Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Ik wil het liefst zo min mogelijk supplementen innemen en als DMSA voornamelijk bedoeld is om de bijwerkingen van chelatie te verminderen, wil ik zelf ervaren of ik dat nodig heb. Ook de verschillende halfwaarde-tijden van ALA en DMSA zorgen voor een aardig complex inname-schema of niet?

Er zijn meer mensen die alleen ALA nemen. Ik heb nog ruim een maand om het te beslissen, dus we zien het wel.
 
Alleen ALA schijnt inderdaad te kunnen voor kwik. Is het niet zo dat DMSA ook bindt aan andere zware metalen?
ALA neem ik om 6.30, 9.30u, 12.30u, 15.30u, 18.30u, 21.30u, 0.30u en 3.30u
DMSA om 6.30u, 10.30u, 14.30u, 18.30, 21.30u, 0.30u en 3.30u.

DMSA kan met 1 dosis per dag minder, maar dit scheelt een keer wakker worden in de nacht.
 
Ik weet niet of DMSA ook aan andere zware metalen bindt. Dan kan ik het nog af laten hangen van de uitslag van m'n haartest om te zien of er nog meer zware metalen in m'n lichaam zitten.

Ik lees ook dat DMSA een grotere kans geeft op schimmelinfecties zoals Candida, dan als je alleen ALA gebruikt.

 
Ik merk dat ik weer een bonkend hart heb soms. Even goed in de gaten gehouden wanneer ik het krijg en het blijkt na inname van selenium (200 mg) en astaxanthine (2 mg) te komen.

Ik ga astaxanthine even laten staan, want ik vermoed dat dat het veroorzaakt. Ik las ook dat meerdere mensen hiermee kampen.

Hair Test Interpolation boek van Cutler leest trouwens lekker weg. Er worden veel haartesten uit de praktijk besproken van zowel gezonde als zieke mensen. En er komen weer behoorlijk wat verhalen voorbij van arrogante artsen die niet geloven dat zware metalen in de hersenen voor veel problemen kunnen zorgen. Er vinden echter enorme verbeteringen plaats bij bijvoorbeeld autistische kinderen of mensen met Parkinson of schizofrenie als de zware metalen via chelatie worden verwijderd. En dan nog lullen sommige artsen zich eruit...

Het blijkt dat de klachten van verreweg het grootste percentage van mensen met mentale, psychische klachten door omgevingsfactoren tot stand is gekomen en maar een zeer klein deel door genetische aanleg. Bij autisme is dit percentage bijvoorbeeld meer dan 99% en van de mensen met autisme komt dit in meer dan 75% van de gevallen door kwik in de hersenen.

Maar wordt er bij door een reguliere arts bij mensen met psychische en gedragsproblemen een haartest gedaan in combinatie met, indien nodig, zware metalenontgifting? Zelden. Ze schrijven liever Ritalin, lithium of andere rommel voor om Big Pharma draaiende te houden of sluiten mensen op in dure inrichtingen. De patiënt kan naar z'n gezondheid fluiten en wordt steeds afhankelijker van medicatie.

Ik ken een paar mensen met neurologische/psychische symptomen, dus ik wil kijken of ik ze kan overhalen om een haartest te doen. Zal een hele klus worden. Tot nu toe is er nog niet gereageerd op m'n eerste voorstel.
 
Maar die haartest is dus een betrouwbare manier o te zien of je een kwik vergiftiging hebt, iig volgens Cutler?
En heb je jouw uitslag al?
 
De haartest is de meest betrouwbare manier om historische kwikvergiftiging te meten. Maar je moet wel weten hoe je zo'n test moet lezen, vandaar het Hair Test Interpretation boek. In bloed en urine is kwik alleen bij acute kwikvergiftiging te zien.

Ik wacht nog steeds op de hair test kit om wat haar in terug te sturen. In de tussentijd lees ik verder in het boek.
 
Ik vond het een interessant boek met veel humor en het heeft me geïnspireerd om verder te kijken dan alleen chelatie.

Op http://mercurydiaries.com vind je z'n blog alhoewel hij niet meer zo frequent schrijft als voorheen.
 
Opzich laat de haar analyse ook maar een beeld zien van een paar maanden lijkt mij?
Haar groeit best snel dus.

En Word het haar opgebouwd van voeding uit het bloed van 'onder' de BBB of van boven (voorbij) de BBB..
 
@Maarten
Ik wil juist ook een zo recent mogelijke afspiegeling van m'n kwikbelasting. Zo dicht mogelijk bij de schedel het haar afknippen. Dan kun je over een paar maanden een nieuwe haartest laten doen en zien wat je vorderingen zijn.

Onder of boven de BBB maakt volgens mij geen verschil, want je mag ook schaamhaar opsturen.
 
Ik wil juist ook een zo recent mogelijke afspiegeling van m’n kwikbelasting. Zo dicht mogelijk bij de schedel het haar afknippen.


Ja jij heb natuurlijk onlangs nog amulgaam sanering gehad, ik heb half jaar geleden ook een haar analyse gehad, kwik is 0,6 en moet onder de 2,0 zijn.
Is goed dus, maar het zegt niks over kwik belasting in het verleden lijkt mij, en ook niet van wat er nog in het (hersen) weefsel zit
 
Wat maakt het uit wat je in het verleden had? Je hebt nu volgens die haaranalyse geen kwik belasting daar gaat het toch om?



en ook niet van wat er nog in het (hersen) weefsel zit

Niet? Daar gaat het toch juist om?
 
Niet? Daar gaat het toch juist om?

nee naar mijn redenatie niet.

Wat in het weefsel zit blijft heel erg lang zitten, zeker in de hersenen dus.
Het lichaam heeft het bloed met een paar maanden vrij van kwik is wat ik gelezen heb.
Haar groeit 1cm per maand, best snel dus.
Als je +-50cm haar heb zijn de punten dus zo,n 4jaar oud, nu groeit het naar de lengte vordert steeds langzamer dacht ik dus laat het eens 5 jaar zijn.
Maar ik heb misschien net 5cm.
Dit dus vrij jonge haar is gevoed door bloed dat het lichaam na sanering met een paar maanden schoon heeft en zegt dus niks over hoe vervuild het (hersen) weefsel is.
 
Maarten, dat is dus waarom het wat ingewikkelder is om een haartest te lezen wat betreft kwikbelasting. Er wordt onder andere gekeken naar een verstoord mineralentransport. Dit geeft een goede indicatie of er kwik in je lichaam aanwezig is. Je checkt of er voldaan wordt aan zogenaamde counting rules. Zo ja, dan is er een grote kans dat je kwik in je lichaam (en dus ook je hersenen) hebt.
 
Ik dacht dat het punt nu juist is dat die haartest laat zien wat er in het weefsel zit. Als het een reflectie is van wat er zich in het bloed afspeelt is het toch zinloos om deze test te doen? Kan je net zo goed je bloed laten onderzoeken.
 
Hier een reactie van Cutler over dat bloed- en urine testen niet betrouwbaar zijn om kwik te testen:
http://onibasu.com/archives/am/3618.html

Hier meer praktische info (FAQ) over het Cutler protocol:
http://onibasu.com/wiki/Cutler_protocol

en dit is het forum waar veel kwikkies en Andy Cutler rondhangen:
https://groups.yahoo.com/neo/groups/frequent-dose-chelation
 
Hoi Mark,

Heb je wat tijd om de chelation uitleg van het eind van Hair Test boek van Andy te scannen? Ik wil zo snel mogelijk beginnen, en kan toch geen test doen dus ik wil het boek ook niet nu bestellen.
 
Golden, ik heb wat ingescand over chelation, maar of het duidelijker is...
Ik weet niet wie je dat verteld heeft?

https://www.dropbox.com/s/a3lzf96qsfvfss3/Chelation.pdf?dl=0
Je hoeft je niet aan te melden bij Dropbox overigens om het te downloaden.
Laat even weten als je het hebt gedownload (liefst vanavond nog), dan haal ik het meteen weer weg.

Ik vond de info op Living Network eigenlijk het overzichtelijkst als het puur om chelatie gaat (site is nu even down):
http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/chelation-the-andy-cutler-protocol/
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.906
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan