Intermittent fasting

Zijn er mensen die moeilijk in slaap vallen als ze aan IF doen?

Ik heb het zo'n tien weken geprobeerd en uiteindelijk kwam ik achter de reden waarom ik moeite had om in slaap te vallen en door te slapen.

Sinds vorige week eet ik gewoon weer een ontbijt en is mijn feeding window van 6 na 12 uur gegaan. Afgelopen week elke avond 8.5-9u slaap gehad. Slaap als een rots :-) .

 
Hoi! Indien je last hebt van hypoglecemie of dysglecemie, sterk schommelende bloedsuikerspiegel, is het dan wel verstandig om aan IF te doen? In de ochtend heb je dan namelijk een lage bloedsuikerspiegel en indien je zou 'ochtendvasten' lijkt me dit niet erg gunstig om je BSS te stabiliseren. Daarnaast als je 1 a 2 grote maaltijden zou doen, schommelt de bloedsuiker toch sterker dan wanneer je kleinere maaltijden over de dag zou doen? Bvd voor een reactie! :)
 
Eat Smaller Amounts More Frequently
...become a ‘grazer’
Eating a smaller amount reduces the stress of digestion on your energy
supply
. Eating small meals conserves energy. Give your energy generator a
chance to keep up with digestion by not over whelming it with a large mea l.
(The average meal time in the United States is 15 minutes. In Europe,
the average meal time is 1 to1½ hours. Little wonder Americans suffer
such a high rate of digestive disorders
.) When digestion is impaired, yeast
overgrowth, gas, inflammation, food reactions, etc., are the results.
Another reason for eating smaller meals is to prevent the ups and
downs of your blood sugar level, so you end up craving less sugar.
As
mentioned earlier, you can overwhelm your digestive capacity. You can also
overwhelm your body’s ability to handle sugar in the blood. Since the body
will not (or should not) allow the blood sugar level to get too high, insulin
and other hormones are secreted to lower the blood sugar.
Often times, the
insulin response is too strong and, within a short period of time, insulin
has driven the blood sugar level down. As a result of low blood sugar, you
get a powerful craving for sugar or other carbohydrates. You then usually
overeat, and the cycle of ups and downs continues, resulting in yo-yo blood
sugar results
(depression and the lack of energy are all part of this cycle).
Eating a small meal again will virtually stop this cycle.
Eating smaller meals also has advantages for your immune response to ingested food. It turns out that a small amount of food enters the blood without first going through the normal digestive pathway through the liver. As a result, this food is seen by the body not as nourishment, but as a threat and you will stimulate an immune reaction. Normally, a small immune reaction is not even noticed, but if a large amount of food is eaten (or if a food is eaten over and over again) the immune reaction can cause symptoms. Over time, disease develops.
By eating smaller amounts, the size of the reaction that occurs is small and inconsequential. A large meal, and thus a large assault of the immune system, could cause many symptoms of an activated immune system including fatigue, joint aches, flue
like symptoms, headaches, etc...
The is reaction was called the Metabolic Rejectivity Syndrome by the late
nutritional pioneer Arthur L. Kaslow. http://upperroomwellness.com/clients/2906/documents/PDF_of_Help__My_Body_is_Killing_Me.pdf
 
Ik vast sinds een paar weken, ik eet van 12h tot 18h. Gaat goed, weinig honger, wel meer energie. Dat vermoeide gevoel waar ik al een jaar mee opsta is bijna verdwenen en ik ben ook wat afgevallen en ik vind het wel lekker makkelijk dat vasten. Alleen ben ik nu vaak misselijk. Het is niet zo heel erg maar heel fijn is het ook niet. Mijn lege maag kan misselijk voelen maar als ik eet wordt het niet beter, daardoor denk ik ook niet dat het met mijn bloedsuiker te maken heeft. Ik kan er online niet heel veel over vinden. Ik heb geen last van zuurbranden of zo. Drink al heel lang op nuchtere maag warm water met appelazijn en sole maar momenteel gaat dat niet omdat ik dan pas echt misselijk word. Ik heb ook het gevoel dat mijn eten lang op de maag blijft liggen, ik heb voor het eerst in mijn leven wel eens een opgeblazen gevoel. Iemand hier een idee waar het aan ligt? Gaat het nog over of doe ik iets verkeerd?
 
Ik denk toch dat het met een maagzuurtekort te maken heeft. Doordat je vast, zijn de maaltijden relatief groter. Eet je volledig wapf? Misschien helpt het gebruik van betaine hcl na het eten.

Joost
 
Het kan bijna niks anders zijn dan maagzuurtekort? De maaltijden die ik eet zijn niet groter als anders, ik krijg op den duur wel een leeg gevoel maar weinig trek om te eten, maar dat zal deels ook wel door de misselijkheid komen. Ik merk dat vooral koolhydraten niet goed vallen. Ik denk dat die betaine hcl eens ga bestellen, ik heb ook een ijzertekort, dat is ook een aanwijzing richting maagzuurtekort.
Dank voor het meedenken!
 
Iklustvet, zelf eet ik smorgens fruit op mijn nuchtere maag en meng fruit liever niet met ander voedsel. Zie een levenlang fit, waarbij bepaalde combinaties liever niet samen gegeten worden. Misschien eens proberen?
 
Oke, Mike, fruit is niet verboden toch? bv papaya is erg gezond (enzymen)
Tot nu toe durfde ik geen yoghurt of melk in de ochtend te nemen. Ik neem wel kwark/yoghurt in de avond met vit C. Je kent mijn probleem.
En sinds ik met enzymen ben begonnen heb ik geen diaree meer gehad.
Ik maak nu een mix van dingen die gezond zijn.
eerst darmen spoelen, dan enzymen, dan fruit, dan crackers (rogge/spelt) met roomboter/kaas/ei, koffie - veel groenten met iets van vlees/vis, kokosolie.
later in de avond kwark.
Weer botten besteld voor eigen gemaakte soep.
Er zit altijd veel tijd tussen mijn maaltijden, ik zit snel vol. Gewicht is stabiel, dus blijkbaar eet ik genoeg.
Niet onmogelijk dat ik in de toekomst iets ga veranderen, het gaat nu erg goed met mijn darmen. En uiteraard blijf ik nadenken over wat ik beter kan doen.
 
deze link kreeg ik van iemand over intermittent fasting

http://blog.elsahoutepen.nl/intermittend-vasten-voor-vrouwen/
 
Muis het is lastig als er info komt via facebook. Ik ga me niet opgeven bij facebook.
 
Ik ben het boek van Mercola aan het lezen over Keto-vasten. Ik ben nu een paar dagen al aan het intermittent fasten en wil hier mee doorgaan. Ik eet van 12:00 - 20:00 uur.
Nu lees ik in dit boek dat chlorella een goede binder is van gifstoffen. ik neem elke dag chlorella en spirulina. Ik neem dat met rauwe melk in, samen met de levertraan en de rendierlever capsules. Dus zo te zeggen samen. Nu lees ik dat je chlorella op nuchtere maag moet innemen of 1 uur voor of 2 uur na de maaltijd. Nu kom ik in de problemen.
-Mag dat niet samen met die andere preparaten, worden die dan opgeheven? Alhoewel Mike, jij neemt het samen in een yoghurt smoothie.
-Wanneer kan ik dat dan nemen. Chlorella wordt vanwege de grote eiwithoeveelheid als een voedingsmiddel gezien. Ja, dan is het dus geen IF meer als ik dit 2 uur na de maaltijd neem, dus bij wijze van spreken om 10 uur. Sowieso moet men 3 uur voor het slapengaan niet meer eten.
Ik krijg het niet uitgerekend hoe ik het dan moet gaan doen. Mag het nog wel samen met de andere supplementen? En moet ik de chlorella en spirulina misschien al op het einde van het werk innemen met water?
Tja, heeft er iemand ervaring mee en kan mij behulpzaam zijn bij mijn vragen.

Dorothé
 
Ik zit ook een beetje met wat ik wel en niet mag nemen aan supplementen als ik IF doe. Doe het al een tijd om af te vallen maar helpt niet. Ik eet van 12 tot 7. Nou kwam ik erachter dat "mijn halve citroen in lauw water"op mijn nuchtere maag waarschijnlijk erg fout is want in citroen zitten koolhydraten,had het me niet gerealiseerd,dus mee gestopt. Daarbij nam ik ook altijd 3 tabletjes sprirulina en chlorella,net als jij,maar ook sinds kort maar mee gestopt want ja,daar zitten toch voedingsstoffen in.
Zelfs de 4 druppels CBD Raw bij het opstaan neem ik nu pas vlak voor de lunch in,weet niet of het wat uit gaat maken,ben nog te kort met deze stoffen gestopt.
's Avonds neem ik om 8 uur nog een beker thee en dan niets meer,maar neem een uur voor het slapen gaan( om 10 uur) 1 minischepje Magnesiumcitraat voor rustige spieren om te slapen maar weet het niet OF hier ook slechte stoffen in zitten die de vast kan breken. Ook hier weer de CBD( nu Puur) waar ik 2 druppels van wil voor het slapen gaan,het is wel OLIE natuurlijk.....
Ben al langer gestopt met halverwege de ochtend een beker thee met MCT olie en roomboter te nemen,dat was het advies toen ik aan IF begon van mijn consulente toen,vet zou geen kwaad kunnen,maar ik weet het nog zo net niet,net als Bullitproof koffie met vet.
Doe al 2 jaar IF,6 dagen van 8 uur eten en 16 vasten,in de eerste week 1 kilo afgevallen en daarna NOOIT meer! En ook die kilo ( kilo's) zitten er alweer aan. En dan gaan jullie nu vragen waarom ik er dan nooit mee GESTOPT ben,als het toch niet helpt,maar ben bang als ik weer ga ontbijten dat ik dan weer aankom....
 
Hoi Babbe,
Dank je voor je verhaal. Ja, dus jij loopt tegen zo'n zelfde vragen op als ik.
Ik ben benieuwd of ik ermee af val. Zonder IF, maar wel koolhydraatarm ben ik vanaf mei 15 kilo kwijt, dus ik ga het wel zien. Ik wil nog zo'n 15 kilo kwijt.
Ik hoop dat Mike ons hierop kan antwoorden.
Dus Mike, ik heb vragen vanwege Chlorella en Babbe weer andere vragen, alles betreffend IF. Hopelijk kun je ons hierbij behulpzaam zijn.

Dorothé
 
Alhoewel Mike, jij neemt het samen in een yoghurt smoothie.

Mijn smoothie-tijdperk ligt reeds lang achter me. Ik neem al geruime tijd geen enkel supplement meer, zelfs geen levertraan.



Nou kwam ik erachter dat “mijn halve citroen in lauw water”op mijn nuchtere maag waarschijnlijk erg fout is want in citroen zitten koolhydraten,had het me niet gerealiseerd,dus mee gestopt.

Als je echt 100% koolhydraatloos wil vasten, dan be my guest. Maar dat kleine beetje kh in een citroen zal je vasten niet op een nadelige manier beinvloeden, hoor. Ben je niet iets te streng in de leer?



Daarbij nam ik ook altijd 3 tabletjes sprirulina en chlorella,net als jij,maar ook sinds kort maar mee gestopt want ja,daar zitten toch voedingsstoffen in.

Het gaat kennelijk niet alleen om kh, maar ook andere voedingsstoffen. Ook hier geldt: als je echt streng wil vasten met NUL voedingsstoffen, dan natuurlijk niet, maar dat kleine beetje zal je vasten niet nadelig beivloeden.

Idem met alle andere varianten die genoemd worden, zoals bulletproof koffie/thee, magnesiumcitraat e.a. Het is maar net hoe streng je in de leer wilt zijn. Ik persoonlijk zou me er niet druk over maken.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan