Zoals jij op mij overkomt Ad, is als iemand die heel goed weet en voelt hoe het met zijn lichaam gaat. En daarnaast ben je niet vies van een experimentje, of dat nou gaat om het eten van vissenogen of de IF ddoortrekken naar 36 uur. Daarnaast hou je jezelf in mijn beleving goed in de gaten en tast je ook je eigen grenzen af. Helemaal niets mis mee!
De meesten van ons hebben aardig wat problemen en hebben geen idee wat het lichaam aangeeft of nodig heeft. Ik heb al eerder mijn bezorgdheid uitgesproken dat IF een manier kan zijn voor mensen om bijvoorbeeld je eetstoornis een andere naam te geven waardoor het zogenaamd gezond wordt. Als San dan met een link komt waarin staat IF een slechte keuze is voor mensen met bijnieruitputting (persoonlijk ken ik geen enkele vrouw die dat niet heeft en zou ik bijna wensen dat ik als jongetje geboren was), dan denk ik, zie je wel. Gebruik IF niet om dingen af te dwingen, je lichaam geeft zelf aan als het daar aan toe is. Dat je dan het 1 en ander uitprobeert, dat hoort erbij. Ik hou ook wel van een beetje ermee spelen.
Vandaag richt ik me op het oplossen van mijn verkoudheid, daarom ook later gegeten dan dat ik de eerste keer honger had. Maar wat is honger als het gevoel na nog geen 10 minuten wegtrekt. En als ik helemaal "goed" ben, dan wil ik jouw IF van 24 uur ook een keer uitproberen hoor! En terwijl ik dit schrijf denk ik, dat doe ik trouwens al, iedere leverreiniging. Maar dat wordt ik me nu pas weer bewust. Ik zit dan vaak over de 24 uur heen, omdat ik dan de avond ervoor tot 20.00/21.00 eet en drink. Om 18.00 uur drink ik dan pas mijn eerste glas water met bitterzout en om 22.00 uur de mix. Die doorbreekt het vasten. En honger ken ik tot die tijd echt niet.