Intermittent fasting

Hoi buster,

Dank je voor je uitgebreide uitleg. Hier heb ik nog nooit van gehoord, daar ben jij dan wel goed in ingelezen.

Even over IF, wat info wat het betekent:
https://www.eetpaleo.nl/tips-trucs/intermittent-fasting/

Ik zou het fijn vinden als Mike onze discussie ziet en wat hij daar zo over te zeggen heeft.

Dorothé
 
oermensen hadden nooit geen 24 u toegang tot voeding , soms dagen geen voedsel
dit gaan mensen niet nekken integendeel

continu eten gaat ons nekken


 
Ja, dat klopt. Ook dat wordt beschreven door Mercola en past in IF.
Maar goed, ik zou me iets meer moeten inlezen om met jou mee te kunnen praten.

Dorothé
 
https://www.orangefit.nl/fit-blog/lifestyle/10-voordelen-van-intermittent-fasting-schema

8. Circadiaans ritme stabiliseren

Het circadiaans ritme reageert op licht en de afwezigheid van licht. Dit betekent dat je metabolisme actief is gedurende de dag en dat je ‘s avonds slaperig wordt om te gaan slapen. Je biologische klok, zoals we het circadiaans ritme ook aanduiden, heeft invloed op je lichaam en je gedrag. Als je biologische klok niet goed loopt kan dit zorgen voor een negatieve invloed op je lever, vetpercentage, skeletspiermassa en kan het de kans op chronische ziektes verhogen. Daarnaast kan je lichaam ook foutieve eetsignalen sturen, wat bijvoorbeeld leidt tot snacken.

Intermittent fasting zou kunnen leiden tot het resetten van het circadiaans ritme. Het stabiliseren van dit ritme zorgt voor betere eetsignalen, betere energie balans en een beter slaapritme. (1)

Dorothé
 
Wat is mtor?
Wat is rapid age mode?

Dat zou ik ook wel graag willen weten idd.
Intermittent fasting is juist niet continue eten.



oermensen hadden nooit geen 24 u toegang tot voeding , soms dagen geen voedsel
dit gaan mensen niet nekken integendeel

continu eten gaat ons nekken

Wat is jou definitie van continue eten? Ik kan jou redenatie net als Dorothé ook niet volgen. Vooropgesteld, onze maatschappij is niet zo ingesteld dat wij meer dan 24 uur zonder eten kunnen.
Wij leven niet zoals oervolken dat vroeger wel deden omdat wij bloot staan aan stress in deze maatschappij. Hier ontkomen wij niet aan. We kunnen alleen maar zo goed mogelijk voor onszelf proberen te zorgen en de stress proberen te beperken tot een minimaal niveau. Er heerst een regelrechte epidemie van bijnieruitputting door stress. Als men dan ook nog langer voedsel gaat ontzeggen dan we aankunnen pleeg je roofbouw. Overeten hoeft ook niet. Maar meer dan 24 uur zonder voedsel lijkt mij niet de oplossing. Overigens, ik heb wel gemerkt toen ik een paar dagen heilaarde nam mijn eetlust compleet verdween. Dit hield wel een paar dagen aan. Dat is dan wel weer interessant. Overigens was dat wel in een periode dat ik niet naar mijn werk hoefde. Dus minder stress.
Over die koffie, koffie is geen aanrader. De bijnieren raken ervan in de stress. Dus thee met vet zou dan beter zij dan koffie met vet.




 
Ik heb eens gekeken op een Duitse website:
https://wiki.yoga-vidya.de/Trockenfasten

Hier wordt dat duidelijk beschreven.
Wat mij echter wel tot vraagtekens aanzet is de volgende zin:
Veganer und Rohköstler, haben in der Regel einen reinen, gesunden, "normalen Darm", wie es im unteren Video "Der Darm" zu sehen ist und sind dadurch bereits ideal auf das Trockenfasten vorbereitet. Besonders Menschen die unnatürliche Produkte, Fleisch und Milchprodukte essen, sollten auf den Verzehr von diesen bedenklichen Lebensmitteln und auf weitere Lebensmittel die den Darm verschlacken verzichten und ihren Darm vorher gründlich reinigen, um sich dauerhaft gesund zu erhalten. Dies macht man mit mit den gerade erwähnten Hilfsmitteln und Lebensmitteln die viele Ballaststoffe und reinigende Eigenschaften haben.
Maar misschien heeft dat niets met droogvasten te doen en ligt het aan de informatie op deze bovenstaande website.

Dorothé
 
Onderstaande Duitse link beschrijft het droogvasten goed:
https://wiki.yoga-vidya.de/Trockenfasten

Wel heb ik vraagtekens bij de volgende zin:


Veganer und Rohköstler, haben in der Regel einen reinen, gesunden, "normalen Darm", wie es im unteren Video "Der Darm" zu sehen ist und sind dadurch bereits ideal auf das Trockenfasten vorbereitet. Besonders Menschen die unnatürliche Produkte, Fleisch und Milchprodukte essen, sollten auf den Verzehr von diesen bedenklichen Lebensmitteln und auf weitere Lebensmittel die den Darm verschlacken verzichten und ihren Darm vorher gründlich reinigen, um sich dauerhaft gesund zu erhalten. Dies macht man mit mit den gerade erwähnten Hilfsmitteln und Lebensmitteln die viele Ballaststoffe und reinigende Eigenschaften haben.
Maar misschien ligt dat aan de genoemde website en heeft het niets met droogvasten te doen.

Dorothé
 
Kijk bv de meeste mensen eten 16 u lang per dag en if reduceert tot 8 u per dag
dus minder mtor dus al vele beter als gewone mensen

Maar echt niet lang genoeg
 
Ik heb 2x geprobeerd iets te plaatsen, maar het lukte niet. Op een Duitse website van Yogawiki werd droogvasten goed beschreven, maar een zin vond ik dan toch wel heel vreemd:

Veganer und Rohköstler, haben in der Regel einen reinen, gesunden, "normalen Darm", wie es im unteren Video "Der Darm" zu sehen ist und sind dadurch bereits ideal auf das Trockenfasten vorbereitet. Besonders Menschen die unnatürliche Produkte, Fleisch und Milchprodukte essen, sollten auf den Verzehr von diesen bedenklichen Lebensmitteln und auf weitere Lebensmittel die den Darm verschlacken verzichten und ihren Darm vorher gründlich reinigen, um sich dauerhaft gesund zu erhalten. Dies macht man mit mit den gerade erwähnten Hilfsmitteln und Lebensmitteln die viele Ballaststoffe und reinigende Eigenschaften haben.

Dorothé
 
Coffee consumption increases energy production and decreases hepatic mTOR levels

The present study investigated the locomotor activity, energy metabolism, and lipid metabolism of aged mice fed coffee.

Regular and decaffeinated coffee consumption decreased plasma-free fatty acid levels, increased hepatic adenosine triphosphate content, and decreased total mammalian target of rapamycin (mTOR) and phosphorylated mTOR (p-mTOR) protein content in the liver.

Consumption of regular coffee increased the food and water intake, locomotor activity, volume of oxygen consumption, and respiration exchange ratio of aged mice.

Coffee, one of the world’s most consumed beverages, has potential antiaging effects.
Conclusion
“Regular and decaffeinated coffee consumption decreased hepatic total mTOR and p-mTOR levels independently of Akt and AMPK pathways in aged mice. Because decreased mTORC1 activity is known to have antiaging effects, coffee consumption during old age may retard aging. Moreover, coffee consumption by the aged population had a positive effect on behavioral energy and lipid metabolism”
 
Allgemeines zum Trockenfasten und seinen Wirkungen

Trockenfasten reinigt das Blut und harmonisiert den Hormonspiegel, außerdem hat Trockenfasten einen stark immun-stimulierenden und entzündungshemmenden Effekt auf den Organismus und unterscheidet sich erwähnenswert stark in der Wirkung zum gewöhnlichen Fasten mit Wasser. Zum Beispiel benötigen Mikroorganismen wie Viren, Bakterien und Parasiten Wasser als externe Quelle. Während man trocken fastet sterben sie zusammen mit kranken Zellen, denn ohne Wasser kann keine Infektion existieren.

Wasser spielt beim Trockenfasten trotzdem eine sehr wichtige Rolle. Weil der Körper ohne Wasser nicht existieren kann, geht er an seine Fettreserven und fängt an selbst Wasser durch intrazelluläre Prozesse zu produzieren, indem er mithilfe von Wasserstoff aus überschüssigem Fett und Sauerstoff, körpereigenes endogenes "lebendiges" Wasser produziert. Alle möglichen Zellen sind an diesem Prozess beteiligt. Weil fast alle Schlacken im Körper fett-löslich sind entgiftet der Körper sehr stark während dieser Zeit. Während diesem Prozess wird "altes, krankes" Zellwasser durch Neues ersetzt. Dies geschieht nur beim Trockenfasten und nicht bei anderen Formen des Fastens mit externer Wasserzufuhr. Beim Trockenfasten sind alle Zellen an diesem Prozess beteiligt, sogar die Zellen der Drüsen und Organe, wie z.B. das Gehirn, die Geschlechtsorgane (Wiederherstellung der Fruchtbarkeit) und die Augen (Verbesserung der Sehkraft). Einigen kahlen Männern fangen sogar wieder an die Haare zu wachsen.

Weil nur starke und gesunde Zellen Wasser selbst produzieren können, sterben kranke Zellen zusammen mit allen möglichen Viren, Bakterien und Parasiten, während diesem Vorgang. Nur gesunde Zellen überleben, erneuern sich und werden nach dem Fasten widerstandsfähiger. Außerdem gewinnt der Körper bis zu 100% Energie aus dem Fettgewebe, somit verliert der Körper 100% Körperfett beim Trockenfasten, wenn man dagegen mit Wasser fastet: 50% Fett und 50% Muskelgewebe. Ein Tag Trockenfasten entspricht ungefähr der Wirkung von 3 Tagen Wasserfasten in Bezug auf die Autophagie in den Zellen. Autophagie ist einer der wichtigsten Prozesse in den Zellen um sich zu reinigen, zu entgiften und sich gesund und leistungsfähig zu halten. Trockenfasten hat noch viele weiter Vorteile und interessante Wirkungen. Es ist auch sehr gut geeignet um seinen Ernährungs- und Lebensstil zu ändern

Dorothé
 
De vertaling van de door jou gevraagde zin:
Veganisten en rauwe foodies hebben over het algemeen een pure, gezonde, "normale darm", zoals te zien is in de video hieronder "De darm" en zijn daarom al ideaal voorbereid op droog vasten. Vooral mensen die onnatuurlijke producten, vlees en zuivelproducten eten, moeten afzien van het eten van dit twijfelachtige voedsel en ander voedsel dat de darmen slak en hun darmen vooraf grondig reinigen om zichzelf op de lange termijn gezond te houden. Dit gebeurt met de zojuist genoemde hulpmiddelen en voedingsmiddelen, die veel vezels en reinigende eigenschappen hebben.

Dorothé
 
dat is vegan nonsense

Kijk als je vast breek je af en dan moet je opbouwen terug en dit is met dierlijk voedsel
anders ben je continu aan het afbreken
 
En de vertaling van de daarna door mij geplaatste post:
Algemene informatie over droogvasten en de effecten ervan

Droog vasten reinigt het bloed en harmoniseert het hormoonniveau, droog vasten heeft ook een sterk immuun-stimulerend en ontstekingsremmend effect op het organisme en is opmerkelijk anders in zijn effecten dan normaal vasten met water. Micro-organismen zoals virussen, bacteriën en parasieten hebben bijvoorbeeld water nodig als externe bron. Terwijl ze vasten, sterven ze samen met zieke cellen, want zonder water kan er geen infectie zijn.

Water speelt nog steeds een zeer belangrijke rol bij droog vasten. Omdat het lichaam niet kan bestaan ​​zonder water, gaat het naar zijn vetreserves en begint het zelf water te produceren door intracellulaire processen, waarbij waterstof wordt gebruikt om het lichaamseigen endogene "levende" water te produceren uit overtollig vet en zuurstof. Alle mogelijke cellen zijn bij dit proces betrokken. Omdat bijna alle slakken in het lichaam oplosbaar zijn in vet, ontgift het lichaam gedurende deze periode zeer sterk. Tijdens dit proces wordt "oud, ziek" celwater vervangen door nieuw water. Dit gebeurt alleen met droog vasten en niet met andere vormen van vasten met externe watertoevoer. Bij droog vasten zijn alle cellen bij dit proces betrokken, zelfs de cellen van de klieren en organen, zoals de hersenen, voortplantingsorganen (herstel van de vruchtbaarheid) en de ogen (verbetering van het gezichtsvermogen). Sommige kale mannen beginnen zelfs weer haar te laten groeien.

Omdat alleen sterke en gezonde cellen zelf water kunnen produceren, sterven zieke cellen samen met alle mogelijke virussen, bacteriën en parasieten tijdens dit proces. Alleen gezonde cellen overleven, vernieuwen zichzelf en worden resistenter na het vasten. Bovendien wint het lichaam tot 100% energie uit het vetweefsel, zodat het lichaam 100% lichaamsvet verliest tijdens droog vasten bij vasten met water: 50% vet en 50% spierweefsel. Eén dag droog vasten komt ongeveer overeen met het effect van 3 dagen vasten op water op autofagie in de cellen. Autofagie is een van de belangrijkste processen in de cellen om te reinigen, ontgiften en gezond te houden en te presteren. Droog vasten heeft vele andere voordelen en interessante effecten. Het is ook zeer geschikt voor het veranderen van uw dieet en levensstijl.

Dorothé
 
Nou ja, het klinkt allemaal niet onaannemelijk. Toch denk ik dat met WAPF en IF ik al een heel eind kom.
Ik voor mij ga niet over op droogvasten, het is me te extreem. Maar nogmaals, daarmee zeg ik niet dat het niet waar is.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan