het endorfine herstelplan

Als ik dit draadje lees dan zijn er blijkbaar een heleboel factoren die het belangrijke DPP-IV enzym afremmen, waaronder uiteraard weer kwik.
Maar het is me nu niet duidelijk hoe ik mijn lichaam weer zo ver krijg dat het enzym wel weer aangemaakt wordt. Al begrijp ik dat het uit onderstaande quote dat het wel weer in orde kan komen. Weet iemand hier meer over?

Pinklady:Ik heb begrepen dat het wel een flinke tijd kan duren: 2-3 jaar voor vrouwen en 1 jaar voor mannen, voordat het endorfinesysteem weer enigszins op orde is.

 
Hoi Pike,
Goed punt! Ik heb inderdaad aan de natuurarts aangegeven sinds de aanval van afgelopen donderdag dat ik het wil testen, Hashimoto is daar onderdeel van. Dank je voor je oplettenheid en de tip. Groet, Floor

 
nagekomen bericht voor Pike: ik heb maar twee weken de amour thyroid geslikt omdat ik er hyper van werd (hartkloppingen en opgejaagd gevoel). De schildklierfunctie is volgens mij iets beter maar het gaat wel erg langzaam. Laatste temperatuurmeting was 36 graden, eerder zat ik op 35,5.

 
ik heb maar twee weken de amour thyroid geslikt omdat ik er hyper van werd (hartkloppingen en opgejaagd gevoel).
Dat hoeft niet te betekenen dat je DUS genoeg schildklierhormoon hebt. Kan ook een andere oorzaak hebben. Wat dat is ben ik nu ff kwijt. Kom ik nog op terug.

Hoe is die diagnose van exorfine belasting vastgesteld?
En dit? Wil je dat nog delen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze dat kunnen vaststellen.

 
Exorfine belasting is niet vastgesteld door een test maar dooor wat ik vertelde. Volgende week weet ik meer over mogelijke testen en zal het hier delen.

Fijn om te lezen als je kan achterhalen wat de andere oorzaak van hartkloppingen en opgejaagd gevoel kan zijn.

 
exorfinen belasting test doet exendo via urine test. Zij hebben eeb lab gevonden in Noorwegen die de exorfinen uitgesplitst kunnen testen. Nadeel is dat dit 272 euro kost en je weken moet wachten.
Ik test de exorfinenbelasting via kinesiologische spiertesten en of je lichaam het DPPIV enzym nodig heeft plus eventuele andere supplementen van Exendo.

Ik zie dat als men het DPPIV enzym aanvult dat dit weer oploopt en men na 2 maanden (1 potje) niet meer door hoeft te gaan ermee. Het enzym is dan aangevuld en kan zelf de exorfinen in je lichaam opruimen. Uiteraard blijf ik dit de komende maanden in de gaten houden.

Sinds ik Matthijs zelf heb getest op A1 en A2 melk... doe ik dit nu bij meer mensen. Uit eerdere test bleek al wel dat als men niet tegen ( rauwe) koemelk kan dat meestal wel geiten en schapen melk goed test. Ik wist toen nog niet dat geiten en schapenmelk A2 is. Maar dat verklaart wel de resultaten.

A2 melk test beter dan A1 melk. Echter is nauwelijks verkrijgbaar.. alleen bij Matthijs de Haan in Ingen. In Engeland is de eerste A2 melk in de supermarkt verkrijgbaar dus er is hoop.

Remeker kaas is van A2 melk en rauwe power melk/ en kefir is deels van A2 melk (combinatie A1 en A2)

Ik zou zeggen uit bevindingen tot nu toe dat dus geiten en schapenmelk de voorkeur heeft omdat dit uit A2 melk bestaat. Echter Beer spreekt dit hierboven tegen...

Ik heb me opgegeven voor de opleiding Brain Q therapeut bij Lucas en weet over een paar maanden alles hiervan :-)

 
De Amerikaanse WAPF tilt hier niet zo zwaar aan. Hun standpunt is dat de voordelen groter zijn dan de nadelen. Als je geen negatieve reacties vertoont op de consumptie van A1-zuivelproducten hoef je je er niet druk om te maken.

Mike

Persoonlijk kon ik altijd tegen melk, heb een aantal jaren rauwe melk gedronken maar op gegeven moment KPN ok er niet meer tegen..

Voordelen wogen blijkbaar niet op tegen de nadelen.
 
@watisgezond: een vraag over dpp iv enzym. Jij slikt die nu en ik wil graag weten of jij ook ineens een enorme zoet behoefte heb, een borrelende buik en extreme vermoeidheid?

Ik slik ze overigens (nog) niet maar mijn zus wel en zij heeft hier dus last van.
 
Sampjes, hoe lang slikt je zus het al? De eerste anderhalve week had ik lichte ontlasting en erg veel gasvorming. Borrelende buik ook wel. Dat is normaal. Ontlasting is nu weer normaal en de gasvorming een stuk minder.

Zoetbehoefte heb ik niet en de vermoeidheid komt bij mij denk ik door m'n nierreiniging, niet van de DPP-IV.

Op zich wel goed dat ze merkt dat er wat gebeurt.
 
Ze slikt het nu pas 4 dagen. Gasvorming heeft zij ook ja. Ik mag hopen dat die zoet behoefte dan gauw verdwijnt want ze was blij dat ze net was afgevallen en nu komen de kilo's er weer snel aan op deze manier. Ze geeft ook toe aan die zoet behoefte.

Ik laat mij nog testen volgende wk bij die arts middels vega test (vervolgconsult) en daarna overweeg ik te beginnen met dpp iv enzym. Alleen denk ik dat het bij mij nog stuk ingewikkelder ligt allemaal. Exorfine spelen zeker een grote rol maar die bijnieren/ schildklier zeer zeker ook. En helaas heb ik momenteel geen geld om allerlei urine en bloedtesten of haar testen te laten doen.
 
Gewoon even alle zoetigheid in een vuilniszak knikkeren als je bij je zus bent :-)

Bij mij spelen m'n bijnieren en schildklier ook een rol, ben nog steeds dagelijks 3 x m'n temperatuur aan het meten. Dat geeft al een goede indicatie, zonder dat het je geld kost.

Elke reiniging die ik tot nu toe gedaan heb, zorgt ervoor dat m'n bijnieren weer een terugslag krijgen. Het is nu eigenlijk vooral het begin van een reiniging waarbij m'n temperatuur naar beneden duikt. De dagen erna herstelt het vaak wel weer snel. Ben langzaam de adrenal cortex aan het ophogen (nu 100 mg).

Als ik niet aan het reinigen ben, kunnen m'n bijnieren het goed bijbenen allemaal. Als m'n bijnieren het bij reiniging en chelatie ook goed blijven doen, dan ga ik ook die Thyro-Gold (voor schildklier) nemen die ik al in huis heb.

Als je vrij zeker bent dat je een DPP-IV tekort hebt, dan zou je daarmee wel kunnen beginnen, zeker als die vega test ook nog in die richting wijst. Eerste paar dagen is het even wennen voor je lichaam, maar het kan volgens mij geen kwaad.
 
Sampjes,

Lucas flamend die je gebeld had is ook de gene war ik mee mailde.
Mijn urine onderzoek is. Iet toereikend om een DPP-IV deficientie te kunnen vinden.
Jammer.
Maar, schreef hij,: dat neemt. Iet weg dat je wel zou kunnen beginnen met de DPP-4 enzymen en een exofiene vrij dieet..

Ow.. nu kan het dus ineens wel zonder weterschapelijke vaststelling!! :s
 
@watisgezond: haha nou haar man eet ook van alles dus zoetigheid enzo hij haalt het in huis, dat is erg jammer!

Maar als je temp opmeet weet je alleen nog hoe het met je schildklier staat? Die is bar slecht en laag daarvoor hoef ik niet eens te meten ik ben zo kouwelijk. Liefst zou ik zo een dagprofiel cortisol willen laten doen maar eigenlijk is heel duidelijk dat ik bijnieruitputting heb dus tja.
Ik slik overigens nog helemaal niets voor de bijnieren, ik heb hier nog twee dichte potjes Cytozyme ad staan maar wil als ik weer geld heb aan de Mor phase van exendo. Die Cytozyme deed niets bij mij in het verleden.

Reinigingen kunnen als je zwakke bijnieren hebt idd erg belastend zijn. Ik heb dat zelf ook diverse malen meegemaakt en dat geldt ook voor laag in KH zitten dat is momenteel niet voor mij weggelegd, ik crash geheid! Doe het dus rustig aan, maar je zegt zelf al goed aan tevoelen wanneer je een stap terug moet doen dat is toch prima, je lijf vertelt jou zelf gewoon wat je wel/niet kan hebben.
 
@maarten: dat is wel erg dubbel ja wat hij dan zegt. Hij wil je in elk geval niet perse een urine onderzoek aansmeren;-)
Ik zag dat je in NL ook bij ene Michael van Gils terecht kunt over het endorfine en exorfine verhaal. Hij doet ook qEEG onderzoeken enzo. Hij zit in Eindhoven maar geen idee of hij goed en betrouwbaar is want ik ken die hele man verder niet. Misschien maar eens googlen! Of dat iemand hier op het forum hem kent?
 
@Sampjes

Temperatuurschommelingen tussen dagen geven bijnierproblemen aan, dus daar kun je het aan zien. Zie hier.

Bij werkt adrenal cortex wel, ik zie ook gebeuren wat er op bovenstaande website staat. Het 'harmonica effect' wordt minder. Die reinigingen vertroebelen dit wel weer, want dat is zwaarder voor de bijnieren en dan krijg ik soms wel weer uitschieters.

Ik moet ook zeker niet te laag in kH zitten, die fout had ik vorig jaar gemaakt waarna ik crashte.
 
Intussen zijn er alweer twee maanden voorbij sinds mijn laatste post. Ik heb verschillende testen laten uitvoeren om te achterhalen of ik de auto immuun ziekte Hashimoto onder mijn leden heb. Ik kan nu zeggen:NEE. Dit is een hele opluchting.
Via bloedanalyse heb ik laten testen TSH (uitslag 1.8), Vrij T4 (15), T3 (1.3), Cortisol (0.32) en Anti-TPO (<10). Allen binnen de gestelde marges.

Daarnaast heb ik een screening op voedselintollerantie laten uitvoeren. Ik ben intolerant voor de voedselgroepen zuivel/eieren/bakkersgist en kaas. Een uitgebreide test (Imupro 300) is mogelijk en erg kostbaar (500 euro). Tot op heden niet gedaan omdat ik denk dat voedselintolerantie een gevolg is en ik goed aanvoel waar ik heftig op reageer.

Dit draadje gaat over endorfine herstelplan.Ik schrijf dit verhaal hier omdat de natuurarts waar ik in behandeling ben deze diagnose in juni vorig jaar heeft gesteld. Dit is nooit getest. Toch denk ik dat de DPP IV enzym en de homeopathische endorfine korrels mij goed hebben gedaan. Het is alleen niet de werkelijke achterliggende oorzaak van de klachten die ik al heel lang heb.

Maar wat is er dan wel aan de hand? Ik heb een zeer zwaar vermoeden dat er bij mij sprake is van kwikbelasting. Ik heb het draadje op het forum over krikbelasting van Watisgezond gelezen en ook veel van deze website

Het verklaard voor mij heel erg veel, ik herken ook veel symptomen waaronder een sterke reactie op zuivel (zwavelhoudend voedsel)

Helaas heeft mijn tandarts zonder voorzorgsmaatregelen twee jaar geleden (maart 2013) mijn vullingen uitgeboord. Ik kan mij herinneren dat ik de stukjes amalgaam heb uitgespuugd. Sinds augustus 2013 heb ik serieuze schildklierklachten. Voordat ik naar de tandarts ging had ik al zeer veel last en zij gaf te kennen dat twee vullingen 'kapot' waren. Ik denk dat ik toen al een kwikbelasting te pakken had en haar behandeling heeft dit geen goed gedaan, mijn situatie is toen weer ernstiger geworden.

Ik stop hier en ga verder bij 'Kwikontgifting, mijn weg naar gezondheid' van Watisgezond.
 
@watisgezond: ik zal eens op mijn gemakje gaan lezen want ik heb dit weleens eerder voorbij zien komen maar globaal naar gekeken.
Ik weet eerlijk gezegd gewoon niet meer waar ik moet beginnen, ik zie de reactie van Beer ook die zoekende is. Zo voel ik mij ook, continue maar zoeken en afvragen: wat heb ik nou?

Ik heb bijv komende wk weer een afspraak bij mijn natuurarts maar vraag mij af of hij wel wat voor mij gaat kunnen betekenen. Mijn enthousiasme neemt weer steeds meer af zoals dat ook was bij andere therapeuten. Die MRT en detox behandelingen hebben ook geen zoden aan de dijk gezet maar mij wel weer enorm veel geld gekost. Ik wordt er zo moedeloos van.
 
Beste Sampjes, zeer herkenbaar. Eind vorig jaar zakte de moed mij echt in de schoenen. Toen heb ik een soort roer omgegooid. Wat echt goed doet is de leiding zelf in handen nemen en al de artsen en therapeuten zien als adviseurs. Ik vraag hun advies en ik besluit zelf wat er gaat gebeuren, mijn lichaam is mijn verantwoordelijkheid. Het effect is dat ik meer durf te sturen in een gesprek, eigenwijzer ben en werkelijk toedoende vragen durf stel, ook confronterende. Ik heb een lijst van mogelijke diagnoses opgesteld en ben deze stap voor stap gaan onderzoeken. Nog steeds weet ik het niet zeker. Wel ben ik er van overtuigd dat voedend voedsel zoals op dit forum gedeeld, een absolute voorwaarde is om te helen. Het kost tijd en hou vertrouwen in je eigen intuïtie en helend vermogen. Je lichaam is een wonder en kan herstellen.

Weet jij waar jij behoefte aan hebt, wat zou jou kunnen helpen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.146
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan