het endorfine herstelplan

sinds ik me verdiept heb in die exorfinen eet ik geen spinazie meer,maar heb nog moeite met de soja.Ben na 20 jaar weer vlees gaan eten ( at wel vis) maar kreeg mijn 7 dagen nog niet rond met vlees en vis en had nog 1 dag dat ik bio tempeh at,
is het echt zo schadelijk? Had gehoopt dat- omdat het gefermenteerd is- niet zo slecht zou zijn.
 
@beer: tja wat moet ik zeggen ik heb behoefte aan meer plezier in mijn leven maar wordt steeds tegengehouden door mijn klachten. Klachten weg en sampjes heeft weer plezier. Omgedraaid werkt niet dan moet ik mijn hobby's e.d weer stopzetten omdat mijn klachten het weer winnen.

Die lijst van mogelijke diagnoses ga ik ook eens maken. Ik ontdek ook steeds weer wat nieuws wat het 'mogelijk' zou kunnen zijn. Ik heb nu al 3 nachten achtereen maar twee uurtjes geslapen en enorm last van hartkloppingen. En dat kan zomaar ineens weer weg zijn en dannkomt het weer terug, mijn klachten komen en gaan en dat snap ik niet.
 
Betreft de therapeuten, ik merk wanneer ik zelf met mogelijke diagnoses kom deze volkomen worden genegeerd of afgedaan als: nee dat lijkt mij niet en punt.
Op dit moment ben ik heel negatief: ik wordt nooit beter, ik zal er mee moeten leren leven. Heel fout deze gedachte, ik weet het. Ik ben moe van die zoektocht ook dat kost mij erg veel geld, energie en levert ook stress op merk ik.
 
Sampjes, ErG vervelend om te lezen dat je zo in de knoop zit.. veel vervelender voor jou nog om in díe knoop te zitten..

Watisgezond, hoe is het met je DPP-IV enzymen??
Je hebt ze al een week of 3 nu?

En sampjes, je zus had ze ook en werd er moe van?
Hoe is dat verder gelopen?
Al betere hand hoop ik?..
 
@maarten: mijn zus is ermee gestopt ze voelde zich er niet goed bij.
Ik ben vandaag begonnen met dpp iv enzym, ik had het nog liggen en dacht tja maar uitproberen dan! Ben benieuwd.

@watisgezond: hoe voel jij je inmiddels betreft dat dppiv enzym?
 
Beetje lastig in te schatten wat DPP-IV voor me doet omdat ik bijna een 2 weekse nierreiniging achter de rug heb wat aardig intens was.

Maar tot nu toe is m'n huid wat rustiger en heb ik na het eten wel aardig wat gasvorming, wat waarschijnlijk komt door de boter (exorfinen) die ik vrij veel eet en weer afgebroken wordt door DPP-IV. Boter is 1 van m'n belangrijkste vetbronnen. Bijna alle andere vetbronnen testte ik zwak op (olijfolie, kokosvet, palmvet). Boter is eigenlijk de enige exorfine-bron die ik nog neem.

Wel fijn dat er probiotica in het DPP-IV supplement zit, want dat wou ik sowieso al gaan nemen. Kunnen m'n darmen wel gebruiken.

Stoelgang gaat de laatste tijd ook soepeler, misschien heeft dat ook met de DPP-IV te maken.

Mark
 
@watisgezond: ik was even een aantal dagen niet actief ivm overlijden van mijn oma :-(
Maar ik lees dus nu jouw post over de optimum gold. Ik gebruik het nu zo een 10 dagen. Ik merk een betere stoelgang, niet heel soepel maar ik ga elke dag. Verder heb ik wel nog heel veel jeuk op mijn linker scheenbeen en onderrug maar dat komt door de caprylzuur volgens mijn natuurarts. Omdat ik alleen via de huid ontgift ofzoiets.

Ik eet ook nog wel spelt desem brood en dat is mijn bron van exorfine. Gelukkig heb ik geen drang naar zoet of buikkrampen en andere bijwerkingen.
 
Gecondoleerd met je oma, Sampjes.

Ik merk ongeveer hetzelfde als jij van die DPP. Iets betere stoelgang en verder dat gas dan na exorfine voedsel.

Gisteren weer begonnen met jodium. Morgen meer daarover in m'n kwiktopic.

Mark
 
Ja dank je, merk het wel meteen aan mijn bijnieren zeg.

Oké ik wist niet dat je aan de jodium bent gegaan. Ik ga nog even je topic opzoeken en lezen dan ben ik weer bij. Ben zeer benieuwd want jij regeerde net als ik ook heftig op kelp toch, ik kreeg daar enorme hartkloppingen van!
 
Wel fijn dat er probiotica in het DPP-IV supplement zit, want dat wou ik sowieso al gaan nemen. Kunnen m’n darmen wel gebruiken.

zitten die enzymen er ook fysiek in of is het de bacteriën die er in zitten die de DPP-4 enzymen produceren.
Ik dacht het laatste eigenlijk.. Ben niet zeker, is ook niet zo belangrijk.

Verder boter heeft maar weinig exofine denk ik?
1% eiwit, zal toch. Iet zo'n probleem moeten zijn.

Sampjes,

Allereerst gecondoleerd met je oma..

Je zus gestopt dus, ze heeft dus een aangebroken pot DPP-IV ?

Hoeveel zit er nog in en wat wil ze er voor hebben mocht ze het verkopen willen?
Ik twijfel nog wat maar laat maar weten Als ze er van af wil, en zie ik wel wat ik doe.
 
Maarten, de bacteriën maken de DPP-IV enzymen.
Ik weet niet hoeveel exorfines er in boter zitten en of het gekoppeld is aan de hoeveelheid eiwitten.
 
voor de geïnteresseerden: Ik verkoop ook de DPP IV optimum gold van Exendo.
Omdat het verkopen van supplementen niet mijn core business is verkoop ik ze iets goedkoper. Prijs online (bij Exendo) DPP IV gold 49,50.
Bij mij te bestellen voor 45,-
Verzendkosten 6,95.

En uiteraard zijn ook de andere supplementen van Exendo zoals MOR phase, KOR phase, etc. te bestellen bij mij.

mail naar: balans-balans@outlook.com
 
Spinazie staat niet zo hoog op de exorfinen lijst. Je mag dat best af en toe eten. Spinazie is de minst sterke exorfine. Als je het maar niet dagelijks in een smoothie doet.
De exorfinen uit gluten, zuivel en soja scoren hebben een hogere belasting.

Bovendien is er tevens exorfinen belasting uit microbiële bron. hiervan is nog niet bekend welke dat is.
 
Hoi sampjes.

Pas,

Je zus gestopt dus, ze heeft dus een aangebroken pot DPP-IV ?

Hoeveel zit er nog in en wat wil ze er voor hebben mocht ze het verkopen willen?
Ik twijfel nog wat maar laat maar weten Als ze er van af wil, en zie ik wel wat ik doe.

Wil ze er van af of dat niet, anders heb ik wel interesse.

 
@maarten: sorry helemaal vergeten te reageren,ik ben niet zo helder laatste tijd. Maar ik sprak mijn zus gister toevallig en ze verkoopt ze nog even niet. Ze wil ze misschien nog eens gaan proberen. Ook zij wil eerst haar amalgaam eruit hebben.

Ik voel mij laatste paar dagen echt niet goed, ik weet niet of dat met dpp iv te maken heeft. Gister sinds maanden ineens weer migraine bijv. Ik heb wel een drukke tijd achter de rug dus wellicht die bijnieren ofzo.
 
@mtje: die microbiële bron, zou dat bijv de candida of andere schimmels kunnen zijn vanuit de darm? Die stoten ook een hoop toxische stoffen uit toch? Ik heb een flinke candida belasting dus wellicht heb ik dan sowieso een exorfine belasting.
 
Sampjes, jo jammer zeg dat je niet goed vergaat..
Is de DPP-4 bij jou vast gesteld door een therapeut of was het gewoon proberen.

Succes ieder geval.

Ok. Wel goede keuze om het later nog eens te proberen.

Edit- ik lees in ander topic dat de dpp-4 idd een gok is.
 
Maarten, ik heb een aangebroken pot DPP-IV Optimum staan. Zitten nog een stuk of 20 - 25 capsules in, denk ik. Houdbaarheidsdatum is 30-06-2016. Ik krijg er zelf gruwelijke buikpijn van, dus ik gebruik hem niet meer.

Tegen vergoeding van de verzendkosten mag je hem hebben.
 
Hmm,, jou ook al negatieve ervaring dus, ik begin beetje te twijfelen nu, herstelde je buikpijn snel?

Ik heb ooit ergens mee een ernstige miskleun gehad.. Dit wil ik natuurlijk nóóit meer..

 
Die buikpijn duurde nooit lang. Met een halfuurtje of uurtje was alles weer over. Die buikpijn was wel te dragen, maar wel zo pijnlijk dat ik niet geloofde dat het goed voor me kon zijn. Ik had eerder het idee dat er echt iets flink kapotgemaakt werd in plaats van dat er iets geheeld werd. Ik heb het een maand geprobeerd om te zien of het zou overgaan, maar dat gebeurde niet. Ook toen ik na een pauze weer startte, kwam die buikpijn terug. Toen wist ik dus dat het daaraan lag.

Inmiddels gaat het ook zonder DPP-IV-enzym een stuk beter met mijn exorfinenbelasting, voor mijn gevoel. Over een tijdje wil ik weer terug naar Lucas Flamend en dan laten checken of er daadwerkelijk vooruitgang te zien is in de tests die hij doet. Mijn gevoel is leidend, maar het zou leuk zijn als metingen dat gevoel ondersteunen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.156
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan