Kefir

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Ik vind 24 uurs kefir niks ,het fermentatie proces is toch veel te weinig en je proeft het ook,dus weinig kefir kwaliteit.Ik laat hem meestal 3 tot 4 dagen staan.

Vind ik niet hoor. Ik heb 2 potjes staan, elke dag 1 voor consumptie.24 uur, niet gewassen en als zure, dikke yoghurt :) (hoe minder meoilijk ik doe (qua hygiene hoe beter, blijkt)

shi: kan zijn dat jij meer korrels gebruikt zodat deze toch snel zuur en dik wordt.zelf doe ik 80 gram op 1 liter melk (soms ook wat meer hoor)ik spoel de korrels ook nooit af ,ze worden in de verse melk telkens schoon gehouden.

Ik heb gister mijn eerste kefir korrels van Tanja ontvangen. Ik heb ze in een weckpot gedaan met melk.

S' avonds heb ik ze in een plastic vergiet gedaan en goed geschud en geklopt zoals ik in dit topic gelezen had, om het slijmerige van de korrels weg te krijgen en ja ik hield alleen de korrels over. Die deed ik weer in de weckpot, 80 gram was het. Deze aangevuld met iets minder dan een liter melk die uit de koelkast kwam. Zo heb ik het in het keukenkastje gezet. Later en vanmorgen nog eens voorzichtig omgeroerd. Ik ben benieuwd, vanavond ga ik ze verversen, dan zal ik zien hoe de eerste kefir is geworden en of de korrels al zijn bijgekomen van de reis :-)

De melk even op kamertemperatuur krijgen door het in warm water te zetten lijkt me ook wel een goed idee.

Ik denk dat het wel meevalt met het bijkomen, ik heb ze gisteren op de post gedaan, dus veel hebben ze niet geleden. Succes!

@Kaja bij mij mag je ook gratis afhalen (drenthe) of ik verzend het voor je.

ik hoor het wel via de mail, adres hier op te vragen (ff roepen)

@Janse Dank je wel!

@Rateltje Ik woon in Nijmegen, dus een beetje te ver weg om het op te komen halen. Als je het wil verzenden, heel graag!

@Mike/Poeki Heb je voor mij het mailadres van Rateltje?

Kaja (of iemand anders), ik woon in Gelderland. Ik ben met waterkefir gestopt je mag die van mij wel hebben. Je mag langs komen of anders kan ik het ook op sturen.

Ik lees nu dat het om melkefir gaat, die gebruik ik nog wel maar die mag je ook wel wat hebben.

Thanks Lia!

@Kaaskanlekkerzijn Jij ook bedankt voor je aanbod! Als het goed is krijg ik melkkefir van Rateltje. Misschien dat ik in de toekomst nog wel een keer waterkefir ga maken, maar voor nu is dit voldoende.

Hallo allemaal,

Mijn hond heeft mijn pot met melkkefir uit mijn hand gestoten.

Tevens was ie er als de kippen bij om het weg te lebberen.

Ik was te laat, mijn prachtige kefirroos zat in zijn maag.

Mijn vraag, wie heeft er een nieuw kefirroosje voor mij?

Wil ik iedereen fijne jaarwisseling wensen en een gezond 2014

Marjan

Ik heb wel kefir over, dat spul groeit als kool... Omgeving Eindhoven-Helmond-Deurne kan je het ophalen of kan ik het afgeven. Anders via de post!

Dag An,

o, wat fijn. Ik drink het elke dag.

Zou je het willen opsturen. Moet ik je zegels toesturen?

Misschien wil Mike onze emails even uitwisselen.

Fijne jaarwisseling.

Marjan

Ik sta op het punt om de korrels voor Marjan te verzenden, maar wat is de beste manier? Afgespoeld of nog met het laagje kefir (waar ze net uit zijn gehaald) eromheen?

Ik zou de kefir er lekker omheen laten zitten voor onderweg. Kan Marjan ze thuis afspoelen en gelijk voorzien van nieuwe, verse melk.

Hallo allemaal, ik zal me eerst even voorstellen, mijn naam is Willem, ben 57 jaar oud en kom uit Nijverdal. Mijn vrouw en ik zijn sinds vorige week melk kefir gaan drinken. Nu na 1 week zijn we beide wat verkouden en hebben hoofdpijn, daarnaast is het zo dat we beide een beetje lui worden na het drinken van een beker kefir en ook behoorlijk winderig zijn. We hebben beide een liter gehad nu in 4 dagen. daarnaast drinken we ook rauwe melk. is dit een normale reactie van het lichaam alleen door deze melk producten? alvast bedankt voor uw reacties.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.548
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan