'Even' voorstellen: watisgezond?

Jemig Mark, nog meer leesvoer 8O
Geintje hoor, onwijs goed dat je zoveel informatie vindt en heel fijn dat je dit hier deelt! :-)

 
Graag gedaan!
Vandaag 3e saneringsbehandeling gehad. Kortste tot nu toe (ruim een uur) en er was ook minder verdoving nodig omdat het vullingen in de onderkaak betrof :?:

Ik zit nog wel met een wang van 3 meter 80 :lol:

Nog een bevinding: het lijkt erop dat teveel vitamine C ook wat kwik mobiliseert wat weer klachten geeft als nek- en hoofdpijn en misschien was de nierpijn daar ook wel aan gekoppeld. Adrenalman het hier eerder ook over gehad in zijn topic. Dus vitamine C is zeker goed, zeker bij zwakke bijnieren, maar ik ga het wel een beetje terugschroeven. Ik zat op zo'n 3 gram verspreid over de dag.

 
@watisgezond Vitamine C kan er ook voor zorgen dat een verdoving minder goed werkt. Misschien dat je daardoor meer hoofd en nekpijn hebt?
En vit C probeer ik zoveel mogelijk bij en maaltijd te nemen en ik zorg dat ik er voldoende bij drink.
Gefeliciteerd dat je weer wat amalgaam kwijt bent. Dat scheelt weer wat lekkage :wink:
Bij mij gaf het uiteindelijk al heel wat rust in mijn hoofd en nekgebied nadat al mijn amalgaam er uit was. Ik hoop voor jou straks ook!

 
@downunder
Dank je! Ik hoop het ook!

Ik had juist de laatste dagen voor de behandeling (dus toen geen verdoving) last van die bijverschijnselen.
Ik los vitamine C op in een beetje water en neem ik tegelijkertijd in met Betaïne HCL na een maaltijd. Ik heb vandaag 1 x minder genomen en dat voelt beter. Ik weet niet 100% zeker of het daardoor komt, maar ik ga dit zo even volhouden om te zien wat dat doet.

Ondanks dat ik nu nog wat last heb van het behandelde gebied en de uitwerkende verdoving, voel ik me vandaag behoorlijk goed. Zowel lichamelijk als mentaal. Ik heb vannacht ook goed geslapen, dat scheelt een hoop. De laatste dagen minder van die hartkloppingen 's nachts.

M'n gewicht neemt ook nog steeds beetje bij beetje toe, wat ik mijn geval goed is (boven de 60 kg nu, hoogste in ruim een jaar tijd!).

Man o man, zou het dan eindelijk ja? Het zal nog wel met pieken en dalen gaan enzo, maar dit soort piekmomenten doen me goed :D

 
M'n gewicht neemt ook nog steeds beetje bij beetje toe

Ondanks dat je een kilo amalgaam kwijt bent :lol:

 
Jeetje wat fijn Watisgezond/Mark dat het nu zo lekker gaat! Goed slapen doet sowieso wonderen vind ik vaak :)

Ik zit wat over die vitamine C te denken. Is het niet zo dat vitamine C zorgt voor extra zuurstof? En dat je mogelijkerwijs daar dezelfde klachten van kunt krijgen als met H2O2 als je nog amalgaam hebt? Zomaar even een brainwave, maar ik merk ook dat als ik vitamine C toevoeg ik me onprettiger voel.

Die hartkloppingen herken ik wel. Heb jij een theorie waar ze vandaan komen Watisgezond?

Goed om te lezen Downunder dat vitamine C de verdoving tegen werkt. Dan zal ik die in ieder geval niet meer nemen tegen de tijd van de volgende behandeling.

Ik heb toch nog even een vraagje over de verdoving, want is deze wel echt nodig? Er zijn hier op het forum volgens mij ook mensen die het zonder verdoving hebben laten doen, maar is er dan pijnstilling gebruikt? Ik kan me herinneren dat er toen traumeel is ingezet maar zal dit voldoende zijn om de heftige pijn bij het boren te 'overleven'?
Vannacht had ik namelijk vreselijk veel pijn bij de plek waar de verdoving in is gegaan, en deze pijn had zich eigenlijk de afgelopen paar dagen opgebouwd. Vandaar mijn vraag want ik zou het liefste zonder verdoving de behandeling doorstaan zodat ik daar de volgende keer me niet meer beroerd door hoef te voelen.

Sterkte met je dikke wang Mark. Wat een rotgevoel is dat hè?! Zijn nu al je vullingen eruit (sorry, ik ben een beetje de tel kwijt bij je :oops: )

 
Bedankt Heksje,

Dikke wang is weg, maar gisteren na maaltijd behoorlijke hoofdpijn. Even gekeken op de high sulfur lijst en dat verklaarde het één en ander: prei, ui en ei bevatten veel zwavel. En dan natuurlijk die tandartsbehandeling gehad waardoor er meer kwik in je lichaam ronddwaalt.

Zou best kunnen wat je zegt over vitamine C. Dat het kwik mobiliseert vind ik ook wel aannemelijk, want zo voelt het wel als ik teveel neem (net zoals eerder met chlorella).

Die hartkloppingen komen denk ik vanwege het magnesiumtekort wat weer veroorzaakt wordt door onder andere die kwikbelasting. Dus magnesiumolie smeren, citraat innemen en voetenbadjes nemen.

Wat betreft de verdoving: ik ben niet zo'n bikkel wat dat betreft. Zou mij meer stress opleveren dan wat anders. Bij mij is wel getest welke verdoving ik het best kon verdragen. Van de 5 opties bleek ik maar op 1 goed te reageren.
Misschien kun je vragen om een andere, mildere verdoving bij de tandarts?

Oorspronkelijk was het plan dat al m'n vullingen er nu uit waren gehaald, maar vanwege dat 'verdoving aan beide kanten'-verhaal, heb ik nu nog 1 amalgaamvulling die over ruim 3 weken wordt verwijderd.

 
Hoi Mark,

wat een uitzoek klus is het hè, al die ingrediënten welke wel of niet met dat rottige kwik kunnen. Dat kwik blijkt toch een behoorlijk belastend iets te zijn. Over 3 weken je laatste vulling eruit en dan ben je die gifbron maar kwijt. Natuurlijk moet dan nog alle kwik je lijf uit, maar het kan in ieder geval niet meer aangevuld worden door de vullingen.

Ik ben ook zeker geen bikkel hoor en zonder verdoving lijkt me geen pretje. Gelukkig is inmiddels de pijn verdwenen. Het is gelukkig 'slechts' bij een paar dagen ellende gebleven. Soms voelt het alsof zoiets niet over gaat en dan probeer ik naarstig naar andere oplossingen te zoeken, maar evengoed herstelt mijn lichaam dan toch weer wonderwel. Ik moet wel zeggen dat ik mijn voeding iet wat om heb gegooid. Zo heb ik de grapefruit geschrapt want uit het artikel wat Maarten hier gaf bleek dit een lever vertrager te zijn. Verder ben ik met groene thee en mariadistel begonnen. Dat lijkt dit keer redelijk goed te gaan. Zo blijk ik toch elke keer weer anders te reageren op dingen, maar dat is iets wat ik hier wel vaker lees. Blijkbaar herstellen bepaalde dingen toch, waardoor voeding waar ik eerst toch wat intolerant op reageerde, nu wel verdragen wordt. Heel dynamisch geheel :)

Hopelijk gaat het nu weer wat beter met je en blijven de 3 weken tot de laatste verwijding alleen maar opwaarts gaan qua gezondheid. Dan nog even het laatste hikje en dan ben je klaar voor de reis naar heling :D

 
Dank je Heksje!

Fijn dat bij jou de pijn verdwenen is. Ik ken dat gevoel dat je denkt dat iets blijvend is. Misschien is dat ook wel door dat angstige wat we hebben door die kwikbelasting.

Bij mij speelt die bijholte ontsteking (vocht) me nog parten. Drukt op tandzenuw, wat niet fijn is. Ook koortachtig aan die kant van m'n gezicht. Misschien speelt dat griepverhaal wat nu wat heerst, ook nog een rol.

Gisterenavond na kerstmaal bij familie kreeg ik flinke hoofdpijn en voelde me erg moe. Misschien naast de kwik ook omdat niet alles VOEDing was wat ik at. Veel gasvorming ook daarna. Dat is nu wel weer over.

Ik ben weer eens even in de leverprocessen gedoken.
De lever verwerkt afvalstoffen in 2 fases. Bij mensen die belast zijn met veel gifstoffen in het lichaam, zal fase 1 sneller werken dan fase 2 kan bijbenen, waardoor de afvalstoffen (die soms nog giftiger zijn dan de oorspronkelijke gifstoffen) in je lichaam blijven ronddwalen.

Hier is het uitgebreider uitgelegd:
http://www.ei-resource.org/easyblog/entry/pathological-detoxifiers-and-environmental-illness/

Je wilt fase 1 in dit geval vertragen en fase 2 versnellen.
Grapefruit vertraagt fase 1, wat dus goed is in dit geval.

Hier een lijst met overige voeding die kan helpen hierbij:
http://www.ei-resource.org/easyblog...nce-phase-1-and-phase-2-liver-detoxification/

Ik kreeg juist last bij het nemen van mariadistel, misschien omdat het het glucuronidation proces in fase 2 vertraagd (zie bovenstaand artikel).
Ook las ik http://is.gd/dbumtG]hier[/url] dat mariadistel de lever beschermt tegen gifstoffen en ze niet toelaat. Maar dan blijven die stoffen dus wel in je lichaam zitten, lijkt me.

Knallende koppijn, dus weer even stoppen...

 
Hoi Mark,

Dank je wel voor de links. Ja, daar zit ook wel weer wat in dat phase 2 eerst moet versnellen wil je phase 1 kunnen versnellen. Het is me niet helemaal duidelijk hoe je phase 2 moet versnellen. Dat vergt nog wat nadere studie.

Sterkte met je hoofdpijn. Heel vervelend dat je je zo rot voelt door de behandeling en ik hoop dat het snel beter wordt!!

 
het glucuronidation proces
Ik kan er helaas geen wijs uit worden wat dit proces nu precies inhoudt. Weet iemand meer?

 
Bedankt Heksje, ik hoop dat die symptomen snel wat minder worden inderdaad.

Over die leverprocessen: fase 1 moet dus vertragen en fase 2 versnellen.
Fase 2 bestaat zelf ook weer uit 6 processen, waar glucuronidation er 1 van is. Ik weet ook niet precies wat dat inhoudt, maar ik las dat dat proces vertraagd wordt bij inname van mariadistel.

In bovenstaand artikel (deze) staat welke voeding fase 1 vertraagt (Phase 1 inhibitors) en welke voeding fase 2 (per proces) versnelt (Phase 2 stimulators). Mariadistel (Milk thistle) vertraagt dus fase 1 en versnelt fase 2, alleen het glucuronidation proces van fase 2 wordt vertraagd ermee.

EGCG die ook in beide lijsten voorkomt, zit in groene thee.

Het ding is dat genoemde voeding weer andere zaken nadelig kan beïnvloeden.

Kurkuma heeft bijvoorbeeld volgens Cutler een sterk kwik-mobiliserend effect, net als andere genoemde zwavelproducten als broccoli en bloemkool.
Teveel groene thee is weer niet fijn voor je bijnieren vanwege de cafeïne. Ik had nog van die EGCG pillen van Now liggen (geconcentreerde groene thee), dus daar heb ik er bij het ontbijt 1 van genomen.

We puzzelen lekker verder :wink:

 
http://www.de-poort.be/cgi-bin/Pagina.pl?id=103#239

op 1/3e van de pagina.
Als het lichaam over onvoldoende aminozuren beschikt voor de verwezenlijking van de Fase I enzymen, zullen de toxinen niet voldoende opgesplitst worden voor de Fase II. Hierdoor is de ontgiftiging onvolledig.
Als er niet genoeg aminozuren zijn voor het opbouwen van glutathione of als er niet genoeg zwavel in het lichaam is, zal Fase II niet in staat zijn de toxinen te neutraliseren.
Wanneer de ontgifting van Fase I en II niet effectief werkt, bouwen de toxinen zich in het lichaam op, waardoor het immuun systeem overbelast wordt.
Een aantal symptomen bij opstapeling van toxinen zijn:

- emotionele en woede uitbarstingen
- sinusitis
- pijnlijke plekken op het lichaam (fibromyalgie)
- droge huid
- artritis
- constipatie
- moeheid (CVS)

weten jullie zeker dat het slim is je deels van zwavel te onthouden?

 
@maarten

Het is een kwestie van een balans vinden voor nu.
Als zwavel kwikmobilisatie veroorzaakt, wil je je ook niet helemaal volgooien daarmee.

 
Inderdaad is het alsmaar balanceren. Zo voelt het in ieder geval wel; alsof ik op een dun koord loop waar ik vaak af val. Ik ben niet iemand die 'met mate' iets doet en ik houd ook niet van afwisselingen met voeding, maar het lijkt erop dat ik beiden toch zal moeten leren want iets is al snel weer teveel van het goede. Zwavel is zeker goed en belangrijk, maar het heeft ook zijn keerzijdes, hetgeen zo met veel dingen is natuurlijk.

 
Ik moet nog kijken hoeveel mg ik van beide neem. Waarschijnlijk een lage dosis, omdat ik al snel ontgiftingsverschijnselen krijg tot dusver. Ga jij meteen volle bak?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan