het endorfine herstelplan

Pinklady, je schrijft: over een tijdje wil ik weer terug naar Lucas Flamend.
Begrijp ik het goed dat je EERST een test hebt gedaan? (Best wel prijzig toch).
En n.a. daarvan het DPP-IV enzym bent gaan slikken?
Wat kwam er dan uit de test?
Ik wil veel doen maar inderdaad ook zeker weten dat het zin heeft voor mij.

 
Ik heb een test gedaan, maar ik weet niet meer precies wat die kostte. Denk rond de €200,-. Voordat ik de uitslag had was ik al begonnen met DPP-IV. Is dus ook al even geleden.

Overigens doet Lucas Flamend twee soorten testen standaard: urineonderzoek en EEG-metingen. Dat urineonderzoek is alleen bij het eerste consult en dat kost geld. De EEGs zijn onderdeel van elk consult.

Uit mijn EEG kon hij een heleboel aflezen over receptoren en andere dingen die me niet helemaal duidelijk werden. Dat vond ik persoonlijk erg jammer. Zijn conclusie was in ieder geval wel dat ik al flink lang last had van exorfinenbelasting en dat het ook wel een jaar of twee à drie kon duren voor het weer hersteld zou zijn, als ik in ieder geval de toevoer van exorfinen zou stoppen. Daarnaast kreeg ik LDN om me daarbij te helpen (want exorfinen zijn verslavend!).

Uit het urineonderzoek kwam welke exorfinen voor mij het meest schadelijk waren (microbieel, spinazie, soja, gluten of caseine).
Op basis daarvan kreeg ik een aantal supplementen voorgeschreven (darmen herstellen, allerlei hersenprocessen beïnvloeden) en het advies om de betreffende exorfinen te laten staan. Inmiddels laat ik sinds een paar maanden alle exorfinen staan en daardoor heb ik me zowel psychisch als lichamelijk beter dan ooit gevoeld.

DPP-IV heb ik zelf nooit voorgeschreven gekregen in ieder geval en op eigen houtje proberen was voor mij dus geen goed plan.

 
Weet iemand of er veel exorfinen in boter zit? Of valt dat vanwege de lage hoeveelheid eiwitten wel mee?

Boter is vrijwel het enige wat ik nog eet waar exorfinen inzitten en ik eet het best veel.

Marijn had een exorfinebelasting vastgesteld en ik neem nu sinds een paar weken de DPP-IV supplementen.

Mark
 
die microbiële bron is nog onbekend.. kan vanalles zijn. Als die dus uit de test komt weet je niet wat je moet mijden ( zoals gluten of zuivel) en is het zowieso aan te raden DPPIv enzym te nemen.

De test die Lucas doet kost 272 euro ( gaat naar een lab in scandinavie)
Echter dat kan uiteraard ook via toegapaste kinesiologie.

Ik neem zelf ook de DPPIV en ondervond in begin ook heftige klachten ( buikpijn, misselijk etc) Als je dat ervaart , neem dan een paar dagen niet en bouw weer op. Of neem om de dag.

 
Oh ja wat betreft de vraag over boter... aangezien dat van melk wordt gemaakt zitten er dus exorfinen in.
Echter ik eet ook nog wel ( rauwmelkse) roomboter.
Op zich eet je daar ook niet echt veel van, toch?
 
Zo'n 200 gram per dag. Daar haal ik veel van m'n verzadigd vet vandaan.
Kokosvet, melk, yoghurt en avocado testte ik allemaal zwak op namelijk.
 
Maarten, prima.

Mike of Lia, als één van jullie dit leest, zou je dan mijn mailadres aan Maarten willen sturen?


Wat ik overigens alweer vergeten was, is dat Lucas Flamend ook bloedtesten doet. Hij test op enkele hormonen en wat vitaminen.
 
De eerste 20 personen ( waaronder ikzelf) zijn bezig met de opleiding van Lucas Flamend. We worden klaargestoomd om "brain therapeut te worden. Die term is nieuw/bestaat nog niet. In mei nog een herhalingsdag en in juni examen.

Ik integeer deze informatie in mijn huidige protocol en geef er mijn eigen draai aan doordat ik toegepaste kinesiologie gebruik om te testen.
 
@ Maarten

Hier iets meer over de testen van Lucas Flamend.

http://exendo.be/tarieven/

Even een aanvulling op de opmerking van Mark. Er zijn verschillende richtingen binnen de kinesiologie. Marijn test op basis van toegepaste kinesiologie.

Kinesiologie wordt op verschillende manieren in praktijk gebracht.

Zelf hebben we het hier leren kennen als behandelmethode om een neurologische ontwikkelingsachterstand (dat meer omvat dan DCD) en hierdoor leerproblemen bij 1 van onze kinderen aan te pakken. Kinesiologie doet dingen die een gewone fysiotherapeut niet kan door gericht op de reflexen te werken die het leerproces belemmeren.
http://www.stimuleringontwikkeling.nl/reflexen_voorbeelden.php
http://www.ki-net.nl/Wat_kan_kinesiologie_doen
http://www.ki-net.nl/Wat is kinesiologie
http://www.o-lijf-je.nl/primaire-reflexen
http://www.praktijkvoorbeweging.nl/index.html
 
Een vakgenoot van Marijn omschrijft toegepaste kinesiologie als volgt :



Toegepaste Kinesiologie

een natuurgeneeskundige therapie die met behulp van spiertesten de oorzaken van klachten op fysiek, psychisch (emotioneel/mentaal) en voedingsgebied opspoort en in balans brengt.

Spiertest

Door met mijn handen zachte druk op een spier uit te oefenen en te voelen hoe deze reageert, wordt in beeld gebracht waar, waarom en wanneer de balans in het lichaam verstoord is geraakt. Via dezelfde weg, die van de spiertest, wordt de best passende oplossing gevonden om de balans te herstellen.

Doel

Het verminderen van stress, het opheffen van blokkades en het activeren van het zelfherstellend vermogen van het lichaam. Hierdoor zullen klachten verdwijnen of verminderen. Er ontstaat een betere samenwerking en balans op fysiek, emotioneel en mentaal gebied. Dit verhoogt je energieniveau, je zit “lekker in je vel”, het verruimt je bewustzijn en er komt een positieve beweging op gang om je doelen te bereiken.
 
Marijn, ik heb een vraag: ik heb 3 weken dpp iv geslikt en nooit buikklachten gehad. Sinds twee dagen krijg ik na inname enorme buikkrampen! Kan dit alsnog een bijwerking zijn en waarom treedt die dan ineens pas na 3 weken gebruik op? Geeft dat aan dat het enzym nu pas zijn werk doet.

Morgen neem ik even niks want ik kan bijna niet recht overeind staan. Pas na een paar uur trekt de kramp weg.
 
Ik heb ook eens een paar weken een DPP IV supplement gebruikt, om te testen of het mijn spijsvertering kon verbeteren. In plaats daarvan leek het mijn spijsvertering juist te verzwakken. Als ik een paar happen had gegeten had ik voor 2 dagen genoeg. En ik ging mezelf er ook echt niet beter door voelen.
 
Kan het zijn dat je genoeg had na een paar happen omdat je lichaam door het DPP IV supplement de voedingsstoffen beter opneemt waardoor je minder voedsel nodig hebt?

Ik herken het gevoel van 'genoeg hebben' wel met dit supplement maar voor mij is het wel welkom want ik at echt vreselijk veel. Veel eten is erg belastend voor je lijf dus ik ben wel blij dat ik met minder toe kan nu.
 
Dat is wat ik toen ook dacht, maar daar was de hoeveelheid voeding echt te weinig voor. Met een paar happen bedoel ik letterlijk een paar. Als ik een ei had gegeten of een heel klein stuk lever of een paar slokken kefir had ik voor de 24 uur erna het gevoel dat ik te veel had gegeten.

Wel goedkoop natuurlijk, maar ik betwijfel of het goed was.
 
Oei Edwin, dat is inderdaad dan ook weer erg weinig.

Ik moet zeggen dat ik zelf wel twijfel aan het nut van het supplement. Ik voel me de laatste tijd anders. Ik slik het nu ongeveer anderhalve week en ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken. Natuurlijk let ik er dan ook weer teveel op.

Ik lees dat Marijn schrijft dat het ontgiftend werkt. Wellicht kon je lever dat niet aan?

Helaas heb ik geen idee waaraan ik moet merken dat het middel werkt (of niet).
 
Hoe weet ik of mijn lever het niet aan kan? Is dat te voelen of blijkt dat uit bepaalde symptomen?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan