Intermittent fasting

Inderdaad.Ik heb dat wel vaker gedaan,1 lepel boter of zo.Maar nu dus niet meer,mocht ik echter echt voelen dat ik het nodig heb (om welke rede dan ook)dan neem ik het gewoon.Misschien dat de IF dan een minder effect heeft qua gezondheid,maar ik blijf dan toch gewoon vetverbranden en belemmer het in ketose zitten niet.

ad

 
Bij ons gaat de IF eigenlijk ook vanzelf, we eten tussen 12-13uur de eerste keer een yoghurtsmoothie, pakken zo rond 15uur vaak een beker kefir met slagroom maar soms ook niet, en rond 18uur eten we dan soep of stoofpotje en een beker kefir/slagroom en dat gaat prima zo.

We nemen adrenal/selenium tijdens de maaltijd en betaine hcl/pancreas enzym voor de maaltijd. Adrenal zou ik eigenlijk wel meer in willen nemen want nu is het 1x op een dag (middageten), 'a avonds wil ik het niet innemen omdat dat afgeraden wordt, wil niet stuiterend in mijn bed liggen. Nu is mijn vraag: adrenal moet je tijdens de maaltijd innemen, betaine en pancreas voor een maaltijd uit. Nu eten we 's ochtends dus niets, kunnen we nu wel 's ochtends van bed af de adrenal/betaine/pancreas innemen of beter van niet?

Heeft iemand er ervaring mee? En anders ga ik het gewoon proberen hoor.

Lia

 
Ik neem de adrenal in met mijn eerst beker melk. Maar heb altijd de 900 mg in 1 keer in de ochtend ingenomen, teminste, met de eerste maaltijd. En dat doe ik nu dus nog steeds, alleen het is later dan een jaar geleden.

Toen ik net bewust begon heb ik de adrenal innegenomen met water. Kreeg er gelijk maagklachten van. Dat doe ik dus niet meer. Niet mijn ding.

Betaine neem ik in als ik er aan denk, meestal dus na de adrenal, 1 of 2. Mijn eerste beker melk is dus de melk waarmee alle supplementen naar binnen gaan. Ik weet wel dat betaine voor de maaltijd wordt aangeraden, anderen zeggen weer na de maaltijd. Ik doe het dus tijdens het eten van voeding en voel me er goed bij. Geen brandend maagzuur meer. Ook als ik een dag niet inneem. Zal binnenkort eens een paar dagen stoppen.

 
Ik heb gelukkig geen last van brandend maagzuur, de betaine neem ik om meer maagzuur te krijgen, om een betere spijsvertering te krijgen, evenals de pancreas.

Moet wel zeggen dat ik een voorzichtige vooruitgang merk in de ontlasting, het gaat wat gemakkelijker, maar het is nog te vroeg om er al juichend over te zijn.

Wanneer neem jij die eerste beker melk dan? Wij drinken 's ochtends een glas sole met appelazijn en een glas sole. Daarna ca. een liter groene thee met verse kruiden uit de tuin en dan tussen 12-13uur onze eerste maaltijd. Maar ik wil dus eigenlijk wel 's ochtends ook de adrenal/betaine/pancreas innemen. Anders beginnen we 1 uur na het opstaan met een glas kefir, dat breekt toch niet het vasten?

Lia

 
Jawel, kefir breekt zeker wel het vasten. Je neemt dan koolhydraten, eiwitten en vetten. Waarom zou dit het vasten niet moeten verbreken??

 
Mijn eerste beker melk is het begin van mijn eerste maaltijd en daarmee doorbreek ik het vasten. Ik heb geen vast tijdstip. Ik werk onregelmatig en vast ook op het werk in de ochtenden. Maar ik merk dat ik bij extra zware diensten, lichamelijk en/of psychisch zwaar, ik behoefte heb aan extra koolhydraten. Deze neem ik dan door extra rauwe melk te drinken.

Tussen 11.00 en 14.00 is vaak de tijd dat ik begin met eten en drinken. Ik drink zelden water, thee alleen op het werk. Neem mijn eigen biologische thee mee.

Doel van de betaine is hetzelfde, meer maagzuur krijgen. Bij mij zijn de tekenen van te weinig maagzuur wat duidelijker aanwezig. Maar vindt het wel een goed en snel werkend supplement! Heb echt het idee dat het na een week al heel goed aangeslagen was!

 
Hoi Lia, ik neem momenteel nog zo'n 4 capsules adrenal per dag, waarvan de eerste twee in de ochtend gewoon met een glas sole, dus zonder te eten. Ik heb er geen last van.

 
hoi dames/heren, ik zit hier ook een beetje mee, neem op het ogenblik bijna geen adrenal omdat ik ook vast tot een uur of 1 meestal.

Adrenal in de ochtend op nuchtere maag krijg ik maagpijn van, paar keer geprobeerd.

Maar als ik het goed begrijp is dan een beker melk in de ochtend met Adrenal toch een onderbreking van IF.

Ook kan ik de Adrenal niet te laat nemen omdat ik dan inderdaad op mijn bed klaar wakker lig. Ook een paar keer geprobeerd met steeds wakker liggen als resultaat.

Lastig!

 
Marijan.

Heb je wel het idee dat je het nog wel hard nodig hebt? Misschien door het vasten hebben de organen en dus bijnieren veel meer rust en heb je het ook minder/niet meer nodig?

Zo een gedachte van me..

 
Mijn gedachte gaat precies de andere kant op Maarten. Moet je wel aan IF doen als het gevoel hebt dat de Adrenal dan niet zijn werk kan doen? Ik zelf zou dan toch het vasten vroeger doorbreken, zodat de bijnieren goed kunnen herstellen.

Voor mij persoonlijk maakt het niet uit als ik adrenal om tussen 16.00 en 18.00 uur inneem. Ik slaap nog steeds prima dan. Maar sla tegenwoordig ook weleens een dag over. Ook geen probleem.

 
hoi Maarten,

ik denk dat het nodig is voor mijn schildklier, die is nog steeds te traag, meestal tussen 35,9 en 36,4 wisselend.

Mijn gewicht is echt te hoog en een kilo of 4 meer geworden sinds WAPF. Nou heb ik niet het idee dat ik nu dikker ben, maar meer dat alles wat strakker is om buikhoogte.

Maar zoals gezegd, mijn temperatuur blijft te laag en ik heb begrepen dat dat verband houdt met de bijnieren.

Bedankt voor je meedenken.

 
Ik ben het met Maarten eens. Als je maagklachten krijgtvan adrenal, waarom zou je het dan nemen? Lijkt me een teken dat je lichaam dus helemaal niet zit te wachten op die adrenal.

Misschien moet je je meer Direct op de schildklier gaan concentreren. Je temperatuuris wel laag inderdaad. Al eens aan thyreoidum gedacht?

 
Supplementen op nuchtere maag nemen werkt bij mij ook niet goed. En dat is niet de schuld van het supplement. Dan maar geen IF, dat komt dan later wel weer.

 
Quote:
Supplementen op nuchtere maag nemen werkt bij mij ook niet goed. En dat is niet de schuld van het supplement


Dat weet ik dus nog zo net niet. Een goed supplement zou ook goed moeten worden ontvangen door het lichaam. Nuchtere maag of niet.

Vraag jezelf eens af WAAROM die supplementen niet goed vallen. Als je de schuld niet legt bij het supplement, dan leg je de schuld bij het lichaam.

Het lichaam weet het altijd beter dan welk magisch pilletje of poedertje dan ook.

 
1 van de redenen bij mij is dat mijn maagzuur nog helemaal niet in orde is. En dat is ook weer verbonden aan de bijnieren. Ik geef dus inderdaad "de schuld' aan mijn lichaam. Waarvan ik weet dat deze nog lang niet optimaal werkt en reageerd. En ergens moet je cyclussen doorbreken en specifiek gaan ondersteunen. En dat doe ik met een aantal supplementen en goede voeding.

Mijn lichaam zegt dus, geen supplementen er zonder voeding ingooien. En daar luister ik dan naar.

 
Alexandra.

Als jij het in de middag in meent heb je er geen last van met slapen, dat is bij marijan niet zo dus lijkt het meer op soort van overdosis.

En zoals marijan zelf zegt, de klachten die ze heeft komen van de schildklier, primair kan dat de bijnieren zijn ja maar dat hoeft niet zo te zijn.

Dus janse zijn conclusie, consenteren op de schildklier lijkt mij niet gek om te proberen.

 
Quote:
Mijn lichaam zegt dus, geen supplementen er zonder voeding ingooien.


Of zegt je lichaam, gooi er aub helemaal geen supplementen in, want het doet meer kwaad dan goed (vandaar maagpijn). Maar als je het icm voeding doet is er een soort buffer of verdunning waardoor je lichaam het net aankan zonder met maagpijn te reageren?

Heb jij last van je maag, of heeft je maag last van jou :wink:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.976
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan