Kanker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
H202 is voor van alles en nog wat te gebruiken. Dus ook rechtstreeks op de huid.

Als ik lees over kanker: "de tumor gaat groeien omdat verbranding (door bestraling) een aanslag is op het immuunsysteem.

In mijn geval: ik had wel poliepen die bestraald zijn uit voorzorg (geen kanker) maar die zijn netzogoed kunnen groeien omdat het immuunsysteem gebrekkig was. Misschien nog is.

daarom doe ik wat H202 tijdens het darmen spoelen in het water. Breng ik daarmee rechtsteeks zuurstof in de darmwand? Of zal dat de darmwand beschadigen?

Dat hangt er van af hoeveel wat is en hoe lang dat aanwezig blijft. Ik zou het niet te gek maken.

Onze belangrijkste bron van zuurstof is nog altijd de ademhaling: in rust neemt een volwassene ongeveer 300 ml zuivere zuurstof per minuut op! Dit is op geen enkele manier te evenaren door welk spulletje dan ook wat je ergens in kan doen.

Belangrijk is wel dat het vervoer van die zuurstof optimaal is. Goede bloedsomloop en gezonde rode bloedcellen zijn daarvoor belangrijk. Warmte draagt bij aan goede bloedsomloop, vooral in de haarvaten. Het bloed moet ook dun genoeg zijn.

In het Erasmus MC loopt (liep?) een onderzoek waarbij kinderen met deze tumoren op een strikt ketogeen dieet gezet worden. Dit soort tumoren schijnt zich meer dan andere tumoren te voeden met suikers.

Ik heb geen idee of het onderzoek nog actief is en wat er uit gekomen is. Maar het idee erachter is niet slecht en natuurlijk direct thuis toepasbaar als je wil.

Manon

Manon, ik heb meteen het Erasmus gebeld, maar er zijn vele onderzoeken en in eerste instantie weten ze het niet. Hoe kom je aan dit bericht? weet je dat nog?

Een info-tel. is voorlopig niet bereikbaar. Heb nu een mail gestuurd. Hoop via via iets te weten te komen.

Gerard, "wat"is een een theelepeltje 10% op 1,5 liter water. Water wil er altijd direct weer uit.

Ik heb wel iets te veel rode bloedlichaampjes. Mike vond het geen probleem als het maar niet gaat klonteren. Ik neem aan dat "te veel" wel betekent dat het niet direkt "dun"is. Weet niet of ik hier blij moet zijn, ongeacht wat Mike ervan vindt.

Ben als een haas meer H202 gaan drinken (met moeite, grrrrr.)

Ik bedoel met dun genoeg dat het makkelijk door de haarvaten komt. iets te veel rode bloedcellen, is dat structureel? Het kan betekenen dat de zuurstofopname van de longen wat beperkt is, het lichaam compenseert dat door b.v. meer rode bloedcellen aan te maken. In dat geval heb je precies genoeg rode bloedcellen. Medisch kijkt men wel eens niet verder dan het gemiddelde van een groep mensen.

Dat theelepeltje op een liter wat er direct weer uitkomt zal niet veel doen, zeker geen schade.

Ja ik begreep dat je bedoelde dat bloed gemakkelijk door de haarvaten moet komen.

Maar weet niet of dat inherrent is aan eventueel te veel of te weinig rode bloedcellen.

Of dat structureel is weet ik niet, heb dat nooit eerder laten controleren. Waarom dat nu wel is gecontroleerd? Omdat ik nu veel veranderd heb (vet, zout, H202,) wil ik wel eens weten hoe heel veel dingen die nooit gecontroleerd worden goed zijn ja of nee.

Een bloedonderzoek i.v.m. trage schildklier doe ik zowiezo, deed het eerst om de 3 maanden maar wil het nu 1x per jaar doen. Dus de orthom. arts heeft nu het een en ander aangestreept.

Zuurstofopname van de longen: Tijdens acupunctuur is er wel eens gezegd dat mijn longen zich niet goed zouden ontvouwen. Hoewel, vooral vroeger fietste ik meer dan nu en heb nooit iets gemerkt van adem-tekort. Nu fiets ik nog steeds, alleen minder, bv omdat ik wat meer last van mijn bibs heb (zadelpijn?), en geen ongelukjes (ontl.) onderweg wil hebben. Ik krijg wel als ik te warm wordt van dat fietsen een rood hoofd, alsof ik mijn warmte niet kwijt kan. Zorg altijd dat ik dan eerst weer afkoel. Dit speelt dus vooral in de zomer. Een uur achterelkaar fietsen gaat in ieder geval goed. Niemand die mij ooit een oorzaak van dat warme hoofdd heeft gegeven.

Hoe kom je aan de wetenschap dat indien ik dus toch wat te weinig zuurstof zou hebben het lichaam dat compenseert door meer rode bloedcellen aan te maken?

Wat mij steeds opvalt en ik zo leuk en interessant vind is dat ik hier info vind die ik nergens anders (snel) vind. Mijn dank is groot Gerard. :-)

Één onderzoek zegt niet zo veel, het kan toevallig een keer zo zijn dat je wat meer rode bloedcellen hebt.

Let eens op je ademhaling, is dat vooral borstademhaling (is nood-ademhaling) of buikademhaling (is rustademhaling).

Via het hooft kan het lichaam veel warmte kwijt. Misschien iets minder kleding aan? Transpireer je goed?

Het lichaam vergroot dat wat te weinig opbreng. Jodiumtekort: vergrote schildklier. Kracht tekort: meer spierweefsel enz. dus ook: zuurstoftransport te weinig? meer rode bloedcellen. Er kan ook iets anders aan de hand zijn, b.v. te geringe afbraak van rode bloedcellen, dat is ook weer te meten, dan is de bilirubine te laag.

Wij zijn hier van de doordenkende insteek en jij draagt daar ook zeker je steentje aan bij. Gewoon goede stenen, geen nierstenen :D

Ik transpireer absoluut niet goed, ik hou er ook niet van, voel me dan zo vies. Maar ik weet wel dat het gezond is om te transpireren.

Van de sauna houd ik ook niet, misschien toch maar eens doen.Ben wel eens met een vriendin meegegaan, hoewel ik toen dat transpireren wel prettig vond maar niet dat koude water om af te koelen.

Weer zeeer interessante info over dat bloed. Ik moet het nog bespreken met mijn arts, dus kan ik dit gebruiken.

Het kan zijn dat je zo'n verhit hoofd krijgt omdat je niet goed transpireerd. De sauna zou misschien kunnen helpen. Je hoeft niet per sé na afloop met water af te koelen, gewoon wat rusten bij normale temp kan ook wel.

Ben je toevallig afgelopen tijd op vakantie geweest ergens hoog in de bergen?

Ik heb dat artikel meteen geprint. Nog geen emails gestuurd. Straks misschien. Ik had andere dingen te doen die belangrijk zijn. Maar eigenlijk weet ik het wel. Ik ben blij te lezen dat het UMC deze proeven doet. Bij muizen werkt het staat er en ik ben ervan overtuigd dat het bij mensen ook werkt. Hoewel dit over hersentumoren gaat bij kinderen. Mijn schoondochter heeft kanker en ik ga dit opsturen. Als ik meer info krijg zal ik het laten weten.

Sterfte aan tumoren hoger dan in buurlanden

05-12-2013 16:24 | gewijzigd 05-12-2013 17:51 | Redactie wetenschap

Sterfte aan tumoren hoger dan in buurlanden - beeld ANP

beeld ANP

Nederlandse patiënten met bepaalde vormen van kanker overlijden vaker aan de ziekte dan hun lotgenoten in Duitsland, Oostenrijk en België.

Dat blijkt uit cijfers gepubliceerd in het tijdschift The Lancet Oncology, die donderdag zijn vrijgegeven.

Een internationale groep wetenschappers vergeleek de overlevingsgegevens van ruim 10 miljoen Europese kankerpatiënten uit 29 landen. Vergeleken met de

buurlanden, komt Nederland er bij sommige tumorsoorten niet goed vanaf. Bij nierkanker zijn de verschillen het grootst. In Duitsland en Oostenrijk is vijf jaar na de diagnose respectievelijk 70,2 en 71,4 procent nog in leven. In Nederland is dat 52,7 procent, een verschil van 20 procent.

Ook bij maagkanker zijn de verschillen opvallend. In Nederland is na vijf jaar nog ruim 20 procent in leven, in Duitsland is dat ruim 31 procent, in België 30,5 procent en in IJsland zelfs 34,5 procent.

Ook bij prostaatkanker en non-Hodgkinlymfoom scoort Nederland zo’n 4 tot 5 procent lager dan de ons omringende landen.

De Nederlandse overlevingspercentages liggen weliswaar boven het Europese gemiddelde, maar dit wordt omlaaggetrokken door de Oost-Europese landen.

De Rotterdamse hoogleraar evaluatie gezondheidszorg Carin Uyl-Groot zegt donderdag in de Volkskrant dat de terughoudendheid van Nederlandse artsen bij behandelingen meespeelt. „Artsen gebruiken hier soms minder snel medicijnen. Ook bij de manier van opereren en het doen van bestralingen valt winst te boeken. We hebben een achterstand in Europa en die moeten we aanpakken.”

&t=0m36s

Bedoelt hij wat hij zegt?
Quote:
"Geld kan heel veel oplossen. Kanker ook"

Bedoelt hij 'kanker kan heel veel oplossen" of "geld kan kanker oplossen"

Ik kom nog even terug op dat Ketogene experiment bij kinderen. Heb mails gestuurd en ook een mail teruggekregen. Maar de info was niet interessant. Ze wisten niets van eerdere of andere experimenten. Wat ik vreemd vind /vond want ergens moeten ze toch info vandaan hebben gehad om zo,n exp. aan te gaan. Misschien dit forum, ha ha.

Ik wilde op de hoogte gehouden worden van het experiment. Daar is niet op geantwoord dat ze dat zouden doen.

Ik zal ze later nog eens benaderen.

Quote:
„Artsen gebruiken hier soms minder snel medicijnen. Ook bij de manier van opereren en het doen van bestralingen valt winst te boeken. We hebben een achterstand in Europa en die moeten we aanpakken.”

@ Sheila,

De interpretatie door het ANP van de gegevens geeft me hier nogal te denken.

Zelf vermoed ik dat het ANP voor een stuk gelobbyed wordt door de farmaceutische branche. Wanneer gaat de kennis van mensen uit verschillende disciplines een keer aan elkaar gekoppeld worden ? In dat geval valt er de meeste winst te halen.

Hier het grondig oneens met de statement dat gebruik van medicijnen meer mensen geneest. De afgelopen periode in onze nabije omgeving bij meerdere mensen het verhaal gezien van onoverkomelijke negatieve bijwerkingen in combinatie met een opgestarte medische behandeling.

Bij longkanker b.v. zijn de overlevingskansen bij de variant van niet kleincellige minimaal. Medicijnen zijn dan valse hoop. De meeste winst valt in dat geval te halen door in te zetten op alternatieve therapieën die de levenskwaliteit verbeteren. Voor de patiënt en zijn omgeving is het ziekteverloop dan draaglijker en minder pijnlijk om de reden dat het DNA gerespecteerd wordt.

Volgende uitzending is me hier de afgelopen week niet ontgaan, vandaar dat ik de link hier even neerzet

http://medischcontact.artsennet.nl/archief-6/tijdschriftartikel/139886/verhaal-gestopte-longarts-maakt-veel-los.htm

Aan bestralingen kleven ook risico's. Het kan goed fout lopen wat het heel verdrietig voor de mensen uit de nabije omgeving van de patiënt maakt.

Zelf zijn we hier meer voorstander van screening op kans van slagen voorafgaand aan een medische behandeling . De natuur heeft ons voldoende mogelijkheden gegeven heeft om deze bij ziekte in te zetten.

@ Liesje

Triest dat het met betrekking tot de communicatie hierover zo bedroevend gesteld is. Het lijkt erop dat ze het experiment aan het afbouwen zijn.

Dit
Quote:
Bovendien is je kind een kankerbehandeling onthouden, strafbaar. Daar kan je zelfs door voor tijdelijk uit de ouderlijke macht worden gezet, dus ja....

https://www.fatsforum.nl/topic/new-be-heeft-vragen-omtrent-voeding/page/2

heeft me nog wel even bezig gehouden.

Is dat echt zo?

Ik weet wel dat in de VS een documentaire is gemaakt over een vader die een alternatieve behandeling wilde voor zijn kind met kanker, maar dat mocht niet: kind moest en zou aan de chemo.

In de VS is het in elk geval wel zo:
Quote:
In the US, parents, shockingly, can lose their children if they refuse conventional cancer therapy. Child Protective Services are routinely called in to charge parents who want a "second opinion" - perhaps to investigate alternative therapies, charging them with child abuse and neglect when refusing conventional treatment.

http://articles.mercola.com/sites/a...cut-poison-burn.aspx?e_cid=20110924_DNL_art_1

Quote:
Ik zag pas een youtubefilmpje met dr. Mercola die een ouder van een overleden kind met kanker interviewt: Jim Navarro: het relaas van een ouder met een kind met kanker in de VS die niet mag kiezen om het kind een alternatieve behandeling te laten ondergaan ipv chemo.

Dit relaas is ook te zien in de documentaire: ¨Cut, poison, burn¨.

Deze ouder heeft dan nog de puf gehad om een rechtzaak aan te spannen om de vrijheid van behandeling voor zijn kind proberen alsnog af te dwingen.

Staat in die documentaire in de wandelgangen bij die rechtzaak iemand van de FDA te proberen die ouder over te halen om die rechtzaak niet verder door te zetten (lekker knullig van die FDA-persoon om dat voor de camera te doen!) in ruil voor dat hij als ouder als uitzondering de vrije hand zou krijgen om zijn kind alsnog een alternatieve behandeling te kunnen laten ondergaan.

Het kind is toch gestorven uiteindelijk, o.a. omdattie toch nog chemo heeft moeten ondergaan: de rechtzaak heeft dat niet op tijd kunnen tegenhouden.

http://articles.mercola.com/sites/a...cut-poison-burn.aspx?e_cid=20110924_DNL_art_1

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/06/11/burzynski-the-movie.aspx

trailer cut poison burn:

https://www.fatsforum.nl/topic/kanker-natuurlijk-genezen/page/2

Uit het blote hoofd: de vader heeft een nieuwe autopsie afgedwongen en laten vaststellen dat het kind geen kanker had als doodsoorzaak maar kind is gestorven aan de gevolgen van de chemo.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan