Intermittent fasting

Willen jullie ongeveer de zelfde kwaliteit koffie als de bulletproof koffie lees dan hier:

http://forum.bulletproofexec.com/index.php?/topic/278-bulletproof-coffee-in-europe/

Hier vanuit Engeland kun je ook bulletproof koffie bestellen:

http://stevia-shop.co.uk/?page=details&prod=36&cat=9&page_id=46

Dan nog dit:

Hey,

this Dutch supplier http://www.simonlevelt.nl/ ships to most European countries for 17,50€. ...................... they offer 3 coffees which would match most Bulletproof Coffee requirements (asked them for wet processed, grown in higher elevation, no blend and organic/certificates). They don't test for mycotoxins though............

Well, I live in Holland and I've talked to these people of Levelt, and this was their answer:

" Naar aanleiding van uw vraag m.b.t. mycotoxine vrije koffie berichten wij u het volgende.

Ochratoxine A (OTA) is een bekende mycotoxine die op koffiebonen voor kan komen. De wettelijk toegestane hoeveelheid OTA in gebrande koffie is 5ppb (=5microgram/kg). Wij laten jaarlijks een aantal willekeurige koffies op OTA analyseren en er is nog nooit een te hoge concentratie OTA gevonden. In de praktijk betekend dit vaak dat er dan minder 0.5 ppb OTA in zit en dus niet gegarandeerd 0.0 ppb, omdat het niet mogelijk is om kleinere hoeveelheden te meten. Daarnaast controleren wij het vochtgehalte van alle groene bonen voordat ze gebrand worden, omdat een te hoog vochtgehalte kan leiden tot groei van schimmels en gisten die verantwoordelijk zijn voor de vorming van mycotoxines.

Naast koffie kunnen er op alle soorten gewassen mycotoxines voorkomen, die niet afgebroken kunnen worden door koken of invriezen. De belangrijkste manier waarop mensen echter worden blootgesteld aan mycotoxinen is in hun huizen door het inademen van de mycotoxinen die in de lucht zitten.

Ook Upgraded Coffee kan niet ‘100% Mycotoxine vrij’ garanderen door de wijze waarop ze produceren en noemen het dan ook ‘gereduceerd ’omdat ze geen productiestap hebben die alle mycotoxines volledig kan afbreken. Tijdens het roosteren van bonen is de blootstelling aan de hoge temperatuur namelijk onvoldoende om alle van nature aanwezige mycotoxines en schimmelsporen gegarandeerd af te breken. Door een langere blootstelling aan deze temperatuur zou de koffie echter verbranden waardoor deze niet meer te drinken is en er andere giftige stoffen gevormd worden.

Mycotoxines kunnen op ook na de pluk en bewerking vanuit de omgeving op de groene boon terecht komen tijdens opslag. De beschreven productiemethode van Upgraded Coffee heet ‘wet processing’, wat wij ‘gewassen koffie’ of ‘natte methode’ noemen. Simon Levelt koopt altijd hoge standaard (grade 1 of 2, waaronder ook gewassen) koffies in bij bedrijven die we kennen en zelf bezoeken.

De Sipi Falls is bijvoorbeeld een ‘gewassen koffie’ die wij verkopen in één van onze Simon Lévelt winkels of te bestellen via onze website www.simonlevelt.com."

And you may have this translated by Google. But the essence is that nobody can guarantee that food is 100% free of mycotoxins, because the measure methods are not that accurate and even after a whole perfect production process mycotoxines may appear.

I've ordered bullet proof coffee, (and of course ver expensive shipping and handling costs and customs), but in the meantime I use their "Sipi Falls"

http://www.simonlevelt.nl/koffie/koffie/filter/sipi-falls-oeganda/

 
Het bevalt mij persoonlijk helemaal niet dat ineens een aantal van jullie aan de 'bulletproof-koffie zit! Koffie is de 'bullet' die je gaat nekken, geloof mij maar!

Mike

 
Hoi Mike ik geef hun alleen maar door wat volgens die site goede koffie is.

Ik drink nooit koffie.

Ik zou gewoon groene thee pakken met kokosolie erin en wat roomboter.

En nu je het zegt Mike, in Argentinie dronk ik Yerba Mate thee, dat lijkt me veel beter dan welke koffie ook. Dat dronk ik daar puur, terwijl de Argentijnen er veel suiker in doen. Je drinkt dat uit een kalebas met een bombilla. Wat ik daar ook zag, dat sommige van mijn vrienden daar s' morgens alleen wat Yerba Mate thee dronken, en gingen werken en geen honger hadden. Ook op het werk dronken ze Yerba Mate thee, het is daar een sociaal gebeuren, iedereen zit bij elkaar en de kalebas wordt steeds doorgegeven, en weer bij gevuld met heet water.

http://www.yerbamate-thee.nl/gezondheid

http://www.gekruid.com/mate.html?gclid=CJ2FouaA7LcCFZLKtAodQ00ARg

http://alternatief.plazilla.com/yerba-mate-thee-gezond-alternatief-voor-koffie

http://www.vitexnatura.com/c-337629/yerba-mate-thee/

http://www.baselife.nl/slank/groene-thee-detail

http://www.yerbamate-thee.nl/epages...tegories/"Informatie Yerba Mate"/Geschiedenis

Ook bij dat bulletproof diet heb ik doorgegeven dat die daar rauwe melk niet zo ziet zitten. Ook onzin natuurlijk. rauwe melk is wel goed.

 
Ik snap het ook niet. Ergens denk ik, iets klopt er niet, maar ik weet niet wat. Vandaar dat ik vraag of het ook niet gewoon met warm water of thee kan. Wat maakt dat er koffie gebruikt moet worden? Toch de cafeïne? Als dat zo is, dan is het toch juist weer een reden om te laten staan?

 
Het lijkt erop dat bij bulletproof dat ze dan de koffie pakken met Mct olie en roomboter om energie te hebben s' morgens en de vetverbranding te stimuleren.

 
Maar als je 's morgens geen energie hebt om goed te functioneren, dan mankeer je toch iets? Is toch precies hetzelfde als alle koffiedrinkers die zeggen:" Zonder koffie ben ik geen mens." enz.

Volgens mij kan je tijdens IF boter en MCT olie nemen omdat je dus niet uit de vetverbranding gaat. Ik kan vasten zonder dat ik vet tot me hoef te nemen, omdat ik genoeg reserve heb. Ik heb genoeg energie om de dag te starten en genoeg voorraad om er tegenaan te gaan.

Is dat hele bulletproof verhaal ook niet een manier voor mensen om geld ermee te verdienen?

 
Quote:
Is dat hele bulletproof verhaal ook niet een manier voor mensen om geld ermee te verdienen?


Hoi Alexandra: ik heb het met de gewone normale biologische beschimmelde koffie gedaan die ik anders toch zou zijn gaan gebruiken. Dus aan mij verdient men geen cent meer of minder.

 
Als ik zo op die site kijk van bulletproof, vraagt hij verdomd veel geld voor zijn producten, dus wat dat betreft heb je gelijk Alexandra. Hij heeft wat overeenkomsten met WAP maar hij verdient veel op zijn producten.

Die producten zijn ergens anders veel goedkoper verkrijgbaar ook zijn Upgraded Collagen Protein is veel te duur, etc.. Dan kun je Great Lakes Gelatine kopen of zelf bottensoep maken met gelatine, zit er ook nog is veel meer in de soep dan alleen gelatine.

 
Ik begrijp ook nog niet waarom er zo gehamerd wordt op de MCT olie en vooral niet de goedkope kokosolie.

Ik bedenk me nu, deze bulletkoffie is een kickstart in de ochtend. Volgens mij funest voor je bijnieren. Ik heb geen koffie in huis, ga het er ook niet voor kopen. Ben wel benieuwd wat voor lichamelijke reactie het geeft. Ik denk dat je dan richting ADHD gaat, misscien wel handig voor een dagje :wink: Moet er trouwens niet aan denken om op je nuchtere maag koffie te drinken! Heb ik nooit gedaan en lijkt me echt heel erg slecht voor je systeem. Ookal gooi je er vetten bij.

 
Alexandra: Ik begin ook niet met die koffie trouwens, nooit.

Ik moet er niet aan denken.

Bovendien: belangrijke reden is ook: alles wat ik na de koffie gebruik is tegen mijn honger in.

Maar daarvoor heb ik tenminste nog wel honger.

Dus neem ik lekker yoghurt met allerlei lekkere dingen erin (ook kokosolie trouwens).

 
Maar dat klopt toch niet? Iets nemen, wat dat dan ook is, zodat je geen honger hebt voor langere tijd. Ik krijg het niet gerijmd met mijn eigen proces. Van wakker worden van de honger naar steeds kleinere porties eten en vervolgens steeds later op de dag gaan eten.

 
Het is al eerder op het forum genoemd, maar de reden dat men koffie gebruikt in combinatie met boter en MCT olie is het effect dat het heeft op het zogeheten mTOR. Dit mechanisme zou aanzetten tot spieropbouw. Het niveau mTOR zou verhoogd worden door koffie, het tillen van zware dingen of intermittent fasting.

Zoals jullie wellicht al weten is het doel met het gebruik van boter in de koffie om het lichaam niet uit de vetverbranding te halen die getriggerd wordt door IF, terwijl je wel vet tot je neemt. Pas wanneer er eiwitten of koolhydraten genuttigd worden, is het vasten tot een einde gekomen. De MCT olie zou daarnaast nog een trigger zijn om in de vetverbranding te blijven, doordat deze vetzuren direct verbruikt worden als energie. Voor dit doel alleen is het dus ook prima mogelijk om boter in thee te drinken..I like :D !

De reden waardoor er voor koffie wordt gekozen, is omdat dit dus het mTOR zou verhogen naast de verhoging hiervan die IF al op zichzelf heeft. Ik vind het zelf verleidelijk om dit ook te doen, maar ik ben er niet van overtuigd dat dit voordeel opweegt tegen de nadelen van koffie. Is het niet zo dat koffie een stressreactie oproept in het lichaam, waardoor het adrenaline peil omhoog schiet en vervolgens de bloedsuikerspiegel rap stijgt door het door de lever afgegeven glycogeen?

Update: ik lees nét dat groene thee ook een toename van mTOR triggert, zij het in mindere mate.. :mrgreen:

 
Quote:
Maar dat klopt toch niet? Iets nemen, wat dat dan ook is, zodat je geen honger hebt voor langere tijd.


hoi Alexandra, tja, ik weet niet waar jij vandaan komt, maar ik kom uit insulineresistentieland waar ik elk moment van de dag bijna aan eten denk.

Echt niet fijn om het maar op zijn zachtst uit te drukken.

Plus mijn spijsvertering heeft eigenlijk rust nodig: ik heb weinig verteringsenergie: en daar zit je dan met je berehonger de hele dag.

Zie dat maar eens uit te houden zonder je spijsvertering te belasten: want dat wordt het bij mij elke keer dan toch.

Quote:
Ik krijg het niet gerijmd met mijn eigen proces. Van wakker worden van de honger naar steeds kleinere porties eten en vervolgens steeds later op de dag gaan eten.


Hoe komt het zo dat het bij jou zo gaat? Kun je daar dan iets meer over vertellen?

 
Ik eet en heb vervolgens geen honger meer. Hoe dat gekomen is? Ik heb het beschreven in het topic "afvallen" toen het daar over IF ging. Het is een proces. Blijkbaar omdat ik mijn tekorten heb weggewerkt. Had het niet bewust door totdat IF ter sprake kwam. En toen viel bij mij het kwartje.

En nee, ik ken dat niet, altijd maar honger hebben. Maar daar zit dan toch iets achter? Als IF "DE" natuurlijke manier van leven is, dan zit er daar ergens iets niet goed. Ik vraag me af of het de koffie is die je goed voor je is of de vele boter en olie. Ik zou t eens proberen met groene thee als ik jou was. Lijkt me voor je lichaam gezonder.

Is het niet gewoon zo dat als je maar genoeg vet tot je neemt, dat je dan een stabiele bloedsuiker hebt? Dat het dus niets te maken heeft met koffie? Aan de andere kant, genoeg mensen leven op koffie, zodat ze maar niet hoeven te eten...

En nu ga ik mijn bed opzoeken, anders heb ik morgen koffie nodig om te functioneren en dat heb ik niet in huis :D

 
Hoi Alexandra:
Quote:
Ik eet en heb vervolgens geen honger meer.



Nou klinkt goed, maar wel apart natuurlijk en zoals het hoort en wel een fijn gevoel als je het al niet meer gewend was.

Quote:
Blijkbaar omdat ik mijn tekorten heb weggewerkt.


Ik denk meer omdat door mij vermoede insuline- of leptineresistentie over is bij jou.

Quote:
Ik vraag me af of het de koffie is die je goed voor je is of de vele boter en olie.


De boter en olie is zowiezo goed, dat is wat mij betreft de issue niet voor mij in elk geval.

Quote:
Is het niet gewoon zo dat als je maar genoeg vet tot je neemt, dat je dan een stabiele bloedsuiker hebt?


Ik heb het ook zonder de koffie geprobeerd, maar dat had bij mij een ander en minder sterk effect.

Quote:
Is het niet gewoon zo dat als je maar genoeg vet tot je neemt, dat je dan een stabiele bloedsuiker hebt?


Ik denk het dus niet bij mij in elk geval, want ik heb het verschil wel gevoeld.

 
Voor mij is intermittent fasting erg prettig.

Sinds ik low carb en sinds een paar jaar paleo/wap eet, is mijn bloedsuiker gestabiliseerd wat erg prettig is omdat ik niet steeds meer honger heb. Voorheen at ik 6 tot 8 keer per dag, anders kreeg ik migraine of werd ik sjacherijnig.

Nu met paleo/wap was mijn probleem dat wanneer ik eet, ik het signaal dat ik vol zit niet of veel te laat krijg (had ik voorheen ook al). Vaak heb ik geen honger als ik begin te eten, dat komt juist tijdens het eten.

Nu met IF heb ik geen honger en als ik begin te eten zit ik veel sneller vol, het voelt ook veel natuurlijker en ik eet minder obsessief. De porties lijken nu meer op wat "de gemiddelde mens eet", voorheen ging ik eerst thuis eten voordat ik bij iemand anders ging eten (wat ik altijd erg lastig vond). Ik heb trouwens geen overgewicht.

IF geeft enorm veel vrijheid, ik hoef niet meer mijn eigen eten mee te nemen als ik ergens heen ga. Ik eet gewoon later. Minder stress....

Wie heeft ooit bepaald dat we 3x per dag moeten eten (en tegenwoordig 3x + 3x een tussendoortje)?

Als ik al de grasgevoerde boter met kokosolie doe dan doe ik dat met kruidenthee of groene thee. Ik lust geen koffie.

De gedachte dat koffie slecht is, is volgens de bulletproofexec dat dit komt doordat de koffiebonen beschimmeld zijn geweest en met pesticiden zijn behandeld dacht ik. Wat waarheid is weet ik niet.

groeten

Edith

 
Lievergezond,

Heb je het al met groene thee geprobeerd? Ik zou er inderdaad niet aan moeten denken om koffie op de nuchtere maag te drinken. Toch is die verkettering van koffie ook een tikkie overdreven, in groene thee zit ook theïne? Wat is er dan precies zoooveel slechter aan koffie?

Al zou ik er zeker geen liter van drinken, maar hetzelfde geld voor alcohol.

 
hoi Tanja, nee ik heb het niet met groene thee geprobeerd. Groene thee vind ik niet zo lekker. Bij allergie-testen komt die er bij mij op de 1 of andere manier ook uit als niet goed voor mij. Geen idee waarom. Ik drink trouwens wel erg veel kruidenthee door de dag heen en ik gebruik ook zeker geen koffie op de nuchtere maag. Ik ga die koffie pas gebruiken een tijd na mijn yoghurtsmoothie.

 
Ik ben nu een week bezig met IF: mijn bevindingen tot nu toe:

De eerste 5 dagen de ochtend begonnen met alleen een mok thee. Ik kon zonder problemen door tot 12:30 uur zonder voedsel.

Mijn hoofd denkt normaal gesproken de hele dag aan eten (niet dat ik de hele dag loop te eten; ik mocht van mezelf 4 x per dag eten en dat patroon gaf mij veel houvast)maar dat hoofdgevoel was met IF veel minder aanwezig dan dat ik 's ochtends wel ontbijt.

Dit is echt een hele nieuwe gewaarwording voor mij, maar omdat ik altijd aan alle kanten heb gehoord dat je beslist moet ontbijten heb ik dat tot een week geleden steeds braaf volgehouden. Raar maar het kwam ook niet in me op om niet te ontbijten. Ik zat gewoon vast in dat patroon.

Op dag 6 kokosolie en roomboter in heet water genomen in de ochtend. Pas honger rond 13:00 uur en de rest van de dag nauwelijks aan eten gedacht maar wel gewoon (vet) gegeten.

Nu 2 dagen koffie met kokosolie en roomboter geprobeerd (ik dronk al een jaar geen koffie meer). De eerste dag hetzelfde effect dan met water en de 2e dag werd ik rond een uur of 10 hartstikke misselijk. De misselijkheid trok later wel weg maar ik had sterk het gevoel dat het door de koffie kwam. Ik had ook de hele avond een opgeblazen gevoel en ook die 2 dagen last van verstopping. Einde koffie-experiment voor mij dus, maar daar heb ik geen spijt van, weet ik dat tenminste ook weer.

Ik ben wel blij dat dat hongergevoel in mijn hoofd zo sterk verminder is door IF. Ik ben daar nog steeds verbaasd over. Al met al ben ik erg blij met IF, geeft meer rust in mijn hoofd. Als mijn buik nu ook nog wat gaat slinken ben ik helemaal blij, maar dat komt nog wel.

 
Quote:
Is het niet zo dat koffie een stressreactie oproept in het lichaam, waardoor het adrenaline peil omhoog schiet en vervolgens de bloedsuikerspiegel rap stijgt door het door de lever afgegeven glycogeen?


Ik vermoed dat het opjagen van de bijnieren en van de bloedsuikerspiegel door cafeïne (gedeeltelijk c.q. voldoende) gecompenseerd wordt door de boter in de koffie, die de bijnieren juist weer kalmeert. Anders zou je juist snel trek krijgen en je zweverig voelen in plaats van helderheid en rust in je lichaam.

Quote:
Ik ben wel blij dat dat hongergevoel in mijn hoofd zo sterk verminder is door IF. Ik ben daar nog steeds verbaasd over.


Tijdens de vastenperiode optimaliseert het lichaam het niveau van MGH (menselijk groeihormoon). Aan optimalisatie van MGH worden veel voordelen toegekend.

Op deze website vind je bijvoorbeeld de volgende opsomming:

Quote:
Verbeterde hersenactiviteit en functie.

Versterking van het bindweefsel dat de kans vermindert op verwonding.

Gewichtsverlies zonder verlies van spiermassa

Vermindering van rimpels door verjongen van de huid

Positieve stemming en verhoging van energie.

Bevordering van spiergroei

Verbeterde libido

Verbeterde longfunctie

Ondersteuning van immuun systeem en thymus functie, en de mogelijkheid om meer spiercellen te produceren

Anti verouderings effect


Altijd maar behoefte hebben aan eten komt naar mijn ervaring veel vaker voort uit een instabiele bloedsuikerspiegel of door een (emotionele) eetverslaving (geleid door een angst voor tekort komen), waarbij het eerste vaak een gevolg is van het tweede.

Als IF en Bulletproof Coffee deze mentale / emotionele eetverslaving kunnen doorbreken doordat het helpt de hormoonhuishouding in balans te brengen en te optimaliseren dan lijkt het me een efficiënte weg. Als je dan in de niet-vastentijd lekker goed WAPF eet (wat ook weer een harmoniserende invloed op je hormoonhuishouding heeft), voed je jezelf uitstekend en werk je toe naar emotionele, mentale en ook nog fysieke vrijheid.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.695
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan