Intermittent fasting

Zizou,

Het is een beetje rommelig dagje geworden. Was vergeten de wekker te zetten, zodat ik voor 3.45 uur nog flink wat kon eten.

Mijn vasten is dus eigenlijk al gestart rond 22.00 uur gisteravond.

Ik heb er dan ook voor gekozen om wel gewoon te drinken vandaag. Ik voel me prima, en zal het waarschijnlijk ook met gemak tot 22.03 volhouden, maar het is helaas geen officieel ramadan dagje geworden..

 
Maar wel leuk dat je mee doet janse!

Dit is mijn derde dag, en gaat vrij gemakkelijk bij mij. Niet echt honger gevoel, alleen ik merk wel dat ik rond een uur of zes zeven, echt minder energie begin te krijgen. Je lichaam gaat overdag toch in een tragere modus functioneren qua verbranding, als je dan s'avonds weer veel caloriebommen -wat veel doen- gaat eten dan kom je van vasten aan; en werkt het dus averechts. Maar als je daarvoor waakt, dan val je af van vasten.

 
Het is absoluut niet mijn doel om af te vallen of aan te komen. Liever aankomen dan afvallen in elk geval. Ik ben nu een paar weekjes wat aan het experimenteren met (periodiek) vasten en gelukkig blijft mijn gewicht ongeveer hetzelfde.

Quote:
Je lichaam gaat overdag toch in een tragere modus functioneren qua verbranding


Dat weet ik niet of dat wel klopt. Ik ervaar in elk geval een enorme berg energie overdag. 8)

 
Geweldig! Ik was bang dat ik veel zou gaan afvallen met IF. Nu sta ik net op de weegschaal, ben ik gewoon bijna een kilo aangekomen! 8)

 
Quote:
hmm...


hahaha Eli, dat is niet wat je wilt lezen hè? Nou, ik ook niet hoor :roll:

Ik ben sinds IF ook aangekomen in gewicht, maar aan mijn kleding en het gaatje in mijn riem, merk ik geen verschil. Ik heb het idee dat ik sterker ben geworden en wellicht dat mijn botdichtheid aan het toenemen is?

@Janse, kan het zijn dat je spiermassa is toegenomen?

 
Nou, volgens mij heb ik een beetje te vroeg gejuicht. Ik zit gemiddeld rond de 74kg. Vaak ook iets eronder, maar ik ben altijd blij als ik die 74 een beetje vast kan houden. Het liefst weeg ik een paar kg meer. Gisterenavond stapte ik op de weegschaal (sta eigenlijk nooit op zo'n ding, sinds ik IF doe wat vaker) en zag ik sinds lange tijd weer de 75 staan!

Het schommelt een beetje als je aan IF doet. Ik ga zo weer mijn eerste maaltijd nemen na meer dan 19 uur vasten en woog net iets meer dan 73. Maar heb vandaag ook wat weinig gedronken etc.

Ik merk wel dat mijn vetpercentage wat afneemt terwijl ik dus op hetzelfde (of iets hoger) gewicht zit. Door de mega aanmaak van HGH ben ik dus afgevallen in vet en aangekomen in spieren. Dat zie ik ook aan mijn lichaam, want ik begin een klein beetje een sixpack te krijgen.

 
Kijk, dat zijn de betere geluiden Janse :lol: Een sixpack nog wel :P

Maar toch, een kilootje meer of minder wordt idd al snel veroorzaakt door een wisselende vochthuishouding en zegt erg weinig.

Ik heb ergens gelezen dat de invloed van meer HGH pas na een maand of 4 echt merkbaar is, maar het lijkt dus met IF ook wel wat sneller te kunnen gaan.

Ik ben benieuwd wat we over een half jaartje te melden hebben.

 
Quote:
hmm...

hahaha Eli, dat is niet wat je wilt lezen hè? Nou, ik ook niet hoor


Grappig, ik was juist erg blij om het te lezen! Janse wil niet afvallen en het lukt hem om met IF zijn gewicht te behouden en misschien zelfs te vermeerderen. Ik kan niet anders dan blij zijn voor hem! De angst om aan te komen voor mezelf koppel ik op dat moment dan echt niet. Pas toen ik de andere posten las.

Hoe beter je je voedt over een langere tijd, hoe meer en meer je naar je persoonlijke, ideale en gezonde gewicht zal gaan. En je lichaam bepaalt zelf wat dat is. En dan kan je zelfs een sixpack krijgen! Mijn droom voor volgend jaar zomer :mrgreen:

Euh, zit dat ook alweer met die HGH?

 
Ben ook weer een beetje terug in mijn ritme aan het komen na de vakantie. In de vakantie eigenlijk niet aan IF gedaan en helaas niet alles biologisch kunnen eten maar ik heb het losgelaten, ik wilde niet dat de vakantie in het teken van eten kwam te staan. De afgelopen dagen al weer behoorlijk aan het ontgiften, zo'n 3 tot 5 keer per dag een behoorlijke grote boodschap. En eigenlijk vanaf vandaag weer IF en dat voelt wel weer heel erg lekker moet ik zeggen. Sixpack klinkt wel lekker maar als mijn rolletjes weer in omvang afnemen ben ik al blij. :D

 
Hoe gaat het met de IF'ers hier? Ik heb besloten het ook maar eens te proberen. Vandaag voor de achtste dag pas om 12:00 gaan eten. Het grappige is dat het zo makkelijk gaat, ik fiets 's ochtends 50 minuten naar mijn werk dus je zou verwachten dat je lichaam daarna goed hongerig is, maar dat is eigenlijk helemaal niet zo. Nu komt dat natuurlijk omdat ik tegenwoordig nog maar heel weinig koolhydraten eet en veel vet, vroeger gierde ik binnen een uur na het opstaan van de honger.

Maar ik weet niet of ik het lang volhoud om een andere reden hoor. Ik vind het namelijk zo saai om 's morgens niks te eten, na vele vele jaren van anorexia was ik juist zo blij met de ontdekking dat ik de hele dag slagroom, kaas en andere vette dingen kon en mocht eten. En nu moet ik mezelf dat dus de hele lange morgen (ik sta al om 6:00 op) ontzeggen, ook als ik verschrikkelijk veel zin (dat is wat anders dan honger) in een paar lepels slagroom of een groot stuk kaas heb. Sommigen van jullie zeggen dat je wel puur vet mag eten in de morgen, maar ik heb het gevoel dat je dan toch het vasten doorbreekt, dus dat durf ik niet aan ook omdat mijn lichaam het niet nodig heeft, ik heb voldoende energie.

Dus ik moet echt nog wel de voordelen gaan ervaren voordat ik dit echt tot een levensstijl ga maken. Daarnaast ben ik ook bang dat ik weer af ga vallen. Ik ben juist blij met de vier kilo die erbij zijn gekomen, het magere is van mijn lijf af maar ik heb geen vetkwallen gekregen waar ik zo bang voor was, ik ben nu vrouwelijker, en ik vind het mooier. Als ik om 12:00 m'n ontbijt en lunch gelijk eet, heb ik 's avonds minder honger. Ik ben nog niet afgevallen, maar ik wil niet dat m'n lichaam op een spaarbrander gaat lopen want ik vind het belangrijk dat het alle goede voedingsmiddelen binnenkrijgt die het nodig heeft.

Dus ik ben heel benieuwd wie er nog aan IF doen en hoe het gaat :D

 
Quote:
Sommigen van jullie zeggen dat je wel puur vet mag eten in de morgen, maar ik heb het gevoel dat je dan toch het vasten doorbreekt, dus dat durf ik niet aan ook omdat mijn lichaam het niet nodig heeft, ik heb voldoende energie.


Het maakt voor je lichaam, als het in vetverbranding is, niet uit of het vet verbrand voor energie uit je vetreserves of uit het vet dat je inneemt.

Ik doe ook IF en ben er zeer tevreden over. Ik ben aangekomen (op de weegschaal), maar merk het niet aan mijn kleding. Zoals al eerder gezegd heb ik het idee dat ik wat meer spierkracht heb ontwikkeld.

IF geeft mij heel veel rust en onderhand kom ik tot het inzicht dat een mens waarschijnlijk ook helemaal niet zoveel nodig heeft als ik dacht en at.

Ik start de dag, gewoon omdat ik het hééérlijk vind, met een kop bulletproof coffee.

(Zo 1/3 deel vet van roomboter en kokosvet en 2/3 deel koffie). Dat doorbreekt het IF dus niet.

Dan doorbreek ik het deeltijdvasten ergens tussen 12:00 en 14:00 uur met een glas Kefir en een kop goed gevulde bottenbouillon (stijf van de gelatine, aangevuld met een lepel rode palmolie en wat vlees van de botten en van eendenekken die ik mee trek).

Dan drink ik later op de middag nog een keer een glas Kefir en als ik daar behoefte aan heb neem ik wat kaas of (lever)worst. Soms neem ik wat zelf gemaakte chocola van roomboter, kokosvet en rauwe cacao.

's Avonds eet ik (orgaan)vlees (en soms een beetje groente). Omdat ik eigenlijk niet eens meer toekom aan het eten van eieren wissel ik de laatste tijd het vlees om de dag af met gebakken eieren.

Natuurlijk eet ik ook wel eens een salade met tonijn of een paar haringen of zo in plaats van de bottenbouillon of in plaats van het vlees of eieren 's avonds. Maar dit is zo de hoofdmoot en ik moet zeggen dat ik me er heerlijk op voel!

(Ik neem nog wel supplementen als Magnesium, Jodium, DHEA, Selenium, Chlorofyl en Visolie).

Ik eet nu toch wel een stuk minder dan voorheen en mij bekruipt steeds meer het gevoel dat ik gewoon alles binnen krijg wat ik nodig heb.

Zo'n 120 gram vet verdeeld over grasroomboter, niervet, vet uit de bottenbouillon en rode palmolie. (Plus nog het vet uit de Kefir, kaas en vlees, dat komt er nog eens bij)

Zo'n 75 gram eiwitten

Zo'n 20 gram koolhydraten

's Avonds drink ik nog wel eens een glaasje rode wijn, al kan ik er steeds minder goed tegen :mrgreen:

Ik ben ook erg benieuwd naar hoe anderen het doet met IF.

 
IF bevalt me nog steeds heel erg goed. Al moet ik toch wel opletten dat ik niet stiekem ga afvallen. Ik moet toch wel flink blijven eten om mijn gewicht te behouden. Dat is dan ook gelijk het enige nadeel dat ik ervaar.

Vorige week heb ik een paar dagen geëxperimenteerd met 1 maaltijd per dag. Dus rond een uur of 6' S avonds een (heeeeele) grote maaltijd, en dan 24 uur later weer. Dat werkt ook super.

Ik doe nu doordeweeks IF en als het weekend is eet ik "gewoon". Bevalt prima.

 
Quote:
Het maakt voor je lichaam, als het in vetverbranding is, niet uit of het vet verbrand voor energie uit je vetreserves of uit het vet dat je inneemt.


Maar nogmaals, een van de voordelen van vasten is dat je lichaam even helemaal tot rust kan komen en zich even niet bezig hoeft te houden met het energievretende verteringsproces.

Als je vet eet, dan moeten in elk geval je lever en je galblaas weer hard aan het werk. En je wilt juist al je organen een tijdje zoveel mogelijk rust geven toch?

 
Quote:
IF bevalt me nog steeds heel erg goed.


Wat zijn dan de gunstige effecten die je merkt Janse? Behalve dat je geen honger tussendoor hebt? In hoeverre voel je je beter dan toen je nog gewoon de hele dag door at?

Ik merk (nog) niet veel van dat extra groeihormoon, maar misschien moet ik het daarvoor nog wat langer volhouden? Ik weet ook niet wát ik daarvan kan merken, ik voel(de) me al zo goed :-)

 
De gunstige effecten? De echte effecten zie ik (hopelijk) pas op langere termijn, want meer (tot 2000% meer) groeihormoon, en een flinke verlaging van igf-1 en dan nog de positieve effecten op m-tor (waarvan ik eigenlijk nog steeds niet weet wat het precies is) zorgt ervoor dat je een heel stuk langer leeft, en ook een stuk langer in goede gezondheid leeft. Daar doe ik het in de eerste plaats voor. Alleen Wapf is niet voldoende, ik pak letterlijk alles mee wat een goede aanvulling kan zijn op Wapf.

Wat ik de directe voordelen van IF vind:

-Een hele belangrijke vind ik dat je niet meer de hele dag met voeding bezig hoeft te zijn. Dat vind ik echt zo heerlijk. Je houdt lekker veel tijd over voor andere dingen als je van de mythe verlost bent dat je 6 maaltijden per dag moet eten.

-het is een supermakkelijke manier om echt in de vetverbranding te komen. Als ik maar 1 maaltijd per dag eet, dan krijg ik ook maar 1x per dag koolhydraten binnen. Ipv 6 of meer keren per dag hoeft je alvleesklier (en andere organen) maar 1x een beetje aan het werk, en krijgt daarna weer bijna 24 uur rust.

- veel energie, geen enkele (of zelden) een dip.

En er zijn vast nog wel een paar voordelen waar ik nu niet aan denk.

Quote:
Ik weet ook niet wát ik daarvan kan merken, ik voel(de) me al zo goed


Ja, dat heb ik ook wel een beetje. Ik voelde me voor IF ook prima, en met IF ook. Ik ben ook nog niet zo lang en nog steeds een beetje

aan het spelen met de eettijden. Maar ik denk dat ik nu wel weet wat ik de komende tijd ga doen. 4-5 dagen per week IF, en in het weekend

gewoon waar ik zin in heb.

De IF dagen zie ik op de dag zelf wel wat ik doe. Dan weer een 6 uur window, af en toe 24 uur vasten (dus 1 grote maaltijd per dag) etc.

 
Nou, mooi dat IP je zo bevalt Janse. Zoals ik al schreef, ik weet niet hoe lang ik het volhoud, ik vind eten veel te lekker en je hoeft niet vreselijk veel met voeding bezig te zijn maar gewoon een stuk kaas, een paar happen slagroom of een beker rauwe melk, om maar wat te noemen, zijn zo weggewerkt. Het spontane is er nu af, ik begon vanmorgen om 11:40 m'n dubbele omelet met bacon en kaas voor te bereiden, om 11:50 was hij klaar, en toen heb ik nog getwijfeld of ik nog tien minuten zou wachten tot de heilige 12:00, maar om 11:55 toch maar begonnen met eten. Wat maakt die vijf minuten dan nog uit he?

Maar eigenlijk wil ik gewoon kunnen eten als ik er zin in heb, ook zonder honger, gewoon omdat het kan zeg maar :wink:

 
Enjoy,

je moet doen wat bij jou past en goed voelt, en als dat dan eerder eten is eet je toch gewoon lekker eerder?

Lia

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.902
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan