Quote:
Sommigen van jullie zeggen dat je wel puur vet mag eten in de morgen, maar ik heb het gevoel dat je dan toch het vasten doorbreekt, dus dat durf ik niet aan ook omdat mijn lichaam het niet nodig heeft, ik heb voldoende energie.
Het maakt voor je lichaam, als het in vetverbranding is, niet uit of het vet verbrand voor energie uit je vetreserves of uit het vet dat je inneemt.
Ik doe ook IF en ben er zeer tevreden over. Ik ben aangekomen (op de weegschaal), maar merk het niet aan mijn kleding. Zoals al eerder gezegd heb ik het idee dat ik wat meer spierkracht heb ontwikkeld.
IF geeft mij heel veel rust en onderhand kom ik tot het inzicht dat een mens waarschijnlijk ook helemaal niet zoveel nodig heeft als ik dacht en at.
Ik start de dag, gewoon omdat ik het hééérlijk vind, met een kop bulletproof coffee.
(Zo 1/3 deel vet van roomboter en kokosvet en 2/3 deel koffie). Dat doorbreekt het IF dus niet.
Dan doorbreek ik het deeltijdvasten ergens tussen 12:00 en 14:00 uur met een glas Kefir en een kop goed gevulde bottenbouillon (stijf van de gelatine, aangevuld met een lepel rode palmolie en wat vlees van de botten en van eendenekken die ik mee trek).
Dan drink ik later op de middag nog een keer een glas Kefir en als ik daar behoefte aan heb neem ik wat kaas of (lever)worst. Soms neem ik wat zelf gemaakte chocola van roomboter, kokosvet en rauwe cacao.
's Avonds eet ik (orgaan)vlees (en soms een beetje groente). Omdat ik eigenlijk niet eens meer toekom aan het eten van eieren wissel ik de laatste tijd het vlees om de dag af met gebakken eieren.
Natuurlijk eet ik ook wel eens een salade met tonijn of een paar haringen of zo in plaats van de bottenbouillon of in plaats van het vlees of eieren 's avonds. Maar dit is zo de hoofdmoot en ik moet zeggen dat ik me er heerlijk op voel!
(Ik neem nog wel supplementen als Magnesium, Jodium, DHEA, Selenium, Chlorofyl en Visolie).
Ik eet nu toch wel een stuk minder dan voorheen en mij bekruipt steeds meer het gevoel dat ik gewoon alles binnen krijg wat ik nodig heb.
Zo'n 120 gram vet verdeeld over grasroomboter, niervet, vet uit de bottenbouillon en rode palmolie. (Plus nog het vet uit de Kefir, kaas en vlees, dat komt er nog eens bij)
Zo'n 75 gram eiwitten
Zo'n 20 gram koolhydraten
's Avonds drink ik nog wel eens een glaasje rode wijn, al kan ik er steeds minder goed tegen :mrgreen:
Ik ben ook erg benieuwd naar hoe anderen het doet met IF.