Intermittent fasting

Ik ook niet sinds gisteravond 18.00 uur.Geen honger trouwens.Nog even dan zit het er weer op.Mentaal scherp ook.Ben bezig met mjn conclusies te trekken mbt het topic over de gevoelloze tong etc.

ad

 
Om 18.00 uur de eerste maaltijd genoten na de 24 uur vasten periode.Had nog geen honger,enkel een lege maag maar dat voelde niet storend.

Volgende week weer.

ad

 
Ik reageer hier even Ad, want ik volg je post rondom je (rauwe) visogen met veel plezier.

Je schrijft daar dat je vanavond om 22.00 uur weer gaat eten. Waarom vraag ik me af. Heb je dan honger?

 
Ik eet wel vaker zo laat en heb er geen last van. Komt vaak zo uit en ik wil meestal 3x per dag eten(betere verdeling van eiwitten oa.),behalve dan met IF.

Wanneer ik 's avonds niet zou willen eten dan zou ik wel moeten ontbijten om 2 x verdeeld te kunnen eten.Daarom doe ik dan een 24 uur IF op z'n tijd.

Overigens eet ik ook 3x per dag om niet teveel af te vallen (zelfde probleem als Janse heeft).

ad

 
Ben blij dat ik jullie probleem niet heb. Moet er niet aan denken om zo snel na elkaar weer te eten. Krijg ik niet weg ben ik bang. Laatst schreef je op wat je avondmaaltijd was, daar doe ik 3 dagen mee denk ik.

 
Ik doe inmiddels ook aan IF.

Tussen 12 uur en 1 uur eet ik mijn eerste maaltijd en tussen 6 uur en 7 uur mijn laatste. s'Morgens heb ik weleens een honger gevoel. Door sole te drinken gaat dat weg. s'Morgens span ik me weleens lichamelijk in zoals werken in de tuin en sport (zwemmen, wandelen en tennis). Dit gaat me makkelijk zonder voedsel af.

Wat eet ik zoal:

Ik begin de dag met kwark, slagroom, 2 eigeel, gember, kaneel, stuifmeelpollen en appel met een beker rauwe melk.

Tussendoor drink ik mijn liter melk, eet ik stukjes rauwmelkse kaas of b.b.bouillon.

Tegen de avond heb ik altijd een stoofpotje klaar van heerlijk vlees, gebakken in ghee, roomboter of kokosolie. Daardoor vele kruiden en groente volgens WAP. Tot slot een toetje van yogarde met grapefruit of bessen en stuifmeelpollen.

Appelazijn gebruik ik steeds minder en ik blijf uiteraard sole drinken.

Ik geniet steeds van het eten vanwege de volle heerlijke smaak.

Tja, het enige wat ik misschien teveel neem is in het weekend en door de weeks s'avonds een glaasje wijn. Sinds ik slurp heb ontdekt.........sssssssst!!

Anderhalve week lang heb ik in mijn IF alleen melk gedronken met daarbij yogarde met fruit en tussendoor kaasblokjes. Hierdoor heb ik geen opgezette maag en buik meer.

Ik denk dat de vertering nu beter gaat.

Zo, even een update van mijn WAP perikelen :)

 
Gisteravond om 18.00 uur gegeten en vanmiddag om 13.00 uur pas weer de eerste keer vandaag Zijn dus 18 uur buiten mijn wekelijkse 24 uur IF om. Geen problemen gehad .

Dit is dan gebaseerd op honger en planning van de dag cq.levensomstandigheden aanpassing.

ad

 
Bij IF wordt alleen gesproken over het concentreren van de voeding naar later op de dag. Zou je ook IF kunnen toepassen door b.v. te eten van 8:00 tot 14:00 en daarna niet meer? Veel mensen zeggen dat het ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag is. Wat zijn jullie gedachten hierover?

 
Het gaat er juist om bij IF om de vastenperiode die we de nacht noemen door te trekken. Gedurende je slaap zit je lichaam in herstel- en onderhoudsmodus. Door dit zo lang mogelijk door te trekken blijft het lichaam daar in. Als je de vasten doorbreekt (break-fast) kom je i,p.v. een katabole in een anabole staat terecht en richt het lichaam zich op de spijsvertering. 's Middags deze anabole staat doorbreken lijkt me aanzienlijk minder productief dan het lichaam 's ochtends katabool houden.

Mike

 
Dat is een logische uitleg, maar is daarmee het ontbijt-is-de-belangrijkste-maaltijd-van-de-dag hierbij verklaard tot regelrechte onzin?

 
Dat ontbijt de belangrijkste maaltijd van de dag zou zijn is een mythe die zijn oorsprong vindt in epidemiologisch onderzoek waaruit blijkt dat mensen die niet ontbijten gemiddeld een hoger BMI hebben dan mensen die ontbijten. Dit is simpelweg te verklaren doordat mensen die hun ontbijt overslaan, vaak in zijn algemeenheid een ongezondere levensstijl hebben dan mensen die 'netjes' ontbijten. Dat het overslaan van het ontbijt vervolgens de schuld krijgt van het hogere BMI, is een van de beperkingen die epidemiologisch onderzoek met zich meebrengt.

 
Deze week geen IF voor mij.De rede is dat ik vanmorgen getraind heb en dan wil ik mijn rauwe eitjes drinken na de training en ook 2 maaltijden over de rest van de dag verdeeld.Vanaf morgen 18.00 uur gaat mijn IF wel in.

De mythe van het ontbijt 's morgens is er net zo een als get 16.00 uur cup a soup moment.Zoals Mike al aangaf is er voordeel voor de gezondheid/herstel op lange termijn wanneer stelselmatig het vasten gedurende de nacht voortgezet wordt.

IK betwijfel of er vanuit het lichaam gezien verder een voordeel is om binnen een tijdframe van 6,8 of wel 10 uur te eten. Regelmatig niet eten is waar het om gaat.Ik heb inderdaad geen moeite om met een vole maag naar bed te gaan,maar dat ben ik.Is niet ideaal en daarom zijn er meestal 2-3 avonden dat ik niet meer zo laat eet.Heeft te maken met werktijden en ritme van de dag erna.Niet ideaal betekent voor mij niet dat het ook meteen slecht is.

ad

 
De mythe van 'het ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag' is gebaseerd op koolhydratenconsumptie. Voor een 'carbivore' is 8 uur vasten tijdens de slaap reden om iemand te gaan slaan die in de weg staat als hij/zij naar de koelkast loopt, zo laag is hun bloedsuiker direct na het wakker worden! Ze moeten dan genoeg 'energie' opdoen in de vorm van een 'stevig' ontbijt (bijv. cornflakes met suiker erop) en natuurlijk moeten ze ook gedurende de dag nog zo'n 5 kleine maaltijden nemen en daarnaast voldoende bewegen. Yeah, right! :roll:

Mike

 
hahaha mike... grappig gezegd... maar dat was echt hoe ik vroeger was... ik moest echt direct naar de keuken na het wakker worden.

Heb dat nu echt totaal niet meer waar ik heel blij mee ben...

 
Ik heb dat ook niet meer 's ochtends dat ik perse naar de koelkast moet, kan steeds beter ochtendvasten sinds kort! Merk wel dat als ik 's avonds op de bank in slaap val en weer wakker wordt dat mijn bloedsuiker erg laag is (heb dan geslapen van bijv. 19 u tot 20 u). Weet iemand waarom dit specifiek 's avonds zo is?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.991
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan