Ivermectine

Ik lees hier onder andere dat oogdruk te maken heeft met de aanmaak en afvoer van kamerwater in de ogen: https://oogfonds.nl/alles-over-ogen/oogdruk#:~:text=Oogdruk is de inwendige druk,de 10 en 22 mmHg.

Zelf merk ik altijd aan m'n ogen dat ze best snel kunnen tranen... Als ik wil kan ik zegmaar ook "nephuilen"... Weet niet of dat iets hiermee te maken heeft...
Hoop dat het snel beter is en dat we ook iets meer te weten komen hoe het gekomen is.

Dorothé

Ik lees hier onder andere dat oogdruk te maken heeft met de aanmaak en afvoer van kamerwater in de ogen: https://oogfonds.nl/alles-over-ogen/oogdruk#:~:text=Oogdruk is de inwendige druk,de 10 en 22 mmHg.

Zelf merk ik altijd aan m'n ogen dat ze best snel kunnen tranen... Als ik wil kan ik zegmaar ook "nephuilen"... Weet niet of dat iets hiermee te maken heeft...
Ik heb er nooit opgelet eigenlijk hoewel het vrij irritant is, maar dat 'huilen' doe ik ook sinds ik Iver. slik
Overigens, mijn zicht is tot nu iets slechter dan voorheen. Oogdruk... hoe merk je dat of moet het gemeten worden?

Ik heb er nooit opgelet eigenlijk hoewel het vrij irritant is, maar dat 'huilen' doe ik ook sinds ik Iver. slik
Overigens, mijn zicht is tot nu iets slechter dan voorheen. Oogdruk... hoe merk je dat of moet het gemeten worden?
Dat tranen had ik altijd al... heeft niks met de IVM te maken, ik denk dat het tranen tijdens het slikken juist minder is...

Oogdruk is een sluipmoordernaar, je merkt er niks van... Mijn moeder ging gewoon haar ogen meten wegens een nieuwe bril en toen kwam eruit dat haar oogdruk ver boven de normale grens lag en toen werd meteen afspraak met ziekenhuis gemaakt.

Mijn oogdruk was goed na bijna 2 maanden IVM. Nu een paar dagen AVM en ik 'voel m'n ogen wat meer'.
Het is wel dezelfde dosering als IVM, maar misschien beter om eentje lager gaan zitten. Of meer pauzes nemen. Dat laatste ga ik weer doen vanwege de halveringstijd. Dan is elke dag innemen niet nodig.

Graag jullie hulp, er is iets aparts aan de hand...

Mijn moeder ging naar de opticien om haar ogen te meten. En het blijkt dat de druk in haar ogen heel erg hoog is, het gaat over de grens heen, ze zeiden dat het gevaarlijk is en de ogen op knappen staan, en het risico loopt blind te worden... Dus ze word doorverwezen naar het ziekenhuis...
Ze had 5 weken geleden ook haar ogen gemeten en toen had ze ook hoge druk, maar niet zo hoog als nu...

Zou de ivermectine hier iets mee te maken hebben? Is het wel verstandig als ze hiermee doorslikt? Ze slikt het sinds 3 weken.
Ik zou ook even stoppen als ik haar was. Voordat wij ivm gingen gebruiken, vele dierstudies doorgelezen. De meest voorkomende bijwerking was blindheid, al dan niet tijdelijk. Bij honden is het mdr1 gen bekend, maar ook bij andere dieren gebeurt het soms dat het de bloed-hersen barrière doorbreekt. Dat schijnt bij mensen ook voor te komen. Zover ik het weet, heeft het te maken met een probleem met het P-glyco proteïne. Heeft ze ook klachten bij andere middelen of alleen bij ivm?

Ik zou ook even stoppen als ik haar was. Voordat wij ivm gingen gebruiken, vele dierstudies doorgelezen. De meest voorkomende bijwerking was blindheid, al dan niet tijdelijk. Bij honden is het mdr1 gen bekend, maar ook bij andere dieren gebeurt het soms dat het de bloed-hersen barrière doorbreekt. Dat schijnt bij mensen ook voor te komen. Zover ik het weet, heeft het te maken met een probleem met het P-glyco proteïne. Heeft ze ook klachten bij andere middelen of alleen bij ivm?
Mijn moeder heeft al jaren geleden te horen gekregen dat ze glaucoom had, dat was al voordat ik geboren werd. En 5 weken geleden had ze ook een verhoogde oogdruk tijdens het meten van haar ogen, alleen was het niet alarmerend. Die oogdruk hoort gemiddeld tussen de 10 en 22 mmHg te zitten.
Vandaag zat haar oogdruk op de 32 mmHg, en daar schrok de opticien van, want dat is extreem hoog. Vandaar dat ze van de apotheek oogdruppels meekreeg om de druk te verminderen, en een afspraak maakt met een oogarts.

Of deze enorme verhoging door de IVM komt weten we niet... mss wel, mss niet? Moeten we achter zien te komen.

Hier word gesproken over vit D, ivermectine en zink, miss kan op 1 of andere manier duidelijk worden waarom precies deze samen genomen worden

Mijn moeder heeft al jaren geleden te horen gekregen dat ze glaucoom had, dat was al voordat ik geboren werd. En 5 weken geleden had ze ook een verhoogde oogdruk tijdens het meten van haar ogen, alleen was het niet alarmerend. Die oogdruk hoort gemiddeld tussen de 10 en 22 mmHg te zitten.
Vandaag zat haar oogdruk op de 32 mmHg, en daar schrok de opticien van, want dat is extreem hoog. Vandaar dat ze van de apotheek oogdruppels meekreeg om de druk te verminderen, en een afspraak maakt met een oogarts.

Of deze enorme verhoging door de IVM komt weten we niet... mss wel, mss niet? Moeten we achter zien te komen.
Hoe ga je dat uitleggen bij een oogarts, illegaal off Licence gebruik van medicatie?

Moet ze ook zeker niet vertellen. anders krijgen we nog last allemaal. Ik ga expres nog niet naar de oogarts. mijn brillenzaak man is toevallig wel voorstander van alternatief maar mag het niet toepassen. vandaar dat ik eerst bij hem blijf voor allerlei onderzoeken. Is ook goedkoper dan oogarts. Is mijn eigen verantwoording.

Oogdruk voel je. Wil niet zeggen dat die flitsen een indicatie zijn van iets goed. Ook niet per se dat het kwaad kan natuurlijk...

Voor mij was dat flikkerende licht een reden om even te stoppen en daarna terug te gaan naar de Ivermectine. Maar is mijn persoonlijke inschatting.
Mij is door meerdere opticiens en oogartsen verzekerd dat een te hoge oogdruk niet voelbaar is, alleen meetbaar. Het kan een indicatie zijn voor glaucoom, een ernstige oogaandoening die kan leiden tot blindheid! Oppassen dus en bij twijfel zeker laten meten. Bij het begin van de C19 hoax is het opticiens verboden deze meting nog te doen vanwege 'besmettingsgevaar'; alleen oogartsen mochten dit. Hoe dit op dit moment is weet ik niet; ga ik morgen maar even checken i.v.m. veelal hoge oogdruk en glaucoom in de familie!
Ik wilde volgende week beginnen met AVM na 4 kuurtjes IVM; ik zie inmiddels behoorlijk meer kleuren hetgeen ik merk aan het naar beneden bijstellen van de kleuroptie op m'n TV. De voetbalvelden en bomen in de natuurfilms werden wel heel vies groen! ;-)
Toch maar eerst even checken dus.

Ja ik heb geen idee of de IVM iets te maken heeft met die verhoogde oogdruk van 32 mmHg. Aangezien het 5 weken geleden niet zo extreem hoog was als nu. Dus tis wel opmerkelijk.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan