Ivermectine

En hier die van Roli:

Ik krijg berichten dat AVM het land niet uit komt als je bij andere verkopers bestelt dan Roli en Daisy. Maak dus gebruik van 1 van beide (of allebei) links.

Mike

Dat komt omdat zowel Roli als Daisy de naam Ivermectine niet op de doos zetten. Dat hebben ze beide gezegd via de chat van Ali.

Ik lees heel vaak: ik heb besteld bij Roli, Daisy, etc. Kun je daar invloed op uitoefenen dan bij het bestellen? Door wie je het geleverd wilt hebben? Of staat dat ergens bij het artikel, wie het levert?

Ik lees heel vaak: ik heb besteld bij Roli, Daisy, etc. Kun je daar invloed op uitoefenen dan bij het bestellen? Door wie je het geleverd wilt hebben? Of staat dat ergens bij het artikel, wie het levert?

Dat is te zien aan de naam van de winkel/verkoper op AliExpress.

Ik heb vandaag m'n oogdruk laten meten en ik kom uit 16 en 17 mmHg, dus dat is prima!

Mijn moeder heeft ze ook opnieuw laten meten en ze komt nu uit op 18 en 19! Terwijl het gisteren nog 32 en 34 was! Die oogdruppels werken binnen een dag, ook weer een indicatie dat chemie soms echt nodig is!

Verder denken wij dat de IVM niks te maken heeft met de verhoogde oogdruk.

Wil je het merk oogdruppels mededelen?
Ik ben ook bezig met oogklachten maar gebruik nu DMSO oogdruppels. voelt in ieder geval goed. plus Repadrop.

Ik kom hier een artikel tegen over IVM in arme landen, en over rivierblindheid en glaucoom:

Rivierblindheid.​

Dit is de enige oogziekte die echt aan de tropen gebonden is. De parasiet Onchocerca volvulus heeft circa 80 miljoen mensen besmet.3637 Rivierblindheid komt veel voor in West- en Centraal-Afrika en minder in Midden-Amerika. De naam rivierblindheid hangt samen met de vector, een soort vliegen met de toepasselijke naam Simulium damnosum, die het beste kan broeden in snelstromende zuurstofrijke rivieren. Rond deze rivieren is de dichtheid van de vector het hoogst en de kans op blindheid zeer groot.

Onchocerciasis leidt tot blindheid door het afsterven van de microfilariae met verlittekening van het hoornvlies, chronische iridocyclitis met secundair glaucoom en cataract, en ten slotte ernstige chorioretinitis met opticusatrofie

IVM werkt tegen rivierblindheid, dus het zou raar zijn als IVM een verhoogde oogdruk zou veroorzaken lijkt mij.

Maakt niet uit dat het alleen via een oogarts komt. Ik bestudeer oogdruppels alvorens ik ze neem via de oogarts. wat het doet en wat de bijwerkingen zijn.
Niet onmogelijk als ik ooit een operatie nodig heb ik het in het buitenland laat doen.
Hangt ervan af hoe zij daar omgaan met medicatie. Is hier alleen maar volgens protocol. Geen enkele arts die zelf MAG NADENKEN.
Dat betekent dat druppels worden voorgeschreven die (waarschijnlijk) het meeste geld opleveren.

Genoemd artikel is van 1992. niet erg actueel.
Ik heb vanavond pas tijd om rivierblindheid en ivermectine te zoeken.

1. Rivierblindheid: Onchocerciasis - Kim Bols

• definitie
    • Tekenen en Symptomen
    • Oorzaak en Levenscyclus
    • Preventie
    • Behandeling
    • Epidemiologie
    • Geschiedenis
    • Maatschappij en Cultuur
    • Onderzoek
    • In grootschalige geneesmiddelenprogramma’s is de behandeling voor rivierblindheid ivermectine (handelsnaam: Mectizan); geïnfecteerde mensen kunnen worden behandeld met twee doses van ivermectine, zes maanden na elkaar en dit wordt om de drie jaar herhaald. Het geneesmiddel verlamt en doodt de microfilariën die koorts, jeuk, en mogelijk oedeem, artritis en lymfadenopathie veroorzaken. De intense jeuk houdt uiteindelijk op en de progressie naar blindheid wordt afgeremd. Omdat het geneesmi…
    Meer bekijken op kimbols.be

Maakt niet uit dat het alleen via een oogarts komt. Ik bestudeer oogdruppels alvorens ik ze neem via de oogarts. wat het doet en wat de bijwerkingen zijn.
Niet onmogelijk als ik ooit een operatie nodig heb ik het in het buitenland laat doen.
Hangt ervan af hoe zij daar omgaan met medicatie. Is hier alleen maar volgens protocol. Geen enkele arts die zelf MAG NADENKEN.
Dat betekent dat druppels worden voorgeschreven die (waarschijnlijk) het meeste geld opleveren.
Timolol Teva 2,5 oogdruppels.

Het artikel is niet zichtbaar zonder account...
Maar er staat wel dat glutathion een cruciale rol kan spelen. Dan zit ik te denken aan NAC en selenium!
Antioxidanten kom ik ook overal tegen. Supplementen zoals luteïne, zeaxanthine en astaxanthine zouden goed werken...

Forum statistieken

Onderwerpen
4.541
Leden
8.663
Nieuwste lid
Gerard.38
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan