'Even' voorstellen: watisgezond?

Maarten, ten eerste gaat dit alleen over DMSA in relatie tot het ontgiften van kwik uit het bloed en ten tweede geef ik een paar posts terug aan dat het toch nog 28% hoger is met DMSA in vergelijking met geen chelatie. Ik vond die cijfers (7 en 9) op het eerste gezicht inderdaad wat tegenvallen, maar dit is dus toch nog ruim 28% hoger als je het uitrekent (2/7)

Die ALA is het belangrijkst omdat die bij het kwik in de hersenen komt wat je lichaam zelf maar heel langzaam kan afbreken.

 
Ja ok ik zie hem, ik legde het ontgiften van de hersenen en bloed op een lijn.

bloed ontgiften duurt enkele maanden, Hersen ontgifting duurt normaal 20/30 jaar ALA zorgt dat het toch in de bloedbaan komt en onder de bbb en daar uit kan het lichaam vrij snel ontgiften.

Duidelijk.

Maar die 1000 jaar heb ik gelezen, heb dat gelezen bij Patrick Peters weet ik nu, en dat gold voor de lichaams eigenlijk hersen ontgifting capaciteit.
Misschien ben je geen fan van die man.. dat kan.

 
bloed ontgiften duurt enkele maanden, Hersen ontgifting duurt normaal 20/30 jaar ALA zorgt dat het toch in de bloedbaan komt en onder de bbb en daar uit kan het lichaam vrij snel ontgiften.

Precies.

Maar die 1000 jaar heb ik gelezen, heb dat gelezen bij Patrick Peters weet ik nu, en dat gold voor de lichaams eigenlijk hersen ontgifting capaciteit.

Ik ben zeer benieuwd waar je dat gelezen hebt, want ik lees in dit document van hem het volgende:

De halfwaardetijd van kwik in de hersenen (tijd nodig om de hoeveelheid kwik te halveren) wordt op 15 tot 30 jaar geschat. Herstellen van een historische kwikvergiftiging kan dus vele jaren in beslag nemen.

Dat is dus de halfwaardetijd, dus het zal nog een stuk langer duren voor het kwik voor meer dan 80% is verdwenen uit de hersenen, maar is zie nergens 1000 jaar staan.

Misschien ben je geen fan van die man.. dat kan.

Ik vind dit artikel van hem juist erg goed. Maar ik zet vraagtekens bij sommige van zijn adviezen wat betreft het ontgiften van kwik.

 
@watisgezond Gefeliciteerd, je bent nu ook lekker amalgaam-vrij. Nu nog het kwik er uit. Succes alvast met de eerste ronde! Ik heb afgelopen vrijdag net weer een ronde DMPS afgerond. Dat ging goed. Zorg dat je bij het innemen van die pillen, iedere keer een glas water drinkt. Het kwik komt er met je urine uit. Ben benieuwd wat je er van gaat merken!

 
Dank je wel, downunder!
Heb je het gevoel dat het steeds beter gaat met je, na elke ronde? Of heeft de DMPS nog niet zo'n enorm effect zoals ALA waarschijnlijk wel zal hebben?

Drink je 's nachts ook een glas water? Dan moet ik een uur erna naar de wc denk ik...

 
Ik denk dat een onderbroken slaap en dientengevolge weinig slaap negatief voor de gezondheid is. Hoe lang is de periode dat een goede lange slaap erbij inschiet bij dit protocol?

 
@Edwin en Mark: de rondes duren toch 72 uur? Dat is dan max 3 onderbroken nachten van wakker worden, glas water met dmsa en ala en dan weer verder slapen toch? Dat redden jullie vast wel, weet je ongeveer hoe het voor moeders is de eerste drie maanden (maar dan elke nacht) :mrgreen:

enne Mark: super dat de troep eruit is, nu op weg naar echt gezond worden!

 
De duur van het protocol is één tot drie jaar. Het is afhankelijk van hoeveel kwik er in het lichaam aanwezig is en waar het zit.
ALA wordt om de drie uur ingenomen, ook tijdens de nacht.
Dit lijkt mij ook niet goed voor de nachtrust.

-- En nu komt mijn strenge vingertje weer!! --
Kwik in het lichaam is ook niet goed!
Dit protocol is tijdelijk. Zonder DMSA en ALA zit het lichaam levenslang vol met kwik.
Wat is erger? Voor de duur van het protocol een paar dagen per week een onderbroken slaap of de rest van het leven met kwik in het lichaam rondlopen
-- Einde strenge vinger --

 
Een ronde is minimaal 72 uur, maar kan maximaal worden opgerekt tot 21 dagen.
21 dagen ben ben ik niet van plan. :)
3 dagen en dan 4 dagen 'rust' lijkt me een beter plan.

Haha, ik ga me waarschijnlijk wel als een vader of moeder voelen die een paar keer per nacht wakker wordt gemaakt :)

 
Bedankt finally-true-answers!

@edwin
Ik las http://www.dmsachelation.com]hier[/url] dat 3 dagen chelatie en 11 dagen rust beter was want dan waren de glutathion levels weer aangevuld door je lichaam. Leek mij ook wel fijn om m'n bijnieruitgeputte lichaam wat langer rust te gunnen tussen de rondes ;-)

 
Een koffieklysma verhoogt de glutathion productie. Misschien kan dat helpen om tussen de rondes beter te herstellen?

 
@edwin ik heb nu 5 rondes met 5 mg DMPS achter de rug. Over het algemeen voel ik mij beter dan voorheen, zo heb ik bijv. vooral minder spierbranden. Het zijn kleine maar zekere stapjes vooruit.

@watisgezond ik ga de volgende ronde ALA 3 mg toevoegen. Ik heb al het gevoel dat DMPS ook al heel wat in gang zet, vooral dat spierbranden dus, dat is een stuk minder geworden. Ik heb in december even rust gehouden en dan merk ik toch dat de spieren weer zeer gaan doen. Nu is dat weer voorbij. De pijn is dus weg, de vermoeidheid in de spieren is er nog.
Ja, ook 's nachts drink ik een glas water. Ik heb gemerkt dat dat ook belangrijk is om de nieren te ontlasten.

@heksje ik heb gekozen voor DMPS omdat ik dat minder vaak hoef in te nemen. De eerste 3 rondes heb ik dit om de 8 uur ingenomen. De laatste twee rondes om de 6 uur. Mijn metabolisme kan beter uit de voeten met om de 6 uur innemen. Dus om 12 uur 's nachts en dan weer om 6 uur 's ochtends. Dit kan je dan de eerste 3 maanden zo doen, totdat je met ALA gaat beginnen en scheelt dus wat gebroken nachten.
Ik denk ook dat het nog veel schadelijker is om het kwik in je lichaam te laten. Ik kies dan liever voor een 5 of 6 onderbroken nachten per maand voor een paar jaar dan de rest van mijn leven met klachten te blijven lopen. De tijd zal natuurlijk uitwijzen of dit een wijze keuze is :wink:

 
Dank jullie. 6 onderbroken nachten per maand klinkt al beter dan 3 nachten per week. Ik blijf jullie ervaring volgen. Binnenkort gaan bij mij de laatste vullingen eruit en me dan eens rustig verdiepen in de ontgifting.

Hoe kan ik me het beste voorbereiden op de verwijdering en vervanging van de amalgaamvullingen? Ik heb al wel een sessie achter de rug van één vulling die verwijderd is, echter zal de volgende afspraak sprake zijn van het verwijderen van 3 vullingen en in linkeronder- en bovenkaak, evenals rechterbovenkaak. Dit zal gepaard gaan met zeker twee verdovingen. Ik denk zelf er goed aan te doen het gehalte Vitamine C te verhogen. Na de vorige sessie heb ik een maand lang een blaas in mijn mond gehouden die uiteindelijk pas weg ging na het innemen van een dagelijkse flinke dosis vitamine C. Toen ik deze innam slonk en verdween de blaas binnen drie dagen.
@watisgezond: hoe heb jij je voorbereid en hoe is dat bevallen?

 
@Heksje dat zal een pittige sessie worden als het om 3 verschillende kaken gaat. Maar goed, beter er uit hè! Ik zou oppassen met Vit C vlak voor de verdovingen omdat het de werking van de verdoving doet verminderen. Je kunt daarna altijd nog de verdovingen laten ontstoren.
De reden dat ik het heb over 5 tot 6 nachten per maand is omdat ik maar twee rondes per maand denk te doen. Ik vind nachtrust ook belangrijk maar nog belangrijker is het om je bijnieren niet (nog verder) uit te putten. Vandaar dat ik het op die manier doe op dit moment. Goed luisteren naar je eigen lichaam.
Zorg ter voorbereiding er voor dat je ontgifting goed werkt, lever, nieren en darmen. Ter ondersteuning van de lever (en nieren) gebruik ik mariadistelzaadjes die ik zelf fijn maal. Dit zet ook de gal aan en zorgt voor goede ontgifting, althans bij mij.

 
OK, de vitamine C is dus geen goed plan want de verdoving moet natuurlijk wel werken. Hoeveel dagen vantevoren kan ik daar dan beter mee stoppen? De vitamine helpt me wel enorm met de bijnieren dus ik ga liever zo lang mogelijk ermee door. Het blijft alsmaar balanceren hè ;)

De ontgifting werkt nog steeds niet goed dus daar ligt nog een heel stuk ter verbetering. De mariadistel ben ik al enkele dagen mee bezig en lijkt dit keer een stuk beter te gaan dan bij eerdere pogingen.

 
ik heb de laatste vit C genomen op de ochtend vòòr de amalgaamverwijdering en ben de dag er na weer begonnen en ook meteen drie keer per dag om eventuele complicaties tegen te gaan.
Gebruik je de mariadistelzaadjes en maal je ze zelf of gebruik je een supplement?

 
Dank je downunder. De mariadistel heb ik gekocht als zaad en maal ik zelf in de droge kan van de blender. Van deze maling maak ik thee samen met groene thee en zoethout.

 
@heksje
Ik heb (meer) vitamine C genomen en ben begonnen met zink, lysine, vitamine E (blijkt een belangrijke te zijn) en Q10 (hartpijn is weg sindsdien).
Als m'n multi op is, ga ik denk ik over op een vitamine B100 of B50 complex.

Cutler adviseert dit in z'n boek.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.951
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan