Intermittent fasting

's Avonds gaat je cortisol omlaag en neemt melatonine het stokje over. Ik denk dat jij overdags teveel op je bijnieren draait en daarmee dus geen rustige energie uit vetten, maar onrustige energie uit bloedsuikerpieken. Stimulatie dus, kunstmatige energie. Als 's avonds je bijnieren minder actief worden krijgt je lichaam die bloedsuikerpieken niet meer, waardoor je bloedsuikerspiegel (te ver) daalt.

Mike

 
Ik vast 's ochtends vaak wel. Maar ik vind het altijd heel prettig om vlak voor het slapen nog een klont boter te nemen omdat ik veel beter in slaap val met een redelijk vol gevoel. Is dit nadelig voor het herstel tijdens je slaap?

 
Ik ga vanaf morgen IF combineren met een rauwe melkkuur. Ik ben heel benieuwd wat me dat gaat opleveren, ik heb in elk geval behoefte aan een soort van schoonmaak ik mijn lichaam, vandaar.

 
Hopelijk verandert dat over een tijdje. Gezond worden is geduld hebben, dat blijkt maar weer. Het is natuurlijk ook niet in een paar weken slecht geworden.

 
Ik ben nog niet begonnen met IF. Ik merk wel al echt dat ik veel minder vaak honger heb. Ik had vroeger vaak zo'n hongerige 'rommel' buik, dit heb ik nu nooit meer.

Ik ga ook eens uit testen hoe lang het bij mij duurt voor dat ik honger krijg.

 
Vanavond om 18.00 uur is mijn IF weer eens aangebroken.Deze keer zal ik ook tijdens een 24 uur vasten op mijn werk zijn.Meestal begin ik de IF op het werk.

Verheug me wel al op de volgende maaltijd.Ik heb vandaag eindelijk eens Remeker kaas gekocht en verder verheug ik me op mijn organen curry.Maak ik eindelijk eens iets 'lekkers'van organen moet ik het nog zelf opeten.Smaakt mij er niet minder om.

ad

 
Oeps, mijn eerste reactie zou toch bitterballen zijn :oops: orgaanvlees is nog niet echt mijn ding geloof ik

 
Voorlopig houd ik het deze dagen maar bij rauwe melk, deze eerste dag in combinatie met IF bevalt erg goed moet ik zeggen. Heb vanmiddag om een uur of 1 mijn eerste glas melk op, zo meteen om 5 uur het laatste, dan heb ik 1 liter op. In de ochtend drink ik een glas sole en groene thee.

 
Heeft er iemand van jullie ook pijn bij zijn bij-nieren (onder rug ribben geloof ik). Hier krijg ik vaak pijn als ik een tijd niets eet.

 
Dan eet je niet op tijd. Als je lichaam signalen af moet gaan geven die pijnlijk zijn om je te laten eten is er nog niet genoeg reserve om de maaltijden te overbruggen en moet je dus vaker en/of meer eten.

Ik zit nu in een stressvolle situatie en dan merk ik ook, meer behoefte aan voeding. Ik denk, dat als ik er niet aan toegeef, dat ik dan ook pijnlijke plekken krijg, zodat ik wel wil eten.

 
Voor wie het weten wil,de orgaan curry smaakte voortreffelijk. Ik ben dan wel meer een van zo puur mogelijk maar deze versie gaat er bij mij vaker in.

Nu nog aan stierenballen zien te komen,ook lekker in de curry.Lijkt mij dan.

Vanuit mijn keuken kijk ik uit op ons tuinhuisje en ik heb het vermoeden dat ik daar regelmatig naar toe zal moeten om te eten.zal geen verrassing voor mij zijn ,ik ben reeds eerder gewaarschuwd.Maar ja ......we hebben het wel over stierenballen.

ad

 
Oh ad, je hebt wel lef hoor om dat allemaal naar binnen te werken 8) En dan als dank het tuinhuisje in. Zet er maar een straalkacheltje neer voor de winter ;-)

 
Ja het gaat goed Alexandra!!Ik drink inderdaad 1 liter melk en die verdeel ik tussen 1 en 7 uur. Ik merk dat ik fitter wakker word. Gedurende de ochtend drink ik groene thee en sole. Ik was gewend om ook later op de avond nog een glas melk en een plak worst of kaas te nemen maar ik merk nu ik dat niet doe wel het verschil. Het is bij mij ook een sociaal dingetje realiseer ik me hoor, als we gezellig samen op de bank zitten om nog wat te snacken. :D

Ik moet ook weer wat beter voor mezelf gaan zorgen, ben ik gisteren in leertherapie weer eens op gewezen. Ik heb de neiging me af te zonderen en terug te trekken door het verdriet en de pijn om het verlies van mijn moeder. Dat is mijn grote valkuil, bij pijn en verdriet wil ik hier helemaal niet zijn. Maar het voelt daarom wel fijn om even bewust met mijn lichaam bezig te zijn, even heel aards zeg maar.

Ik heb ook een leuke creatieve opdracht gekregen, ik moet gewoon weg van de laptop, daar word ik niet happy van.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.998
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan