Intussen zijn er alweer twee maanden voorbij sinds mijn laatste post. Ik heb verschillende testen laten uitvoeren om te achterhalen of ik de auto immuun ziekte Hashimoto onder mijn leden heb. Ik kan nu zeggen:NEE. Dit is een hele opluchting.
Via bloedanalyse heb ik laten testen TSH (uitslag 1.8), Vrij T4 (15), T3 (1.3), Cortisol (0.32) en Anti-TPO (<10). Allen binnen de gestelde marges.
Daarnaast heb ik een screening op voedselintollerantie laten uitvoeren. Ik ben intolerant voor de voedselgroepen zuivel/eieren/bakkersgist en kaas. Een uitgebreide test (Imupro 300) is mogelijk en erg kostbaar (500 euro). Tot op heden niet gedaan omdat ik denk dat voedselintolerantie een gevolg is en ik goed aanvoel waar ik heftig op reageer.
Dit draadje gaat over endorfine herstelplan.Ik schrijf dit verhaal hier omdat de natuurarts waar ik in behandeling ben deze diagnose in juni vorig jaar heeft gesteld. Dit is nooit getest. Toch denk ik dat de DPP IV enzym en de homeopathische endorfine korrels mij goed hebben gedaan. Het is alleen niet de werkelijke achterliggende oorzaak van de klachten die ik al heel lang heb.
Maar wat is er dan wel aan de hand? Ik heb een zeer zwaar vermoeden dat er bij mij sprake is van kwikbelasting. Ik heb het draadje op het forum over krikbelasting van Watisgezond gelezen en ook veel van deze
website
Het verklaard voor mij heel erg veel, ik herken ook veel symptomen waaronder een sterke reactie op zuivel (zwavelhoudend voedsel)
Helaas heeft mijn tandarts zonder voorzorgsmaatregelen twee jaar geleden (maart 2013) mijn vullingen uitgeboord. Ik kan mij herinneren dat ik de stukjes amalgaam heb uitgespuugd. Sinds augustus 2013 heb ik serieuze schildklierklachten. Voordat ik naar de tandarts ging had ik al zeer veel last en zij gaf te kennen dat twee vullingen 'kapot' waren. Ik denk dat ik toen al een kwikbelasting te pakken had en haar behandeling heeft dit geen goed gedaan, mijn situatie is toen weer ernstiger geworden.
Ik stop hier en ga verder bij 'Kwikontgifting, mijn weg naar gezondheid' van Watisgezond.