'Even' voorstellen: watisgezond?

Dag Mark,

Hier vraag ik me af of je darmwerking wel OK is en of het momenteel niet beter is om je te concentreren op het deblokkeren van je darm door beesten botten bouillion, chlorella en / of groene thee. Hier ook jaren geleefd met de gedachte dat de lever niet goed werkte terwijl het achteraf de darmwerking bleek te zijn.

Hier variëren we door afwisselend rood vlees (biefstuk, gehakt), kip, vis, kalkoen en scharreleieren te eten en verloopt de eiwitvertering goed. Wellicht dat dit beter voor je is.

 
Bedankt Vivianne,

M'n darmwerking is zeker niet OK. Zo lek als een mandje. Vandaar dat ik ook gelatine neem om de darmwand weer te herstellen. Groene thee ben ik ook weer gaan nemen (vroeger op de dag, zodat ik geen last heb 's nachts van de cafeïne), chlorella las ik een keer iets over waardoor ik dacht "ok, niet voor mij dus", maar weet niet meer wat :?
Kan het zijn dat het gif uit amalgaamvullingen trekt en daarom niet slim is om te nemen met amalgaamvullingen?

Ik wil die vullingen uiteindelijk ook laten vervangen (die witte misschien ook maar), maar ben al met zoveel dingen bezig nu. Stap voor stap.

Ik doe de leverreiniging, omdat dat ook nodig is en alles met elkaar verbonden is. Ik had het boek van Andreas Moriz over de lever/galreiniging gelezen.

Ik wisselde ook al flink af zoals je zegt, maar heb vooral problemen met rood vlees en kip en teveel eieren. Eiwitten dus...
Dus misschien 1 x in de week nog iets van vlees of kip en dan heel mals en niet teveel.

Bedenken wat ik de overige dagen eet...

 
Hier even gespit en volgens het amalgaamforum.be wordt in het behandelprotocol van de Amerikaanse arts Dr. Cheney ontraden om met chlorella te starten zolang er nog amalgaamvullingen zitten.

In de supplementenwijzer van Juglen wordt gemeld dat bij darmklachten spirulina milder werkt dan chlorella.

Bij een langdurig gebruik is het verstandiger om spirulina in te zetten. De grotere eiwitmoleculen van chlorella zijn moeilijker verteerbaar. Spirulina bevordert darmherstel en is tevens een belangrijke bron van jodium.

http://www.ahealthylife.nl/de-superfoods-chlorella-en-spirulina/

 
Bedankt, had ik het toch goed onthouden! :-D

Ik zal Spirulina eens proberen.
Selenium moet ik eigenlijk ook aanvullen met bijvoorbeeld paranoten.

 
Hier bezig met het boek Waarom maagzuur goed voor je is van Jonathan V. Wright. Hij koppelt een slechte eiwitvertering en lekkende darm aan de aanmaak van te weinig maagzuur. Vaak hangt hier een voedselovergevoeligheid voor gluten en in sommige gevallen rauwe en bewerkte koemelk mee samen.
Als oplossing voor de aanmaak van te weinig maagzuur wordt Betaïne HCL aangedragen. Hierover werd een topic geopend.

Tevens bijgaande is bijgaande link interessant
http://www.voedingisgezondheid.nl/maag_hoofd.html

 
Ik zag Betaïne HCL hier vaker voorbij komen. Dat zijn toch spijsverteringsenzymen? Zal eens zoeken naar het topic hier.

Bedankt weer!

 
Is inderdaad een spijsverteringsenzym.

Betaïne hydrochloride (HCL) is het chloorzout van betaïne oftewel trimethylglycine. Het wordt toegepast bij mensen met een verminderde maagzuurproductie ter bevordering van de spijsvertering.

Tevens is betaine nodig voor de omzetting van homocysteïne in methionine.

Pepsine is een spijsverteringsenzym in de maag dat eiwitten splitst in aminozuurketens die in de darm verder verteerd worden tot de afzonderlijke aminozuren

 
Tijd voor een update:

In de afgelopen maanden weer heel wat geprobeerd en uitgezocht.
Bij Marijn geweest een tijdje terug. Ik testte zwak op o.a. alle zuivel (behalve roomboter), steenvruchten, amandelen en gluten.
Verder behoorlijk wat tekorten en veel organen functioneerden niet optimaal of hebben het zwaar door zware metalen (lever, darmen, schildklier, bijnieren, spijsvertering)

Voedingspatroon weer aangepast (o.a. rundleverworst van Matthijs de Haan)

Omdat ik vermoedde dat ik een hoge kwikbelasting in m'n lichaam heb door lekkende amalgaamvullingen, heb ik daarna eerst een afspraak gemaakt met de tandartspraktijk van Peter Dros. Uit de Mindlink/Preventest kwam inderdaad een 100% kwikbelasting.
De http://is.gd/KB7M2I]symptomen[/url] die bij kwikvergiftiging kunnen optreden, komen voor een groot deel overeen met mijn symptomen. Magnesiumtekort is zo'n symptoom en uit de tekort-test van Marijn bleek dat ik een flink tekort hiervan heb, terwijl ik toen al dagelijks magnesium sprayde en magnesiumcitraat innam.

Dus voordat ik nu weer verder ga uitzoeken wat m'n klachten kan veroorzaken, wil ik eerst dat m'n 12 amalgaamvullingen verwijderd worden in combinatie met detox. Heb ik wel aardig m'n hoop op gevestigd.

Toen ik in begin met detox begon van chlorella en koriandertinctuur, kreeg ik enorme ontgiftingsverschijnselen (hoofd/nekpijn, erg vermoeid, brainfog, etc.). Na overleg met de Mindlink therapeute werd besloten om hiermee pas een paar dagen voor de eerste amalgaamsaneringsbehandeling weer mee verder te gaan.

In een http://www.klinghardtacademy.com/images/stories/neurotoxin/NeurotoxinProtocol_Jan06.pdf]artikel van Dr. Klinghardt[/url] las ik dat gedurende de amalgaamsanering het niet aan te raden is om naast chlorella ook koriander te nemen, omdat koriander de kwik uit organen trekt en je systeem dan erg belast omdat er bij de amalgaamsanering ook al extra kwik vrijkomt.

Klinkt logisch, dus ik ben gisteren begonnen met alleen chlorella en bouw het op tot 9 stuks in een paar dagen. Ik heb tot nu toe helemaal geen last van detox verschijnselen, dus het zal de koriander geweest zijn waardoor ik me zo slecht voelde eerder. Moet wel veel plassen, maar dat lijkt me alleen maar goed.

Vrijdag heb ik de eerste behandeling bij Peter Dros. In totaal krijg ik 3 behandelingen verspreid over een maand. Ook m'n beet wordt gecorrigeerd.

Ruim nadat al m'n amalgaam verwijderd is, wil ik weer langzaam koriander toe gaan voegen.

M'n gewicht gaat overigens de goede kant op. Zit nu ruim boven de 58 kg. Nog ruim een kilo onder m'n gewicht van een jaar geleden voordat ik begon met het omgooien van m'n voedingspatroon.

Dan witte da... :wink:

Mark

 
Hoi Mark,

Heel interessant wat je schrijft. Binnenkort zal ook mijn amalgaam verwijderd worden en ik herken me erg in je bericht. Magnesium tekort terwijl ik al niet meer weet hoe ik het nóg meer moet aanvullen. Brainfog na inname van bepaalde reinigende middelen zoals chlorella. Bij het koken stonden bij mij als steeds vraagtekens bij koriander, ondanks dat velen roepen dat het zo vreselijk gezond is.

Je bericht doet me goed en nog meer uit kijken naar het verwijderen van het amalgaam.

Houd je ons nog meer op de hoogte? Succes met het verwijderen en de detox van het kwalijke gif kwik!

 
Dag Heksje,

Dank je wel!

Ik las inderdaad eerder al dat jij ook je amalgaam gaat laten verwijderen. We zijn goed bezig! Ook dit jaar nog?
Elke sessie duurt zo'n 90 minuten. Nog nooit zo lang bij de tandarts gezeten.

Ja, ik had eerder ook bij het minste of geringste detoxen last van flinke hoofdpijnen. Mariadistel, kefir, ik kon daar bijna niets van innemen zonder klachten te krijgen.

Koriandertinctuur is overigens flink geconcentreerde koriander. Ik weet niet of een beetje koriander door je eten ook van die verschijnselen kan geven. Gisteren wat verse koriander in een soep gegeten bij iemand en geen last van gehad.

Ik zal m'n ervaringen blijven delen.
Jij ook succes!

 
Hoi Mark,

Nou je het zegt, zo vallen er toch weer wat puzzelstukjes op z'n plek. Inderdaad wordt Mariadistel altijd genoemd als het fantastische wondermiddel voor de lever. Ik begreep daar nooit wat van, want ik werd er vreselijk beroerd van. Net als met kefir.

Zo zeg, zal je zien dat het amalgaam hier in alles de boosdoener is.

Had ik maar jaren geleden naar mijn echtgenoot geluisterd, die toen al voorstelde om dat gif te verwijderen. Afijn, niet blijven hangen in het verleden en nu ga ik ervoor.

Helaas zal het voor mij niet meer dit jaar worden, want 19 december kan ik pas voor het eerste consult terecht. Hopelijk volgt er daarna wel rap de verwijdering.
Jij kan wel dit jaar terecht?

Ik heb al wel heel lang bij tandartsen gezeten omdat ik ooit cliënt was bij Acta. Dit is een opleidingsinstituut voor tandartsen van de VU in Amsterdam, dus dan kon ik ook zo 2 uur of langer liggen. Het is te doen, al was ik daarna vaak wel erg moe dus houd daar rekening mee. Al had je dat vast zelf ook wel bedacht ;)

Tjonge, nogmaals bedankt voor je info. Ik snap nu eindelijk waarom al die detox pogingen bij mij stranden.

 
Heksje,
Ik legde voorheen ook de link niet tussen kwikbelasting en die ontgiftingsverschijnselen.

Inderdaad niet in het verleden blijven hangen, maar soms denk ik wel eens: "wat heeft m'n tandarts me destijds, ruim 30 jaar geleden, aangedaan wat me zoveel parten heeft gespeeld daarna?" Hij wist (hopelijk) niet beter en veel tandartsen nog steeds niet.

Ik zou nu vooral heel blij zijn als dit de bron blijkt te zijn van heel wat ongemak!

Nieuwe lading magnesiumcitraat wordt zojuist bezorgd. Tijd voor een shot :-)

 
Hoi Mark,

Het is een dubbel gevoel he. Niet in het verleden blijven hangen want dat veroorzaakt alleen maar weer stress met alle gezondheidsnadelen van dien, maar ook ik vraag me steeds meer af wat al die mensen in witte jassen nu eigenlijk precies dachten wat ze aan het doen waren.

Helaas kan mijn lever magnesiumcitraat niet verwerken dus ook deze moet ik links laten liggen.

Ik probeer niet teveel hoop te vestigen op het verwijderen van het amalgaam, maar stiekem zit een klein Heksje toch wel erg vol verwachting heel hard te hopen dat dit onwijs gaat helpen. :oops:

 
Heb je al een voetenbad geprobeerd met magnesium en een theelepel natriumbicarbonaat erbij? Werkt ook erg goed bij mij.
Half uurtje en daarna naar bed. Slaap ik een stuk beter van.

 
Hoi Mark,

Dat voetenbad neem ik steeds niet genoeg rust voor. Goed idee om eens te doen. Wel smeer ik elke avond voor het slapen gaan mijn nek, voetzolen en handpalmen in met magnesiumolie en dat werkt gelukkig ook heel fijn.

Bedankt voor het meedenken!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan