Vandaag tot 17.30 dus enkel vet gegeten . De volgende bloedglucosewaarden waren het resultaat:
07.00 uur 6,6 mmol
09.45 uur 6,1 mmol
09.50 eerste maaltijd ongeveer 150 gr boter,kokosolie en niervet
11.00 uur 5,7 mmol
13.45 uur 5,4 mmol
13.50 tweede maaltijd ongeveer 100 gr boter,kokosolie en niervet
16.40 uur 3,6 mmol
17.30 uur derde maaltijd kip met ui ,een halve avocado,1 lepel roomboter
19.30 uur 4,1 mmol
Wederom een vrij hoge nuchtere glucosewaarde ondanks weinig KH inname.De oorzaak naar mijn mening heb ik al eerder beschreven.
Heel goed is nu te zien dat er een afname is van de glucosewaarden ondanks voedsel inname.In principe zal eten altijd insuline afgifte stimuleren maar in geringe mate.Dat is gewoon wat het is ,maar het mag duidelijk zijn dat KH.inname deze afgifte veel meer stimuleert.
Ik heb gedurende deze 'glucosevasten'geen enkel moment honger ervaren noch concentratie gebrek.Normaal gedurende de 24 uur IF heb ik altijd een honger gevoel rondom de 14 uur periode. Dit gaat dan wel weer vrij snel over en schrijf ik enkel toe aan een lege maag.
Nu zonder honger door het vet eten ervaar ik geen honger ,natuurlijk omdat er maagvulling was. Maar geen Kh inname zou ook voor een hongergevoel kunnen zorgen.Ik denk dus dat wat de meesten als honger ervaren na een tijdje niets gegeten te hebben puur een ongemak gevoel is van geen maagvulling en dat dit overkomelijk is wanneer er gewoon verder niets gegeten zal worden. De drang om te eten komt echter van een ondervoed brein (bij de suikerverbranders)en ik zie dit dan als de echte stress voor het lichaam vergeleken met enkel een lege maag. Het loont zich dus wederom om niet afhankelijk te zijn van glucose inname voor het brein.
Wat mij wel heel erg opviel was de werkelijke verzadiging van vet.Ik probeerde vandaag de cal.inname zo geod mogelijk overeen te laten stemmen met mijn 'normale 'dagen(een schatting)en deze 2 vet maaltijden zouden dus het grootste gedeelte daarvan voor rekening nemen.Het volume van 150 gr boter is gewoon niets maar ik was zo verzadigd hiervan dat ik enkele uren later moeite had om de tweede maaltijd te eten.Toch maar gedaan om zoveel mogelijk factoren gestandardiseerd te houden. Ook mijn derde maaltijd zat ik nu niet bepaald op te wachten en zeker de boter erachter aan eten wekte mijn smaakpapillen niet.
Mijn conclusie is dat als je luistet naar je hongergevoel en energiepeil,je niet teveel vet KUNT eten. Ik heb eigenlijk gevoeld dat je misselijk kunt worden van teveel vet eten.Het tegenovergestelde van KH eten ,bij de mesten gaat er altijd wel nog een toetje in.
Wellicht dat ik ga proberen om met mijn normale maaltijden nog meer vet te eten.Kijken of er nog een verschil merkbaar is of dat ik vanzelf stop ivm 'momentale afkeer'.
ad