Alexandra en Marijan:
Quote:
Supplementen op nuchtere maag nemen werkt bij mij ook niet goed. En dat is niet de schuld van het supplement. Dan maar geen IF, dat komt dan later wel weer.
Quote:
Adrenal in de ochtend op nuchtere maag krijg ik maagpijn van, paar keer geprobeerd.
Soms heeft het wel met het supplement te maken. Het is geconcentreerd en er zitten hulpstoffen bij. Het lichaam weet de weg met pure natuurlijke voedingsmiddelen, maar een supplement dat gemaakt is kan soms te snel zijn uitwerking krijgen op een lege maag, dan wordt je misselijk of krijg je maagpijn etc..
Verder kunnen er enzymen toegevoegd worden om dan er toch voor te zorgen dat het lichaam op de nuchtere maag hulp krijgt en de misselijkheid of maagpijn grotendeels voorkomen kunnen worden.
Verder is het beste moment van inname die met een grote maaltijd. Niet alleen bevat een goede gezonde maaltijd ook mineralen en vitamines die de opname verhogen, het eten zorgt er ook voor dat de opname van supplementen door het verteringsstelsel vertraagd. Met als gevolg meer mogelijkheid tot opname. Het gebeurd meer geleidelijk zodat de spijsvertering alles kan aanpassen.
Net zoals wat water drinken goed is, maar liters water in eens drinken tot de dood kan leiden.
Ik heb op een site van waar ze Adrenal verkopen gekeken en dit staat er:
Quote:
Nutricology, Adrenal, Natural Glandular, 150 Veggie Caps
Adrenal Natural Glandular
Provides tissue from the entire adrenal gland, both medulla and cortex portions
Our natural glandular material is derived from government-inspected, range-fed animals, raised in New Zeland and Australia, whose animal husbandry regulations are among the strictest in the world. The material is lyophilized, which means it is immediately frozen, then subjected to high vacuum that vaporizes moisture directly from the solid state.
Formulated by Dr. Nicholas Gonzalez M.D.
Suggested Use
As a dietary supplement, 1 capsule daily with a meal, or as directed by a healthcare practitioner.
Must be taken with food as GI distress may otherwise occur.
Other Ingredients
Hydroxypropyl methylcellulose, microcrystalline cellulose, silicon dioxide, l-leucine.
Warnings
Variations in product color may occur. Keep in a cool, dry place, tightly capped.
Daar staat duidelijk: "As a dietary supplement, 1 capsule daily with a meal, or as directed by a healthcare practitioner.
Must be taken with food as GI distress may otherwise occur."
En er zitten hulpstoffen in: "Other Ingredients
Hydroxypropyl methylcellulose, microcrystalline cellulose, silicon dioxide, l-leucine."
Ik kan voor een aantal andere dingen ook even doorgeven wanneer die het beste ingenomen kunnen worden, als je dus toch wat supplementen wilt innemen:
Vetoplosbare vitamines A, D, K en E: In kleine doses in combinatie met voedsel
IJzer: Bij voorkeur op een lege maag, 3 uur na of 2 uur voor een maaltijd. Voor sommige mensen levert dit maagklachten op. Het beste is ijzer dan in te nemen met (vitamine c-rijke) voeding. Niet met calcium, thee, koffie of wijn.
Calcium: De opname van calcium is verhoogd als het met andere voedingsstoffen wordt ingenomen. Dus bij voorkeur tijdens maaltijden. Niet tegelijkertijd met ijzer.
Zink: De opname van zink is verhoogd als het met andere voedingsstoffen wordt ingenomen. Neem je het in met te weinig voeding dan kan het zorgen voor misselijkheid.
Vitamines B: De beste tijd is ’s ochtends vroeg tijdens het ontbijt.
Vitamine C: Meest effectieve opname wanneer het is gecombineerd met maaltijden. Wanneer er een stevige training in de ochtend gepland staat is het goed het supplement ’s ochtends in te nemen.
Magnesium: Aangezien magnesium de nachtrust bevordert is het beste moment van inname net voor het slapen.
De meeste vitamines en mineralen worden het beste opgenomen als ze verdeeld over de dag worden ingenomen. De water oplosbare vitaminen, voornamelijk de vitamines B en C worden door het lichaam snel weer afgebroken en verwijderd. Door de dosering in drie te verdelen en deze verdeeld over de dag in te nemen heb je de meeste kans dat het lichaam een deel van de vitamines opneemt. Vaak zijn bepaalde mineralen nodig voor een effectieve opname van de vitamine. Deze samen innemen vergroot dus de absorptie.
Ik zelf gebruik geen supplementen, maar eet drie keer per dag, en alles evenwichtig verdeelt tussen meer vet, wat eiwitten en wat koolhydraten. En sole pak ik 2 of 3 keer per dag tussen de maaltijden door. Keltisch zeezout strooi ik op mijn eten in elke maaltijd. En lever eet ik apart met uien en roomboter of kokosolie. Kiwi's pak ik als dessert.