krachttraining

Hoi Janse

in het boek bodybyscience wordt juist onderbouwd dat een beginner aan 2x per week voordeel heeft, maar dat je na je begin periode met meer spiermassa meer hersteltijd nodig hebt na een goede training.

De auteur zweert bij 1x per week een korte training van nog geen 20 minuten.

Hij zegt wel dat andere trainingen ook kunnen werken maar dat dit ook optimaal werkt en de meeste resultaat geeft voor de minste inspanning.

maar goed, het is moeilijk te geloven, maar ik ga het toch proberen. De auteur haalt er al jaren geweldige resultaten mee zegt hij met de mensen die hij traint in zijn trainingscentrum. Ik vind het de moeite van proberen waard,

de kern van zijn verhaal gaat erover dat de intensiteit is wat telt en je lichaam aanzet tot groei. Ook met duurtraining, 10 minuten keiharde interval training geeft veel meer impuls voor je lichaam om zich aan te passen dan 2 uur joggen

dan ben ik liever zo iemand die inderdaad in 10 minuten klaar is.

Dus als zijn training werkt dan vind ik het in ieder geval geweldig, en mijn vrouw ook blij dat ik niet meer zoveel in de sportschool ben :)

Hallo Curvers,

Het boek is goed maar dat neemt niet weg dat je het moet zien als een set principes gebaseerd op feiten die je op jezelf moet toepassen.Mc.Guff zegt altijd leef niet naar 'the letter of the law but the spirit of the law'.

Als je zegt dat het moeilujk te geloven is dat 1x in de 7 dagen trainen voor een optimaal(niet maximaal)resultaat kan zorgen,dan heb je misschien zijn motivatie hiertoe nog niet helemaal begrepen.

De 5 oefeningen die je noemt moet je zien als een start punt.Allerlei variaties zijn mogelijk maar de essentie blijft hetzelfde.

Een beginner kan inderdaad beter iets vaker trainen,ook om het 'leerproces'te versnellen.Daarna zal het noodzakelijk zijn om de rustdagen uit te breiden.leefstijl bepaalt ook de mate van.Daarnaast zul je niet meteen spiermassa verliezen wanneer je 2-3 dagen langer rust neemt(meer vrije tijd dus).Ook dit idee is meegenomen in het 1x 7 dagen(soms meer)verhaal.Doelstellingen zijn ook een factor.Ondanks dat je naarmate de ervaring/kracht vordert je eigenlijk meer rust nodig hebt kan het zijn dat je toch iets frequenter 'kunt'trainen.Dit heeft dan weer te maken met de 'zuiverheid'van de uitvoering van de oefeningen.Ook verandering van het schema mbt doelstelling spelen hier een rol.

Welke trainingsmiddelen gebruik je? Hoe goed kun je je concentreren op de sportschool(muziek,geklets etc.)om de benodigde intensiteit op te wekken?Hoe lang duren je setjes?

ad

Ik moet best flink eten om aan te komen. Dit lukt me redelijk goed, dmv krachttraining en veel eten ben ik nu een goede 6kg aangekomen. De laatste maanden neem ik dagelijks een plakje roggebrood met 40-50 gram roomboter en een beetje honing.

Nu zit dat dagelijkse roggebroodje me toch niet lekker. Het smaakt me prima, en ik gebruik het vooral als een superhandige manier om een flinke lading vet en calorieën naar binnen te werken, maar toch zou ik graag iets anders willen. Die fytinezuren doen me geen goed, ik heb namelijk het idee dat mijn tanden sinds het roggebrood een beetje gevoeliger zijn geworden.

Ik ben dus opzoek naar een makkelijke manier om toch die flinke lading vet wat koolhydraten en eiwitten naar binnen te krijgen dagelijks tijdens het werk. En dat zonder brood als het kan.

Rijstwafels zou kunnen, maar die droge dingen krijg ik moeilijk weg.

Iets met witte rijst misschien?

Ik eet meestal erg saai en ben niet zo goed in creatief zijn met lekkere gerechten, dus iemand een goed idee?

Het doel is dus een (als het kan redelijk makkelijk te maken gerecht) dat ik dagelijks mee kan nemen naar het werk. En als het kan moet het een vet/eiwit calorieën BOM zijn met ook wat koolhydraten.

Ik zou zeggen: maak een salade met quinoa d'r in (eieren, olijven, avocado etc.).

Met quinoa zit ik nog steeds met die fytinezuren. Witte rijst is misschien een beter idee. Ik zou elke zondag een vast een flinke lading rijst kunnen koken, dat scheelt weer tijd elke dag.

Maar hoe verwerk je een mega lading vet door een salade? Olijfolie kan ik er wat door doen, maar dan mis je wel de verzadigde vetten. En die worden weer hard in de koelkast.

En we hebben helaas geen magnetron op het werk :mrgreen:

Veel vet in een salade is makkelijk zat: de eerdergenoemde olijven en avocado's, maar ook kokosolie en roomboter. Witte rijst inderdaad voor de hele week koken en in de koelkast en dan 's ochtends je salade verder afmaken. Gewoon belachelijk veel dressing gebruiken ;-]

Je hebt geen fytinezuur zolang je geen rode quinoa eet. Het vlies van quinoa is nl. rood. Hoe verwerk je een lading vet door de salade? Heb je nu werkelijk zo weinig fantasie? Maak een knoflooksaus of honing-mosterdsaus op basis van mayo, kefir, yoghurt, of een combinatie hiervan en voeg deze toe aan je salade, zoveel je maar wil. een hard- of zachtgekookt eitje of volvette feta doet ook wonderen. En wat dacht je van een gemarmerd stukje vlees naast de salade? Gebruik je verbeelding, man!

Mike

Quote:
Heb je nu werkelijk zo weinig fantasie?

Quote:
Gebruik je verbeelding, man!

Haha, altijd lachen met die Mike :lol: Thanx voor de tips!

@Janse,

Ik ben een meester in saai eten,zeker wanneer het voor mij alleen is.De maaltijden die ik alleen eet zijn simpel. Soms een kleine salade met daarin b.v eieren,vis of kip/vlees/lever. Daarbij vaak een blok kaas en/of kefir (vooraf).Ik kan dan olijfolie erover schenken maar vaker neem ik gewoon een paar lepels roomboter,zo uit het pakje.

De dagen dat ik rijst eet of zoete aardappel doe ik het vlees etc. daar overheen KZZ en peper,klaar.

Ik zou natuurlijk bv. nasi kunnen maken maar die maakt mijn vrouw veel lekkerder dus....

Zelfs als je geen tot weinig tijd(lees verbeelding) hebt kun je gemakkelijk je voeding binnen krijgen.Hoe maakt me meestal niet zoveel uit.

Smakelijk.

ad

Heel graag! Ik ben werkelijk heel slecht als het gaat om het bereiden van eten in welke vorm dan ook! Voorbeeld, mijn ontbijt is echt al tijden 3 rauwe eieren met een flink glas rauwe melk. Simpel, snel en voedzaam.

Dus ja, als je deze boerenlul eens wilt leren om een lekkere saus te maken, graag!

@ad,

Ja, ik herken me helemaal in de manier van eten zoals jij doet! :lol: inderdaad ook de lepels roomboter of kokosolie zo uit de pot en dat soort dingen :lol:

precies.Niemand kan nog wegkomen met het zeggen dat hij/zij geen tijd heeft om gezond te eten en dus maar fastfood eet.Faster dan wij het eten maken kan niet.

ad

Janse ,dat was een grap.

Je kunt dan wel die saus leren maken. Maar waar doe je die dan overheen? dan blijven die eieren over,toch.

ad

Saus is echt een appeltje en een eitje (niet letterlijk Janse! ;-]).

Mijn goddelijke saladesaus:

- roomboter (waar ik de spekjes in bak);

- kokosolie;

- honing;

- mosterd;

- zout & peper;

- crème fraîche;

- appelazijn;

- balsamico;

- kurkuma (of kerrie).

Das de basis.

Forum statistieken