Intermittent fasting

@Moondust,

ketonen worden vermeerd aangemaakt wanneer er veel vetzuren vrijkomen voor energie als gevolg van een voldoende lage insulinespiegel als gevolg van een lage KH. inname(bij gezonde mensen).De vetzuren worden dan als energiebron gebruikt maar het aanbod is zo groot dat er acetyl coA overblijft en deze worden dan voor de ketonen aanmaak gebruikt.

wanneer er een goede balans is tussen energie vraag en aanbod gedekt door glucose en vetzuren dan is er geen noodzaak noch een trigger om ketonen aan te maken.Vetverbranding stopt niet, omdat glucose niet in voldoende mate aanwezig is om in de energie vraag te voorzien(alles gereguleerd door hormonen en hun niveau). Door bv. meer energie uit vetten te halen blijft er meer glucose over voor de hersenen omdat de rest van het lichaam (het grootste gedeelte)de vetzuren als energiebron kan gebruiken.

ad

 
Vanaf 18.00 uur weer een fase van 24 uur IF begonnen.

kijk om me heen op het werk en zie mensen op fietsen,loopbanden etc. zwoegen om maar eindelijk dat vet weg te krijgen. Lukt natuurlijk van geen meter of kilometers.Oh ja ze eten gezond hoor ,banaantje hier sport muesli daar en natuurlijk vervrije produkten. Behalve in het weekend dan kunnen ze zich wel iets permiteren ,want dat heeft de calorienmeter toch aangegeven.

Vasten maakt het leven makkelijk(zonder honger wel te verstaan).

ad

 
Het is weer winterjassentijd. Vorig jaar was mijn winterjas eigenlijk te klein, maar had ik de financiën niet om een nieuwe te kopen. Nu krijg ik m weer redelijk normaal dicht. Of het IF is of iets anders, geen idee, maar ik zit nu in ieder geval in de vetverbranding (gebaseerd op dat ik niets anders meer binnenkrijg als brandstof of zeer minimaal) en ben aan het afvallen.

 
wat fijn Alexandra dat je zover bent.

Dan heb ik nog minstens 15 reinigingen te gaan :D

 
@ Alexandra,

Fijn dat je eindelijk resultaat boekt. Maar ik kan me er niet in vinden dat het winterjassentijd is. Heb je het al koud dan? Je bent niet de enige hoor. Ik zie al veel mensen met heuse winter kledij lopen incl.sjaals.

ad

 
Ik vindt dit altijd de moeilijkste tijd van het jaar. Wat doe je aan? Op de fiets een winterjas, open. En als het regent dicht. Maar ik ben een gewoontedier. Ik draag maar 1 jas. Vandaag met de auto weg en dan is een winterjas weer veel te warm. In het voor en na-jaar heb ik altijd dit dilemma. En ik pak bijna altijd mis. Of te warm, of te koud....

 
O, maar ik ben er nog niet hoor Ad, dat weet ik :)

Volgend jaar is mijn thermometer goed in staat om de temperatuur goed te regelen. Nu heb ik nog (veel) hulpmiddelen nodig. Gelukkig zijn die er. En ze helpen je ook nog eens te meten hoe het staat met je gewicht/omvang :lol:

 
Nog 1 uur en mijn IF is alweer voorbij. Wederom geen nadelen ondervonden noch honger. zojuist een lekkere thay curry gemaakt(of die lekker is hoor ik dadelijk wel)en geen aandrang gehad om te eten op basis van reuk etc.

Veel dingen koop ik op lange termijn dwz tijdloos en niet op basis van 'het is nu modern',zo ook mijn winterjassen. Met IF en wapf blijf ik in deze jassen passen. :P

ad

 
@Alexandra,

Ja dank je , de curry was inderdaad lekker.Had vanmorgen wel nog de nagels een beetje geel van de curcumawortel snijden. :wink:

ad

 
Bij de IF "hoort" de bullitproof koffie. Vandaar dat ik de link wel leuk vond. En zoveel mensen op het forum hebben er moeite mee om te stoppen met koffie drinken, een extra artikeltje kan geen kwaad dacht ik zo. Ik en koffie, dat is al heel lang verleden tijd. Heel soms, 1 keer per kwartaal ofzo drink ik koffie met veel melk en suiker. Op t terras ofzo. Smaakt iedere keer minder lekker. Dus dat houdt ook nog een keer helemaal op.

 
Het is weer zover.Zojuist gestart met een volgende IF van 24 uur.

Mijn laatste maaltijd heeft me weer voorzien van de benodigde voedingsstoffen:

2 hele eieren

speklapje

100 gr orgaanvlees(hart,lever en maag)

2 lepels niervet en 1 lepel kaantjes

100gr rauwemelkse kaas

150 gr sla

1 lepel olijfolie

Die sla,ik ben er eigenlijk helemaal niet dol op en zie het maar als een transportmiddel voor al die andere voedzame middelen.Ik vraag me werkelijk af hoe mensen op sla een mager vlees kunnen leven.

ad

 
Vandaag was het half 2 toen ik voor het eerst at. Ik had met gemak nog kunnen wachten, maar voelde wel honger. Geen onbedwingbare honger, maar wel honger. En dus besloot ik om te eten, maar ik had het nog vrij makkelijk kunnen rekken. Ik doe vrijwel ELKE DAG aan IF!

Mike

 
Ontbijten die ik alleen maar op zondag en omdat mijn vrouw en zoon en ik dan samen kunnen ontbijten. Vandaag was mijn eerste maaltijd ook tegen de klok van 13.30. Momenteel geef ik toch de voorkeur aan de regelmatige 24 IF.

ad

 
Eerst weer dik worden en dan ga ik ook weer een poging wagen. Het liefst zou ik ook dagelijks IF willen doen, maar een beetje ouderwets vet op de botten lijkt me ook niet verkeerd.

Als ik weer wat dikker ben ga ik het nog eens proberen. Mocht ik dan weer teveel afvallen, dan ga ik het denk ik eens op de manier van Ad proberen, dus 1x per week een 24 uur vasten ofzo.

 
Wow, dat je dat allemaal kunt eten! Als ik op het werk een dagdienst heb, dan eet ik tegenwoordig om 13.00 uur 2 gekookte eieren en max een halve liter melk. Dan kan ik er weer uren en uren tegenaan. 's Avonds nog een maaltijd en dan de volgende dag weer rond de middag.

 
@Janse,

Ik blijf eigenlijk wel op gewicht. Ik denk wel dat wanneer ik vet kwijt zou willen raken dit simpelweg kan gebeuren door minder vet te eten(minder maar niet weinig).

Van IF zelf (dus met goede doorvoeding)ben ik maar weinig afgevallen in het begin.

Als ik me goed herinner is afvallen makkelijker voor je dan bijkomen en dan denk ik inderdaad dat een beetje meer vet op de botten prioriteit moet hebben.

ad

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.991
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan