'Even' voorstellen: watisgezond?

Nog steeds geen reactie van dr. Cutler...

Iemand anders een idee? Heeft iemand die DMSA gebruikt (heeft) bijvoorbeeld echt het gevoel dat het ontgiften sneller gaat dan als je niets gebruikt, ook bij hoeveelheden (veel) lager dan 100 mg?

 
Vandaag heb ik de bestelling ontvangen.
25 december had ik besteld. 29 december was het pakket verzonden.

 
Ik ben benieuwd hoe lang het bij mij duurt. Feestdagen zijn wel voorbij, dus dat scheelt waarschijnlijk.
9 januari is het verzonden.

 
Een Vitamine E supplement met alle 8 de E vitamines.
http://www.vitabase.com/supplements/heart-health/perfecte.aspx

Other Ingredients: Gelatin, glycerin and water.
Het lijkt erop dat het vrij is van zonnebloemolie en soja.

Maar hier staat geen soja bij:
Contains No Added: sugar, salt, dairy, yeast, wheat, gluten, corn, preservatives, artificial colors or flavors.

En er zit een patent op. Dan vertrouw ik het ook al wat minder.
Notes: PERFECT E - Perfect mixture of all 8 Vitamin E compounds. **From Tocomin® brand palm-derived tocotrienols by Carotech. Tocomin® is a registered trademark of Carotech Inc. and protected by US patent No. 5,157,132.

 
Edwin, degene die ik https://www.fatsforum.nl/topic/even-voorstellen-watisgezond/page/11#post-128067]hierboven[/url] vermeldde, gebruik ik sinds kort. Bevat ook alle 8 vitamine E stoffen en geen soja en zonnebloemolie. Ik neem er 2 per dag.

Die Perfect E bevat wel veel meer vitamine E, zie ik.

Ik slik nu ook Q10 van Healthy Origins en dat heeft aardig wat effect. Geen hartpijn meer en de hartkloppingen zijn minder. Ik denk dat m'n lichaam door de kwik minder Q10 aanmaakt. Slapen gaat desondanks nie best...

Vanmiddag wordt m'n laatste amalgaamvulling vervangen :-)

 
Ok, dat supplement ga ik ook even bekijken.
Fijn dat je vanmiddag amalgaamvrij bent. Nu nog kwikvrij :)
Dan kan je over 4 dagen beginnen met DMSA en over 3 maanden met ALA.

 
Nee, nog niet. Volgende week zondag of maandag ga ik beginnen.
Ik ben benieuwd of ik een reactie krijg.
Weet jij wat de halfwaardetijd van kwik is onder invloed van de chelatoren?
Ik dacht dat ik 3 maanden had zien staan in het boek van Cutler. Gisteren wilde ik het terugzoeken, maar een nadeel van een papieren boek is het ontbreken van een zoekfunctie ;-)

Dan bedoel ik dat na X maanden de hoeveelheid kwik in het lichaam is gehalveerd. En X maanden daarna is de hoeveelheid die dan nog over was ook weer gehalveerd. Na twee de X maanden zou dan nog 25% van de oorsppronkelijke hoeveelheid kwik in het lichaam

 
Had Cutler dat in z'n boek staan? Kan het me niet meer herinneren, maar ja ik heb ook kwikvergiftiging ;-)
Ik heb wel een pdf van z'n boek, maar het zoeken lukt niet daarin. Is op 1 of andere manier beveiligd.

De halfwaardetijd van kwik lijkt me af te hangen van waar het zich in je lichaam bevindt. In je bloed zal het sneller halveren dan in je organen. En in je hersenen zal het wel het langst duren.

Ik las dat als je symptomen verdwenen zijn, dat je dan nog een half jaar door moet gaan met ALA/DMSA.

 
Misschien was ik in de wat met dit bericht:

It is an exponential decay. Each day reduces brain mercury by maybe
0.5 to 1%. Of the mercury present. Not of the original mercury.

http://onibasu.com/archives/am/113375.html

Ik las dat als je symptomen verdwenen zijn, dat je dan nog een half jaar door moet gaan met ALA/DMSA.

Dat heb ik ook gelezen. Ik reken op minimaal 2 jaar. Alles wat korter is, is een meevaller.
Het meeste zie ik op tegen het wakker worden in de nacht.

 
Het meeste zie ik op tegen het wakker worden in de nacht.


Ik ook. In het begin met DMSA is het nog om de 4 uur, maar met ALA is het om de 3 uur, alhoewel je kan proberen om dat 's nachts om de 4 uur te doen. Jij begint meteen met de ALA/DMSA combi zeker?

Koerier met DMSA/ALA pakket is trouwens net aan de deur geweest toen ik even niet thuis was.

 
Meer dan drie jaar geleden is bij mij de laatste amalgaamvulling verwijderd. Dan kan ik wel met de combinatie beginnen. Ik ga eerst om de drie uur proberen in de nacht. Misschien went het wel snel.

Gelukkig heb je deze manier van kwikontgifting gevonden en ben je niet met chlorella verder gegaan. Dat had het waarschijnlijk alleen maar erger gemaakt.

 
@watisgezond.

Er staat onder andere het volgende:
geen inname chelator: 7
100 mg DMSA (elke 4 uur): 9
100 mg ALA (elke 4 uur): 10

Ik wil niet negatief zijn.. maar als zonder dit protocol het lichaam 1000 jaar nodig heeft om kwik kwijt te raken..
Dan met DMSA+ALA =19 (als dat al zo opgeteld mag worden, gezien het kan zijn dat de lever en nieren het rendement afneemt naarmate het de bovengrens van capaciteit behaald)
19:7=2.7
1000:2.7=360 jaar ... Ok.. wat is het nut? En hoe komt cutler dan op 2jaar?
Ik hoop dat cutler nog reageert watisgezond want dit zou een hoop moeite zijn voor...

 
Nou, ze zijn eruit hoor! Die rottige amalgaamvullingen.
Tegenvaller was dat ze niet vervangen zijn door de BPA-vrije Zwitserse composiet, omdat tandarts Dros negatieve ervaringen heeft gehad met dat spul (vullingen vielen al na een half jaar uit) en het niet meer gebruikt.

@edwin
m'n ervaringen met chlorella en koriander waren inderdaad niet positief en verder onderzoek bevestigde voor mij dat dit niet ging werken.

@maarten
hoe kom je erbij dat het lichaam 1000 jaar nodig heeft om kwik kwijt te raken?

Het lichaam doet er een paar maanden over om het kwik uit het bloed te zuiveren. DMSA versnelt dat een beetje en houdt symptomen wat onder controle.
Nog eens uitgerekend, maar 100 mg DMSA versnelt het ontgiften toch zo'n 28% ten opzichte van niets doen. Meer dan het lijkt met die getallen die ik noemde. Maar als je dus lagere dosering DMSA neemt, zal de snelheidswinst minder spectaculair zijn.

Je lichaam kan zelf maar heel langzaam de kwik uit je hersenen halen. Dat kan zo'n 20 tot 30 jaar duren. Vandaar dat je ALA nodig hebt om dat te versnellen.

Dus we hoeven geen 360 jaar te wachten...

 
Gefeliciteerd met het amalgaam-vrij zijn Watisgezond!!
Nu opwaarts naar goede gezondheid. Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen met de reinigingsprotocollen.

 
hoe kom je erbij dat het lichaam 1000 jaar nodig heeft om kwik kwijt te raken?

Ik weet heel zeker dat dat hier of in dat andere topic dat er over gaat gezegd is, of in een van de geplaatste linken die hier gebracht zijn.
Maar gelezen heb ik het wel.
En bedoel dus zonder gebruik van chelatoren (behalve die we wel uit voeding krijgen dan) zou het +-1000 jaar duren voor de kwik er uit is.

Hier van uit gaande en jou 28% increasing genomen, zou je er zelfs nog 720jaar over doen.. Ja sorry, maar die cijfers zijn alles behalve verbluffend, mijn berekeningen kunnen natuurlijk te simpel zijn en niet kloppen, maar dan nog zijn die urine waardes die je uit zijn boek hebt een lachertje toch? :roll:

Echt , ik wil niet lastig wezen, ik zit al een poos te denken dit ook te doen maar na dit te lezen schuif ik het ieder geval nog voor uit.

En gaande op jou laatste post, het versneld met 28% zeg je .
28% van 20 jaar is 5,4 jaar dat je dus eerder schoon bent, dus duurt het nog 14,6 jaar voor je schoon bent.
Nog niet zaligmakend als je het mij vraagt.

 
Maarten, je moet je echt eerst goed inlezen hierover voordat je wat roept. Dit geeft alleen maar verwarring en het is al lastig genoeg.

1000 jaar is onzin en die 28% snellere ontgifting betreft de ontgifting van het bloed wat ik schreef, wat zonder chelatie een paar maanden duurt. Dat wordt dus 28% versneld met 100 mg DMSA.

Kwik uit hersenen gaat dus een STUK sneller met ALA in vergelijking met als je niets zou gebruiken. 6 maanden tot zo'n 2 jaar in plaats van een jaar of 20 zonder chelatie.

Velen behalen goeie resultaten met dit protocol. Edwin had in het autisme topic bijvoorbeeld geschreven dat autistische kinderen enorm opknappen met het Cutler protocol. Autisme wordt vaak gelinkt aan kwikvergiftiging in de hersenen namelijk.
Het werkt dus.

 
Ik zeg helemaal niet dat het niet werkt, ik zeg dat die cijfers van urine waardes me dan tegenvallen.

Je schreef zelf ook:
De eenheid kon ik niet achterhalen, maar hoe hoger dat getal, hoe meer kwik er in je urine en ontlasting zit.
Het viel me dus op dat het verschil tussen geen inname en 100 mg DMSA niet zo groot is. Bovendien gaat dat over 100 mg, terwijl ik wil beginnen met 12,5 mg en uiteindelijk ophogen tot 25 mg. Dus dan zal dat verschil nog geringer zijn in vergelijking met niets innemen.

Het verschil is inderdaad niet zo hoog.
Daar is ook wel uit te halen dat het je iets tegen viel denk ik,?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.910
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan