Intermittent fasting

Hoi Mike,

Bedankt. Ik wist niet dat jij niets meer neemt. Mag ik vragen waarom?
Mijn hoofdvraag is eigenlijk nog niet beantwoord.
Omdat Mercola beschrijft dat het een bindmiddel is, mag het volgens hem niet samen met voedingstoffen. Wel een uur voor het eten of 2 uur daarna. Nu neem ik het gewoon met de andere supplementen meteen voor het eten.
Is dit dan een probleem, of moet ik het niet zo nauw zien.

Dorothé

 
Ik wist niet dat jij niets meer neemt. Mag ik vragen waarom?

Mijn filosofie beperkt zich vandaag de dag tot gewoon goed eten. Zoals je wel merkt neem ik e.e.a. niet meer zo serieus als voorheen. Bedenk dat ik vroeger veel 'zendingsdrang' had en daarom ook mijn eigen gezondheid op het spel zette om maar 'het woord' te verspreiden in het hele land. Uiteindelijk belandde ik in het ziekenhuis en toen is mij de knop om gegaan. Ik heb alle lezingen afgezegd en ontdekte hoeveel rust dit mij gaf. Sinds die tijd is mijn leven een stuk eenvoudiger en vooral minder hectisch geworden. Ik houd het nu gewoon op goed eten en - superbelangrijk - stress beperken tot een minimum.



Omdat Mercola beschrijft dat het een bindmiddel is, mag het volgens hem niet samen met voedingstoffen. Wel een uur voor het eten of 2 uur daarna. Nu neem ik het gewoon met de andere supplementen meteen voor het eten.
Is dit dan een probleem, of moet ik het niet zo nauw zien.

Als je aan het vasten bent kan het met niets binden, dus dat is al geen probleem. Verder zou ik de waarschuwing van Mercola (2 uur voor of na een maaltijd) wel serieus nemen. Is hiermee je vraag nu wel beantwoord?

Mike

 
bedankt Mike,ik ga kijken HOE streng ik het aanpak,al kun je volgens mij niet "een beetje vasten".
Goh,jij neemt zelfs geen levertraan meer? Daar stond ik wel van te kijken,dus jij neemt nu ALLES uit je voeding op.
 
Dank je Mike.

Nou, dan ga ik dat veranderen en zal de chlorella en spirulina 2 uur na de laatste maaltijd innemen. Dat wordt dan 22:00 uur, dus dan klopt het IF niet helemaal, maar dat neem ik dan op de koop toe. Als ik dan de volgende dag pas om 12:00 uur weer eet, dan is dat ook best wel een aardige IF van 14 uur.

Dorothé
 
Ik weet het nu hoe ik het ga doen. Als ik thuiskomt van het werk zal ik meteen de chlorella /spirulina innemen. Dan een uur daarna de andere voedingssupplementen en dan waarschijnlijk meteen daarop het avondeten en dan de yoghurt. Zo moet het dan lukken om ook het IF programma van 16 uur vasten door te zetten.

Dorothé
 
ik slik spirulina juist voor mijn ENERGIE,zou je er niet wakker van kunnen liggen als je het 's avonds om 22.00 neemt?
 
Hoi Babbe,

Ik neem de chlorella/spirulina dan al tussen 17:30 uur - 18:00 uur. Ik nam hem eerst dus altijd later, maar heb er niet van wakker gelegen.

Dorothé
 
hey dorothe , als je if doet zoals jij beschrijft , dan ben je 8 uur lang mtor aan het stimuleren
dit zet jou in rapid age mode , mtor link met kanker . aub niet doen

zelfs gezonde voeding triggert dit dus is eigenlijk gezonde voeding na een tijd vergif
ik at heel gezond met kefir rauwe boter zalm en orgaanvlees op tijdschema van 10 u per dag en voelde me niet super gezond en had een toch een klein buikje al .

Dan ben ik gaan zien in droog vasten en nu eet ik 1 dag niet en 1 dag wel op tijdschema van 6 u
ik sport NIET en mijn abs kan je zien en voel me super energiek met 6.5 u slaap .

Met droogvasten maakt je lichaam na een tijd je eigen water en dis is DETERUIM vrij .
 
Je moet is kijken naar dave asprey van bulletbroof coffee
hij heeft grijs haar en is redelijk verouderd en hij doet veel biohacks

Wrm komt dit ? omdat hij als hij vast koffie drinkt met boter of mct olie
dus hij maakt mtor aan en daarbij veroudering
 
Als je iets eet trigger je insuline , en als je insuline triggert maakt je lichaam mtor aan
Dit zet je in veroudering , dus als je heel de dag door eet trigger je mtor heel de dag dus ben je heel de dag aan het verouderen .

Ook als je supergezond eet dit gaat ZOWIEZO gebeuren . ik zeg niet dat je junkfood moet eten maar als je heel de dag door gezond eet en je denkt dat dit goed is kom je bedrogen uit

Bv koffie en olijfolie is goed om mtor te onderdrukken
En verdiep je is en deterium
 
Hoi buster,
Bedankt voor je informatie. Nu ben ik natuurlijk door de war en onzeker. Ik heb dat boek gelezen van Mercola en vast van 20:00 uur - 12:00 uur. In de tijd van 12:00 - 20:00 uur eet ik WAPF, waarbij ik erop let op weinig koolhydraten te nemen. Ik neem ze wel i.v.m.. de schildklier, daar wil ik gen problemen mee krijgen.
Mike beschreef ook eens dat hij het zo deed.
Wat is hier niet goed aan?
Ik probeer mijn voeding betreffende het WAT aan te passen aan de oervolkeren d.m.v.. WAPF en het wanneer ook aan te passen d.m.v. IF.

Dorothé
 
Kijk , er is meer dan voeding alleen ,

Bv deterium , dit is niet goed , hoe kan je deterium verminderen , door te droogvasten door veel zonlicht en snachts in je slaap

Dat is al een probleem tegenwoordig want niemand droogvast komen niet meer in zonlicht of smeren ons in en snachts hebben we op slaapkamer tv en gsm dus blauw licht dat dit verstoord

Wij worden aan veel dingen blootgesteld wat oervolkeren niet hadden

Ik heb ook wapf gedaan en nog steeds , ik ben VOOR dierlijke producten
maar 8 u eten en 16 u vasten is niet goed

Dit is veel te lang en zal je ooit nekken
 
THE PILLARS OF LONGEVITY
There are 3 factors we are focusing on that promotes longevity and absence of disease:
AMPK activation
MTOR inhibition
Autophagy
 
Dank je voor je antwoord.

Ik heb eens gekeken op 'droogvasten', maar dat houdt dus in:
Droogvasten is een vorm van vasten waarbij je niet eet of drinkt. Als je zacht droogvast douche je en poets jij je tanden nog steeds, terwijl als je absoluut droogvast (zwartvasten) je totaal geen contact hebt met water.

Ik heb daar geen ervaring mee, dus ik weet het niet.
Ik geloof niet dat dit iets voor mij is.

Je schrijft verder:
Dat is al een probleem tegenwoordig want niemand droogvast komen niet meer in zonlicht of smeren ons in en snachts hebben we op slaapkamer tv en gsm dus blauw licht dat dit verstoord

Als ik de mogelijkheid heb, ga ik lekker het zonnetje in, zonder zonnecrème, en ik let erop dat ik niet verbrand.
Ik heb geen smartphone en op de slaapkamer geen TV.
Klopt wat je zegt dat er heel veel zaken zijn waaraan wij blootgesteld worden, die vroeger niet waren.

Toch lijkt me IF wel in orde en het is goed beschreven door J. Mercola, dat vind ik toch wel een geloofwaardig voedingswetenschapper.

Het boek van Dave Asprey heb ik een hele tijd terug eens gelezen, maar dat was niet zo mijn ding. Alhoewel hij ook wel weer veel goede dingen zegt en veel gezonde voeding promoot.

Ik hang toch wel aan het eten van gezonde WAPF voeding, dus als eten tot veroudering aanzet, ja, dan wordt het moeilijk om dat te laten.

Dorothé

 
IF zet ook het proces van autphfagie in gang.

Trouwens buster, heb je gekeken wat IF inhoudt en wat daar de voordelen van zijn?

Dorothé
 
Hey dorothe
ik moedig juist aan op wapf te eten

Maar je moet wel bedenken dat mercola een sales men is en if zoals jij beschrijft gaat veel mensen aanspreken , en droogvasten om de dag niet .

Ik ben nu toch al een 10 jaar int verdiepen in alles en voor mij is droogvasten de heilige graal geworden

Autophagy ga je niet bereiken met 16 u te vasten , een heel klein beetje maar weel te weinig
 
OVERWHELMING EVIDENCE: Aging controlled by mTOR
“There is overwhelming evidence that cellular mechanisms and signaling pathways regulating ageing are controlled by mTOR. Here we have highlighted important studies that support a role for both mTOR dependent protein synthesis and autophagy in ageing. Genetic approaches show a clear overlap between signaling networks that control ageing and autophagy. An increase in autophagy controlled by mTOR extends life span via dietary restriction and insulin signaling. ” http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download…
The LESS you keep the MTOR pathway open or active the GREATER your health will be and the LONGER you will live.
Growth or longevity. One or the other.
Here’s your percentages of mTOR activation based on feeding and intense exercise window times:
6 hour window is 25%
5 hour window is 20%,
4 hour window is 16%,
3 hour window is 12%,
2 hour window is 8%,
1 hour window is 4%.
The smaller the window the better.
 
***INSULIN BLOCKS SIRT1*** (not good)
SIRT1 stands for sirtuin (silent mating type information regulation 2 homolog) 1 (S. cerevisiae), referring to the fact that its sirtuin homolog (biological equivalent across species) in yeast (S. cerevisiae) is Sir2. SIRT1 is an enzyme that deacetylates proteins that contribute to cellular regulation (reaction to stressors, longevity).
A major cause of aging is thought to result from the cumulative effects of cell loss over time. In yeast, caloric restriction (CR) delays aging by activating the Sir2 deacetylase. Here we show that expression of mammalian Sir2 (SIRT1) is induced in CR rats as well as in human cells that are treated with serum from these animals. Insulin and insulin-like growth factor 1 (IGF-1) attenuated this response. SIRT1 deacetylates the DNA repair factor Ku70, causing it to sequester the proapoptotic factor Bax away from mitochondria, thereby inhibiting stress-induced apoptotic cell death. Thus, CR could extend life-span by inducing SIRT1 expression and promoting the long-term survival of irreplaceable cells.
http://science.sciencemag.org/content/305/5682/390.short
FASTING AND STEM CELL REGENERATION
• fasting downregulates a IGF-1/PKA pathway in stem cells
• Prolong fasting protects hematopoietic cells from chemotoxicity
• Prolonged fasting cycles promote HSC self-renewal to reverse immunosuppression
• Inhibition of IGF-1 or PKA signaling mimics the effects of prolonged fasting
Immune system defects are at the center of aging and a range of diseases. Here, we show that prolonged fasting reduces circulating IGF-1 levels and PKA activity in various cell populations, leading to signal transduction changes in long-term hematopoietic stem cells (LT-HSCs) and niche cells that promote stress resistance, self-renewal, and lineage-balanced regeneration. Multiple cycles of fasting abated the immunosuppression and mortality caused by chemotherapy and reversed age-dependent myeloid-bias in mice, in agreement with preliminary data on the protection of lymphocytes from chemotoxicity in fasting patients. The proregenerative effects of fasting on stem cells were recapitulated by deficiencies in either IGF-1 or PKA and blunted by exogenous IGF-1. These findings link the reduced levels of IGF-1 caused by fasting to PKA signaling and establish their crucial role in regulating hematopoietic stem cell protection, self-renewal, and regeneration.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan