Fodmap

Anti depressiva is een sneer naar de huisarts.
En nee hoor, ik neem mijn eigen beslissingen.

Sneren is niet duidelijk met alleen maar lettertjes zwart op wit.
Er is zo wel moeilijk te duiden wat je vraagstelling is.

Ik slik iedere dag de celzouten magnesium/calcium, kalium. ook s,avonds.
IJzer tekort zou nog kunnen. Zal even googelen hoe ik dat aan kan vullen (. In dit geval denk ik toch vanuit mijn (zenuwen)stuitje. daar is ook bestraald. Ik was toch al van plan een groot bloedonderzoek te laten doen. zie Medivere. (met ortho-arts.

Snel even gekeken. Ik herken me wel in ijzer-tekort. Koud, duizelig, slechte darmen.
Ik slik wel iedere dag alle B-vitamines. Dus nu even een goed produkt zoeken om aan te vullen. Uiteraard ook groenten enz.

IJzer als ook B-vitamines zijn prima aan te vullen met het eten van orgaanvlees, met name de lever.

Het is de vraag hoe je opname is. Suppleren van o.a. B-vitamines, wil nog niet zeggen dat je ze opneemt. Daarnaast is het nog maar de vraag of je de juiste vorm suppleert, dat wil zeggen of je wel de vorm suppleert die voor jouw lichaam geschikt is.

Heb je al eens Asyra / energetische geneeskunde geprobeerd, of je door laten meten d.m.v. kinesiologie o.i.d.?
Medivere ken ik niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben ieder jaar wel ergens geweest om me door te laten meten.
Uiteindelijk heb ik iemand hier vlak om de hoek. Asyra. Ik ga een afspraak maken.
Behalve zo,n asyra onderzoek moet ik mijn eigen afwegingen maken.
Niemand kan me vertellen hoe vaak en wanneer ik moet spoelen. Alles gaat al 15 jaar op de gok.
De ervaringen van15 jaar geleden - die gelukkig ten goede zijn veranderd - zitten me wel dwars. Ik heb zoveel last gehad van incontinentie dat die angst zich wel een beetje heeft vastgezet denk ik.
Vanmorgen had ik een mazzeltje. na een tijdje moeizame spoelingen ging het vanmorgen opvallend vlot en diaree-achtig. Dan wil ik weten hoe dat komt.
Voedsel. Gisteren gemengde groente gekocht en zag de paprika wel zitten maar heb er niet voldoende verder over nagedacht, 2 tomaten erbij gedaan voor de smaak.

Wat ik vreemd vind is dat de laatste tijd steeds de ontl. goed is van kwaliteit en dat voedsel dan weer zo,n invloed heeft.
Het geeft een tegenstrijdig gevoel. Blij dat ik leeg ben maar angst voor alsnog ongelukjes. Het liefste blijf ik dus weer thuis maar heb straks een afspraak.
Verstand weer op O.

De laatste tijd was ik niet tevreden over de spoelingen. in ieder geval 2 of 3 maanden dat ik niet tevreden was.

Teveel ingedikte ontl. voel ik zitten. Halverweg vanaf rechtsboven naar rechtsonder.
Het voelt niet goed dat die ontspanning er niet is.

Momenteel doe ik niets extra,s zoals sinassap enof bitterzout o.i.d.

Ik had soep gemaakt van paprika/tomaat en dat gaf zowaar een goede spoeling.
De 2e helft soep staat in de vriezer. voor een volgende gelegenheid.

Maar toch voelde ik gisteren de hele dag GEEN ontspanning en moest nog naar buiten. En ik had het goed gevoeld. Vanmiddag kwam de darm alsnog vanzelf op gang. Gelukkig thuis.
Ouderwets met diaree en de WC niet meer halen.
En dus een goede ontspannen buik.

Dat is dus allemaal zeer tegenstrijdig. En juist die tegenstrijdigheid is het probleem.

Ze hebben gezegd in antwoord op mijn vraag dat ze de darmen gewoon maar een beetje terugstoppen. Misschien zijn daar extra kronkelingen ontstaan o.i.d.
Vandaar mijn 2x een echo en 1x een foto-pil. Niets gevonden.

In Woerden (Finesse) staat een speciale stoel met een zitting die stevig trilt en ook de buik wordt extra in trilling gebracht. Hopelijk zoeken darmen dan een andere positie.
Gewoon maar proberen.
Wat ik niet snap is dat de voeding zo,n inpact heeft. Ik kon vroeger alles eten.
Dat zou mooi zijn als ik dat nog kon testen. Melk is wel ooit getest.

Het filmpje van de chiro practor vind ik ook zeer interessant.
2e filmpje wil ik ook zien.

Mijn darmen doen dingen die niet kloppen.

Vanaf het begin had ik na een darmspoeling Alsnog een speciale prikkel (rechts) en die gaf in minder dan 1 minuut diaree die niet in te houden is. Dat heeft heeel lang geduurd.
Inmiddels voel ik die prikkel en de gevolgen niet meer dus er is veel meer rust van binnen. Alhoewel ik het nooit helemaal vertrouw.
Hoe langer ik nu die klachten heb hoe beter ik ga voelen of er iets niet klopt ja of nee.
De genoemde soep zorgde dat ik weer die ouderwetse prikkel voelde met diaree
Dat vind ik dus vreemd. een prikkel die weg was en door soep weer tevoorschijn kwam.

zojuist (dus 3 dagen later) gespoeld want morgen weg.
Ik begin een spoeling terwijl ik absoluut niets voel. Er was te weinig medewerking dus maar een 2e spoeling gedaan.
En dan is het heel vreemd dat al het masseren in the end succes heeft.
Alles wat ik eruit wil hebben komt van heel ver weg.
En tevens voelde het alsof ik zelf die prikkel kon opwekken.
Heb ik nooit eerder gehad.
Ik ben al een tijdje Avermectine aan het slikken. Zou zomaar kunnen dat Avermetine invloed heeft.
Ga ik waarschijnlijk niet achter komen.

Morgen is de afspraak om weer op die speciale stoel te zitten.
Ik denk dat ik er verder niet mee door ga. Over een tijdje misschien weer.
Wel een afspraak voor een colonhydrotherapie hier vlak in de buurt.
Verder misschien toch een keer een vasten-reinigingskuur die ik al eens gedaan heb. (met een leverreiniging) De 1e stoelgang kwam toen vanzelf.

En dan een tijdje geen extra dingen. Ik laat die darmen straks zoveel mogelijk gewoon hun eigen gangetje gaan.

Laatst bewerkt:
Juist omdat ik me heel redelijk voel in vergelijking met 2008/2009 dacht ik ik wel weer eens weg. Ik ben wel eens naar Bulgarije geweest 3 weken, dat zijn gezondheids-vakanties. Met massages enzo. Maar toen had ik geen darmklachten.
Ook wel eens een weekend geweest in Boven....... voor een vastenreinigingskuur ook met een leverreiniging. . De eerste stoelgang kwam vanzelf. In principe kan ik dat ook zelf thuis doen.

Al zoekende kwam ik terecht bij Amsterdam Kliniek in Abcoude, Zij doen een speciaal bloed-onderzoek naar intoleranties. Bloed gaat naar een LAB in Amerika. Wordt allemaal NIET vergoed en is prijzig. Eerst een info-gesprek dat al snel 150,- euro is en dan heb je nog niks. al met al snel 600,-- of meer.
Het zou kunnen dat er meerdere adressen zijn die een soortgelijk bloed-onderzoek kunnen doen. maar dan goedkoper.
Ik wist trouwens wel dat dit bestaat.
Van de week had ik veel last van tomaat/paprika. Moet ik niet eten.
Ik heb aardbeien in huis, wil er sjam van maken. Daar heb ik ook al eens slecht op gereageerd. Misschien dat rauw of gekookt nog iets uitmaakt.
Wat is wijsheid?

Wat is wijsheid?
Die antwoorden heb je allang gehad, vele malen in herhaling zelfs.

Ga je eerst eens richten op wat je eet en verder in je mond stopt. Als ik jouw darmgestel was had ik je nog veel erger geplaagd met zulke aanvallen qua voeding, gedachtengangen en behandelingen.

Wat ik me overigens inmiddels wel afvraag: drink je alcohol?

Ja, heel veel. Ben de hele dag dronken.
Wat doe je hier eigenlijk nog met al je verhalen en vragen als je niet eens een vraag gewoon kan beantwoorden?
Welk respect denk jij eigenlijk te krijgen als je het niet eens voor een ander op kunt brengen?

Het is een hele normale vraag of iemand alcohol drinkt. Ik vraag niet of je alcoholist bent. Maar wellicht heb je wat te verbergen en moet je nodig van je afbijten.

Koop een dagboek en begin te schrijven of open de tekstverwerker en schrijf daar over al je darmverhalen.
Je bent niet serieus te nemen op deze manier; dat wil zeggen als je elke hulp afketst.

• Leuk
Waarderingen: JVG
Nee ben ik niet op getest. Wel zelf eens gelezen wat de klachten zijn bij MS. Ik herken me daar niet in.
Bovendien twijfel ik al lang niet meer over de oorzaak. Na het verwijderen van de stoma ging ik meteen al nooit meer vanzelf naar de WC.
En zenuwschade vanuit de endeldarm is heel logisch. Er zitten vele zenuwen in de endeldarm en die zijn niet of nauwelijks te zien. Bovendien ging ik als 1 van de gezondste mensen het ziekenhuis in.

De nieuwste opstakels zijn tegenwoordig de huisartsen. Moeten alle onderzoeken eerst goedkeuren en toestemming voor geven terwijl ze nog nooit hebben gehoord van LAR-syndroom.
Maar veel mensen met dit LAR gaan nog wel vanzelf naar de WC.
Er moeten er heel veel zijn die ongeveer dezelfde klachten hebben.
.

Laatst bewerkt:
Ik heb in de loop der jaren wel verbeteringen/veranderingen gekregen.
Aanvankelijke diaree is definitief weg. De ontlasting ziet er goed uit.
. Ik ga zo goed mogelijk door met wat ik altijd al deed. extra enzymen/probiotica. T4/T3, vit B12. jodium ed.

Wat was de afgelopen week het probleem. Afgelopen zaterdag had ik een lege buik. zondag maandag en dinsdag hoef ik dan niet te spoelen. Heeft geen zin. Er zit dan NIETS in de dikke darm.
Ik ben ervan overtuigd dat de ontlasting ergens blijft zitten. Maar men heeft het destijds niet kunnen vinden. Het zou ook nog de dunne darm kunnen zijn waar het blijft hangen.

Dan komt er toch een moment dat er veel kleine drolletjes komen. Te pas en te onpas in mijn ondergoed. . Dan zou je denken, dat in 1 keer de ontlasting misschien er uit wil met en spoeling. Niet dus.
Inmiddels voelt mijn buik dan vol. Plus de verklevingen erbij voelt heel vervelend.

De 4e en 5e dag steeds geprobeerd met een spoeling.
Maar de darmen werken NIET mee. Ik voel geen enkele aandrang. Masseren enz. helpt niet.

Ik had wel paardenbloem thee genomen, is gezond voor de darmen en moet de darmen aan het werk zetten. Dat doet het ook. Maar niet voldoende.
Er komt een moment (vrijdagavond) = 6 dagen later dat ik met veel proberen weer een lege buik heb. Even rust.

Al met al zijn er dus wel mogelijkheden om de darmen te helpen.
Maar niets is echt naar mijn zin.
Stoelgangthee (met senna) werkt wel maar niet meteen de zelfde dag. Misschien de volgende dag, en hoeveel thee moet ik dan drinken? 1 of 2 of 3. De laatste keer zat ik uren op de WC met kramp. Wel leeg, dat wel.

Dus nu begint er weer een nieuwe week.

Ik lees vaak genoeg over de bestaande methode van een implantaat in de rug. Ik zou dat heel graag uit willen proberen.
Maar dan moet de huisarts moeite doen om een afspraak te krijgen. Doet ze niet. Of zorgverzekering werkt niet mee, kan ook nog.
Ze bieden me wel een onderzoek aan van de dikke darm. Kun je zenuwchade zien? volgens mij niet.
Hopelijk krijg ik straks nog een goed idee.
Ik weet het even helemaal niet meer

Ik moet nog eten. Heb geen trek. Gelukkig staat er goede soep.
Dat is mijn idee voor het moment. Iedere dag een goede soep eten.

Mijn darmen zijn dus een probleem maar de duizeligheid wordt ook steeds erger. Ik voel het in vlagen (inspaning) in mijn nek. Het trekt weg als ik ergens kan zitten. (of even liggen). De booschappen in de buurt doe ik dus van bankje naar bankje.

Heb ik nog zin in het leven?

Natuurlijk zijn er ook betere momenten. Zojuist 1,5 uur muziek gemaakt.
De kinderen hebben het druk maar we hadden afgesproken om even bij te praten tijdens een kopje koffie.
Het huis extra opgeruimd en daardoor heb ik de komende dagen extra tijd.
Uiteindelijk kwamen ze bij mij. Als ik dan een slechte dag heb heb ik mijn eigen WC en mateiaal.
Kleinkind werkt bij een bloemen bedrijf. Ik kreeg een grote bos bloemen.
Goed bedoeld, maar af en toe contact vind ik veel belangrijker.

Extra tijd ga ik gebruiken om brief te schrijven naar de "schuldigen". Ze werken er nog.
Het moet er maar eens van komen.
.

Heb je weleens groene thee geprobeerd en andere thee zoaks mariadistel voor de lever, kleefkruid voor de lymfe? Helpt om afvalstoffen kwijt te raken en groene thee activeert de spijsvertering. Keuze voor soep (gaps) is wel oké denk ik. Misschien eens vragen naar graten bij visboer voor soep. Voor jodium binnen te krijgen.

Groene thee doet niets. geeft niet. Ja ik heb Paardebloemthee gekocht. Staat erbij dat het voor de gezondheid van de darmen is en de darmen aanspoort om te werken.
Dat is ook zo, heb ik wel gevoeld.
Het probleem IS en blijft dat de zenuwen in de darmen niet meewerken. De prikkel om te ontlasten is er niet. en dat is niet nieuw.
Vanmiddag sinas gedronken, extra vit. C erbij, doet ook altijd wel iets maar niet genoeg.
Het blijft in gedeeltes het lichaam verlaten. (geduwd).
Vanavond neem ik stoelgangthee (1 kopje) . ik moet op de een of andere manier regelmaat zien te krijgen.
Ik zal die Mariadistel bestuderen en de kleefkruid.
Het bijft gewoon proberen en proberen.
Hoop toch dat ik het ei van columbus vind.

Misschien een combi van groene thee Maria distel en kleefkruid. Gember misschien. Extra jodium uit vis. Paardebloem is ook werkzaam op de lever en galblaas. Die zenuwen zou goed kunnen maar je hebt ook een schildklier probleem wat in relatie staat tot de lever. Wie weet staat het los van die zenuwschade.

Ik gebruik wel iedere dag jodium. dus dat is wel oke.
Na mijn operatie ben ik nooit meer vanzelf naar de WC gegaan.
Ten opzichte van toen is er wel veel veranderd. Geen diaree meer.
Kwaliteit duidelijk beter. maar er zijn wel mensen met dezelfde symptomen die een implantaat willen hebben.

Indrukwekkenddie maria distel.

Laatst bewerkt:
Oh ja goed zo van die jodium. Helpt om te ontdoen van zware metalen ook en straling. En dan vooral door blijven gebruiken die jodium hoor nadat zo een implantaat op wat voor manier dan ook ingebracht word. Wie weet word ie vanzelf uitgepoept wanneer alles naar behoren werkt. Ja fantastisch spul die mariadistel. Vooral voor de lever ivm litteken weefsel bescherming.

kleefkruid heb ik niet echt kunnen vinden. Ik kom ook smeerkruid tegen. geen idee of dat hetzelfde is.

kleefkruid heb ik niet echt kunnen vinden. Ik kom ook smeerkruid tegen. geen idee of dat hetzelfde is.
Nog nooit eerder van gehoord. Maar grappig dat het spul goed blijkt te zijn voor de botten.

Verder, meeste klachten komen vaak toch van o.a histamine problemen. Tekort maagzuur, slechte eiwit vertering. Is je vit D status in orde? Bij bv histamine klachten is extra vitamine A nodig (levertraan, orgaan) en ijzer.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.575
Leden
8.677
Nieuwste lid
Spell66
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan