronkelijk uit afrika kwam (in plaats van mesopotamie) en men daar wel tevens plantaardige voeding at... misschien is een strikt dieet van vlees dan wel niet noodzakelijk? en zou het eventueel ook kunnen dat door de koude periode, de ijstijd, men een deel van zijn spiritualiteit is verloren? En stel nou dat voeding ook resoneert... zou je dan een hogere/lagere trilling aan verschillende voedingsmiddelen kunnen toeschrijven?

Wat ik wel moeilijk vind is de vraag naar wat ik nu eigenlijk doe op deze aarde... Ik weet nog dat ik daar ook heel erg mee zat toen ik ongeveer 12 was. En overigens, naar aanleiding van het topic over verschil tussen man en vrouw en wat natuurlijk is... toen kreeg ik ook ineens zo'n gevoel van: Ben ik er dan alleen als vrouw om kinderen te krijgen??? en mag ik dan eigenlijk niet aan sport doen omdat ik vrouw ben? en welke beroepen kan je dan in deze wereld nog wel uitoefenen als vrouw zijnde dat het ook nog met de natuur in overeenstemming is? Ik werd er een beetje verdrietig van merkte ik.... Je leeft namelijk toch nu... Ik wil ook weer niet ergens in de bergen met mn eigen koeien en mn gezin gaan leven om zo een zo natuurlijk mogelijk leven te hebben....

En wat is nu eigenlijk het doel van de mens? waar moet de mensheid heen?

 
Nog even een vraag wat betreft de melanine: Je zegt; donkere bessen, donkere honing, maar dat zijn wel koolhydraten/suikers... Is dat erg? (wat ik mij trouwens heel even tussendoor zit te bedenken nu: stel dat de mens oorspronkelijk uit afrika kwam (in plaats van mesopotamie) en men daar wel tevens plantaardige voeding at... misschien is een strikt dieet van vlees dan wel niet noodzakelijk? en zou het eventueel ook kunnen dat door de koude periode, de ijstijd, men een deel van zijn spiritualiteit is verloren? En stel nou dat voeding ook resoneert... zou je dan een hogere/lagere trilling aan verschillende voedingsmiddelen kunnen toeschrijven?

1 vraag tegelijk. Je weet hoe streng ik ben op koolhydraten, maar 'toevallig' zijn dit nu net de kh-bronnen die ik altijd al heb voorgestaan! De mens hoort een omnivoor voedingspatroon aan te houden en daar horen dierlijke producten bij - ook in Afrika! Dit blijkt ook uit het onderzoek van Price.

Gebrek aan zonlicht zorgt inderdaad voor minder 'verlichting', letterlijk en figuurlijk, goede observatie! Melanine (de kleur zwart) heeft als eigenschap dat het zonlicht absorbeert en tegelijkertijd bescherming biedt tegen schadelijke UV-straling. Zo bezien zou de noordelijke mens toch eigenlijk nog veel donkerder moeten zijn, of niet? Het idee dat onze blanke huidskleur (en blond of rood haar) een evolutionaire aanpassing zou zijn houdt dan geen stand meer.

En wat betreft voeding en hogere en lagere chakra's: plantaardige voeding voedt de hogere chakra's en dierlijke de lagere. Dit zou een argument kunnen zijn voor vegetarisme en wordt door vegetariers en veganisten ook vaak gehanteerd. Natuurvolkeren baseerden hun spiritualiteit echter op zeer aardse vruchtbaarheid en voortplanting. Ze leefden voor wat ze nalieten.

Ook dit komt voort uit allereerst resoneren met de duisternis (aardemoeder) om vervolgens te kunnen groeien naar het licht. Over de hele wereld zie je oude symbolen van slangen die omhoog kronkelen en vleugels krijgen (of vuur spugen). De powers-that-be hebben er iets angstaanjagends van gemaakt, maar de symboliek geeft de levenskracht weer die van onderen naar boven spiraliseert, om vervolgens los te komen van de aarde (vleugels) of te ontvlammen (verlichting, kennis). het is wat ze in India kundalini noemen, levensenergie die van onder naar boven stroomt.

Wat ik wel moeilijk vind is de vraag naar wat ik nu eigenlijk doe op deze aarde...

En wat is nu eigenlijk het doel van de mens? waar moet de mensheid heen?

IK heb die vraag zojuist beantwoord. Het doel van alle leven is te groeien. En wel van onder naar boven en niet andersom. https://www.fatsforum.nl/topic/spiritualiteit-met-beide-benen-op-de-grond]Spiritualiteit met beide benen op de grond[/url] dus. Blijf jezelf dus ont-wikkelen en her-inner-en!

Mike

 
Eli:

De mens moet zich zelf verwezenlijken. Als half God (leerschool op aarde) onderweg naar zijn God bestaan naast het Al.

Wat betreft de hogere/lagere trilling van voedingsmiddelen: Je kunt beter kijken naar dat het gaat van het plantenrijk omhoog naar de dieren wereld. Van het onzuivere naar het meer zuivere. Dus eet meer de zuivere voedingsmiddelen zoals melk, vlees, vis, honing (met mate), zuur fruit, en de andere voedingsmiddelen moet je goed koken of fermenteren en weken.

 
Wat ons doel hier nu precies is weet ik ook niet Eli. Ik denk wel dat 1 van de opdrachten is om goed naar jezelf te luisteren en te groeien als mens. En dat je daarbij ook uit je comfortzone durf te stappen als dat nodig is.
Je doel is niet om 100% WAP-proof te eten of welk ander percentage dan ook. Met WAP is het wel makkelijker om in je eigen kracht te gaan staan, een hulpmiddel dus. Niets meer, niets minder.

Met je uitleg over melanine Mike, is direct mijn vraag beantwoord waarom die natuurvolkeren zo hard achteruit gingen (fysiek en moreel).
Nooit geweten dat afbeeldingen van dennenappels zo'n diepgaande betekenis hadden. Vraag ik me direct af wat die 2 pauwen naast die dennenappel op het Vaticaan doen?

 
De pauw vertegenwoordigt mannelijke kracht en pracht. De pijnappelklier scheidt weliswaar een vrouwelijk hormoon af (melatonine), maar heeft een fallische vorm en vertegenwoordigt dus opnieuw het oprijzen uit de duisternis (aarde). Denk ook aan een Phoenix, maar ook aan gehoornde dieren, die door de elite vaak als duivels worden afgeschilderd.

Een zeer oud yin-yang-symbool is een driehoek die omhoog wijst (mannelijk principe, anti-zwaartekracht, elektriciteit) met een overlappende driehoek die naar beneden wijst (vrouwelijk principe, zwaartekracht, magnetisme). Dit symbool kennen we nu al de Davidsster en dit aloude vruchtbaarheidssymbool is dus gekaapt door de 'joden' (Khazars, Zionisten).

Als het om symboliek gaat dwaal ik al snel af, dus terug naar die pauwen. Deze vertegenwoordigen, samen met die pijnappel, het mannelijke principe. Het christendom benadrukt immers uitsluitend Onze Vader, Die In De Hemel Zijt en spreekt met geen woord over Onze Moeder, Die In De Aarde Zijt!

Mike

 
De Palestijnen in Israel zijn ook geen Arabieren maar oorspronkelijk Joden die zich in de tijd van de Ottomaanse rijk tot de islam hebben bekeerd om minder belasting te betalen dus in principe moorden zijn hun eigen volk uit.
Het is ook zo'n wespennest daar.
Het is mooi te zien dat er steeds meer mensen wakker worden en ook de waarheid willen zien en er ook achter staan en geen struisvogel politiek toepassen.
Dit forum is een echte famillie in het klein maar een famillie die steeds meer en meer groeit.
De mensheid is ook één grote famillie.

 
Goed stuk Mike.Heb het alleen nog maar vluchtig kunnen lezen,maar zal er nog aan toe komen om het goed te lezen.
Ik zie leven als een proces van zelf gegenereerde en zelf onderhoudende actie. Alle acties dienen tot behoud van het leven.Dus ook hier groei door zowel de automatische processen van een organisme als ook het bewustzijn van ons mensen en daarmee de qualiteit van onze bewuste keuzes.
Dit alles veronderstelt dat het lichaam dat krijgt wat het nodig heeft om te leven en groeien,zoals voeding,zuurstof etc.
Ik geloof niet dat we met een 'speciaal doel'op deze aarde zijn maar wel dat we zelf de doelen moeten stellen die we nastreven om een gelukkig leven te kunnen hebben.Uiteraard zijn hier veel verschillende doelen mogelijk maar ze dienen altijd overeenkomstig met de menselijke aard te zijn.
ad
 
Ik loop er zo'n beetje aan te denken wat er dan allemaal donkere voedingsmiddelen zijn en denk dan inderdaad aan aan zwarte bessen, bramen, bosbessen, blauwe druiven en kersen (rode wijn, maar ook de zwarte peper, kruidnagel (welke ook de hoogste ORAC waarde heeft trouwens, toeval?) Ik ontkom ook niet aan de gedachte aan chocolade en koffie...

En hoe zit dat dan met onze bleke melk?

Wat betreft de trillingenen moest ik ook denken aan biofotonen, want als het gaat om het absorberen van licht, dan kunnen planten dat dmv fotosynthese. Een idee is dan dat als wij die planten/vruchten opeten zo zonlicht tot ons nemen wat weer goed zou zijn voor de gezondheid en spijsvertering. Waarschijnlijk kunnen wij dit licht via de dierlijke voeding van grazers(wanneer deze grasgevoerd zijn en altijd buiten) ook gewoon opnemen.

Onderzoeken naar bio-energetische waarde/biofotonen is echter helaas vaak gericht op planten. Met eieren is het wel gedaan waarbij het verschil tussen eieren uit de bio-industrie en vrije uitloopkippen werd aangetoond. Melk nemen ze ook nog mee in het onderzoek, maar ik zou wel eens willen weten wat de energetische waarde is van een lever bijvoorbeeld

Ik vermoed dat het weer een plantaardig (priet)praatje is dat alleen planten biofotonen zitten van hoge kwaliteit, er wordt beweerd dat omdat het als het ware bewerkt is (door de spijsvertering van het dier) dat deze is veranderd,zoals in dit artikel:
http://www.genezendoorlicht.nl/documents/gezondNU-nov2006.pdf

 
Mike,

En wat betreft voeding en hogere en lagere chakra's: plantaardige voeding voedt de hogere chakra's en dierlijke de lagere

Ik vond alles over die chakra's altijd maar raar en zweverig gelul, totdat ik in een boek van onze grote vriend Johan Oldenkamp las dat deze chakra's fysiologisch staan voor onze hormoon organen. http://www.pateo.nl/niveaus.htm

De 1e staat bijv voor de bijnieren, de 5e voor de schildklier en de 7e voor de hypofyse.

Waar draaien al deze organen op? Verzadigd vet, cholesterol etc etc.

Dierlijke voeding voedt dan toch ALLE chakra's??

 
Goed punt, Janse! Ja, verzadigd vet en met name cholesterol voedt alle hormoonklieren. Mijn punt is dat plantaardig voedsel niet aardend is en dierlijk voedsel wel. Ik heb het in het verleden ook aan den lijve ondervonden op raw food. Je gaat echt enorm zweven!

Mike

 
Tanja,

Helaas wordt er inderdaad heel eenzijdig onderzoek gedaan naar de biofotonenwaarde of Boviswaarde van planten. De enige die ik ken die daadwerkelijk zijn dierlijke producten (maar ook zijn bodem!) laat onderzoeken is http://www.natuurlijkvoedsel.nl/Boerderij/]Paul Blokker[/url] in Midwoud. Ik beschouw Paul Blokker en Jan-Dirk v/d Voort (van de http://www.remeker.nl/]Remeker-kaas[/url]) als de twee boeren met de meest ontwikkelde visie in Nederland.

Mike

 
Het probleem van de biofotonen is dat het nog niet breed inzetbaar is Mike. Er zijn grote uitdagingen om tot een goede conclusie te komen. Je kunt wel wat meten, maar dan moet je wel weten wat.

 
Bill en Melinda Gates hebben specifiek zwarte vrouwen in het vizier:

http://thenewamerican.com/usnews/health-care/item/16799-gates-foundation-pushing-dangerous-contraceptives-on-black-populations

RASSPECIFIEKE wapens! Wie is hier het meest gedegenereerd?

Mike

 
Zojuist Hidden Colors deel 1 gezien. Wat een vondst, Mwtje, super! Een lesje in geschiedenis en een lesje in bescheidenheid. Een absolute aanrader voor ieder van ons die werkelijk in de spiegel durft te kijken. Deel 2 gaat over melanine, ga ik nu kijken!

Mike

 
Net deel 2 gekeken. Minstens zo goed als deel 1 en minstens zo confronterend. Eveneens een aanrader, als je durft!

Mike

 
Als ik type op google "Hidden Colors" kom ik veel tegen. Allemaal in het engels. helaas.
Bovendien krijg ik steeds meer last van mijn ogen van het lezen op de laptop, vooral ,s-avons. Vandaar dat ik al verschillende boeken heb gekocht.
Misschien zijn er ook nederlandse vertalingen of nederlandse boeken met hetzelfde onderwerp?

 
@ Pike: hier is de torrent van nummertje 1 in elk geval
http://kickass.to/hidden-colors-2011-dvdrip-xvid-thc-t6619269.html

 
Pike,

Ik moet wel een beetje geheimzinnig doen, want het gaat om copyright. Laten we het erop houden dat Lievergezond in de goede richting zoekt!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.826
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan